DARMOWY AUDYT SEO

Czym jest parametr domain rating (DR)?

Czym jest parametr domain rating (DR)?

Bez szczegółowej analityki trudno określić skuteczność realizowanych kampanii. Na szczęście w Internecie analizowanie istotnych wskaźników, a także prognozowanie wyników prowadzonych działań jest o wiele łatwiejsze. Rynek oferuje mnóstwo pomocnych w tym zakresie narzędzi. Jednym z nich jest Ahrefs – pozwala m.in. przeanalizować słowa kluczowe oraz sprawdzić Domain Rating. Co to jest? Wyjaśniamy w artykule.

Co to jest Domain Rating?

Termin Domain Rating (DR) w dosłownym tłumaczeniu na język polski oznacza po prostu „ocena domeny”. Jednak w kontekście marketingu w wyszukiwarce internetowej mowa raczej o „autorytecie domeny”. Jest to autorski parametr wprowadzony przez narzędzie Ahrefs.

DR określa siłę profilu linkowego (linków zwrotnych) danej witryny, w porównaniu do innych domen dostępnych w bazie danych. Mierzony jest w skali od 0 do 100 – im wyższa wartość, tym lepszy profil linkowy ma domena.

ahrefs.com

Warto jednak dodać, że autorytet domeny określany za pomocą autorskiego wskaźnika w narzędziu Ahrefs nie jest tym samym, co autorytet strony w oczach wyszukiwarki Google. Domain Rating ma jedynie oszacować zdolność witryny do pozyskiwania ruchu organicznego i siłę jej back linków w porównaniu do innych stron. Ważne jest też to, że wyszukiwarka Google, ustalając autorytet domeny bierze pod uwagę również jej wiek i historię. Natomiast w przypadku DR od Ahrefs nie ma to miejsca.

Co wpływa na Domain Rating?

W takim razie jak narzędzie Ahrefs oblicza wartość Domain Rating? Do obliczenia wyniku wykorzystywane są takie informacje jak:

  • liczba unikalnych witryn odsyłających do domeny,
  • autorytet odsyłających witryn,
  • liczba domen, do których linkują domeny odsyłające.

Żadne inne czynniki nie są brane pod uwagę. A co to oznacza w praktyce? Otóż DR będzie większy, jeśli witryny odsyłające do pozycjonowanej domeny nie linkują do zbyt wielu innych stron, ponieważ tzw. link juice rozdzielany jest równomiernie na wszystkie strony. To oznacza, że większy wpływ na autorytet Twojej domeny będzie miał link ze strony DR-20, która linkuje tylko do 4 innych witryn, niż ze strony DR-90, która linkuje do tysięcy witryn.

Co oznacza spadek wartości Domain Rating?

Jeśli w krótkim czasie zauważysz spadek wartości DR, może to oznaczać, że inne witryny zyskały w tym czasie więcej linków zwrotnych, przez co osiągnęły wyższy DR, a Twoja witryna spadła na niższą pozycję.

Inną potencjalną przyczyną jest to, że z jakiegoś powodu Twoja domena utraciła ważne back linki.

Sprawdź: Lifecycle marketing – co to jest?

Jak sprawdzić DR swojej witryny?

Aby sprawdzić Domain Rating, wejdź na stronę https://ahrefs.com/website-authority-checker, następie w wyznaczone okno wpisz adres swojej domeny.

ahrefs.com

Po chwili wyświetlą się wyniki, w tym wartość DR, oraz liczba wszystkich linków prowadzących do domeny.

ahrefs.com, wyniki dla domeny ahrefs.com

Jeśli chcesz uzyskać więcej szczegółowych danych, musisz założyć konto i wykupić jeden z trzech dostępnych pakietów.

Aby uzyskać dokładniejsze informacje na temat linków zwrotnych, prowadzących do Twojej witryny, możesz skorzystać z darmowego narzędzia o nazwie Backlink Checker (https://ahrefs.com/backlink-checker).

ahrefs.com

ahrefs.com, wyniki dla domeny ahrefs.com

Jak poprawić Domain Rating?

Jedynym skutecznym sposobem na poprawę wartości DR jest pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych z unikalnych witryn o wysokim autorytecie. Ahrefs nie bierze pod uwagę żadnych innych czynników do obliczania tego parametru.

A jaki wynik DR jest dobry? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Trzeba pamiętać, że parametr określa wartość profilu linkowego w porównaniu do innych witryn. Ważne jest zatem to, aby nie odbiegać od konkurencji, a nie to, aby być na pierwszym miejscu wśród wszystkich stron internetowych.

Sprawdź: Praktyki SEO: White Hat SEO

Wpływ Domain Rating na SEO

Realizując kampanię pozycjonowania, warto zwrócić uwagę na wartość Domain Rating. SEO to złożony i wieloetapowy proces, a na pozycję strony w wynikach wyszukiwania wpływa mnóstwo czynników. Jednak jednym z najważniejszych jest wartościowy profil back linków. Wartość parametru DR w narzędziu Ahrefs może być cenną wskazówką przy ocenie wartości linków.

Pamiętaj jednak, że – tak jak wspominaliśmy – DR nie jest jednoznaczne z autorytetem domeny ustalanym przez wyszukiwarkę. Może to być dobry punkt zaczepienia, jednak sami autorzy narzędzia podkreślają, że dążenie do jak najwyższego DR nigdy nie powinno być głównym celem.

Parametr Domain Rating jest także przydatny przy wyborze serwisów, z których chcesz pozyskać linki na potrzeby pozycjonowania. W darmowej wersji Ahrefs sprawdzisz DR każdej domeny dostępnej w bazie danych.

Jak widzisz, ten wskaźnik może zdziałać wiele dobrego przy monitorowaniu skuteczności prowadzonych działań w zakresie back linków, jednak trzeba równolegle zwracać uwagę na inne czynniki SEO, istotne dla wyszukiwarki Google.

Jak Ahrefs indeksuje Twoją witrynę?

Ahrefs utworzył system indeksowania, taki jak Google, w celu analizy Twojej witryny. W zależności od wyniku robot będzie indeksować mniej lub więcej stron. Jeśli DR Twojej strony internetowej wynosi 10, zostanie przeskanowanych 1000 adresów URL. Jeśli jednak uzyskasz wynik 60, zostanie przeskanowanych nawet 10 milionów adresów URL.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do wyniku Domain Rating, skontaktuj się z profesjonalistami, którzy przeprowadzą audyt i podejmą działania wykluczające niebezpieczne linki, które mogą zaszkodzić SEO. I odwrotnie, jeśli Twoja witryna potrzebuje ulepszenia, będzie możliwość odpowiedniego skonfigurowania strategii link buildingu, aby poprawić Twój wynik i wyprzedzić konkurencję.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Kiedy skonsultować projekt strony z agencją SEO? Przed czy po starcie?
    Kiedy skonsultować projekt strony z agencją SEO? Przed czy po starcie?
    Audyt SEO to priorytet podczas budowania strony internetowej, która ma generować wartościowych ruch organiczny. Kiedy warto zasięgnąć wsparcia ekspertów?
    Agencje marketingowe na celowniku firm produkcyjnych: pytania, które rozwiążą każdy dylemat
    Agencje marketingowe na celowniku firm produkcyjnych: pytania, które rozwiążą każdy dylemat
    Z roku na rok wzrasta konkurencyjność branży produkcyjnej. Pojawiają się nowe reklamowe wyzwania. Jak więc dokonać mądrego wyboru agencji marketingowej?
    Co to jest kod błędu 500?
    Co to jest kod błędu 500?
    Twoja witryna wyświetla kod błędu 500? Nie wiesz, co z tym zrobić? W naszym artykule dowiesz się, jak znaleźć i usunąć możliwą przyczynę problemu!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę