Czym jest parametr domain rating (DR)?

Czym jest parametr domain rating (DR)?

Jeśli planujesz korzystać z narzędzia analitycznego Ahrefs, koniecznie dowiedz się, czym jest parametr domain rating (DR). W tym artykule znajdziesz najważniejsze informacje.

Rozpoczynając pozycjonowanie swojej strony internetowej, należy przeanalizować jej stan zarówno pod względem technicznym, jak i strategicznym. W tym celu warto skorzystać ze specjalnych narzędzi analitycznych SEO, takich jak Ahrefs. Program ten jest bez wątpienia jednym z najlepszych narzędzi w Internecie do analizy stron internetowych i poprawy ich pozycjonowania. Korzystanie z niego pozwala ocenić, jak dana witryna indeksowana jest w wyszukiwarkach. Jednym z ważniejszych wskaźników jakości domeny, który mierzony jest przez Ahrefs, jest parametr DR, czyli Domain Rating. Opisuje on liczbę i jakość linków przekierowujących do danej domeny, porównując jednocześnie te parametry z danymi dotyczącymi innych domen w bazie danych.

Czym jest Ahrefs i wskaźnik Domain Rating?

Ahrefs to płatne narzędzie, które ma najlepszy indeks linków w Internecie. Jest jednym z najdokładniejszych i kompletnych programów dostępnych na rynku. Na początek można wypróbować go za darmo przez 14 dni. Później niezbędne jest wykupienie jednego z planów subskrypcji. Analityczne możliwości Ahrefs pozwalają na stworzenie skutecznej strategii SEO i budowania linków.

Oprócz indeksowania i oceniania linków Ahrefs bardzo dobrze radzi sobie także w znajdowaniu uszkodzonych linków na innych stronach internetowych. To narzędzie pozwoli Ci również przeanalizować linki konkurencji i znaleźć strony, na których możesz zamieszczać posty gościnne.

Ahrefs umożliwia także skuteczną analizę profilu linków zwrotnych danej witryny. Istnieją inne narzędzia, takie jak Majestic, które również oferują tego typu opcje, ale Ahrefs jest obecnie najlepszą propozycją na rynku. Co więcej, Ahrefs z każdym rokiem oferuje coraz więcej możliwości. Na przykład, wcześniej jedynym narzędziem, które pokazywało słowa kluczowe, na które pozycjonowana jest dana witryna był SEMrush. Dziś Ahrefs również ma tę funkcję, a wyświetlane wyniki pozwalają na skuteczny dobór strategii SEO pod kątem słów kluczowych.

Co więcej, Ahrefs może pochwalić się autorskim wskaźnik autorytetu witryny — Domain Rating SEO. Usługa Ahrefs jest niezbędna do analizy i audytu stron internetowych i wyboru stron do wykonania linkowania. Jego główną zaletą jest zaawansowany robot indeksujący, który pozwala „zobaczyć” wszystkie linki przychodzące i wychodzące.

Roboty indeksujące Ahrefs działają na tej samej zasadzie co roboty Google: podążają za wszystkimi linkami w sieci, próbując zaindeksować wszystkie możliwe witryny, z tą tylko różnicą, że same nie indeksują treści stron, są jedynie zainteresowane linkami. Mówiąc najprościej, jeśli usługa taka jak Ahrefs „zobaczyła” link, to najprawdopodobniej Google także to zrobił. Serwisy takie jak Ahrefs cieszą się ogromną popularnością. Dlaczego?

Usługa ta ma najbardziej kompletny i szybko aktualizujący się katalog linków.

12 bilionów linków w indeksie to bardzo poważna liczba, a samo narzędzie „wyszukuje” linki z wiarygodnych witryn w ciągu 1-2 dni po ich umieszczeniu.

Domain Rating — co to?

Jednym z najpopularniejszych wskaźników jakości linków jest Ahrefs Domain Rating.

Specjaliści SEO zawsze próbują skutecznie ocenić „jakość linków”. Aby kampania agencji SEO była skuteczna, należy wiedzieć, jaką strategią linkowania posługują się witryny konkurencji oraz który dawca linków jest lepszy (aby zainwestować w linki, które dają najlepsze wyniki).

Zastanawiasz się, co to jest Domain Rating SEO (lub DR)? Parametr ten jest jedną z głównych metryk w serwisie Ahrefs.com. Można przetłumaczyć go jako „Ocena domeny”.

Specjaliści od pozycjonowania stron internetowych używają wskaźnika Domain Rating, aby szybko określić jakość i „wagę” linków konkretnej witryny i porównać ją z innymi.

Pomysłodawcy i autorzy tego rozwiązania definiują Domain Rating jako zobrazowanie ogólnej siły profilu linków konkretnej witryny.

Posłużmy się przykładem, aby lepiej wyjaśnić, czym jest parametr Domain Rating

Domain Rating to wskaźnik, który ilustruje popularność stron linkujących Twoją witrynę w porównaniu do wszystkich innych witryn w sieci, w skali od 0 do 100.

Jeśli witryna A ma większy DR niż witryna B, oznacza to, że profil linków witryny A jest ogólnie silniejszy niż witryny B. Czy to oznacza, że ​​witryna A powinna mieć wyższą pozycję w rankingu niż witryna B? Niekoniecznie (chociaż zwykle znane i dobrze wypozycjonowane strony mają zwykle większy DR).

Rozważmy jeszcze dwie sytuacje:

  1. Witryna A umieszcza 1 link do strony głównej witryny B.
  2. Witryna A umieszcza jednocześnie 10 linków z różnych swoich podstron do strony głównej witryny B

DR witryny B w obu przypadkach będzie taki sam, ponieważ tylko 1 łącze jest brane pod uwagę przy obliczaniu DR i nie ma znaczenia, z której strony pochodzi. Innymi słowy, nie ma znaczenia, ile linków witryna A umieści do witryny B, dla DR nie ma to różnicy.

Niezwykle ważne jest również, aby pamiętać, że tylko łącza z atrybutem Dofollow są brane pod uwagę w obliczaniu DR. Możesz zatem pozyskać tyle linków Nofollow, ile chcesz, ale niestety nie wpłynie to na parametr Domain Rating.

DR Twojej witryny zależy zarówno od DR strony, która linkuje do Twojej witryny, jak i liczby innych witryn, do których linkuje ten “dawca” linków. Innymi słowy, DR strony, która linkuje do Ciebie, ma wpływ na DR Twojej witryny.

Nawiasem mówiąc, Ahrefs Rank to nic innego jak pozycja Twojej witryny w rankingu wszystkich witryn w sieci, skompilowana w porządku malejącym według wartości wskaźnika Domain Rating.

Domain Rating SEO — dlaczego ocena domeny jest tak ważna?

Wszystkie znane systemowi narzędzia Ahrefs wartości DR dla wszystkich witryn WWW są umieszczone w skali logarytmicznej od 0 do 100, gdzie 100 to witryna z maksymalnym DR, a 0 – minimalnym. I to właśnie od miejsca Twojej witryny w tej skali zależy ostateczny DR, który pokazuje Ahrefs. Na przykład Facebook zajmuje pierwsze miejsce w rankingu z DR 100, a Twitter zajmuje drugie miejsce i DR 99.

Jak sprawdzić DR strony z Ahrefs?

Aby poznać Domain Rating SEO danej witryny:

  1. Uzyskaj dostęp do Ahrefs.
  2. Umieść domenę w wyszukiwarce i kliknij pomarańczowy przycisk lupy.
  3. Na pulpicie nawigacyjnym będziesz mógł zobaczyć Domain Rating strony (raport przeglądowy).

Domain Rating — czy jest ważne?

Google ma własny wskaźnik do mierzenia autorytetu danego adresu URL, PageRank, ale od kilku lat nie umożliwia już dostępu osobom trzecim do sprawdzania wartości tego wskaźnika.

Od tego momentu niektóre narzędzia SEO zaczęły opracowywać własne systemy do obliczania autorytetu domeny i adresu URL. Wśród najbardziej znanych narzędzi wyróżnić można:

  • Ahrefs — Domain Rating (DR) i Ocena adresu URL (UR),
  • Moz — Domain Authority (DA) i Page Authority (PA),
  • Majestic — Trust Flow (TF) i Citation Flow (CF).

Warto podkreślić, że każde z tych narzędzi wykorzystuje własną formułę do obliczania tych wskaźników.

Jak Ahrefs oblicza parametr Domain Rating?

Twórcy Ahrefs twierdzą, że aby obliczyć wynik DR „stosują trochę kodu i magii”.

Jednak w przypadku tego narzędzia, wskaźnik Domain Rating obliczany jest za pomocą specjalnej formuły kalkulacyjnej, która opiera się na:

  • liczbie domen zewnętrznych, które zawierają co najmniej 1 link Dofollow do strony docelowej,
  • DR tych domen,
  • liczbie linków wychodzących z adresu URL, który do nas kieruje.

Narzędzie przetwarza wszystkie dane według swojej unikalnej formuły, a następnie konwertuje je na stosunek od 0 do 100. I właśnie otrzymanym wynikiem jest wskaźnik Domain Rating (DR).

Ahrefs zaktualizował swoją metodę obliczania DR każdej witryny przy użyciu następującej metody:

  • Ahrefs oblicza liczbę domen, które wysyłają co najmniej jeden link Dofollow do Twojej witryny,
  • każdy z tych obszarów jest oceniany zgodnie z jego DR,
  • system analizuje również liczbę linków Dofollow prowadzących do tych witryn.

Jaki DR jest uważany za zły?

Aby uniknąć kar związanych z Google Penguin należy zrzec się linków niskiej jakości, które prowadzą do Twojej witryny. Jeśli Twoja strona jest zupełnie nowa i masz niewiele linków zwrotnych, Twój wynik na pewno będzie bliski 0. Jest to całkowicie normalne. W takim przypadku konieczne będzie stworzenie strategii link buildingowej, aby poprawić Domain Rating SEO.

Z drugiej strony, jeśli Twój wynik jest niski, nawet kiedy masz dużo linków kierujących do Twojej witryny, konieczne jest przeprowadzenie audytu i podjęcie działań, które pozwolą wyeliminować „złe” linki. Ręczne sprawdzenie linków zwrotnych jest jedynym sposobem na określenie, które linki są „bezpieczne”, a które „niepewne”, w zależności od jakości strony, czy link wygląda naturalnie, czy sztucznie, czy są jakieś inne linki, które możesz kliknąć na danej stronie.

Jak Ahrefs indeksuje Twoją witrynę?

Ahrefs utworzył system indeksowania, taki jak Google, w celu analizy Twojej witryny. W zależności od wyniku robot będzie indeksować mniej lub więcej stron. Jeśli DR Twojej strony internetowej wynosi 10, zostanie przeskanowanych 1000 adresów URL. Jeśli jednak uzyskasz wynik 60, zostanie przeskanowanych nawet 10 milionów adresów URL.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do wyniku Domain Rating, skontaktuj się z profesjonalistami, którzy przeprowadzą audyt i podejmą działania wykluczające niebezpieczne linki, które mogą zaszkodzić SEO. I odwrotnie, jeśli Twoja witryna potrzebuje ulepszenia, będzie możliwość odpowiedniego skonfigurowania strategii link buildingu, aby poprawić Twój wynik i wyprzedzić konkurencję.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 4
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wskaźniki SEO – wszystko, co musisz wiedzieć!

    Wskaźniki SEO – wszystko, co musisz wiedzieć!

    Poznaj niezbędne wskaźniki SEO, które powinny współdziałać z każdą strategią na stronie internetowej.
    Dlaczego powinieneś skorzystać z backlinków?

    Dlaczego powinieneś skorzystać z backlinków?

    Wiesz, na czym polegają linki przychodzące na stronie internetowej oraz w jaki sposób generują potencjalny ruch w witrynie? Czytaj dalej, to ważne!
    Jakie meta tagi biorą udział w pozycjonowaniu witryny?

    Jakie meta tagi biorą udział w pozycjonowaniu witryny?

    Jak dotrzeć do szerszej grupy odbiorców? Jednym z narzędzi wykorzystywanych w pozycjonowaniu są meta tagi, czyli znaczniki HTML opisujące zawartość strony. Zobacz, co warto wiedzieć na ten temat.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.