Źródło: Lukas/pexels.com
Pozycjonowanie stron może być płatne, kiedy to występuje w formie reklam AdWords. Innym rodzajem jest SEO naturalne określane również mianem organicznego. Szanse na pojawienie się w takich wynikach wyszukiwania ma każda witryna internetowa, która została zindeksowana w Google. Jakie cechy charakterystyczne ma pozycjonowanie organiczne i czy SEO w tej formie może być dla strony korzystne?
Naturalne pozycjonowanie strony www polega na optymalizacji kodu i treści takiej witryny oraz zbudowaniu zaplecza linków. To wszystko pozwala wypracować wysoką pozycję strony bez konieczności inwestowania w reklamy AdWords. SEO w tej formie jest jednak dość wymagające. Chcąc osiągnąć czołową pozycję na różne słowa kluczowe, konieczne jest wprowadzenie zmian w kodzie strony. Wszystko po to, aby wyeliminować z niego znaczące błędy.
Wiele takich modyfikacji jest niewidocznych dla użytkownika, co przejawia się w zmianach w opisie description, tytule strony, ustawieniu przekierowań czy usunięciu wewnętrznych duplikatów. Zmiany widoczne polegają natomiast na wstawieniu na stronę dodatkowych artykułów i nagłówków, umieszczeniu danych adresowych, jak również dodaniu linków w menu czy stworzeniu bloga i serii najpopularniejszych, krótkich zapytań i odpowiedzi (FAQ). Niekiedy tak szeroko zakrojone działania i tak nie są wystarczające, a pozycjonowanie organiczne wymaga stworzenia nowych podstron czy działów. Jednocześnie zadbać trzeba o wartościowe backlinki, najlepiej ze stron o wysokim współczynniku PageRank. Ostatecznie sam zakres wykonywanych prac jest różny i zależny od konkurencji czy promowanych słów kluczowych.
Osoby stawiające na naturalne SEO stron internetowych muszą więc mieć świadomość tego, że walka o wysoką pozycję witryny jest wówczas trudna i czasochłonna. Wyjątkiem jest przeprowadzanie działań na mało popularne słowa kluczowe, co w dobie tak ogromnej konkurencji i popularyzacji internetu jest wręcz nierealne.
Źródło: PhotoMIX Company/pexels.com
Pozycjonując strony w sposób naturalny, nawet po osiągnięciu zadowalających wyników, takich działań nie wolno zaprzestać. Algorytmy wyszukiwarki Google są nieustannie ulepszane. Dodatkowo zmieniają się wagi czynników pozycjonujących, a więc słów kluczowych w opisie description, tekstach, tytułach i nagłówkach, ich zagęszczenie w artykułach, długość treści czy jakość i ilość linków przychodzących. Poza tym działania pozycjonujące prowadzi konkurencja. To wszystko zmusza właściciela strony do kontynuowania pozycjonowania, dostosowując stronę do wymogów algorytmów i zdobywając jak największe ilości wartościowych linków.
SEO organiczne jest więc wymagające i wiąże się z nieustanną pracą nad pozycją witryny w wynikach wyszukiwarki Google. W pierwszej fazie prowadzonych działań efekty mogą być niezadowalające. Nie należy się jednak poddawać, gdyż rezultaty pozycjonowania w tej formie widoczne są dopiero po kilku miesiącach, a niekiedy nawet i latach.
Osiągnięcie wysokiej pozycji strony w top 5 czy nawet top 3 wyników wyszukiwania pod daną frazą kluczową, przełożyć się jednak może na znaczny wzrost odwiedzin takiej witryny. Nawet po zaprzestaniu działań pozycjonujących strona i tak będzie wyżej w wyszukiwarkach aniżeli witryny, które nie były pozycjonowane. Takiej sytuacji nie ma w przypadku płatnych reklam AdWords. Tam reklamy pojawiają się w Google oraz na stronach partnerów współpracujących w ramach programu Google AdSense. W tym przypadku efekty są natychmiastowe, a strona w promowanych miejscach pojawiaj się natychmiast, ale tylko do zakończenia kampanii reklamowej.
Organiczne pozycjonowanie w Google jest więc niezbędne do tego, aby w czołowych wynikach wyszukiwarki Google zagościć na dłużej. Posiłkowanie się przy pozycjonowaniu jedynie reklamami AdWords nie ma sensu i wiąże się z dużym wydatkiem finansowym. Najlepsze efekty daje więc połączenie dwóch metod pozycjonowania, krok po kroku budując pozycję strony w Google, jednocześnie w miarę potrzeb korzystając z linków sponsorowanych.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.