DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego warto zainteresować się polecanymi fragmentami w Google?

5 min czytania
Dlaczego warto zainteresować się polecanymi fragmentami w Google?
Kategoria Pozycjonowanie

Użytkownicy coraz częściej wpisują w pasek wyszukiwania długie zapytania, dlatego Google postanowiło przyspieszyć ich proces poszukiwania informacji na dany temat i udostępniać fragmenty z wartościowymi odpowiedziami na samej górze wyników wyszukiwania. Dzięki temu odbiorca może uzyskać natychmiastową odpowiedź na swoje zapytanie, a także przejść dalej, jeśli chce się dowiedzieć więcej.

Ciągłe zmiany algorytmów pozwalają wyszukiwarkom zapewnić swoim użytkownikom coraz lepsze wrażenia. Z pewnością zauważyłeś, że od wielu lat trwa zacięta walka o pierwsze miejsce w rankingu SERP. Dzięki pozycji zerowej możesz przegonić całą swoją konkurencję.

W tym artykule postanowiliśmy wyjaśnić Ci, na czym polegają polecane fragmenty w Google, a także jak w łatwy i szybki sposób się tam znaleźć!

Spis treści:

Czym są polecane fragmenty Google?

Polecane fragmenty Google (z ang. featured snippets) to wyświetlenia, które mają zapewnić użytkownikowi bezpośrednią odpowiedź na pytanie. Znajdują się one na samej górze wyników wyszukiwania, a odbiorca nie musi wchodzić w adres URL, aby uzyskać rozwiązanie problemu.

Odpowiedzi są najczęściej wybierane z pierwszych stron w wynikach wyszukiwania i są wyświetlane nad wynikami organicznymi oraz pod płatnymi reklamami Google. Jednak nie jest to regułą, ponieważ jeśli odpowiadasz na konkretne zapytanie użytkownika, a nie jesteś na wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarek, również możesz znaleźć się w polecanych fragmentach.

Celem polecanych fragmentów jest znalezienie najlepszej odpowiedzi na pytania użytkowników i zapewnienie im wygody użytkowania. Google dzięki swojemu algorytmowi jest w stanie wykryć strony, na których znajduje się bezpośrednia i wartościowa odpowiedź.

Sprawdź: Czym jest Direct Answers w Google?

Jaki typ polecanych fragmentów można wyróżnić?

  • Panel wiedzy
  • Jest to obszar informacji, który pojawia się po prawej stronie ekranu podczas wyszukiwania osób, miejsc, marek lub rzeczy. Są one tworzone automatycznie przez wyszukiwarkę, a umieszczane informacje pochodzą z różnych źródeł.

  • Lista
  • Ten typ odpowiada na zapytanie użytkownika w formie listy czy wypunktowań informacji.

  • Tabela
  • Ten typ polecanych fragmentów będzie wyświetlany tylko w przypadku zapytań o treści zawierające wiele elementów, takich jak ceny czy inne dane dostępne w formacie liczbowym.

  • Fragment wideo
  • W tym przypadku chodzi o wyświetlenie krótkiego filmu z witryny, który odpowiada na pytanie użytkownika.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jakie korzyści można czerpać z polecanych fragmentów?

  • Pomagają małym firmom
  • Dzięki polecanym fragmentom mała firma może przeskoczyć swoją konkurencję i stać się numerem jeden w swojej branży. Wystarczy, że będzie trzymała się kilku zasad, a z pewnością znajdzie się na pozycji zerowej w wynikach wyszukiwania.

  • Dodaje wiarygodności witrynie
  • Polecane fragmenty wyglądają na bardziej wiarygodne źródło informacji, ponieważ jeśli Google zaufało danej stronie, to znaczy, że użytkownik też powinien.

  • Bezpośrednio odpowiadają na wyszukiwanie głosowe
  • Jest to jeden z najważniejszych aspektów polecanych fragmentów Google, ponieważ użytkownicy najczęściej wyszukują za pomocą głosu, przez co używany przez nich język jest bardziej naturalny. Google ulepszył swój algorytm do tego stopnia, że na zapytania głosowe wyróżnia polecane fragmenty.

  • Wzrost CTR
  • Współczynnik klikalności witryny wyświetlanej w polecanych fragmentach znacznie wzrasta, przez co strona internetowa zyskuje na popularności.

Co zrobić, aby znaleźć się w polecanych fragmentach Google?

  • Korzystaj z dobrej jakości obrazów
  • Dobrej jakości obrazy z odpowiednim tekstem alternatywnym pomogą Ci zdobyć upragnione miejsce w polecanych fragmentach Google. Nie zapomnij więc zoptymalizować swoich tekstów alternatywnych pod kątem obrazów na stronie internetowej.

  • Odpowiadaj precyzyjnie na pytania użytkowników
  • Pamiętaj, aby w swoich treściach zawsze stosować przystępny język. Unikaj dodawania swojej opinii do odpowiedzi i staraj się być obiektywny.

  • Analizuj działania konkurencji
  • Dokładna analiza konkurencji pod kątem słów kluczowych pozwoli Ci sprawdzić, kto zajmie pozycję w polecanych fragmentach Google. Następnie szczegółowo przeanalizuj zawartość tej witryny i w ten sam sposób zoptymalizuj swoją witrynę.

  • Stosuj odpowiednie nagłówki
  • Stosowanie nagłówków w treściach na stronie pomaga wyszukiwarce dokładniej zrozumieć treści. Dzięki czemu będziesz lepiej odpowiadał na zapytania użytkowników, ponieważ formułujesz już konkretne pytanie w swoim nagłówku. Sprawi to, że Google zauważy Twoją odpowiedź i wyróżni ją w polecanych fragmentach.

  • Pomyśl o długich słowach kluczowych
  • Polecane fragmenty są wyświetlane w przypadku słów kluczowych z długim ogonem, dlatego zaleca się konstruować właśnie w ten sposób swoje treści w witrynie. Kieruj słowa kluczowe za pomocą pytań, które rozpoczynają się od „co”, „czy”, a także „dlaczego”.

  • Stosuj format pytanie-odpowiedź
  • Korzystanie z formatu pytanie-odpowiedź pomaga wyszukiwarce zrozumieć trafność treści w odniesieniu do konkretnego zapytania odbiorcy i może pomóc znaleźć się w polecanym fragmencie Google.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasz artykuł pomógł Ci zrozumieć ideę polecanych fragmentów Google i dzięki temu sam możesz rozpocząć działania, które pozwolą Ci się tam znaleźć!

Jeśli zrozumiesz, czego szukają użytkownicy w Twojej branży, z pewnością będzie Ci łatwiej odpowiadać na ich zapytania, przez co algorytm będzie chciał umieścić Twoją stronę w polecanych fragmentach. Mimo że Google nie utrzymuje długo tej samej zerowej pozycji, nadal jest to warte działań, ponieważ przez tę chwilę można zdobyć największy ruch organiczny w swojej witrynie. Aby to osiągnąć, wcale nie musisz być w pierwszej dziesiątce w rankingu SERP!

Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Kiedy Twoja firma powinna zainwestować w agencję SEO?
Kiedy Twoja firma powinna zainwestować w agencję SEO?
Czy agencja SEO jest potrzebna, aby utrzymać się na rynku? Zastanawiasz się, czy jest ona dla Ciebie odpowiednia? Podpowiemy Ci co musisz zrobić!
8 najlepszych darmowych rozszerzeń Chrome dla SEO
8 najlepszych darmowych rozszerzeń Chrome dla SEO
Zapoznaj się z 8 darmowymi rozszerzeniami Google, które umożliwiają efektywniejsze pozycjonowanie.
W jaki sposób czynniki behawioralne wpływają na SEO?
W jaki sposób czynniki behawioralne wpływają na SEO?
Optymalizując stronę, nie można skupiać się wyłącznie na algorytmach. Czym są czynniki behawioralne i dlaczego mają znaczenie dla SEO? Warto wiedzieć.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę