Czym są przekierowania 301 i jak stosować je w swojej strategii SEO?

Czym są przekierowania 301 i jak stosować je w swojej strategii SEO?

Karolina Grabowska/pexels.com

Przekierowanie 301 to niezwykle ważny kod, który ma znaczący wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Dowiedz się, jak go używać. Zapraszamy na bloga!

Przekierowania 301 to swego rodzaju kod, który przesyła użytkownika na inną stronę internetową w przypadku, gdy wcześniejsza nie może zostać otwarta. Temu właśnie elementowi i jego zastosowaniu w strategii SEO przyjrzymy się w niniejszym artykule.

Przekierowania 301 - co to takiego?

Za każdym razem, gdy przenosisz zawartość swojej strony internetowej z dowolnego adresu URL, przekierowania 301 informują użytkownika i wyszukiwarki o tym, gdzie można ją znaleźć. Poprzez indeksowanie Google jest w stanie określić, na jaki adres URL została przeniesiona dana treść. Odbiorcy są wówczas kierowani do wspomnianego adresu właśnie za pośrednictwem przekierowań 301.

Wiesz już, czym jest przekierowanie 301. Przyjrzyjmy się więc bliżej temu, jak wdrożyć ten element do swojej strategii optymalizacyjnej.

Sprawdź: Przekierowanie 301 – co musisz wiedzieć?

Kiedy zastosować przekierowanie 301?

Przenoszenie strony na nowy adres URL

Istnieje wiele przypadków, w których konieczne może okazać się przeniesienie zawartości strony na nowy adres URL. Po migracji zawartości do nowego adresu przekierowanie 301 pomoże użytkownikom dotrzeć na nową stronę, a wyszukiwarka będzie w stanie zindeksować nową zawartość i utrzymać jej pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Migracja witryny do nowej domeny

Zmiana nazwy domeny to bardzo powszechna sytuacja. Firmy przeprowadzają ten proces z wielu powodów, takich jak chęć budowania świadomości marki za granicą, rebranding itp. Migracja witryny obejmować może zmianę nazwy strony internetowej lub zmianę domeny. Zastosowanie przekierowania 301 możliwe jest dzięki narzędziu “zmiana adresu” w Google Search Console.

Przejście z protokołu “http” na “https”

Protokoły “http” i “https” odgrywają kluczową rolę w procesie indeksowania witryny przez wyszukiwarki. Jeśli przechodzisz z “http” na “https”, konieczne jest zastosowanie przekierowań 301. Umożliwisz tym Google indeksowanie zmiany protokołu. Ponadto unikniesz wyświetlania kodu 404 i przekierujesz użytkownika na bezpieczną stronę.

Przejście do adresu www

Źródło: Pixabay/pexels.com

Celem tego jest przede wszystkim uniknięcie problemów z duplikacją treści. https://stronainternetowa.com i https://www.tronainternetowa.com to dwie zupełnie różne opcje.

Jeśli więc zauważysz, że Twoja witryna jest dostępna zarówno w formie adresów URL, jak i WWW, koniecznie zastosuj przekierowania 301 do wybranego adresu. Jego rodzaj nie ma żadnego wpływu na pozycję strony w wyszukiwarce, więc wybór należy do Ciebie.

Odświeżanie treści

Często zdarza się, że właściciele stron internetowych chcą całkowicie przebudować ich zawartość. W takich przypadkach należy upewnić się, że przekierowanie 301 przenosi użytkowników ze starej witryny do nowej. Dzięki temu unikniesz problemów ze zduplikowaną treścią i zapewnisz odbiorcom łatwy dostęp do poszukiwanych przez nich informacji.

Przekierowanie 301 vs. przekierowanie 302

Przekierowanie 301 pokazuje zarówno wyszukiwarkom, jak i użytkownikom, że strona została trwale przeniesiona w inne miejsce, jednocześnie przenosząc ich do docelowej witryny. W ten sposób odbiorcy docierają do nowej strony, która zastąpiła starą.

Jeśli jednak zdecydujesz się tylko tymczasowo przenieść istniejącą treść do nowego adresu URL z powodu na przykład testowania witryny, możesz użyć przekierowań 302, które skierują użytkowników na inną stronę, która chwilowo spełnia funkcję poprzedniej.

Sprawdź: Kompendium wiedzy o przekierowaniach na WordPressie

Jak przekierować stronę za pośrednictwem WordPress?

Przekierowanie poprzez serwer

Jest to jedna z najskuteczniejszych metod przekierowań, gdyż przyspiesza ładowanie strony i poprawia jej wydajność. Należy bowiem zauważyć, że WordPress nie włącza przekierowań 301 bezpośrednio. Konieczne jest zatem użycie serwera.

Przekierowanie przy pomocy wtyczek

Wybór ten uzasadniony jest tylko wtedy, gdy przekierowanie przez serwer nie działa. Korzystanie z wtyczek do przekierowań 301 jest bowiem nieco wolniejsze i zależy od jakości strony.

Jakich błędów unikać?

Używanie przekierowania 302

Znasz już różnicę między przekierowaniem 301, a przekierowywaniem 302. Niestety, te dwa kody są często mylone i mogą prowadzić do niepożądanych skutków. Użyj więc narzędzia Site Audit Tool, aby zbadać stan przekierowania, który jest używany na Twojej stronie.

Przekierowywanie w niewłaściwe miejsce

Postaraj się nie popełniać tego błędu. Upewnij się, że użytkownicy są przekierowywani na odpowiednią stronę, której rzeczywiście szukają. W przeciwnym razie możesz być pewien, że współczynnik konwersji drastycznie spadnie.

Przekierowanie Javascript

Używanie przekierowywania Javascript jest stanowczo odradzane przez specjalistów, gdyż stwarza ryzyko, że wyszukiwarki nie będą w stanie renderować danej strony. Powodem tego problemu może być fakt, że wiele witryn nie zezwala na indeksowanie plików JS lub CSS.

Sprawdź: Jak prawidłowo przekierowywać adresy URL?

Jak przekierowania 301 wpływają na SEO?

Wiedza dotycząca przekierowań 301 jest bardzo ważna, gdyż kod ten ma bezpośredni wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce.

Z pewnością nie chciałbyś, aby praca, którą włożyłeś w optymalizację strony internetowej, poszła na marne. Przekierowania 301 rozwiązują ten problem, gdyż przenoszą użytkowników do nowej witryny, zachowując przy tym pozycję jej starej wersji w SERP.

Nie zapominaj też, że Twoim zadaniem jest dbałość o wrażenia klientów, które z pewnością nie będą pozytywne, jeśli interesująca ich strona okaże się niedostępna.

Wykorzystaj więc wyżej wymienione wskazówki i pamiętaj o przekierowaniach 301 podczas migracji witryn czy przenoszeniu ich zawartości do innych domen. Dzięki temu korzystnie wpłyniesz na swój wizerunek zarówno w oczach użytkowników, jak i wyszukiwarek, zachowując wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym różni się White Hat SEO od Black Hat SEO?

    Czym różni się White Hat SEO od Black Hat SEO?

    Wyjaśniamy, czym właściwie są techniki Black Hat SEO i White Hat SEO. Przeczytaj artykuł i zobacz, która z nich jest niezbędna dla Twojej firmy.
    Czym jest konwersja? Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

    Czym jest konwersja? Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

    Efektywna sprzedaż ma kluczowe znaczenie dla sklepów internetowych. Jakie działania należy wdrożyć, aby móc uzyskać najlepsze możliwe wyniki konwersji?
    Pozycjonowanie branży obuwniczej

    Pozycjonowanie branży obuwniczej

    Promowanie lokalnych firm w Internecie to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży. Podpowiemy więc, jak skutecznie pozycjonować branżę obuwniczą!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę