Wokandapix/pixabay.com
Najważniejszym elementem dobrej strategii marketingowej jest zbadanie słów kluczowych używanych przez użytkownika. Jest to element kluczowy w całej układance SEO, który sprawi, że Twoja strona Internetowa pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania. Musisz wiedzieć, że podczas pisania treści na swojej stronie internetowej, zanim dopiszesz konkretne słowa kluczowe, to musisz przeprowadzić analizę. Jest to głębszy proces niż zwykłe umieszczenie różnych odmian tego samego terminu w tekście blogowym. Przeczytaj ten artykuł, a dowiesz się w nim wszystkiego na temat słów kluczowych i analizie, którą bezwzględnie musisz przeprowadzić, zanim wejdziesz na głęboką wodę ze swoimi usługami internetowym. Poznaj to, czego potrzebuje Twoja strona internetowa!
Jeśli posiadasz już swoją stronę internetową, aby promować swoje produkty lub usługi, rozpocznij analizę klientów pod kątem wyszukiwanych przez nich słów kluczowych. Spróbuj postawić się w sytuacji potencjalnego klienta i dowiedz się czego potrzebuje, a co ty możesz mu zaoferować. Oznacza to, że musisz skupić się na intencjach użytkownika i jego wpisach słów w pasek wyszukiwania. Słowa kluczowe potencjalnych klientów można podzielić na następujące kategorie:
Użytkownik Internetu używa konkretnych słów kluczowych, kiedy jest świadomy swoich potrzeb, ale ciągle poszukuje odpowiedzi na rozwiązanie swojego problemu. Przykładem może być użytkownik, który poszukuje odpowiedzi na zapytanie “czerwone kropki na ciele”, jeśli akurat potrzebuje pomocy w chorobach skórnych, ale dokładnie nie orientuje się w chorobach i nie potrafi ocenić sytuacji. Wtedy osoby wpisując takie słowa w wyszukiwarkę, używają informacyjnych słów kluczowych. Stosowanie takich słów kluczowych w swoich tekstach (oczywiście zgodnych z Twoim sklepem internetowym) jest pomocne dla potencjalnych klientów, ponieważ mogą oni szybko uzyskać odpowiedź na swoje pytania, jednak nie będą one aż tak skuteczne w celu wywołania u odbiorcy chęci zakupu reklamowanego produktu.
Stosowanie tych słów kluczowych opłaca się bardziej niż poprzednie pod kątem sprzedaży produktów lub usług. Nawigacyjne słowa kluczowe reprezentują użytkowników, którzy są świadomi swoich potrzeb i od razu szukają rozwiązań problemów. Krótko mówiąc, używanie tych słów kluczowych powoduje, że klient zaspokoi swoje potrzeby konsumpcyjne. Zapytania nawigacyjne, które są wpisywane w pasek wyszukiwania, często przybierają formę nazw firm lub konkretnych marek, które prowadzą do większej ilości informacji na dany temat podczas podejmowania świadomych decyzji zakupowych. Jeśli nie jesteś właścicielem firmy, której użytkownik Internetu poszukuje, stosowanie tych słów kluczowych nie będzie korzystne przy sprzedaży.
Są to słowa kluczowe, które na pewno przydadzą Ci się podczas tworzenia treści na swojej stronie internetowej. Transakcyjne słowa kluczowe są używane podczas wyszukiwania przez potencjalnych klientów, w celu podjęcia decyzji o zakupie konkretnego produktu. Przykładem tutaj może być słowo kluczowe “Naprawa samochodów Poznań” lub “Krem do twarzy bambino”. Są to konkretne i ukierunkowane wyszukiwania, które szybko przybliżą potencjalnego klienta Twojego sklepu do celu, jakim jest zakup Twoich produktów lub usług.
Istnieją dwie formy słów kluczowych, na które należy zwrócić uwagę podczas tworzenia treści na swojej stronie internetowej:
Źródło: Pavel Danilyuk/pexels.com
Podstawą SEO są właśnie słowa kluczowe, to one mają miejsce w ogólnym wyszukiwaniu. Należy jednak pamiętać, że im krótsze słowo kluczowe, tym trudniej jest je odpowiednio dopasować. Słowa kluczowe, które są złożone od 1 do maksymalnie 3 słów, zwykle mają dużą liczbę wyszukiwań i są bardzo konkurencyjne, dlatego trudno o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Przykładowo, jesteś właścicielem firmy w Poznaniu, która sprzedaje ręcznie robione zabawki dla dzieci. Trudno byłoby odnaleźć Twoją markę przy użyciu takiego słowa kluczowego jak “zabawki”, biorąc pod uwagę ogromną konkurencję. W takim przypadku Twoim celem powinny być słowa kluczowe z długim ogonem, aby wspiąć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Są to specjalistyczne słowa, w których konkurencja jest słabsza. W naszym przykładzie słowo kluczowe, takie jak “zabawki ręcznie robione Poznań”, byłoby doskonałym terminem do optymalizacji Twojej strony internetowej. Najprawdopodobniej w Twojej lokalizacji jest niewiele wyspecjalizowanych firm w tej dziedzinie, a dzięki używaniu słów kluczowych z długim ogonem pasujące do Twojej lokalizacji i usług, które oferujesz, możesz być pierwszym wyborem potencjalnych klientów, który pojawia się w wynikach wyszukiwania.
Warto korzystać z wielu dostępnych narzędzi, które są przeznaczone do analizy wyszukiwanych słów kluczowych. Jest to najważniejsza broń w badaniach nad stosowaniem słów kluczowych przez użytkowników! Wiedza na temat wyszukiwanych fraz przez Twoich klientów to tylko połowa sukcesu. Następnym krokiem w optymalizacji swoich treści na stronie internetowej jest użycie bezpłatnych lub płatnych narzędzi, w celu zanalizowania często wyszukiwanych słów i określenia, które będą najbardziej skuteczne dla Twojej firmy. Za pomocą takich programów możesz szybko przeanalizować, które słowa kluczowe są najczęściej używane, ich objętość i występowanie w tekście oraz różne odmiany tych słów, które również są często wpisywane w pasek wyszukiwania.
Celem stosowania tych narzędzi jest znalezienie odpowiednich słów kluczowych o dużej liczbie wyszukiwań i niskiej konkurencji. Pomogą Ci one łatwo znaleźć te informacje, których potrzebuje Twoja firma i dokonać właściwego wyboru.
Obserwuj konkurencję i dowiedz się, czego szukają użytkownicy!
Twoim celem na pewno jest to, żeby być najlepszym na tle konkurencji, a dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest to jak najbardziej możliwe! Ciągła analiza rynku konkurencyjnego pod kątem słów kluczowych i używanie odpowiednich narzędzi do tego typu działań pomoże Ci stać się najlepszym w rankingu wyszukiwania.
Stosowanie narzędzi do analizy słów kluczowych z pewnością łatwo pokażą Ci, czego szukają potencjalni klienci, ale warto zacząć swoją przygodę ze słowami kluczowymi od zwykłego użycia paska wyszukiwania, ponieważ już on podpowie Ci, co jest najczęściej wyszukiwane przez użytkowników! Przykładowe pytania, które pojawiają się podczas wyszukiwania, opierają się na wyuczonym zachowaniu użytkownika. Dlatego, kiedy zaczniesz wpisywać niektóre z popularnych słów kluczowych, zaczną pojawiać się różne propozycje fraz z długim ogonem, polecamy korzystać z tej podpowiedzi wyników wyszukiwania, ponieważ może to pomóc Ci uzyskać niektóre terminy, które następnie użyjesz w swoich treściach na stronie internetowej!
Najważniejsze, aby nie zapominać o wartości słów kluczowych na stronie internetowej! Ciągłe udoskonalanie słów kluczowych na Twojej stronie internetowej jest niezbędne dla sukcesu SEO. Zamiast domyślać się, czy Twoja taktyka w doborze słów kluczowych działa i mieć nadzieję, że zoptymalizowałeś idealnie swoją stronę internetową pod kątem odpowiednich fraz, upewnij się o tym z pomocą lokalnych ekspertów pozycjonowania w Poznaniu. Grupa ICEA ma doświadczenie w pozycjonowaniu i posługiwaniu się słowami kluczowymi i z pewnością pomożemy również Twojej firmie znaleźć odpowiednie terminy, które pomogą jej zdobyć pożądane miejsce w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie zwiększyć ruch na Twojej stronie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby umówić się na bezpłatną konsultację!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.