Droga na skróty prowadzi donikąd! Jakich technik SEO unikać?

Droga na skróty prowadzi donikąd! Jakich technik SEO unikać?

CoWomen/pexels.com

Wszyscy chcemy osiągać sukcesy. Niestety pokusa pójścia na skróty i skorzystania z nie do końca uczciwych metod zwykle jest bardzo duża. Każdy twórca strony internetowej wie, jak wiele wysiłku należy włożyć, aby w końcu osiągnąć pożądane efekty. Trudy związane z optymalizacją treści pod kątem wyszukiwarek często chcielibyśmy zminimalizować lub w ogóle wykluczyć. Na szczęście Google jest wyczulony na takie sztuczki i jest w stanie szybko znaleźć wszelkie próby oszustwa i należycie je ukarać.

Podobnie jak w prawdziwym życiu, odzyskanie zaufania Google zajmuje znacznie więcej czasu niż jego utrata. Z każdą aktualizacją algorytmu wyszukiwarka staje się coraz dokładniejsza i ma możliwość przeanalizowania strony bardziej szczegółowo niż człowiek. Google jest w stanie odczytać zawartość Twojej witryny i zrozumieć, czego dotyczą dane strony. Ponadto może sprawdzić powiązania domeny na podstawie linków i mediów społecznościowych, aby lepiej poznać jej wartość.

Coraz częściej mówi się o wykorzystaniu sztucznej inteligencji, dzięki której użycie botów indeksujących weszłoby na znacznie wyższy poziom. Nie ulega wątpliwościom, że Google wkrótce będzie w stanie wychwycić każdy szczegół, który właściciele witryn umieścili w treści. Jeśli zatem okażą się to podstępne techniki z zakresu black hat SEO, z pewnością ich nadawcy zostaną poważnie ukarani, a ich strony stracą szansę na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Istnieje wiele sposobów na usprawnienie procesu optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. Najważniejszymi elementami SEO są natomiast treść i linki, więc to właśnie na nich skupimy się w tym artykule.

Zduplikowane treści

Treść jest najważniejszym elementem SEO. Wszystkim twórcom stron internetowych zależy zatem na publikowaniu jak największej liczby artykułów, które zachwycą grupę docelowych odbiorców. Aby zyskać uznanie użytkowników, unikaj ponownego wykorzystania istniejących już treści. Jeśli bowiem nie dostosujesz się do tej zasady, Google z pewnością to zauważy i obniży Twoją pozycję w rankingu SERP. Nie trzeba przecież tłumaczyć, że kopiowanie i wklejanie zawartości na nową stronę nie pomoże Ci osiągnąć wymarzonych wyników, a może zrujnować wszystko to, co osiągnąłeś do tej pory.

Pamiętaj też, że zmiana kolejności akapitów i zdań nie sprawi, że skopiowana treść zyska oryginalność. Aktualizacja Google Panda w lutym 2011 r. odnosiła się do problemu witryn niskiej jakości, które zwykle posiadały zduplikowaną zawartość. Należy zauważyć, że wyszukiwarki chcą zapewnić swoim użytkownikom jak najlepsze wyniki, które są dopasowane do ich potrzeb i preferencji. Dlatego też Google chce jak najskuteczniej pozbyć się wszelkich mało wartościowych treści, które mogą negatywnie wpłynąć na doświadczenia odbiorców.

Nie zapominaj, że dotyczy to również metatagów. Elementy te są niewidocznym dla użytkowników kodem, który w skrócie przedstawia wyszukiwarkom temat witryny. Jeśli wszystkie opisy meta są takie same lub bardzo podobne, Twoja strona internetowa z pewnością spadnie w rankingu wyników wyszukiwania.

Należy również wspomnieć o drugiej stronie tej sytuacji. Zdarza się bowiem, że witryny, które nie publikują zduplikowanych treści, mogą zostać za to ukarane. Jak to możliwe? Kiedy Google identyfikuje skopiowaną zawartość, może uznać za winną stronę, która była jej faktycznym źródłem.

Linki w stopce

Innym popularnym zagraniem, które niekoniecznie jest zgodne z wytycznymi Google, jest wypełnienie stopki linkami bogatymi w słowa kluczowe, w celu poprawienia pozycji witryny na liście wyników wyszukiwania. Wyszukiwarka szybko odkryje tę podstępną metodę, a osoba, która ją zastosowała, zostanie poważnie ukarana. Oczywiście linki w stopce mają pewne zastosowanie, ale z pewnością nie dotyczy ono poprawy pozycjonowania w SERP.

Kupowanie linków

Każdy link do Twojej witryny ma bardzo istotne znaczenie pod względem budowania wartości marki. Jeśli bowiem ktoś chce połączyć się z opublikowana przez Ciebie zawartością, oznacza to, że jest ona naprawdę wysokiej jakości, co jest także doceniane przez Google.


Źródło: CoWomen/pexels.com

Pozyskanie linków z wiarygodnych stron nie jest takie proste. Wielu twórców ucieka się zatem do ich zakupu. Kiedyś ta forma link buildingu była naprawdę skuteczna, ale w obecnych czasach, kiedy Google stale ulepsza swoje algorytmy, metoda ta nie tylko nie przynosi żadnych efektów, ale też jest łatwa do wykrycia i surowo karana. Wyszukiwarka bada bowiem elementy, takie jak liczba innych stron, do których prowadzą linki z tego samego źródła oraz częstotliwość ich uzyskiwania. Widzisz zatem, że kupowanie łączy jest bardzo nieopłacalnym procesem, więc warto z niego zrezygnować.

Rozwijaj witrynę dzięki skutecznym technikom SEO

Właśnie poznałeś kilka podstępnych działań, które twórcy stron internetowych wdrażają do swoich strategii w celu oszukania algorytmów i ominięcia żmudnych procesów optymalizacyjnych. Wiesz już też, czym grozi próba ominięcia wytycznych Google. W co więc warto zainwestować? Odpowiedź jest bardzo krótka: SEO! Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, której główne aspekty stanowią tworzenie wysokiej jakości treści, poprawa technicznych warunków witryny i budowanie sieci wartościowych linków może przynieść Ci niesamowite efekty! Trudno zaprzeczyć, że działania te są wymagające i czasochłonne, lecz Google z pewnością je doceni i nagrodzi stronę internetową wysoką pozycją na liście wyników wyszukiwania. Jeśli uznasz, że SEO jest ponad miarę Twoich możliwości, zgłoś się do nas! Wspólnie opracujemy strategię, dzięki której osiągniesz wymarzone efekty i pokonasz branżowych rywali.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wiele linków zwrotnych z tej samej witryny – czy warto?

    Wiele linków zwrotnych z tej samej witryny – czy warto?

    Zastanawiasz się, jaki wpływ na Twoje wyniki ma posiadanie wielu linków zwrotnych z tej samej witryny? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule!
    Błąd 403 – jak naprawić? Co oznacza?

    Błąd 403 – jak naprawić? Co oznacza?

    Pojawienie się błędu 403 na Twojej stronie może mieć wiele przyczyn. Powinieneś jak najszybciej rozwiązać ten problem!
    Jak tworzyć przyjazne linki do strony?

    Jak tworzyć przyjazne linki do strony?

    Czym są przyjazne linki i jak je tworzyć? Dlaczego odpowiednie adresy URL przekładają się na pozycję witryny w sieci i jej widoczność? Sprawdźmy.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.