Dlaczego warto zainteresować się polecanymi fragmentami w Google?

Dlaczego warto zainteresować się polecanymi fragmentami w Google?

SHVETS production/pexels.com

Użytkownicy coraz częściej wpisują w pasek wyszukiwania długie zapytania, dlatego Google postanowiło przyspieszyć ich proces poszukiwania informacji na dany temat i udostępniać fragmenty z wartościowymi odpowiedziami na samej górze wyników wyszukiwania. Dzięki temu odbiorca może uzyskać natychmiastową odpowiedź na swoje zapytanie, a także przejść dalej, jeśli chce się dowiedzieć więcej.

Ciągłe zmiany algorytmów pozwalają wyszukiwarkom zapewnić swoim użytkownikom coraz lepsze wrażenia. Z pewnością zauważyłeś, że od wielu lat trwa zacięta walka o pierwsze miejsce w rankingu SERP. Dzięki pozycji zerowej możesz przegonić całą swoją konkurencję.

W tym artykule postanowiliśmy wyjaśnić Ci, na czym polegają polecane fragmenty w Google, a także jak w łatwy i szybki sposób się tam znaleźć!

Czym są polecane fragmenty Google?

Polecane fragmenty Google (z ang. featured snippets) to wyświetlenia, które mają zapewnić użytkownikowi bezpośrednią odpowiedź na pytanie. Znajdują się one na samej górze wyników wyszukiwania, a odbiorca nie musi wchodzić w adres URL, aby uzyskać rozwiązanie problemu.

Odpowiedzi są najczęściej wybierane z pierwszych stron w wynikach wyszukiwania i są wyświetlane nad wynikami organicznymi oraz pod płatnymi reklamami Google. Jednak nie jest to regułą, ponieważ jeśli odpowiadasz na konkretne zapytanie użytkownika, a nie jesteś na wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarek, również możesz znaleźć się w polecanych fragmentach.

Celem polecanych fragmentów jest znalezienie najlepszej odpowiedzi na pytania użytkowników i zapewnienie im wygody użytkowania. Google dzięki swojemu algorytmowi jest w stanie wykryć strony, na których znajduje się bezpośrednia i wartościowa odpowiedź.

Jaki typ polecanych fragmentów można wyróżnić?

  • Panel wiedzy
  • Jest to obszar informacji, który pojawia się po prawej stronie ekranu podczas wyszukiwania osób, miejsc, marek lub rzeczy. Są one tworzone automatycznie przez wyszukiwarkę, a umieszczane informacje pochodzą z różnych źródeł.

  • Lista
  • Ten typ odpowiada na zapytanie użytkownika w formie listy czy wypunktowań informacji.

  • Tabela
  • Ten typ polecanych fragmentów będzie wyświetlany tylko w przypadku zapytań o treści zawierające wiele elementów, takich jak ceny czy inne dane dostępne w formacie liczbowym.

    Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

  • Fragment wideo
  • W tym przypadku chodzi o wyświetlenie krótkiego filmu z witryny, który odpowiada na pytanie użytkownika.

Jakie korzyści można czerpać z polecanych fragmentów?

  • Pomagają małym firmom
  • Dzięki polecanym fragmentom mała firma może przeskoczyć swoją konkurencję i stać się numerem jeden w swojej branży. Wystarczy, że będzie trzymała się kilku zasad, a z pewnością znajdzie się na pozycji zerowej w wynikach wyszukiwania.

  • Dodaje wiarygodności witrynie
  • Polecane fragmenty wyglądają na bardziej wiarygodne źródło informacji, ponieważ jeśli Google zaufało danej stronie, to znaczy, że użytkownik też powinien.

  • Bezpośrednio odpowiadają na wyszukiwanie głosowe
  • Jest to jeden z najważniejszych aspektów polecanych fragmentów Google, ponieważ użytkownicy najczęściej wyszukują za pomocą głosu, przez co używany przez nich język jest bardziej naturalny. Google ulepszył swój algorytm do tego stopnia, że na zapytania głosowe wyróżnia polecane fragmenty.

  • Wzrost CTR
  • Współczynnik klikalności witryny wyświetlanej w polecanych fragmentach znacznie wzrasta, przez co strona internetowa zyskuje na popularności.

Co zrobić, aby znaleźć się w polecanych fragmentach Google?

  • Korzystaj z dobrej jakości obrazów
  • Dobrej jakości obrazy z odpowiednim tekstem alternatywnym pomogą Ci zdobyć upragnione miejsce w polecanych fragmentach Google. Nie zapomnij więc zoptymalizować swoich tekstów alternatywnych pod kątem obrazów na stronie internetowej.

  • Odpowiadaj precyzyjnie na pytania użytkowników
  • Pamiętaj, aby w swoich treściach zawsze stosować przystępny język. Unikaj dodawania swojej opinii do odpowiedzi i staraj się być obiektywny.

  • Analizuj działania konkurencji
  • Dokładna analiza konkurencji pod kątem słów kluczowych pozwoli Ci sprawdzić, kto zajmie pozycję w polecanych fragmentach Google. Następnie szczegółowo przeanalizuj zawartość tej witryny i w ten sam sposób zoptymalizuj swoją witrynę.

  • Stosuj odpowiednie nagłówki
  • Stosowanie nagłówków w treściach na stronie pomaga wyszukiwarce dokładniej zrozumieć treści. Dzięki czemu będziesz lepiej odpowiadał na zapytania użytkowników, ponieważ formułujesz już konkretne pytanie w swoim nagłówku. Sprawi to, że Google zauważy Twoją odpowiedź i wyróżni ją w polecanych fragmentach.

  • Pomyśl o długich słowach kluczowych
  • Polecane fragmenty są wyświetlane w przypadku słów kluczowych z długim ogonem, dlatego zaleca się konstruować właśnie w ten sposób swoje treści w witrynie. Kieruj słowa kluczowe za pomocą pytań, które rozpoczynają się od „co”, „czy”, a także „dlaczego”.

  • Stosuj format pytanie-odpowiedź
  • Korzystanie z formatu pytanie-odpowiedź pomaga wyszukiwarce zrozumieć trafność treści w odniesieniu do konkretnego zapytania odbiorcy i może pomóc znaleźć się w polecanym fragmencie Google.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasz artykuł pomógł Ci zrozumieć ideę polecanych fragmentów Google i dzięki temu sam możesz rozpocząć działania, które pozwolą Ci się tam znaleźć!

Jeśli zrozumiesz, czego szukają użytkownicy w Twojej branży, z pewnością będzie Ci łatwiej odpowiadać na ich zapytania, przez co algorytm będzie chciał umieścić Twoją stronę w polecanych fragmentach. Mimo że Google nie utrzymuje długo tej samej zerowej pozycji, nadal jest to warte działań, ponieważ przez tę chwilę można zdobyć największy ruch organiczny w swojej witrynie. Aby to osiągnąć, wcale nie musisz być w pierwszej dziesiątce w rankingu SERP!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy WordPress przydaje się podczas tworzenia strony internetowej?

    Czy WordPress przydaje się podczas tworzenia strony internetowej?

    Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na stworzenie witryny dzięki CMS. Sam się nad tym zastanawiasz? Przeczytaj i przekonaj się, jakie to proste!
    Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwania głosowego

    Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwania głosowego

    Z pewnością wiesz, czym jest wyszukiwanie głosowe. Czy potrafisz jednak odpowiednio zoptymalizować pod nie treści?
    Jak zwiększyć czas przebywania użytkownika na stronie internetowej?

    Jak zwiększyć czas przebywania użytkownika na stronie internetowej?

    Czas spędzony na stronie internetowej użytkownika ma ogromne znaczenie. Dlatego musisz podjąć działania, które pomogą Ci go zatrzymać na stronie.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.