Niestety spora część firm B2B nie poświęca czasu i wysiłku na odpowiednie działania SEO, jak robią to firmy B2C. Jednak SEO dla firm B2B ma takie samo znaczenie, jak dla innych, ponieważ potencjalni klienci firmowi nie znajdują Cię tylko i wyłącznie na ulicy. Najczęściej jest tak, że wyszukują konkretną firmę i analizują, czy chcą podjąć z nią współpracę. Z tego względu SEO dla witryn B2B ma tak duże znaczenie.
Jeśli prowadzisz działalność B2B i nie stosujesz działań SEO w swojej strategii marketingowej, możesz nigdy nie mieć możliwości konkurowania i przyciągnięcia uwagi innej firmy z obszaru B2B. Twoja witryna nie jest bowiem widoczna w wynikach wyszukiwania. Nawet jeśli produkty i usługi są niezastąpione, to raczej nie przyciągniesz fanów.
Jeżeli myślisz, że SEO już dawno nie jest w modzie, to się mylisz. Działania te rozwinęły się bardziej niż kiedykolwiek. Obecnie nie wystarczą już zwykłe badania słów kluczowych i dodanie ich do swojej treści na stronie. Musisz postarać się bardziej, jeśli chcesz, by firma osiągnęła sukces. Poniżej przygotowaliśmy kilka technik SEO, które możesz wykorzystać w swojej strategii B2B i dzięki nim zwiększyć swoją wartość wśród konkurencji.
Obecnie wyszukiwanie głosowe odgrywa ważną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych, dlatego tak ważne jest, aby pisać swoje treści w sposób naturalny. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna została znaleziona po wyszukiwaniu głosowym, to musisz zacząć myśleć właśnie w taki sposób i tworzyć treści językiem ludzi.
Tutaj nie jest ważne to, o co pytają Twoi potencjalni klienci, tylko w jaki sposób to robią. Warto skupić się nad szczegółowymi opisami, a także na odpowiadaniu bezpośrednio na pytania użytkowników.
Google ceni sobie strony internetowe, które odpowiadają bezpośrednio na zapytania użytkowników, ponieważ musi wykonać wtedy mniejszą pracę, aby przeszukać wszystkie witryny i znaleźć najbardziej odpowiednią treść. Możesz spróbować wykonać odpowiednie badania słów kluczowych, które pokażą Ci, czego aktualnie potencjalni klienci szukają. Dzięki temu będziesz w stanie bezpośrednio odpowiadać na zapytania użytkowników Internetu.
Treść, która zamierza odpowiadać na pytania, będzie zawierać dłuższe frazy, ponieważ musi dotrzeć bezpośrednio do odbiorców, którzy poszukują odpowiedzi na swoje pytania.
Jeśli zrozumiesz działania znaczników schematu, to zobaczysz, z jaką łatwością możesz zwiększyć pozycję swojej strony B2B w wynikach wyszukiwania. Te znaczniki są stosowane w celu umożliwienia algorytmom wyszukiwarek zrozumienie treści na stronie WWW. Dzięki nim zawartość Twojej witryny zostanie jeszcze szybciej zaindeksowana i przesłana do innych użytkowników, aby mogli ją zobaczyć.
Znaczniki schematów pozwalają stronie internetowej uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki nim Twoja firma B2B zostanie zauważona przez innych przedsiębiorców.
Chodzi o to, aby zaciekawić potencjalnego klienta Twoją marką. Dlatego musisz zbadać dokładnie stosowane przez nich słowa kluczowe i dowiedzieć się, jakie tematy nie zostały jeszcze poruszone w Internecie, a warto byłoby to zrobić.
Czasem wystarczy stworzyć jeden solidny, przemyślany artykuł niż kilka różnych, ale słabych jakościowo. Postaraj się napisać mieszankę treści, które odpowiadają na kilka pytań użytkowników, a nie tylko na jedno z nich. Pomyśl, jeśli szukasz czegoś na temat farby do włosów, to chciałbyś dowiedzieć się o niej więcej informacji, takich jak:
Teraz z pewnością widzisz, jak jeden temat można rozwinąć i jednocześnie wprowadzić konkretne pytania do swoich treści na stronie WWW. Jeżeli stworzysz artykuł z najczęściej zadawanych pytań, które dotyczą jednego tematu, to z pewnością wyszukiwarka zacznie pozycjonować Cię wyżej w rankingu.
Jeśli chcesz zainspirować się w sieci słowami kluczowymi lub zwyczajnie nie masz pomysłu na treść, mamy dla Ciebie ważne wskazówki:
Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, dlaczego SEO jest ważne również podczas zarządzania swoją stroną B2B. Pamiętaj, że Google i inne wyszukiwarki stale dodają i zmieniają swoje algorytmy oraz czynniki rankingowe. Nadążanie za tymi zmianami może być czasochłonne i trudne do wykonania przez niedoświadczoną osobę. Jeżeli sam się pogubiłeś w tych działaniach i potrzebujesz pomocy profesjonalistów, skontaktuj się z nami.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.