Dobra optymalizacja strony pomaga w szybszym zindeksowaniu jej przez roboty Google’a, które uznają taką witrynę za wartościową. To z kolei ma duży wpływ na pozycję strony w wynikach tej wyszukiwarki, w czym pomaga też pozycjonowanie. Pozwala ono z daną witryną dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Jak wykonać SEO, mając pewność, że takie działania będą nie tylko bezpieczne, ale i efektywne? Przede wszystkim skupić się należy na działaniach określanych mianem White Hat SEO.
Działania White Hat SEO to wszystkie czynności, które dążą do zwiększenia użyteczności takiej witryny dla internauty. Dodatkowo ich zadaniem jest pozyskiwanie organicznych linków zewnętrznych, które poprawiają pozycję, jaką mają słowa kluczowe i tym samym pomagają w pozycjonowaniu witryny. Ważne jednak, aby realizowane w ten sposób pozycjonowanie stron internetowych było zgodne z zasadami narzucanymi przez Google.
W innym wypadku pozycjonowanie stron nie tylko nie poprawi pozycji takiej witryny w najpopularniejszej wyszukiwarce świata, ile może jej zaszkodzić. Przy nielegalnych praktykach może się to skończyć nie tylko nałożeniem filtra, jak również tymczasowym usunięciem z wyszukiwarki Google czy mocnym obniżeniem pozycji strony, a nawet jej całkowitym zbanowaniem. Dlatego też pozycjonowanie bloga, sklepu internetowego, produktu czy każdej innej strony musi być wykonywane z rozsądkiem, bez łamania narzuconych odgórnie zasad.
Na czym polegają etyczne zabiegi pozycjonujące, które są zgodne z zaleceniami Google? W pierwszej kolejności właściciel takiej strony czy osoba odpowiedzialna za jej pozycjonowanie powinna stworzyć domenę atrakcyjną dla użytkownika, a dopiero później dobrze widoczną dla wyszukiwarki, co w rzeczywistości nie zawsze ma miejsce. Dlatego też stworzyć należy rozbudowaną i responsywną stronę, uwzględniając najnowsze założenia wizualne (UX). Dzięki temu z jej zawartością dotrzeć będzie można do odbiorców korzystających z komputerów, ale także urządzeń mobilnych typu tablet czy smartfon. Strona musi być też stosunkowo szybka.
Samo jej pozycjonowanie nie może natomiast skupiać się na spamowaniu i masowym zdobywaniu linków pozycjonujących. Ważne są również wartościowe i za wszelką cenę unikalne treści, które powinny być atrakcyjne dla odbiorców. Pod żadnym pozorem nie mogą to być plagiaty skopiowane z innych miejsc w sieci, co może skończyć się banem.
Jak pozycjonować strony zgodnie z zasadami obwiązującymi w White Hat SEO? Na pewno wartościowym elementem takich witryn jest towarzyszący im blog. Artykuły umieszczane na blogach powinny zawierać w sobie odnośniki do oferowanych produktów czy usług, co jest jednoznaczne z wewnętrznym budowaniem linków. Przekierowań zewnętrznych poszukać natomiast trzeba na innych blogach z branży czy tematycznych forach i pozostałych stronach branżowych.
Pozycjonowanie organiczne zgodne z zasadami obwiązującymi w Google jest ważne z punktu widzenia nakładanych za niedostosowywanie się do tych reguł kar. Jednak ewentualne sankcje to tylko jeden z powodów, który zachęca to prowadzenia etycznych zabiegów SEO.
Ponadto warto wziąć pod uwagę efektywność takich działań. Skuteczne pozycjonowanie przy walce z dużą bądź co bądź konkurencją jest niezwykle istotne. Znacznie łatwiej o takie działania, kiedy ze strony pracowników Google idą jakieś podpowiedzi. Wprawdzie algorytmy robotów wyszukiwarki parametry wpływające na pozycjonowanie mają zmienne, to jednak warto skorzystać ze wsparcia specjalistów.
To wszystko pozwala stworzyć stronę przyjazną dla użytkowników, ale także i algorytmów, która będzie regularnie piąć się w górę. Największe szanse na szybki sukces maj witryny bogate w merytoryczne treści, z których odbiorcy wynoszą jakąś wartość. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że merytoryczny przekaz zostanie przez nich przekazany dalej. Zagwarantuje to napływ nowych odbiorców i pozwoli zdobyć naturalne, mające korzystny wpływ na pozycjonowanie strony linki.
Przy tych wszystkich działaniach należy jednak być cierpliwym i regularnym. Pozycjonowanie organiczne nie daje natychmiastowych efektów. Wręcz przeciwnie rezultaty takich zabiegów widoczne są często dopiero po kilku miesiącach, ale w zamian utrzymują się dość długo.
W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.