Content marketing a SEO – o czym pamiętać, tworząc treści?

Content marketing a SEO – o czym pamiętać, tworząc treści?

StartupStockPhotos/pixabay.com

Współcześnie jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych jest treść. Chociaż koszty związane z nią są o około 65% niższe, niż w przypadku reklam tradycyjnych, to ich opracowanie wymaga większych nakładów pracy, a przede wszystkim planu.

Aktualizacja Google z sierpnia 2021 zaznaczyła jak ważne jest tworzenie treści, jednak nie zwyczajnej. Powinna ona przykuwać uwagę, cechować się oryginalnością oraz rzetelnością informacji. Odbiorcy od razu widzą dobry content. A ponadto wielu użytkowników korzysta z wtyczek blokujących reklamy – treść jest więc wówczas jedynym narzędziem komunikacji z użytkownikiem.

Czym jest content marketing?

Najprościej rzecz ujmując jest to podejście marketingowe skupiające się na tworzeniu oraz rozpowszechnianiu treści. Czym jest treść w świecie wirtualnym? Są to przede wszystkim:

  • blogi,
  • grafiki (infografiki),
  • raporty,
  • artykuły,
  • newslettery,
  • prezentacje,
  • publikacje w mediach społecznościowych,
  • podcasty,
  • e-booki,
  • witryny e-commerce.

Jak widzisz możliwości jest wiele, a ich liczba wciąż rośnie. Content marketing daje nieograniczone możliwości budowania wizerunku marki, tworzenia relacji z odbiorcami, zwiększania ruchu na stronie, przyczynia się również do wzrostu konwersji, a co za tym idzie – w przypadku sklepów internetowych – do zwiększenia zysków.

Sprawdź: Czy content marketing jest opłacalny?

Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek

Treść jest platformą komunikacji z użytkownikami, a to właśnie ona jest twoim celem. SEO stwarza właśnie możliwości kontaktu z użytkownikami, zapewniając nam widoczność w internecie. Z tego powodu należy wiedzieć na co zwracają uwagę algorytmy i roboty indeksujące. Następnie dostosować naszą treść do elementów technicznych związanych z funkcjonowaniem strony.

Źródło: StartupStockPhotos/pixabay.com

Pod tym kątem nie można zapominać o Google, który niezwykle dba o jakość zamieszczanych materiałów i indeksuje je pod kątem tzw. E-A-T, czyli:

  • expertise (eksperckość),
  • authoritativeness (imperatywność),
  • trustworthiness (wiarygodność).

Wskazówki: O czym pamiętać, tworząc treści?

Oto kilka przydatnych wskazówek o czym należy pamiętać, zaczynając strategię content marketingową:

Docelowy użytkownik

Twoim pierwszym, najważniejszym zadaniem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: dla kogo będę tworzyć treści? Należy połączyć ze sobą to, co chcemy powiedzieć, z tym, co chcą czytać nasi odbiorcy. Musisz wiedzieć co interesuje Twoich czytelników, jakie są ich potrzeby oraz problemy. Dopiero wtedy masz możliwość nawiązania stałej relacji.

Content plan

Wielu twórców treści uważa, że jest to proste zadanie, ale nic bardziej mylnego. Aby móc stworzyć odpowiedni plan, należy zebrać wiedzę z marketingu i komunikacji, przeanalizować treści już istniejące na stronie, a także – jak wspomniano wyżej – sprawdzić konkurencję. Dopiero po tym możemy zaczynać tworzenie propozycji tematów. Powinny być one jednak konstruowane z myślą o odbiorcy oraz pod kątem planu SEO.

Słowa kluczowe

Mamy już grupę docelową oraz content plan, teraz należy określić bazę słów kluczowych dopasowaną właśnie do tych dwóch elementów. Dlaczego? To, co jest wpisywane do wyszukiwarki jest dopasowywane do proponowanych stron. Słowa kluczowe są głównym elementem pozycjonowania, a w tym celu możesz wykorzystać szereg narzędzi do ich analizy, np.: Keyword Surfer, planer słów Google, SERP Analyzer, Semstorm.

Analiza konkurencji

Kolejnym elementem jest badanie strategii konkurencji. Tutaj należy sprawdzić zarówno grupy użytkowników, jak i słowa kluczowe. Jeśli wykorzystujemy te same zasoby Google indeksuje je pod kątem jakości. Musisz być lepszy od swoich przeciwników, dlatego zaplanowanie contentu zapewni Ci wyróżnienie się na jej tle. Znajdź własną niszę!

Jakość a nie ilość

Tworząc strategię, łatwo przesadzić – pamiętaj, że less is more. Po pierwsze nie nadużywaj słów kluczowych. Prowadzi to do zaburzeń komunikacji i obniża jakość Twoich materiałów, całość wydaje się wówczas sztuczna i nieciekawa. Następnie zaplanuj harmonogram publikacji – podtrzymuj zainteresowanie, nie atakuj codziennie nowymi treściami. Użytkownicy poczują się zagubieni i nie będę za Tobą nadążać.

Naturalny język

Kluczem do sukcesów w następnym etapie jest język, jakim się posługujesz. Postaraj się, aby był jak najbardziej naturalny. W zależności od charakteru Twoich publikacji możesz pisać kolokwialnie i bezpośrednio, a w przypadku tekstów informacyjnych zadbaj o ich czytelność. W końcu dostarczasz wiedzy na różne tematy. Choć brzmi to jak frazes, należy także zadbać o gramatykę oraz interpunkcję – teksty z błędami są nisko oceniane w analizach wyszukiwarek.

Oryginalność

Temat to następny element, na którym należy się skupić. Nie duplikuj treści – algorytmy od razu się zorientują i będą Cię wyrzucać na dalsze wyniki na liście rankingowej wyszukiwań. Jeśli odbiorca odnajdzie łudząco podobną treść na innej witrynie, zacznie wątpić w Twoją wiarygodność. Oryginalność więc zapewni Ci autorytet, a także pozwoli na stworzenie dobrego wizerunku.

Układ tekstu

Nie należy również zapomnieć o strukturze naszej treści. Ma być ona czytelna i łatwa do zapamiętania. Postaraj się dzielić tekst na mniejsze fragmenty, podtytuły, kategorie. Dzięki temu nawigacja po jego strukturze będzie znacząco wpływać na User Experience. UX jest integralnym wskaźnikiem dla Google, a co za tym idzie dla SEO.

Call to action

CTA to wezwanie do działania. Szczególnie przydatne w przypadku witryn e-commerce. Twoim zadaniem jest zachęcenie odbiorcy do podjęcia określonej akcji, np. kliknięcia na dany element na stronie, wpisanie się do newslettera czy zakup produktu. Im krótsze, tym lepsze.

Multimedia

Content jak już wiesz to nie tylko tekst, ale również wideo, obrazy, wykresy – wszystko to, co wizualne. Zaleca się urozmaicanie treści materiałami dodatkowymi, które przykuwają uwagę. Optymalizacja treści pod tym kątem pozwala na unikalność, zwłaszcza jeśli samodzielnie tworzysz te materiały.

Meta tagi

Są to znaczniki w kodzie źródłowym strony. To one opisują jej zawartość. Mowa tutaj o tagach tytułowych, opisach meta i frazach kluczowych, które są wyświetlane w wynikach SERP. Znacząco wpływają one na pozycjonowanie strony, a także informują odbiorców o tym, czego mogą się spodziewać po wejściu do witryny.

Linki

Warto również pod kątem popularyzacji naszej treści zadbać o link building, czyli strategię linków wewnętrznych i zewnętrznych. Pozwoli ona z jednej strony na łatwiejsze eksplorowanie treści w obrębie samej witryny, a w przypadku działań poza nią wpłynie na jej widoczność w sieci.

Sprawdź: Czym jest marketing treści?

Wnioski

Treść jest na wagę złota. Tworzenie jej ma jednak sens, kiedy funkcjonuje ona wspólnie z innymi działaniami marketingowymi. Rola content marketingu w strategii jest niezaprzeczalna, zwłaszcza w SEO. Zadbaj więc o ciekawą treść, którą podeprzesz narzędziami technicznymi na stronie. Potrzebny jest Ci więc większy plan, a to jest jego jeden element.

Skontaktuj się z naszą agencją SEO już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak nagłówek wpływa na wyszukiwanie? Tag H1 jako narzędzie w pozycjonowaniu

    Jak nagłówek wpływa na wyszukiwanie? Tag H1 jako narzędzie w pozycjonowaniu

    Prowadzisz firmową stronę internetową i zadbałeś o wszystko, a mimo to nie dostrzegasz zwiększonego ruchu? Odkryj rolę tagu H1 i moc nagłówków, aby pomóc wyszukiwarce.
    Jak tworzyć przyjazne linki do strony?

    Jak tworzyć przyjazne linki do strony?

    Czym są przyjazne linki i jak je tworzyć? Dlaczego odpowiednie adresy URL przekładają się na pozycję witryny w sieci i jej widoczność? Sprawdźmy.
    Jak prawidłowo napisać meta opis na stronie internetowej?

    Jak prawidłowo napisać meta opis na stronie internetowej?

    Stworzenie dobrego opisu meta może być ciężkim zadaniem. Aby Ci je ułatwić, w naszym artykule wyjaśniamy, czym jest i jak pisać meta opis strony.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę