Zapytaj o ofertę
Wirusy na stronie internetowej – jak się ich pozbyć?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Wirusy na stronie internetowej – jak się ich pozbyć?

Wirusy na stronie internetowej – jak się ich pozbyć?

5 min. czytania

Jeżeli masz podejrzenie, że Twoją platformę e-sprzedażową zaatakowały wirusy, nie możesz przejść obojętnie obok tego sygnału. Sięgając po wsparcie eksperta, z pewnością ułatwiasz sobie zadanie. Zapewniamy jednak, że po przeczytaniu przygotowanego przez nas miniporadnika podejmiesz próbę samodzielnego uporania się z wszelkimi trudnościami.

Opracowaliśmy zestaw cennych wskazówek dotyczących tego, jak zeskanować stronę internetową. Wirusy mają duże pole do popisu, ponieważ mogą przyczyniać się do błędnych przekierowań, usuwać pliki, od których zależy ranga witryny w wynikach SERP lub dopuszczać się likwidacji plików PHP, bez których ani rusz we właściwym funkcjonowaniu strony. Dowiedz się nieco więcej o pochodzeniu wirusów oraz sprawdź, jak prawidłowo usunąć je z witryny internetowej.

Dlaczego Twoja strona została zainfekowana?

Poszukiwanie przyczyn, w wyniku których pojawiają się wirusy na stronach internetowych, często wiąże się z formułowaniem nieprawdziwych teorii. Użytkownicy śmiało przypuszczają, że atak hakerski był celowy. Choć nie można wykluczyć postawionej tezy, to warto mieć na względzie, że wskazany przypadek ma miejsce niezwykle rzadko.

Gdzie zatem należy doszukiwać się powodów na to, że pojawił się wirus na stronie internetowej? Jednym z powszechniejszych błędów prowadzących do powstania niepożądanych zawirowań w sieci są luki w zabezpieczeniach skryptów. Brak wdrożenia koniecznych aktualizacji (np. systemu CMS bądź wtyczek) skutkuje niepożądanym stanem rzeczy. Wirusy pojawiają się także w wyniku wycieku danych. W tym przypadku zostają one przejęte przez niepożądane osoby. Dochodzi do tego w wyniku nienależytego zabezpieczenia komputera wykorzystywanego w celu zalogowania się do panelu administratora bądź na serwerze FTP.

Szkód, których możesz się spodziewać

Choć pole działania wirusów jest naprawdę duże, to zazwyczaj prowadzą do zaburzenia prawidłowego funkcjonowania witryny, co z kolei przyczynia się do powstania poważnych skutków. Zapoznaj się z listą najczęstszych konsekwencji ingerencji ze strony wirusów.

  • Konsekwencja nr 1. Twoja witryna zaczyna przekierowywać internautów na niskiej jakości strony internetowe. W rezultacie wirus likwiduje w całości pliki z serwera, a administrator przestaje mieć nad witryną kontrolę.
  • Konsekwencja nr 2. Spadek w rankingu Google. Internetowe szkodniki często mają na celowniku pliki robots.txt, a także sitemapy, które są kluczowe dla prawidłowego pozycjonowania witryny. Ingerencja w te elementy prowadzi do obniżenia rangi strony w wynikach wyszukiwania.

To zaledwie namiastka skutków spowodowanych przez wadliwe działanie kodu. Stanowią jednak wystarczające czynniki wpływające na wykluczenie witryny z pola widzenia internauty.

Kompleksowy przewodnik po usuwaniu wirusów ze strony WWW

Skoncentrujmy się na najprostszych aktywnościach, które należy powziąć w temacie: wirus na stronie internetowej jak usunąć? Na samym początku powinieneś zdecydować się na zmianę hasła do serwera FTP. Jak już sugerowaliśmy wcześniej, jednym ze sztampowych powodów infekcji jest przechwycenie danych przez niewłaściwe osoby, dlatego zaleca się zmiany w obrębie logowania.

Kopia zapasowa na wagę złota

Systematyczna realizacja kopii zapasowych witryny to nieocenione działanie, pozwalające na nieco większą kontrolę nad cofnięciem wszelkich zmian wprowadzonych przez wirusy. Kopia zapasowa umożliwia przywrócenie poprzedniego, nienaruszonego kodu oraz w pełni zabezpiecza witrynę, w tym jej użytkowników.

Jeżeli nie podjąłeś się wykonania kopii zapasowej własnej witryny internetowej, powinieneś przejrzeć pliki zamieszczone na zarządzanym przez Ciebie serwerze. Postaraj się wychwycić wszystkie niepokojące elementy (Twoją uwagę powinny zwrócić nietypowe nazwy wewnątrz platformy internetowej).

Aktualizacja na pierwszym miejscu

Wśród wymienionych czynników wpływających na duży odsetek infekcji znajdują się niezaktualizowane systemy CMS oraz wtyczki. Pomysłodawcy złośliwych oprogramowań czyhają na chwilę nieuwagi ze strony internauty, aby skorzystać z botów infekujących serwer za sprawą implementacji złośliwego kodu w obrębie witryny.

Lepiej zapobiegać, niż podejmować się większych wysiłków celem naprawy wyrządzonych szkód. Wobec tego nie zapominaj o regularnym przeprowadzaniu aktualizacji dedykowanych systemowi CMS oraz wtyczkom.

Co z poważniejszymi usterkami?

Decydując się na samodzielne usunięcie wirusów z witryny internetowej, możesz spotkać na swojej drodze nieco większe przeszkody. Może okazać się, że będzie konieczna ingerencja w funkcjonalność wewnątrz strony.

W pierwszej kolejności powinieneś sporządzić wykaz prawdopodobnie zainfekowanych plików. Po wykonaniu procesu skanowania sprawdzającego pliki pod kątem szkodliwego kodu będziesz w stanie zlokalizować źródło powstających problemów, a następnie podjąć się czyszczenia pliku z powstałej infekcji. Najczęściej niepożądany kod uwidacznia się na samym początku bądź na końcu pliku.

Obawiasz się, że nie poradzisz sobie z tym problemem? Skorzystaj z pomocy ekspertów i nie zwlekaj z działaniem ani chwili dłużej. W końcu bezpieczeństwo użytkowników to prawdziwy priorytet.

Zainteresował Cię nasz wpis? Masz do nas pytania? Skontaktuj się z naszą agencją SEO.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 13
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    2 × 1 =

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jakie wtyczki SEO warto wykorzystać w pozycjonowaniu?
    Jakie wtyczki SEO warto wykorzystać w pozycjonowaniu?
    Wtyczki SEO usprawniają pracę zarówno początkujących, jak i zaawansowanych pozycjonerów. Warto więc wiedzieć, które z nich wykorzystać.
    ROI – czyli jak ocenić efektywność działań SEO?
    ROI – czyli jak ocenić efektywność działań SEO?
    Obliczanie efektywności Twojej kampanii reklamowej może być proste. Wystarczy, że przeczytasz nasz artykuł!
    Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google?
    Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google?
    Pozycja strony w wyszukiwarce to kluczowy aspekty każdej strategii marketingowej online. W tym artykule dowiesz się, jak ją monitorować!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.