StartupStockPhotos/pixabay.com
Współcześnie jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych jest treść. Chociaż koszty związane z nią są o około 65% niższe, niż w przypadku reklam tradycyjnych, to ich opracowanie wymaga większych nakładów pracy, a przede wszystkim planu.
Aktualizacja Google z sierpnia 2021 zaznaczyła jak ważne jest tworzenie treści, jednak nie zwyczajnej. Powinna ona przykuwać uwagę, cechować się oryginalnością oraz rzetelnością informacji. Odbiorcy od razu widzą dobry content. A ponadto wielu użytkowników korzysta z wtyczek blokujących reklamy – treść jest więc wówczas jedynym narzędziem komunikacji z użytkownikiem.
Najprościej rzecz ujmując jest to podejście marketingowe skupiające się na tworzeniu oraz rozpowszechnianiu treści. Czym jest treść w świecie wirtualnym? Są to przede wszystkim:
Jak widzisz możliwości jest wiele, a ich liczba wciąż rośnie. Content marketing daje nieograniczone możliwości budowania wizerunku marki, tworzenia relacji z odbiorcami, zwiększania ruchu na stronie, przyczynia się również do wzrostu konwersji, a co za tym idzie – w przypadku sklepów internetowych – do zwiększenia zysków.
Treść jest platformą komunikacji z użytkownikami, a to właśnie ona jest twoim celem. SEO stwarza właśnie możliwości kontaktu z użytkownikami, zapewniając nam widoczność w internecie. Z tego powodu należy wiedzieć na co zwracają uwagę algorytmy i roboty indeksujące. Następnie dostosować naszą treść do elementów technicznych związanych z funkcjonowaniem strony.
Źródło: StartupStockPhotos/pixabay.com
Pod tym kątem nie można zapominać o Google, który niezwykle dba o jakość zamieszczanych materiałów i indeksuje je pod kątem tzw. E-A-T, czyli:
Oto kilka przydatnych wskazówek o czym należy pamiętać, zaczynając strategię content marketingową:
Twoim pierwszym, najważniejszym zadaniem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: dla kogo będę tworzyć treści? Należy połączyć ze sobą to, co chcemy powiedzieć, z tym, co chcą czytać nasi odbiorcy. Musisz wiedzieć co interesuje Twoich czytelników, jakie są ich potrzeby oraz problemy. Dopiero wtedy masz możliwość nawiązania stałej relacji.
Wielu twórców treści uważa, że jest to proste zadanie, ale nic bardziej mylnego. Aby móc stworzyć odpowiedni plan, należy zebrać wiedzę z marketingu i komunikacji, przeanalizować treści już istniejące na stronie, a także – jak wspomniano wyżej – sprawdzić konkurencję. Dopiero po tym możemy zaczynać tworzenie propozycji tematów. Powinny być one jednak konstruowane z myślą o odbiorcy oraz pod kątem planu SEO.
Mamy już grupę docelową oraz content plan, teraz należy określić bazę słów kluczowych dopasowaną właśnie do tych dwóch elementów. Dlaczego? To, co jest wpisywane do wyszukiwarki jest dopasowywane do proponowanych stron. Słowa kluczowe są głównym elementem pozycjonowania, a w tym celu możesz wykorzystać szereg narzędzi do ich analizy, np.: Keyword Surfer, planer słów Google, SERP Analyzer, Semstorm.
Kolejnym elementem jest badanie strategii konkurencji. Tutaj należy sprawdzić zarówno grupy użytkowników, jak i słowa kluczowe. Jeśli wykorzystujemy te same zasoby Google indeksuje je pod kątem jakości. Musisz być lepszy od swoich przeciwników, dlatego zaplanowanie contentu zapewni Ci wyróżnienie się na jej tle. Znajdź własną niszę!
Tworząc strategię, łatwo przesadzić – pamiętaj, że less is more. Po pierwsze nie nadużywaj słów kluczowych. Prowadzi to do zaburzeń komunikacji i obniża jakość Twoich materiałów, całość wydaje się wówczas sztuczna i nieciekawa. Następnie zaplanuj harmonogram publikacji – podtrzymuj zainteresowanie, nie atakuj codziennie nowymi treściami. Użytkownicy poczują się zagubieni i nie będę za Tobą nadążać.
Kluczem do sukcesów w następnym etapie jest język, jakim się posługujesz. Postaraj się, aby był jak najbardziej naturalny. W zależności od charakteru Twoich publikacji możesz pisać kolokwialnie i bezpośrednio, a w przypadku tekstów informacyjnych zadbaj o ich czytelność. W końcu dostarczasz wiedzy na różne tematy. Choć brzmi to jak frazes, należy także zadbać o gramatykę oraz interpunkcję – teksty z błędami są nisko oceniane w analizach wyszukiwarek.
Temat to następny element, na którym należy się skupić. Nie duplikuj treści – algorytmy od razu się zorientują i będą Cię wyrzucać na dalsze wyniki na liście rankingowej wyszukiwań. Jeśli odbiorca odnajdzie łudząco podobną treść na innej witrynie, zacznie wątpić w Twoją wiarygodność. Oryginalność więc zapewni Ci autorytet, a także pozwoli na stworzenie dobrego wizerunku.
Nie należy również zapomnieć o strukturze naszej treści. Ma być ona czytelna i łatwa do zapamiętania. Postaraj się dzielić tekst na mniejsze fragmenty, podtytuły, kategorie. Dzięki temu nawigacja po jego strukturze będzie znacząco wpływać na User Experience. UX jest integralnym wskaźnikiem dla Google, a co za tym idzie dla SEO.
CTA to wezwanie do działania. Szczególnie przydatne w przypadku witryn e-commerce. Twoim zadaniem jest zachęcenie odbiorcy do podjęcia określonej akcji, np. kliknięcia na dany element na stronie, wpisanie się do newslettera czy zakup produktu. Im krótsze, tym lepsze.
Content jak już wiesz to nie tylko tekst, ale również wideo, obrazy, wykresy – wszystko to, co wizualne. Zaleca się urozmaicanie treści materiałami dodatkowymi, które przykuwają uwagę. Optymalizacja treści pod tym kątem pozwala na unikalność, zwłaszcza jeśli samodzielnie tworzysz te materiały.
Są to znaczniki w kodzie źródłowym strony. To one opisują jej zawartość. Mowa tutaj o tagach tytułowych, opisach meta i frazach kluczowych, które są wyświetlane w wynikach SERP. Znacząco wpływają one na pozycjonowanie strony, a także informują odbiorców o tym, czego mogą się spodziewać po wejściu do witryny.
Warto również pod kątem popularyzacji naszej treści zadbać o link building, czyli strategię linków wewnętrznych i zewnętrznych. Pozwoli ona z jednej strony na łatwiejsze eksplorowanie treści w obrębie samej witryny, a w przypadku działań poza nią wpłynie na jej widoczność w sieci.
Treść jest na wagę złota. Tworzenie jej ma jednak sens, kiedy funkcjonuje ona wspólnie z innymi działaniami marketingowymi. Rola content marketingu w strategii jest niezaprzeczalna, zwłaszcza w SEO. Zadbaj więc o ciekawą treść, którą podeprzesz narzędziami technicznymi na stronie. Potrzebny jest Ci więc większy plan, a to jest jego jeden element.
Skontaktuj się z naszą agencją SEO już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.