Zapytaj o ofertę
Czym jest parametr Domain Rating (DR)?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czym jest parametr Domain Rating (DR)?

Czym jest parametr Domain Rating (DR)?

5 min. czytania

Bez szczegółowej analityki trudno określić skuteczność realizowanych kampanii. Na szczęście w Internecie analizowanie istotnych wskaźników jakości domeny, a także prognozowanie wyników prowadzonych działań jest o wiele łatwiejsze. Rynek oferuje mnóstwo pomocnych w tym zakresie narzędzi. Jednym z nich jest Ahrefs – pozwala m.in. przeanalizować słowa kluczowe oraz sprawdzić Domain Rating. Co to jest? Wyjaśniamy w artykule.

Co to jest Domain Rating?

Definicja Domain Rating (DR) podaje w dosłownym tłumaczeniu na język polski, że jest to po prostu „ocena domeny”. Jednak w kontekście marketingu w wyszukiwarce internetowej mowa raczej o „autorytecie domeny” (domain authority). Jest to autorski parametr wprowadzony przez narzędzie Ahrefs.

DR określa siłę profilu linkowego (linków zwrotnych) danej domeny, w porównaniu do innych domen dostępnych w bazie danych. Mierzony jest w skali od 0 do 100 – im wyższa wartość, tym lepszy profil linkowy ma domena.

Wskaźniki strony internetowej - Ahrefsahrefs.com

Warto jednak dodać, że autorytet domeny określany poprzez autorski wskaźnik wprowadzony w narzędziu Ahrefs nie jest tym samym, co autorytet strony w oczach wyszukiwarki Google. DR domeny źródłowej ma jedynie oszacować zdolność witryny do pozyskiwania ruchu organicznego (search traffic) i siłę jej back linków w porównaniu do innych stron. Ważne jest też to, że wyszukiwarka Google, ustalając domain authority, bierze pod uwagę również wiek (domain age) i historię domeny. Natomiast w przypadku DR od Ahrefs nie ma to miejsca.

Co wpływa na Domain Rating?

W takim razie jak narzędzie Ahrefs oblicza wartość Domain Rating? Do obliczenia wyniku wykorzystywane są takie informacje jak:

  • liczba unikalnych witryn odsyłających do domeny,
  • autorytet odsyłających stron,
  • liczba domen, do których linkują domeny odsyłające.

Żadne inne czynniki nie są brane pod uwagę. Co to oznacza w praktyce? Otóż DR score będzie większy, jeśli witryny odsyłające do pozycjonowanej domeny nie linkują do zbyt wielu innych stron, ponieważ tzw. link juice rozdzielany jest równomiernie na wszystkie strony. To oznacza, że większy wpływ na autorytet Twojej domeny będzie miał link ze strony DR-20, która linkuje tylko do 4 innych witryn, niż ze strony DR-90, która linkuje do tysięcy witryn.

Co oznacza spadek wartości Domain Rating?

Jeśli w krótkim czasie zauważysz spadek wartości Domain Rating, może to oznaczać, że inne witryny zyskały w tym czasie więcej linków zwrotnych, przez co osiągnęły wyższy DR, a Twoja witryna spadła na niższą pozycję.

Inną potencjalną przyczyną jest to, że z jakiegoś powodu Twoja domena utraciła ważne back linki.

Jak sprawdzić DR swojej witryny?

Aby sprawdzić domenę, wejdź na stronę https://ahrefs.com/website-authority-checker, następie w wyznaczone okno wpisz jej adres.

Strona główna - Ahrefsahrefs.com

Po chwili wyświetlą się wyniki, w tym wartość DR domeny źródłowej, oraz liczba wszystkich linków prowadzących do domeny.

ahrefs.com, wyniki dla domeny ahrefs.com ahrefs.com, wyniki dla domeny ahrefs.com

Jeśli chcesz uzyskać więcej szczegółowych danych, musisz założyć konto i wykupić jeden z trzech dostępnych pakietów.

Aby uzyskać dokładniejsze informacje na temat linków zwrotnych, prowadzących do Twojej witryny, możesz skorzystać z darmowego narzędzia o nazwie Backlink Checker (https://ahrefs.com/backlink-checker).

Podstrona ahrefs.com do sprawdzania linków witryn internetowychahrefs.com

ahrefs.com, wyniki dla domeny ahrefs.comahrefs.com, wyniki dla domeny ahrefs.com

Jak poprawić Domain Rating?

Jedynym skutecznym sposobem na poprawę wartości DR jest pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych z unikalnych witryn o wysokim autorytecie. Ahrefs nie bierze pod uwagę żadnych innych czynników do obliczania tych wskaźników jakości domeny.

A jaki wynik DR jest dobry? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Trzeba pamiętać, że liczy się jakość linków. Parametr określa wartość profilu linkowego w porównaniu do innych witryn. Ważne jest zatem to, aby nie odbiegać od konkurencji, a nie to, aby być na pierwszym miejscu wśród wszystkich stron internetowych.

Wpływ Domain Rating na SEO

Realizując kampanię pozycjonowania, warto zwrócić uwagę na wartość domen linkujących. SEO to złożony i wieloetapowy proces, a na pozycję strony w wynikach wyszukiwania wpływa mnóstwo czynników. Jednak jednym z najważniejszych jest wartościowy link building. Wartość parametru DR i każdy link popularity w narzędziu Ahrefs mogą być cenną wskazówką przy ocenie wartości linków.

Pamiętaj jednak, że – tak jak wspominaliśmy – DR nie jest jednoznaczne z autorytetem domeny ustalanym przez wyszukiwarkę. Może to być dobry punkt zaczepienia, jednak sami autorzy narzędzia podkreślają, że dążenie do jak najwyższego DR nigdy nie powinno być głównym celem.

Domain Rating jest także przydatnym wskaźnikiem przy wyborze serwisów, z których chcesz pozyskać linki na potrzeby pozycjonowania (np. linki dofollow lub linki nofollow). W darmowej wersji Ahrefs sprawdzisz DR każdej domeny dostępnej w bazie danych.

Jak widzisz, jest przydatnym wskaźnikiem i może zdziałać wiele dobrego przy monitorowaniu skuteczności prowadzonych działań w zakresie back linków, jednak trzeba równolegle zwracać uwagę na inne czynniki SEO (Search Engine Optimization), istotne dla wyszukiwarki Google.

Jak Ahrefs indeksuje Twoją witrynę?

Ahrefs utworzył system indeksowania (URL rating), taki jak Google, w celu analizy Twojej witryny. W zależności od wyniku robot będzie indeksować mniej lub więcej stron. Jeśli DR Twojej strony internetowej wynosi 10, zostanie przeskanowanych 1000 adresów URL. Jeśli jednak uzyskasz wynik 60, zostanie przeskanowanych nawet 10 milionów adresów URL.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do wyniku oceny domeny, skontaktuj się z profesjonalistami, którzy przeprowadzą audyt i podejmą działania wykluczające linkowane strony, które mogą zaszkodzić SEO. I odwrotnie, jeśli Twoja witryna potrzebuje ulepszenia, będzie możliwość odpowiedniego skonfigurowania strategii link buildingu, aby poprawić Twój wynik i wyprzedzić konkurencję.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym są przyjazne adresy URL? Dlaczego warto je stosować?
    Czym są przyjazne adresy URL? Dlaczego warto je stosować?
    Zastanawiałeś się, w jaki sposób wyszukiwarka przeszukuje Twoją stronę w poszukiwaniu informacji? Wiesz, jak duże znaczenie ma poprawny adres URL witryny?
    Metatag noindex – czym jest i jak z niego korzystać?
    Metatag noindex – czym jest i jak z niego korzystać?
    Masz silnie rozbudowaną strukturę własnej strony internetowej? Dowiedz się, jak kontrolować jej zawartość za pomocą meta tagu noindex w kontekście SEO.
    Optymalizacja wideo. Jak pozycjonować filmy w Internecie?
    Optymalizacja wideo. Jak pozycjonować filmy w Internecie?
    Jak skutecznie optymalizować wideo i zdobyć lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania? Dowiesz się podczas lektury niniejszego wpisu!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.