Zapytaj o ofertę
Wszystko, co musisz wiedzieć na temat reklamy cyfrowej
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Wszystko, co musisz wiedzieć na temat reklamy cyfrowej

Wszystko, co musisz wiedzieć na temat reklamy cyfrowej

5 min. czytania

Reklama cyfrowa to najczęściej wybierany sposób promocji marki online. Wraz ze wzrostem całkowitej liczby użytkowników Internetu coraz więcej marketerów zaczęło reklamować swoją firmę w sieci. Ma to bowiem wiele zalet, które warto wykorzystać w swojej działalności.

W tym artykule wyjaśnimy Ci, czym właściwie jest reklama cyfrowa, jak wykorzystać ją w swojej firmie, a także jak kreuje się przyszłość reklamy zewnętrznej.

Czym jest reklama cyfrowa?

Reklama cyfrowa opiera się na publikowaniu treści promocyjnych dotyczących produktów lub usług, które dana firma aktualnie sprzedaje na różnych platformach internetowych. Niektóre z tych platform obejmują wyszukiwarki takie jak Google, serwisy społecznościowe i inne strony internetowe.

Skuteczna cyfrowa kampania reklamowa ma na celu dotarcie do konsumentów na każdym etapie procesu zakupowego. Dlatego głównym celem, jaki zakłada branża reklamowa, jest promowanie marki lub produktu i zachęcenie użytkowników do dokonania zakupu. Dzięki temu będziesz mógł poprawić swoje przychody.

Rodzaje reklamy cyfrowej

  1. Reklama displayowa
    Reklama displayowa to rodzaj reklamy w mediach cyfrowych, w której grafiki, obrazy i filmy są wykorzystywane do promowania produktu na różnych platformach cyfrowych, takich jak strony internetowe, platformy mediów społecznościowych i inne.
    Jest to szczególnie przydatne w świecie mediów cyfrowych, gdzie korzysta się z platform opartych na materiałach wideo, np. YouTube. Marketing wideo staje się bowiem coraz bardziej popularny.
  2. Reklama w wyszukiwarce
    Tego typu reklamy cyfrowe polegają na tym, iż płacisz wyszukiwarkom takim jak Google, aby Twoja reklama znalazła się na stronie wyników wyszukiwania. Reklamy wyświetlane są użytkownikom na podstawie określonych słów kluczowych. Oznacza to, że za każdym razem, gdy użytkownik wpisuje w Google określoną frazę, Twoja reklama pojawia się na górze wyników wyszukiwania SERP.
  3. Reklamowanie za pośrednictwem influencerów
    Wykorzystywanie influencerów do reklamowania produktu to szybki i łatwy sposób na dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Influencerzy w mediach społecznościowych, takich jak Instagram, mają zwykle setki tysięcy obserwujących, a w niektórych przypadkach nawet miliony. Dzięki temu możesz szybko zdobyć popularność.
  4. Reklama w mediach społecznościowych
    Media społecznościowe to doskonałe miejsce do reklamowania swojej firmy. Do najczęściej używanych w tym celu platform można zaliczyć: Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn. Reklamy cyfrowe na platformach społecznościowych mogą mieć postać filmów, obrazów lub tekstu. Dzięki nim w skuteczny sposób dotrzesz do określonej grupy odbiorców.
    Media cyfrowe, takie jak Facebook, gromadzą wiele informacji o użytkownikach, dzięki czemu reklamy cyfrowe (w tym reklama natywna) są dostosowane do ich preferencji i zainteresowań. Może to zwiększyć szanse na przekształcenie zwykłych użytkowników w Twoich klientów.

Największe zalety reklamy cyfrowej

  1. Reklama cyfrowa jest skierowana do określonej grupy odbiorców
    Jedne z największych światowych firm medialnych, takie jak Google i Facebook, zbierają wiele informacji o użytkownikach. Obejmuje to ich zainteresowania, wiek, płeć czy obserwowane przez nich strony. Dlatego gdy będziesz reklamować się w social mediach, algorytmy zapewnią, że Twoja reklama adresowana będzie do osób zainteresowanych treścią, którą próbujesz promować.
    Za pomocą takich praktyk reklamowych adresowanych do konkretnych użytkowników, zwiększysz szansę na skuteczne przyciągnięcie ich uwagi i dzięki temu poprawisz konwersję w swojej witrynie.
  2. Pomaga mierzyć wyniki kampanii reklamowej (ukazuje praktyczne działania, polegające np. na realizacji własnych pomysłów).
    Poprzez takie techniki reklamowe możesz dokładnie śledzić, ile osób (w tym przeciętny użytkownik telefonu) kliknęło Twoją reklamę. Reklamy wideo natomiast umożliwiają śledzenie, ile osób obejrzało film i czy oglądało go do końca.
    W ten sposób dowiesz się, czy Twoja reklamowa kampania jest tak skuteczna, jak oczekiwałeś. Jeśli nie, możesz zmienić formę reklamy lub grupę, uwzględniając dynamikę zmian, do której kierujesz komunikat, aby poprawić skuteczność kampanii pod kątem wyszukiwarek. Taka analiza działań reklamowych największych światowych firm pomaga odnieść im sukces.
  3. Zapewnia szybkie i widoczne efekty
    Mimo że działania SEO (w tym optymalizacja witryn) gwarantują większy wzrost ruchu na stronie, warto wypróbować również reklamy cyfrowe, ponieważ zapewniają one szybciej widoczne efekty. Natychmiastowe wyniki są szczególnie przydatne dla małych firm, które muszą terminowo zwiększać swoje przychody.
  4. Jest dostępna dla każdego, niezależnie od budżetu
    Jedną z największych zalet reklamy w mediach cyfrowych jest fakt, iż możesz stworzyć skuteczną kampanię promocyjną, niezależnie od tego, jakim budżetem dysponujesz. Reklama płatna na platformach takich jak Google i Facebook zaczyna się od stosunkowo niskiej ceny. Dzięki temu małe firmy również zyskują szansę na rozwój.
  5. Pozwala reklamować się w dowolnym miejscu i czasie
    Za pomocą działań reklamowych największych światowych firm reklama dociera do docelowych odbiorców w dowolnej części świata. Dlatego nieważne, gdzie znajduje się siedziba Twojej firmy, dzięki odpowiednio dopasowanej reklamie internetowej możesz osiągnąć sukces. Zakres działania reklamy cyfrowej jest na skalę światową!

Podsumowanie

Reklama cyfrowa zapewnia firmom szybkie wyniki, w stosunkowo niskich cenach. Dlatego warto zbadać docelową grupę odbiorców i dostarczać użytkownikom treści, które ich zainteresują. Wybierz tę platformę reklamową, która zapewni Ci najlepszy dostęp do Twojej grupy docelowej. Jeśli jednak te działania okażą się dla Ciebie zbyt trudne, możesz poprosić o pomoc doświadczoną agencję SEO. Dzięki wsparciu specjalistów Twoje reklamy z pewnością dotrą do jeszcze większej grupy odbiorców!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 5
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    siedemnaście + jedenaście =

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Ile kosztują kampanie reklamowe?
    Ile kosztują kampanie reklamowe?
    Internetowe kampanie reklamowe pozwalają docierać do szerokiego grona odbiorców i skutecznie promować produkty czy usługi. Ile kosztuje taka forma reklamy?
    Czym jest rebranding?
    Czym jest rebranding?
    Skutecznym sposobem na utrzymanie odbiorców i poprawę pozycji firmy na rynku jest rebranding. Opowiemy, na czym polega i kiedy marka go potrzebuje.
    Shock advertising – po co stosuje się takie reklamy?
    Shock advertising – po co stosuje się takie reklamy?
    Im bardziej coś nas intryguje, tym większa szansa, że utrwali się w pamięci. Twórcy reklam chętnie implikują więc elementy wywołujące dreszczyk emocji.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.