Użytkownicy coraz częściej wpisują w pasek wyszukiwania długie zapytania, dlatego Google postanowiło przyspieszyć ich proces poszukiwania informacji na dany temat i udostępniać fragmenty z wartościowymi odpowiedziami na samej górze wyników wyszukiwania. Dzięki temu odbiorca może uzyskać natychmiastową odpowiedź na swoje zapytanie, a także przejść dalej, jeśli chce się dowiedzieć więcej.
Ciągłe zmiany algorytmów pozwalają wyszukiwarkom zapewnić swoim użytkownikom coraz lepsze wrażenia. Z pewnością zauważyłeś, że od wielu lat trwa zacięta walka o pierwsze miejsce w rankingu SERP. Dzięki pozycji zerowej możesz przegonić całą swoją konkurencję.
W tym artykule postanowiliśmy wyjaśnić Ci, na czym polegają polecane fragmenty w Google, a także jak w łatwy i szybki sposób się tam znaleźć!
Polecane fragmenty Google (z ang. featured snippets) to wyświetlenia, które mają zapewnić użytkownikowi bezpośrednią odpowiedź na pytanie. Znajdują się one na samej górze wyników wyszukiwania, a odbiorca nie musi wchodzić w adres URL, aby uzyskać rozwiązanie problemu.
Odpowiedzi są najczęściej wybierane z pierwszych stron w wynikach wyszukiwania i są wyświetlane nad wynikami organicznymi oraz pod płatnymi reklamami Google. Jednak nie jest to regułą, ponieważ jeśli odpowiadasz na konkretne zapytanie użytkownika, a nie jesteś na wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarek, również możesz znaleźć się w polecanych fragmentach.
Celem polecanych fragmentów jest znalezienie najlepszej odpowiedzi na pytania użytkowników i zapewnienie im wygody użytkowania. Google dzięki swojemu algorytmowi jest w stanie wykryć strony, na których znajduje się bezpośrednia i wartościowa odpowiedź.
Jest to obszar informacji, który pojawia się po prawej stronie ekranu podczas wyszukiwania osób, miejsc, marek lub rzeczy. Są one tworzone automatycznie przez wyszukiwarkę, a umieszczane informacje pochodzą z różnych źródeł.
Ten typ odpowiada na zapytanie użytkownika w formie listy czy wypunktowań informacji.
Ten typ polecanych fragmentów będzie wyświetlany tylko w przypadku zapytań o treści zawierające wiele elementów, takich jak ceny czy inne dane dostępne w formacie liczbowym.
W tym przypadku chodzi o wyświetlenie krótkiego filmu z witryny, który odpowiada na pytanie użytkownika.
Dzięki polecanym fragmentom mała firma może przeskoczyć swoją konkurencję i stać się numerem jeden w swojej branży. Wystarczy, że będzie trzymała się kilku zasad, a z pewnością znajdzie się na pozycji zerowej w wynikach wyszukiwania.
Polecane fragmenty wyglądają na bardziej wiarygodne źródło informacji, ponieważ jeśli Google zaufało danej stronie, to znaczy, że użytkownik też powinien.
Jest to jeden z najważniejszych aspektów polecanych fragmentów Google, ponieważ użytkownicy najczęściej wyszukują za pomocą głosu, przez co używany przez nich język jest bardziej naturalny. Google ulepszył swój algorytm do tego stopnia, że na zapytania głosowe wyróżnia polecane fragmenty.
Współczynnik klikalności witryny wyświetlanej w polecanych fragmentach znacznie wzrasta, przez co strona internetowa zyskuje na popularności.
Dobrej jakości obrazy z odpowiednim tekstem alternatywnym pomogą Ci zdobyć upragnione miejsce w polecanych fragmentach Google. Nie zapomnij więc zoptymalizować swoich tekstów alternatywnych pod kątem obrazów na stronie internetowej.
Pamiętaj, aby w swoich treściach zawsze stosować przystępny język. Unikaj dodawania swojej opinii do odpowiedzi i staraj się być obiektywny.
Dokładna analiza konkurencji pod kątem słów kluczowych pozwoli Ci sprawdzić, kto zajmie pozycję w polecanych fragmentach Google. Następnie szczegółowo przeanalizuj zawartość tej witryny i w ten sam sposób zoptymalizuj swoją witrynę.
Stosowanie nagłówków w treściach na stronie pomaga wyszukiwarce dokładniej zrozumieć treści. Dzięki czemu będziesz lepiej odpowiadał na zapytania użytkowników, ponieważ formułujesz już konkretne pytanie w swoim nagłówku. Sprawi to, że Google zauważy Twoją odpowiedź i wyróżni ją w polecanych fragmentach.
Polecane fragmenty są wyświetlane w przypadku słów kluczowych z długim ogonem, dlatego zaleca się konstruować właśnie w ten sposób swoje treści w witrynie. Kieruj słowa kluczowe za pomocą pytań, które rozpoczynają się od „co”, „czy”, a także „dlaczego”.
Korzystanie z formatu pytanie-odpowiedź pomaga wyszukiwarce zrozumieć trafność treści w odniesieniu do konkretnego zapytania odbiorcy i może pomóc znaleźć się w polecanym fragmencie Google.
Mamy nadzieję, że nasz artykuł pomógł Ci zrozumieć ideę polecanych fragmentów Google i dzięki temu sam możesz rozpocząć działania, które pozwolą Ci się tam znaleźć!
Jeśli zrozumiesz, czego szukają użytkownicy w Twojej branży, z pewnością będzie Ci łatwiej odpowiadać na ich zapytania, przez co algorytm będzie chciał umieścić Twoją stronę w polecanych fragmentach. Mimo że Google nie utrzymuje długo tej samej zerowej pozycji, nadal jest to warte działań, ponieważ przez tę chwilę można zdobyć największy ruch organiczny w swojej witrynie. Aby to osiągnąć, wcale nie musisz być w pierwszej dziesiątce w rankingu SERP!
Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.