DARMOWY AUDYT SEO

Czy działania SEO dla stron B2B mają znaczenie?

5 min czytania
Czy działania SEO dla stron B2B mają znaczenie?
Kategoria Pozycjonowanie

Niestety spora część firm B2B nie poświęca czasu i wysiłku na odpowiednie działania SEO, jak robią to firmy B2C. Jednak SEO dla firm B2B ma takie samo znaczenie, jak dla innych, ponieważ potencjalni klienci firmowi nie znajdują Cię tylko i wyłącznie na ulicy. Najczęściej jest tak, że wyszukują konkretną firmę i analizują, czy chcą podjąć z nią współpracę. Z tego względu SEO dla witryn B2B ma tak duże znaczenie.

Jeśli prowadzisz działalność B2B i nie stosujesz działań SEO w swojej strategii marketingowej, możesz nigdy nie mieć możliwości konkurowania i przyciągnięcia uwagi innej firmy z obszaru B2B. Twoja witryna nie jest bowiem widoczna w wynikach wyszukiwania. Nawet jeśli produkty i usługi są niezastąpione, to raczej nie przyciągniesz fanów.

Spis treści:

Jak zwiększyć wartość strony internetowej firmy B2B dzięki SEO?

Jeżeli myślisz, że SEO już dawno nie jest w modzie, to się mylisz. Działania te rozwinęły się bardziej niż kiedykolwiek. Obecnie nie wystarczą już zwykłe badania słów kluczowych i dodanie ich do swojej treści na stronie. Musisz postarać się bardziej, jeśli chcesz, by firma osiągnęła sukces. Poniżej przygotowaliśmy kilka technik SEO, które możesz wykorzystać w swojej strategii B2B i dzięki nim zwiększyć swoją wartość wśród konkurencji.

Twórz treści pod kątem wyszukiwania głosowego

Obecnie wyszukiwanie głosowe odgrywa ważną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych, dlatego tak ważne jest, aby pisać swoje treści w sposób naturalny. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna została znaleziona po wyszukiwaniu głosowym, to musisz zacząć myśleć właśnie w taki sposób i tworzyć treści językiem ludzi.

Tutaj nie jest ważne to, o co pytają Twoi potencjalni klienci, tylko w jaki sposób to robią. Warto skupić się nad szczegółowymi opisami, a także na odpowiadaniu bezpośrednio na pytania użytkowników.

Odpowiadaj na pytania użytkowników

Google ceni sobie strony internetowe, które odpowiadają bezpośrednio na zapytania użytkowników, ponieważ musi wykonać wtedy mniejszą pracę, aby przeszukać wszystkie witryny i znaleźć najbardziej odpowiednią treść. Możesz spróbować wykonać odpowiednie badania słów kluczowych, które pokażą Ci, czego aktualnie potencjalni klienci szukają. Dzięki temu będziesz w stanie bezpośrednio odpowiadać na zapytania użytkowników Internetu.

Treść, która zamierza odpowiadać na pytania, będzie zawierać dłuższe frazy, ponieważ musi dotrzeć bezpośrednio do odbiorców, którzy poszukują odpowiedzi na swoje pytania.

Zastosuj znaczniki schematu

Jeśli zrozumiesz działania znaczników schematu, to zobaczysz, z jaką łatwością możesz zwiększyć pozycję swojej strony B2B w wynikach wyszukiwania. Te znaczniki są stosowane w celu umożliwienia algorytmom wyszukiwarek zrozumienie treści na stronie WWW. Dzięki nim zawartość Twojej witryny zostanie jeszcze szybciej zaindeksowana i przesłana do innych użytkowników, aby mogli ją zobaczyć.

Znaczniki schematów pozwalają stronie internetowej uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki nim Twoja firma B2B zostanie zauważona przez innych przedsiębiorców.

Słowa kluczowe nie są najważniejsze – poszukaj angażujących tematów

Chodzi o to, aby zaciekawić potencjalnego klienta Twoją marką. Dlatego musisz zbadać dokładnie stosowane przez nich słowa kluczowe i dowiedzieć się, jakie tematy nie zostały jeszcze poruszone w Internecie, a warto byłoby to zrobić.

Czasem wystarczy stworzyć jeden solidny, przemyślany artykuł niż kilka różnych, ale słabych jakościowo. Postaraj się napisać mieszankę treści, które odpowiadają na kilka pytań użytkowników, a nie tylko na jedno z nich. Pomyśl, jeśli szukasz czegoś na temat farby do włosów, to chciałbyś dowiedzieć się o niej więcej informacji, takich jak:

  • Jak długo trzymać farbę na włosach, aby uzyskać trwały kolor?
  • Czy farba niszczy włosy?
  • Jak przygotować włosy przed farbowaniem?
  • Jaki jest najlepszy sposób na nałożenie farby?
  • Gdzie wyrzucić opakowanie po farbie?
  • Czy można przechowywać farbę do włosów w lodówce?

Teraz z pewnością widzisz, jak jeden temat można rozwinąć i jednocześnie wprowadzić konkretne pytania do swoich treści na stronie WWW. Jeżeli stworzysz artykuł z najczęściej zadawanych pytań, które dotyczą jednego tematu, to z pewnością wyszukiwarka zacznie pozycjonować Cię wyżej w rankingu.

Jeśli chcesz zainspirować się w sieci słowami kluczowymi lub zwyczajnie nie masz pomysłu na treść, mamy dla Ciebie ważne wskazówki:

  • Skorzystaj z portali społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, czy LinkedIn, oraz śledź związane z nimi dyskusje. Możesz także przeglądać witryny z recenzjami, które zawierają dużą ilość pytań i odpowiedzi. Sprawdź, o czym mówią inni, jak o tym mówią, a także jakie zadają pytania,
  • kolejnym miejscem do zaczerpnięcia inspiracji może być pasek wyszukiwania Google, ponieważ tam również pojawiają się propozycje słów kluczowych, które były najczęściej wyszukiwane przez użytkowników Internetu.
Sprawdź: Pozycjonowanie branży usługowej

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, dlaczego SEO jest ważne również podczas zarządzania swoją stroną B2B. Pamiętaj, że Google i inne wyszukiwarki stale dodają i zmieniają swoje algorytmy oraz czynniki rankingowe. Nadążanie za tymi zmianami może być czasochłonne i trudne do wykonania przez niedoświadczoną osobę. Jeżeli sam się pogubiłeś w tych działaniach i potrzebujesz pomocy profesjonalistów, skontaktuj się z nami.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 11

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Znaczenie użyteczności w SEO
Znaczenie użyteczności w SEO
Współcześnie proces optymalizacji skupia się nie tylko na czynnikach rankingowych, ale i zachowaniach użytkowników. Dlaczego użyteczność jest tak ważna?
7 predykcji SEO na 2023 rok – jak się na nie przygotować?
7 predykcji SEO na 2023 rok – jak się na nie przygotować?
Z roku na rok SEO odsłania nowe karty. Pojawia się coraz więcej rozwiązań, które są w stanie zaskoczyć swoją formą niejednego eksperta ds. marketingu.
Dlaczego warto optymalizować meta opisy?
Dlaczego warto optymalizować meta opisy?
Meta opis to bardzo ważny element, o który warto zadbać, mimo iż nie jest czynnikiem rankingowym. Przyjrzyjmy się zatem zaletom jego optymalizacji.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie