Jak bezpiecznie pozycjonować strony?

Jak bezpiecznie pozycjonować strony?

Źródło: EstudioWebDoce/ pixabay.com

Dobra optymalizacja strony pomaga w szybszym zindeksowaniu jej przez roboty Google’a, które uznają taką witrynę za wartościową. To z kolei ma duży wpływ na pozycję strony w wynikach tej wyszukiwarki, w czym pomaga też pozycjonowanie. Pozwala ono z daną witryną dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Jak wykonać SEO, mając pewność, że takie działania będą nie tylko bezpieczne, ale i efektywne? Przede wszystkim skupić się należy na działaniach określanych mianem White Hat SEO.

Czym jest White Hat SEO?

Działania White Hat SEO to wszystkie czynności, które dążą do zwiększenia użyteczności takiej witryny dla internauty. Dodatkowo ich zadaniem jest pozyskiwanie organicznych linków zewnętrznych, które poprawiają pozycję, jaką mają słowa kluczowe i tym samym pomagają w pozycjonowaniu witryny. Ważne jednak, aby realizowane w ten sposób pozycjonowanie stron internetowych było zgodne z zasadami narzucanymi przez Google.

W innym wypadku pozycjonowanie stron nie tylko nie poprawi pozycji takiej witryny w najpopularniejszej wyszukiwarce świata, ile może jej zaszkodzić. Przy nielegalnych praktykach może się to skończyć nie tylko nałożeniem filtra, jak również tymczasowym usunięciem z wyszukiwarki Google czy mocnym obniżeniem pozycji strony, a nawet jej całkowitym zbanowaniem. Dlatego też pozycjonowanie bloga, sklepu internetowego, produktu czy każdej innej strony musi być wykonywane z rozsądkiem, bez łamania narzuconych odgórnie zasad.

Źródło: Firmbee.com/pexels.com

Pozycjonowanie zgodne z White Hat SEO

Na czym polegają etyczne zabiegi pozycjonujące, które są zgodne z zaleceniami Google? W pierwszej kolejności właściciel takiej strony czy osoba odpowiedzialna za jej pozycjonowanie powinna stworzyć domenę atrakcyjną dla użytkownika, a dopiero później dobrze widoczną dla wyszukiwarki, co w rzeczywistości nie zawsze ma miejsce. Dlatego też stworzyć należy rozbudowaną i responsywną stronę, uwzględniając najnowsze założenia wizualne (UX). Dzięki temu z jej zawartością dotrzeć będzie można do odbiorców korzystających z komputerów, ale także urządzeń mobilnych typu tablet czy smartfon. Strona musi być też stosunkowo szybka.

Samo jej pozycjonowanie nie może natomiast skupiać się na spamowaniu i masowym zdobywaniu linków pozycjonujących. Ważne są również wartościowe i za wszelką cenę unikalne treści, które powinny być atrakcyjne dla odbiorców. Pod żadnym pozorem nie mogą to być plagiaty skopiowane z innych miejsc w sieci, co może skończyć się banem.

Jak pozycjonować strony zgodnie z zasadami obwiązującymi w White Hat SEO? Na pewno wartościowym elementem takich witryn jest towarzyszący im blog. Artykuły umieszczane na blogach powinny zawierać w sobie odnośniki do oferowanych produktów czy usług, co jest jednoznaczne z wewnętrznym budowaniem linków. Przekierowań zewnętrznych poszukać natomiast trzeba na innych blogach z branży czy tematycznych forach i pozostałych stronach branżowych.

Źródło: pixelcreatures/ pixabay.com

Dlaczego bezpieczne pozycjonowanie SEO jest tak ważne?

Pozycjonowanie organiczne zgodne z zasadami obwiązującymi w Google jest ważne z punktu widzenia nakładanych za niedostosowywanie się do tych reguł kar. Jednak ewentualne sankcje to tylko jeden z powodów, który zachęca to prowadzenia etycznych zabiegów SEO.

Ponadto warto wziąć pod uwagę efektywność takich działań. Skuteczne pozycjonowanie przy walce z dużą bądź co bądź konkurencją jest niezwykle istotne. Znacznie łatwiej o takie działania, kiedy ze strony pracowników Google idą jakieś podpowiedzi. Wprawdzie algorytmy robotów wyszukiwarki parametry wpływające na pozycjonowanie mają zmienne, to jednak warto skorzystać ze wsparcia specjalistów.

To wszystko pozwala stworzyć stronę przyjazną dla użytkowników, ale także i algorytmów, która będzie regularnie piąć się w górę. Największe szanse na szybki sukces maj witryny bogate w merytoryczne treści, z których odbiorcy wynoszą jakąś wartość. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że merytoryczny przekaz zostanie przez nich przekazany dalej. Zagwarantuje to napływ nowych odbiorców i pozwoli zdobyć naturalne, mające korzystny wpływ na pozycjonowanie strony linki.

Przy tych wszystkich działaniach należy jednak być cierpliwym i regularnym. Pozycjonowanie organiczne nie daje natychmiastowych efektów. Wręcz przeciwnie rezultaty takich zabiegów widoczne są często dopiero po kilku miesiącach, ale w zamian utrzymują się dość długo.

W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak stworzyć płatną kampanię w internecie – czyli wszystko o Google Ads

    Jak stworzyć płatną kampanię w internecie – czyli wszystko o Google Ads

    Chcesz stworzyć płatną kampanię w internecie? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się wszystkiego o Google Ads!
    Jak zwiększyć ruch organiczny? TOP 6 wskazówek

    Jak zwiększyć ruch organiczny? TOP 6 wskazówek

    Chcesz powiększyć grono swoich odbiorców? Zależy Ci na wyższym współczynniku konwersji? Mamy kilka skutecznych wskazówek, które mogą Ci się przydać!
    Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian

    Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian

    Page Experience, MUM czy Link Spam - poznaj najważniejsze aktualizacje algorytmu Google w 2021 i dowiedz się, jak wpłynęły na SEO oraz indeksację stron.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.