DARMOWY AUDYT SEO

Droga na skróty prowadzi donikąd! Jakich technik SEO unikać?

5 min czytania
Droga na skróty prowadzi donikąd! Jakich technik SEO unikać?
Kategoria Pozycjonowanie

Wszyscy chcemy osiągać sukcesy. Niestety pokusa pójścia na skróty i skorzystania z nie do końca uczciwych metod zwykle jest bardzo duża. Każdy twórca strony internetowej wie, jak wiele wysiłku należy włożyć, aby w końcu osiągnąć pożądane efekty. Trudy związane z optymalizacją treści pod kątem wyszukiwarek często chcielibyśmy zminimalizować lub w ogóle wykluczyć. Na szczęście Google jest wyczulony na takie sztuczki i jest w stanie szybko znaleźć wszelkie próby oszustwa i należycie je ukarać.

Podobnie jak w prawdziwym życiu, odzyskanie zaufania Google zajmuje znacznie więcej czasu niż jego utrata. Z każdą aktualizacją algorytmu wyszukiwarka staje się coraz dokładniejsza i ma możliwość przeanalizowania strony bardziej szczegółowo niż człowiek. Google jest w stanie odczytać zawartość Twojej witryny i zrozumieć, czego dotyczą dane strony. Ponadto może sprawdzić powiązania domeny na podstawie linków i mediów społecznościowych, aby lepiej poznać jej wartość.

Coraz częściej mówi się o wykorzystaniu sztucznej inteligencji, dzięki której użycie botów indeksujących weszłoby na znacznie wyższy poziom. Nie ulega wątpliwościom, że Google wkrótce będzie w stanie wychwycić każdy szczegół, który właściciele witryn umieścili w treści. Jeśli zatem okażą się to podstępne techniki z zakresu black hat SEO, z pewnością ich nadawcy zostaną poważnie ukarani, a ich strony stracą szansę na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Istnieje wiele sposobów na usprawnienie procesu optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. Najważniejszymi elementami SEO są natomiast treść i linki, więc to właśnie na nich skupimy się w tym artykule.

Spis treści:

Zduplikowane treści

Treść jest najważniejszym elementem SEO. Wszystkim twórcom stron internetowych zależy zatem na publikowaniu jak największej liczby artykułów, które zachwycą grupę docelowych odbiorców. Aby zyskać uznanie użytkowników, unikaj ponownego wykorzystania istniejących już treści. Jeśli bowiem nie dostosujesz się do tej zasady, Google z pewnością to zauważy i obniży Twoją pozycję w rankingu SERP. Nie trzeba przecież tłumaczyć, że kopiowanie i wklejanie zawartości na nową stronę nie pomoże Ci osiągnąć wymarzonych wyników, a może zrujnować wszystko to, co osiągnąłeś do tej pory.

Pamiętaj też, że zmiana kolejności akapitów i zdań nie sprawi, że skopiowana treść zyska oryginalność. Aktualizacja Google Panda w lutym 2011 r. odnosiła się do problemu witryn niskiej jakości, które zwykle posiadały zduplikowaną zawartość. Należy zauważyć, że wyszukiwarki chcą zapewnić swoim użytkownikom jak najlepsze wyniki, które są dopasowane do ich potrzeb i preferencji. Dlatego też Google chce jak najskuteczniej pozbyć się wszelkich mało wartościowych treści, które mogą negatywnie wpłynąć na doświadczenia odbiorców.

Nie zapominaj, że dotyczy to również metatagów. Elementy te są niewidocznym dla użytkowników kodem, który w skrócie przedstawia wyszukiwarkom temat witryny. Jeśli wszystkie opisy meta są takie same lub bardzo podobne, Twoja strona internetowa z pewnością spadnie w rankingu wyników wyszukiwania.

Należy również wspomnieć o drugiej stronie tej sytuacji. Zdarza się bowiem, że witryny, które nie publikują zduplikowanych treści, mogą zostać za to ukarane. Jak to możliwe? Kiedy Google identyfikuje skopiowaną zawartość, może uznać za winną stronę, która była jej faktycznym źródłem.

Sprawdź: Wskazówki dotyczące mobile SEO. Co musisz wdrożyć do swojej strategii optymalizacji?

Linki w stopce

Innym popularnym zagraniem, które niekoniecznie jest zgodne z wytycznymi Google, jest wypełnienie stopki linkami bogatymi w słowa kluczowe, w celu poprawienia pozycji witryny na liście wyników wyszukiwania. Wyszukiwarka szybko odkryje tę podstępną metodę, a osoba, która ją zastosowała, zostanie poważnie ukarana. Oczywiście linki w stopce mają pewne zastosowanie, ale z pewnością nie dotyczy ono poprawy pozycjonowania w SERP.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Kupowanie linków

Każdy link do Twojej witryny ma bardzo istotne znaczenie pod względem budowania wartości marki. Jeśli bowiem ktoś chce połączyć się z opublikowana przez Ciebie zawartością, oznacza to, że jest ona naprawdę wysokiej jakości, co jest także doceniane przez Google.

 

Pozyskanie linków z wiarygodnych stron nie jest takie proste. Wielu twórców ucieka się zatem do ich zakupu. Kiedyś ta forma link buildingu była naprawdę skuteczna, ale w obecnych czasach, kiedy Google stale ulepsza swoje algorytmy, metoda ta nie tylko nie przynosi żadnych efektów, ale też jest łatwa do wykrycia i surowo karana. Wyszukiwarka bada bowiem elementy, takie jak liczba innych stron, do których prowadzą linki z tego samego źródła oraz częstotliwość ich uzyskiwania. Widzisz zatem, że kupowanie łączy jest bardzo nieopłacalnym procesem, więc warto z niego zrezygnować.

Sprawdź: Pozycjonowanie usług finansowych

Rozwijaj witrynę dzięki skutecznym technikom SEO

Właśnie poznałeś kilka podstępnych działań, które twórcy stron internetowych wdrażają do swoich strategii w celu oszukania algorytmów i ominięcia żmudnych procesów optymalizacyjnych. Wiesz już też, czym grozi próba ominięcia wytycznych Google. W co więc warto zainwestować? Odpowiedź jest bardzo krótka: SEO! Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, której główne aspekty stanowią tworzenie wysokiej jakości treści, poprawa technicznych warunków witryny i budowanie sieci wartościowych linków może przynieść Ci niesamowite efekty! Trudno zaprzeczyć, że działania te są wymagające i czasochłonne, lecz Google z pewnością je doceni i nagrodzi stronę internetową wysoką pozycją na liście wyników wyszukiwania. Jeśli uznasz, że SEO jest ponad miarę Twoich możliwości, zgłoś się do nas! Wspólnie opracujemy strategię, dzięki której osiągniesz wymarzone efekty i pokonasz branżowych rywali.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 4.8/5 | Liczba ocen: 18

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym są crawlery, czyli narzędzie do analizy błędów na stronie?
Czym są crawlery, czyli narzędzie do analizy błędów na stronie?
W artykule omawiamy crawlery, czyli oprogramowania umożliwiające analizę wielu podstron i ich elementów ważnych w procesie SEO. Warto je poznać!
EAT i YMYL – czym są i jakie mają znaczenie w SEO?
EAT i YMYL – czym są i jakie mają znaczenie w SEO?
Najważniejszym zadaniem Google jest zapewnienie użytkownikom najlepszych wyników wyszukiwania. Podpowiemy Ci, jak sprostać tym oczekiwaniom.
Jak prawidłowo przekierowywać adresy URL?
Jak prawidłowo przekierowywać adresy URL?
Przekierowywanie starych adresów URL do nowych jest niezbędnym elementem podczas zarządzania witryną. Jednak jak zrobić to dobrze?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę