Zapytaj o ofertę
26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • 26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO

26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO

8 min. czytania

Specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem stron wiedzą, jak ważne są optymalizacje pod kątem pozycjonowania i UX. To dzięki nim oraz skutecznym kampaniom reklamowym Twój e-sklep ma szanse na rozwój i generowanie większego przychodu. Korzyści z inwestowania w SEO jest naprawdę wiele, ale jeśli wciąż potrzebujesz twardych danych i statystyk, to zebraliśmy je dla Ciebie w tym artykule.

SEO 2020 vs. SEO 2021, czyli tendencje wzrostowe

W najnowszym raporcie od Hubspot (Not another state of marketing report, 2021) widać znaczny wzrost w inwestowaniu w działania SEO na przestrzeni 2020 i 2021 roku. W 2020 roku 64% marketerów zaufało pozycjonerom i optymalizacjom, a kolejny rok (2021) przyniósł już pięcioprocentowy wzrost – aż 69% marketerów uwzględniało w budżetach pracę nad pozycjonowaniem (HubSpot). Tendencja inwestycji w SEO jest zdecydowanie wzrostowa. Na skutek pandemii branża eCommerce mocno się rozrosła, a zakupy online stały się codziennością. Nawet mniej aktywne grupy w internecie, jak np. seniorzy, przejawiają rosnące zainteresowanie zakupami bez wychodzenia z domu. Często pierwszym etapem przy e-zakupach jest poszukiwanie informacji przez wpisywanie nazwy produktu lub zapytania w wyszukiwarkę. Skoro rośnie nam liczba użytkowników zaangażowanych w research produktowy i zakupy online (8 na 10 internautów to e-klienci), to tym bardziej warto do nich ”wyjść” poprzez działania SEO i uzyskać widoczność w top wynikach w wyszukiwarce.

Statystyki 2022. Inwestowanie w pozycjonowanie stron – dlaczego warto?

  1. 68% aktywności online rozpoczyna się od wyszukiwarki (BrightEdge), czyli niemalże 7 na 10 użytkowników logując się do sieci, w pierwszej kolejności odpala przeglądarkę. Źródło: [BrightEdge Channel Report], [2019]
  2. 92.96% globalnego ruchu w sieci pochodzi z wyszukiwarki Google, Google Images i Google Maps (Sparktoro). Oczywiście na rynku dostępne są też inne wyszukiwarki takie jak Firefox, Opera, Safari, ale zdecydowanie przodujący jest Google.Źródło: [https://sparktoro.com/blog/2018-search-market-share-myths-vs-realities-of-google-bing-amazon-facebook-duckduckgo-more/], [2018]
  3. 53.3% całego ruchu na stronach pochodzi z wyszukiwań organicznych. (BrightEdge). To dane przemawiające za tym, żeby poza działaniami reklamowymi uwzględnić skuteczne pozycjonowanie e-sklepu, które może generować znaczną część ruchu na stronie. Źródło: [BrightEdge Channel Report], [2019]
  4. 0.78% internautów korzystających z wyszukiwarek klika w wyniki na drugiej stronie. (Backlinko). To oznacza, że ponad 99% z nich pozostaje jedynie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, klikając w pozycje z listy z top 10. Źródło: [Backlinko, Google CTR Stats], [2019]
  5. 60% marketerów przyznaje, że działania z obszaru inbound marketingu (SEO, blogi contentowe) to najbardziej jakościowe i najczęstsze źródło leadów (HubSpot) [Hubspot, State of Inbounds 2018, Global Report], [2018]
  6. SEO przynosi 1000%+ więcej ruchu niż posty organiczne na social mediach (BrightEdge). W strategii marketingowej warto uwzględnić oba obszary, ponieważ docierają do różnych grup odbiorców. Wyniki reklam płatnych na social media są satysfakcjonujące, ale w organicznym pozyskiwaniu klientów i w generowaniu organicznych leadów przeważa optymalizacja pod kątem SEO. Źródło: [BrightEdge Channel Report], [2019]
  7. W top 10 wynikach wyszukiwania strony mają średnio ponad 2 lata (Ahrefs). To oznacza, że rzadko możemy liczyć na szybkie efekty i rosnące statystyki, ale systematyczne wdrażanie SEO optymalizacji przynosi długofalowe efekty. Źródło: [https://ahrefs.com/blog/how-long-does-it-take-to-rank/], [2018].
  8. Dzienna ilość wyszukiwań przez Google to w przybliżeniu 3,5 miliarda (Internet Live Stats). Źródło: [https://www.internetlivestats.com/google-search-statistics/], [2022]
  9. Współczynnik konwersji spada o 4.42% z każdą sekundą, która potrzebna jest na załadowanie strony (Inter Growth). UX w połączeniu z SEO (SXO) to przepis na najlepsze wyniki sprzedażowe. Projektując stronę i treści należy pamiętać o User Experience i zapewnić użytkownikom intuicyjną nawigację po stronie, czytelne treści, a także poprawne wyświetlanie i sprawne ładowanie się strony na wszystkich urządzeniach. Te czynniki mają wpływ na zachowania zakupowe potencjalnych e-klientów. Źródło: [https://inter-growth.co/seo-stats/], [2022]
  10. 30% wszystkich wyszukiwań na urządzeniach mobilnych wiąże się z lokalizacją (Think With Google). Coraz częściej internauci wpisują lokalizację we frazie kluczowej, wyszukując danego produktu czy usługi. (nazwy miejscowości, rejon). Źródło:[https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/app-and-mobile/mobile-search-trends-consumers-to-stores/], [2016]
  11. Wyszukiwanie “Gdzie kupić” i “Znajdź w pobliżu” przez przeglądarki na urządzeniach mobilnych wzrosło o ponad 200% na przestrzeni 2017-2019 (Think With Google). To najskuteczniejszy sposób, żeby wyszukać usługę lub produkt w obecnej lokalizacji w danym momencie. Źródło: [Google 2019 Research Review], [2019]
  12. 76% internautów, którzy korzystają z wyszukiwań w pobliżu na telefonach komórkowych, odwiedza dany biznes w przeciągu 1 dnia (Think With Google). Zgodnie z danymi niemalże 8 na 10 osób po wyszukiwaniu w lokalizacji, korzysta z usługi lub odwiedza sklep w mniej niż 24h od momentu wyszukiwania. Źródło: [https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/app-and-mobile/mobile-search-trends-consumers-to-stores/], [2016]
  13. 52.2% globalnego ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych (Statista). Dlatego stawiając stronę www, trzeba mieć na uwadze również UX i zadbać o odpowiednie wyświetlanie się strony na telefonach i tabletach. Źródło: [https://www.statista.com/statistics/277125/share-of-website-traffic-coming-from-mobile-devices/], [2022]
  14. Pierwszy wynik w organicznych wyszukiwaniach przez Google ma CTR 31.7% (Backlinko). Wartość współczynnika klikalności na poziomie ponad 30% to bardzo dobry wynik. To zdecydowanie świetny argument, który przemawia za podejmowaniem działań SEO dążących spozycjonowania strony w TOP wynikach. Źródło: [Backlinko, Google CTR Stats], [2019]
  15. 86% użytkowników ignoruje płatne kampanie reklamowe i klika jedynie w wyniki organiczne w wyszukiwarce (Inter Growth). Pierwsze pozycje w wyszukiwarkach są płatne i otagowane “Reklama”, ale prawie 9 na 10 internautów ufa bardziej niereklamowym wynikom, które są również na pierwszej stronie. To oznacza, że lepiej inwestować w skuteczne SEO niż bazować tylko na reklamach. Źródło: [https://inter-growth.co/seo-stats/], [2022]
  16. 39.4% internautów w USA korzysta z wyszukiwania głosowego (Inter Growth). Źródło: [https://inter-growth.co/seo-stats/], [2022]
  17. 79% e-klientów twierdzi, że ufa recenzjom innych użytkowników na stronie w takim samym stopniu, jak poleceniom personalnym (Inter Growth). Źródło: [https://inter-growth.co/seo-stats/], [2022]
  18. Ponad połowa użytkowników smartfonów natrafia na nowe firmy, marki i produkty podczas korzystania z wyszukiwarki na telefonie (Inter Growth). Odpowiednio prowadzony proces pozycjonowania, to świetny sposób na dotarcie do nowych klientów, którzy wcześniej nawet nie słyszeli o Twojej firmie. Źródło: [https://inter-growth.co/seo-stats/], [2022]
  19. 53% użytkowników smartfonów opuści Twoją stronę, jeśli jej wersja mobilna będzie ładowała się dłużej niż 3 sekundy (Inter Growth). Statystyki pokazują, że internauci kupują online przez urządzenia mobilne nawet częściej niż przez laptopy. Najlepiej skorzystać z usług SXO, które łączą SEO i UX eliminując niepoprawne treści czy zbyt powolne ładowanie się strony. Dzięki temu osoby zainteresowane Twoim produktem czy usługą nie zrezygnują z zakupu ze względów na utrudnienia techniczne. Źródło: [https://inter-growth.co/seo-stats/], [2022]
  20. 86% internautów wyszukuje lokalizację firm przez Google Maps (Inter Growth). Do rekomendowanych działań SEO polecamy dopisać wypracowanie wizytówki Google i zadbanie o to, żeby firma wyświetlała się prawidłowo na Google Maps. Zapewnienie potencjalnym e-klientom łatwego dotarcia do informacji o lokalizacji, godzinach otwarcia oraz aktualnych danych do kontaktu, to podstawa relacji handlowych. Źródło: https://inter-growth.co/seo-stats/], [2022]
  21. 66% potencjalnych e-klientów przed zakupem produktu czy usługi, przeprowadza research online (Inter Growth). To argument przemawiający za tym, żeby zadbać o odpowiednie treści i sekcje na stronie – opisy, produktowe, blog, recenzje. Nie tylko pomogą Ci spozycjonować firmę, ale również dostarczą odpowiedzi na pytania i potencjalne wątpliwości e-klientów. Źródło: [https://inter-growth.co/seo-stats/], [2022]
  22. 70% marketerów deklaruje, że działania SEO są bardziej skuteczne niż kampanie PPC (Inter Growth). Źródło: [https://inter-growth.co/seo-stats/], [2022]
  23. Filmy video są obecnie numerem jeden, jeśli chodzi o media używane w strategii content marketingowej, wyprzedzając w skuteczności blogi i infografiki (HubSpot). Content marketing wpisuje się w strategię SEO, dlatego opracowując działania związane z pozycjonowaniem, warto zmierzać także w kierunku contentowych trendów. Źródło: [Hubspot, Not Another State of Marketing Report], [2020]
  24. Wzrost popularności zapytań lokalnych pochodzących z urządzeń mobilnych wzrósł pomiędzy 2017 a 2019 rokiem o niemal 250% (Think With Google. Źródło: [Google 2019 Research Review], [2019]
  25. Blisko 45% e-klientów dokonuje zakupu online z możliwością stacjonarnego odbioru (Think With Google). Źródło: [Google 2019 Research Review], [2019]
  26. Wyszukiwania fraz “na sprzedaż” i “na sprzedaż w pobliżu” na urządzeniach mobilnych wzrosło o 250% w latach 2017-2019. Takie dane są pewnym argumentem za inwestowaniem w pozycjonowanie lokalne. Źródło: [Google 2019 Research Review], [2019]

Podsumowanie

Lepsza widoczność w wyszukiwarce generuje większy ruch na stronie, a tym samym wpływa na rosnące konwersje. Dobre SEO tak naprawdę niesie korzyści obu stronom: właścicielom biznesów eCommerce przynosi większą rozpoznawalność i zyski, a e-klientom ułatwia dotarcie do informacji o produktach i pomaga w podejmowaniu decyzji zakupowych. Działania optymalizacyjne z zakresu SEO i UX to także budowanie długotrwałych relacji z klientami opartych na zaufaniu, dlatego zapewnisz sobie długofalowe efekty, a nie jednorazowe, jak np. dobre wyniki pojedynczej kampanii. Skuteczne SEO to również odpowiednio zaplanowana strategia, która uwzględnia pozycjonowanie lokalne, UX, content marketing i bieżące trendy. Inwestycja w SEO to inwestowanie w rozwój Twojego biznesu. Jeśli wciąż masz wątpliwości, czy pozycjonowanie stron się opłaca, to na naszej stronie znajdziesz dodatkowe argumenty w postaci case study z naszej pracy. Opisaliśmy tam efekty działań SEO dla naszych klientów.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Pozycjonowanie plików PDF
    Pozycjonowanie plików PDF
    Pozycjonowanie to najlepszy sposób na zwiększenie popularność marki w Google. W tym artykule dowiesz się więc, jak zoptymalizować pliki PDF!
    Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości! Strategia optymalizacyjna dla małego biznesu
    Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości! Strategia optymalizacyjna dla małego biznesu
    Przedsiębiorcy małych firm powinni postawić na skuteczne działania SEO, aby mieć szansę na dobrą widoczność w wyszukiwarce i tym samym osiągnięcie sukcesu.
    Jak pisać meta description? Czy ma wpływ na pozycjonowanie? Sprawdź, jakie są najczęściej popełniane błędy!
    Jak pisać meta description? Czy ma wpływ na pozycjonowanie? Sprawdź, jakie są najczęściej popełniane błędy!
    Meta description daje możliwość opisania zawartości samej witryny i ma spore znaczenie dla użytkowników. Warto znać zasady tworzenia takiego opisu!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.