Ile kosztuje sklep IdoSell?

Ile kosztuje sklep IdoSell?

Branża e-commerce rośnie w siłę i z pewnością nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa! Niezależnie od tego, czy stawiasz w tej dziedzinie pierwsze kroki, czy planujesz zmiany w biznesie rozwijanym od lat – wybór platformy sprzedażowej (lub migracja do nowej) jest jednym z podstawowych dylematów, z którymi przyjdzie Ci się zmierzyć.

Żeby zrozumieć, jak ważna jest to decyzja, warto najpierw przybliżyć amatorom sprzedaży online, czym charakteryzuje się handel w sieci, na co zwrócić szczególną uwagę i jak dobrać odpowiednie narzędzia dla swojej działalności. W tym wpisie skupimy się na jednej z popularniejszych platform sklepowych, podając jej największe zalety i wady. Dowiesz się też, ile kosztuje sklep IdoSell w praktyce.

Podobne wpisy stworzyliśmy już o platformie GOshop, PrestaShop oraz Shoper.

Jeśli dopiero „raczkujesz” w temacie e-commerce, zalecamy przeczytanie całości artykułu. Zawsze jednak możesz przejść od razu do interesującego Cię zagadnienia:

  1. E-commerce, czyli co?
  2. 7 elementów udanej sprzedaży w sieci
  3. Gotowa platforma sprzedażowa a sklep od podstaw
  4. Zalety i wady gotowej platformy sprzedażowej
  5. Co oferuje platforma IdoSell (IAI Shop)?
  6. Funkcjonalności platformy
  7. IAI Shop cennik

E-commerce, czyli co?

E-commerce to po prostu sprzedaż online, która zwykle odbywa się w ramach e-sklepu firmy lub np. znanego wszystkim Allegro. O ile do niedawna z zakupów przez Internet chętniej korzystały głównie młodsze pokolenia, o tyle okres pandemii zachęcił do tego także naszych rodziców i dziadków.

Trudno się temu dziwić: gdy zewsząd padały komunikaty zachęcające do pozostania w domu, dostawa potrzebnych produktów pod same drzwi była bardzo kuszącą i przede wszystkim bezpieczną wizją.

7 elementów udanej sprzedaży w sieci

Aby Twoja sprzedaż online była udana, a klienci chętniej do Ciebie wracali, musisz pamiętać o 7 najważniejszych elementach e-commerce. Zaniedbanie nawet jednego z tych punktów może Cię wiele kosztować.

Doświadczenia użytkownika

Słynne user experience to suma doświadczeń klienta, który odwiedzi Twój sklep. Kluczem do tego, by były one pozytywne, jest przede wszystkim funkcjonalność platformy sprzedażowej: to, czy jest intuicyjna, czy produkty są podzielone na odpowiednie kategorie, czy łatwo jest je dodać do koszyka.

Liczy się także m.in. dostępność możliwie wielu metod płatności oraz przejrzyste formularze kontaktowe.

Zdjęcia produktów

Jakościowe zdjęcia Twoich produktów to bardzo ważny komponent e-sklepu – to one zastępują klientom wzięcie produktu do ręki. Właśnie dlatego powinieneś pokazać przedmiot z wielu możliwych perspektyw czy w różnym oświetleniu.

Pamiętaj też o atrakcyjności fotki. Dobrą praktyką jest osadzenie przedmiotu w konkretnym kontekście, który od razu zaprezentuje klientowi możliwe użycie produktu lub to, co z jego pomocą można osiągnąć. W ten sposób, poza cechą przedmiotu, pokazujesz od razu także korzyści płynące dla kupującego.

Opisy produktów

Dobry opis powinien oddać to, czego zdjęcie nie było w stanie, a czego klient online nie jest w stanie sprawdzić samodzielnie. Upewnij się zatem, że opis zawiera niezbędne informacje dot. wymiarów produktu czy materiałów, z których został wykonany (dla wielu konsumentów to bardzo istotne).

Nie zapominaj też o odpowiednim sformatowaniu tekstu i użyciu słów kluczowych, które pomogą Twojemu sklepowi w pozycjonowaniu IdoSell.

Komunikacja

W kontakcie z fanami marki zachęć ich do zaangażowania. Pytaj ich o zdanie, zachęcaj do wspólnej zabawy, organizuj konkursy oparte na grywalizacji. Sam odkryj to, co Twoja społeczność lubi najbardziej!

Jeśli jeszcze tego nie wiesz – badaj, sprawdzaj, testuj i regularnie wsłuchuj się w głos swoich odbiorców.

Wysyłka i opakowanie

Zadbaj o dostępność różnych metod wysyłki (np. kurierem bądź do paczkomatu).

Ważne jest także opakowanie, które odpowiednio zabezpieczy przedmiot. Ta uwaga dotyczy nie tylko kruchych materiałów, jak np. szkło, ale też produktów, które mogą się zmiąć czy zagiąć i tym samym po prostu stracić na atrakcyjności. A od opakowań już tylko krok do kolejnego punktu…

Zero waste

Postaraj się ograniczyć plastikowe czy foliowe wypełnienia paczek, zamiast tego zdecyduj się na papier lub inne biodegradowalne alternatywy (np. skropak).

Pamiętaj, że coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na aspekty ekologiczne i etyczne. Uwzględniając je w swoich działaniach, możesz zyskać ich sympatię, a nawet wygrać z konkurencją, która o nich nie pamięta.

Rekomendacje i opinie

Marketing szeptany nadal ma się świetnie, a troska o klienta nie powinna kończyć się w momencie opłacenia przez niego zamówienia, dlatego nie zapomnij podziękować za zakupy zrobione właśnie u Ciebie.

Nie bój się też prosić o rekomendacje – możesz np. dołączyć do przesyłki karteczkę z prośbą o podzielenie się swoją opinią lub zaoferować mały rabat w rewanżu. Liczy się kreatywność, a dobre wrażenia końcowe mogą wpłynąć na to, że klient wybierze ponownie właśnie Twoją firmę.

Gotowa platforma sprzedażowa a sklep od podstaw

Stając przed tym wyborem, wielu przedsiębiorców zastanawia się, który wybór będzie lepszy. Jak często bywa w podobnych dylematach: to zależy! W końcu każda firma i branża ma własną specyfikę, stąd też różne mogą być najlepsze dla nich rozwiązania.

Przed podjęciem decyzji dot. e-sklepu warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. W przypadku początkujących w e-commerce mogą to być pytania:

  • w jakiej branży chcę działać?
  • jak szybko chcę wystartować z biznesem?
  • jaki mam budżet?
  • jak szeroki asortyment produktów chcę oferować?

Jeśli zaś chodzi o osoby, które już prowadzą podobną działalność i myślą o zmianach;

  • czego brakuje mi w obecnym sklepie?
  • jakie funkcjonalności są mi niezbędne?
  • na jakie problemy natykam się najczęściej?
  • na co narzekają moi klienci?

Takie krótkie podsumowania to naprawdę skuteczny sposób na to, by rozwiać swoje pierwsze wątpliwości i ustalić dalszy kierunek rozwoju.

Zalety i wady gotowej platformy sprzedażowej

Gotowych platform sprzedażowych jest na rynku sporo i trudno byłoby je ze sobą porównać. Różnią je nie tylko dostępne funkcje, ale nawet zasady, na podstawie których można z nich skorzystać. Najpopularniejsze są trzy podstawowe modele: tzw. platformy chmurowe (SaaS), do których zaliczyć można m.in. IdoSell, platformy oparte na licencji oraz darmowe platformy typu Open-Source.

W związku z tym, że w niniejszym poradniku skupiamy się na platformie IdoSell (IAI Shop), podsumujemy tu plusy i minusy platform typu chmurowego:

Zalety

  • niski koszt – to naprawdę ogromna zaleta dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-commerce. Abonamenty na tego typu platformach startują już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie (np. opłata za IdoSell w najtańszym pakiecie to obecnie koszt 25 zł miesięcznie przez pierwszy rok korzystania). Dzięki niskiej cenie łatwiej jest spróbować swoich sił w sprzedaży online,
  • łatwa obsługa – gotowe platformy są skonstruowane w przejrzysty sposób, dzięki czemu nawet laik powinien bez trudu poradzić sobie z modyfikacjami sklepu i jego obsługą,
  • pomoc techniczna – większość tego typu platform oferuje swój helpdesk, dlatego – w przypadku nagłych problemów – nie będziesz zdany sam na siebie.

Wady

  • mniejsze możliwości personalizacji – trzeba to podkreślić: gotowa platforma sprzedażowa, nawet posiadająca wiele szablonów i opcji modyfikacji, zawsze będzie gotową platformą, która nie będzie w stanie zaoferować rozwiązań szytych na miarę: to raczej Ty będziesz musiał dostosować się do niej,
  • ograniczenia w rozwoju – gotowe platformy mają swoje ograniczenia wydajnościowe. Jeśli Twoja firma będzie się rozwijać i poszerzać swój asortyment, w pewnym momencie może się okazać, że będziesz musiał poszukać nowego rozwiązania.

Co oferuje platforma IdoSell (IAI Shop)?

Jak już wspomnieliśmy, IdoSell to jedna z platform chmurowych typu SaaS, oferująca możliwość sprzedaży internetowej. Pod wieloma względami nie różni się ona od swoich bezpośrednich konkurentów, jednak warto podkreślić kilka zalet IAI Shop, które dla części firm mogą być kluczowe.

Funkcjonalności platformy

To, co zdecydowanie wyróżnia IdoSell to całkiem niezła wydajność – podczas gdy wielu sprzedawców skarży się na problem z przetwarzaniem większych ilości zamówień, IdoSell chwali się obsługą na poziomie kilku tysięcy dziennie.

Pomimo, że jest to gotowa platforma, poza standardowymi szablonami sklepu (np. graficznymi), IAI Shop oferuje też rozwiązania spersonalizowane – oczywiście, w wyższej cenie. Jeśli jednak ktoś oczekuje podstawowego, dobrze funkcjonującego sklepu, najpewniej zadowoli go już pakiet podstawowy.

Podobnie jak w przypadku innych tego typu platform, również IdoSell zapewnia dostęp do swojej pomocy technicznej, a dodatkowo szkoli swoich klientów z obsługi samej platformy na organizowanych szkoleniach i webinarach.

IAI Shop cennik

Jeśli chodzi o sklep IdoSell cena zależy od wybranego modelu rozliczenia z platformą. Właśnie dlatego w przypadku IdoSell ile kosztuje jest pytaniem, na które nie można dać jednej odpowiedzi.

IAI Shop aktualnie oferuje swoim klientom trzy plany abonamentowe. Dużym plusem jest tutaj elastyczność, ponieważ w każdej chwili można zmienić wybrany plan na inny.

Smart CLOUD

To najtańszy, podstawowy plan abonamentowy. Przez pierwszy rok kosztuje 25 zł miesięcznie (później 49 zł) i polecany jest przede wszystkim początkującym w branży. Opłata zawiera m.in.:

  • 30 darmowych zamówień sklepowych,
  • 60 darmowych zamówień ze sklepów zewnętrznych,
  • 10 GB dodatkowego miejsca na pliki,
  • wbudowane najbardziej popularne płatności (np. BLIK, Visa czy Mastercard),
  • możliwość stosowania innych systemów płatności (ratalnych, odroczonych, zagranicznych),
  • obsługę obcych języków i walut.

Elastic CLOUD

Ta opcja to koszt rzędu 199 zł miesięcznie, rekomendowana dla średnich firm z branży e-commerce. Opłata zawiera m.in.:

  • 60 darmowych zamówień sklepowych,
  • 180 darmowych zamówień ze sklepów zewnętrznych,
  • 10 GB dodatkowego miejsca na pliki,
  • wbudowane najbardziej popularne płatności (np. BLIK, Visa czy Mastercard),
  • możliwość stosowania innych systemów płatności (ratalnych, odroczonych, zagranicznych),
  • obsługę obcych języków i walut,
  • nieograniczony transfer w abonamencie.

CLOUD PRO

Ten pakiet to zdecydowanie pakiet premium, stąd też polecany jest tym firmom, które oczekują zupełnie indywidualnego podejścia. Koszt miesięczny to 999 zł, a w jego ramach otrzymasz m.in.:

  • 600 darmowych zamówień sklepowych,
  • 1800 darmowych zamówień ze sklepów zewnętrznych,
  • 100 GB dodatkowego miejsca na pliki,
  • wbudowane najbardziej popularne płatności (np. BLIK, Visa czy Mastercard) z możliwością negocjacji prowizji,
  • możliwość stosowania innych systemów płatności (ratalnych, odroczonych, zagranicznych),
  • obsługę obcych języków i walut,
  • nieograniczony transfer w abonamencie.
Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Ile kosztuje sklep GOshop?

    Ile kosztuje sklep GOshop?

    GOshop – czy taki sklep jest dobrym pomysłem? Jakie korzyści daje e-sklep na GOshop i ile trzeba zapłacić za takie rozwiązanie?
    Jakie moduły dla PrestaShop pomogą w pozycjonowaniu?

    Jakie moduły dla PrestaShop pomogą w pozycjonowaniu?

    System PrestaShop można łatwo rozszerzyć przez użycie licznych przydatnych wtyczek. Które z nich pomogą Ci zadbać o SEO?
    Jak prawidłowo przeprowadzić konfigurację poczty dla PrestaShop?

    Jak prawidłowo przeprowadzić konfigurację poczty dla PrestaShop?

    W sklepie PrestaShop nie musisz dodawać ustawień SMTP poczty, ale warto to zrobić. Sprawdź, o czym powinieneś pamiętać i jak przebiega konfiguracja. Dowiesz się również, co ma znaczenie podczas wyboru hostingu.
    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie

        Jeżeli chciałbyś dołączyć do naszego zespółu, ale masz wątpliwości - skontaktuj się z nami.
        Wypełnij formularz kontaktowy: