Jak korzystać z parametrów UTM?

Jak korzystać z parametrów UTM?

SHVETS production/pexels.com

Monitorowanie ruchu w witrynie oraz innych wskaźników kampanii internetowej jest niezbędnym krokiem dla każdej firmy, ponieważ bez tego trudno jest ocenić jej skuteczności i podjąć odpowiednie działania w celu prawidłowej optymalizacji. Dlatego narzędzie Google Analytics umożliwia śledzenie kampanii bezpośrednio ze źródeł zewnętrznych przy pomocy parametrów UTM.

W tym artykule wyjaśnimy Ci, na czym polegają parametry UTM oraz jak i gdzie je stosować.

Czym są parametry UTM?

UTM to parametry, które dodajemy na końcu każdego adresu URL, aby uzyskać wyczerpujące statystyki dotyczące otagowanej przez nas kampanii. Dzięki nim jesteśmy w stanie śledzić ruch z różnych zewnętrznych źródeł.

Parametry UTM to krótkie, dobrze zdefiniowane fragmenty adresu, które najczęściej dodawane są do łączy internetowych. Mają one na celu przechowywanie informacji i lokalizacji adresu, dzięki czemu możesz w prosty sposób śledzić wszystkie kliknięcia z różnych platform.

Poniżej znajduje się zwykły link strony internetowej:

https://ouy.pl

Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

Natomiast link UTM do tej samej witryny wyglądałby w ten sposób:

https://ouy.pl?utm_source=newsletter&utm_medium=banner&utm_campaign=wyprzeda%C5%BC

Aby wygenerować własny adres UTM, możesz skorzystać z różnych internetowych narzędzi.

Sprawdź: Jak wykorzystać parametr UTM w kampaniach Google Ads?

Rodzaje parametrów UTM

  1. utm_term – służy do określania słów kluczowych.
  2. utm_source – pozwala wskazać, z jakiego źródła pochodzą użytkownicy.
  3. utm_campaign – pomaga w określaniu kampanii i promocji w witrynie.
  4. utm_content – umożliwia określenie, co zostało kliknięte przez użytkownika.
  5. utm_medium – służy do określania typu linku, czyli skąd użytkownik znalazł się w witrynie.

Gdzie warto stosować parametry UTM?

  1. Banery reklamowe
  2. Warto użyć parametrów UTM do śledzenia skuteczności banerów reklamowych. UTM oferuje wiele możliwości, które pomogą Ci udoskonalić banery reklamowe i uzyskać lepsze wyniki.

    UTM może Ci pomóc znaleźć dane z reklam, takie jak:

    • Z jakich witryn reklamy generują największy ruch?
    • Skąd Twoja strona czerpie największą liczbę kliknięć?
    • Która reklama generuje największe zainteresowanie?
  3. Newsletter
  4. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod marketingowych. Newslettery często pomagają przyciągnąć największy ruch organiczny do witryny. Użycie parametrów UTM dla adresów URL w newsletterze jest bardzo pomocne, ponieważ w ten sposób możesz wysyłać automatyczne informacje na temat aktualizacji czy zmian w swojej firmie.

  5. Media społecznościowe
  6. Możesz w łatwy sposób monitorować platformę sieci społecznościowych, która zapewnia najlepszy dochód inwestycyjny w kampaniach marketingowych. Wystarczy, że ustawisz parametry UTM w swoich linkach. Dzięki ich pomocy możesz dowiedzieć się nawet, które reklamy lub linki na tych platformach są najbardziej skuteczne w generowaniu ruchu na stronie.

    Jak prawidłowo generować parametry UTM?

    1. Analizuj linki UTM
    2. Ważne, aby wszystkie adresy URL były możliwe do śledzenia. W tym celu przechowuj wszystkie linki i powiązania UTM w jednym miejscu, aby były uporządkowane i łatwe do zarządzania. Ta praktyka pomoże Ci uniknąć błędów spowodowanych myleniem podobnych do siebie linków.

      Pamiętaj o dodaniu skróconych linków w miejscu, gdzie przechowujesz je wszystkie. Pomoże Ci to śledzić wstępnie skrócone linki, kody UTM, a nawet skróconą datę utworzenia linku. Warto zostawić również miejsce na notatkę, aby zapisać wszelkie ważne obserwacje i szczegóły.

    3. Stosuj podkreślenia i myślniki zamiast spacji
    4. Używanie podkreśleń lub łączników może pomóc uprościć adresy URL. Nie zaleca się stosowania spacji, ponieważ mogą one zniekształcać dane linków UTM i generować wiele kodów dla jednego śledzącego elementu.

    5. Stosuj małe litery
    6. Rozróżnianie wielkości liter w linkach UTM może być trudnym zadaniem dla algorytmów. Przez to uzyskane dane dla konkretnego parametru UTM mogą być niespójne. Aby tego uniknąć, konsekwentnie stosuj małe litery w zapisie wszystkich terminów. Należy zastosować tę metodę do wszystkich kampanii na wszystkich platformach, aby otrzymać dokładne dane śledzenia.

    7. Zadbaj o proste i opisowe tagi
    8. Każdy link generowany z parametrów UTM powinien być prosty i opisowy, ponieważ ułatwia to i przyspiesza monitorowanie danych w dowolnym momencie. Ponadto pomaga również uniknąć błędów.

      Proste kody UTM mogą pomóc zorganizować dane śledzenia w stosowanych narzędziach analitycznych. Pomoże to zrozumieć działania konkretnego linku. Jeśli na przykład sprzedajesz online zabawki dla dzieci i reklamujesz gumowe piłki z logo lalki Barbie, to możesz utworzyć takie tagi, jak:

      • Kategoria reklamy – piłki dla dzieci
      • Styl reklamy – gumowe piłki
      • Podkategoria reklam – piłki z motywem lalki Barbie
      • Marka – Barbie

    Podsumowanie

    Mamy nadzieję, że nasz artykuł na temat parametrów UTM okazał się dla Ciebie pomocny i zrozumiały. Wiesz wszystko na temat tych tagów, możesz więc rozpocząć swoje działania i zastosować je w swojej witrynie internetowej!

    Spróbuj samodzielnie skonfigurować swoje adresy URL, dzięki dostępnym narzędziom online. Parametry UTM na podstawie zebranych danych pozwolą Ci szczegółowo przeanalizować, co działa w Twojej witrynie, a co nie.

    W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak sprawdzić pozycję strony internetowej w Google?

    Jak sprawdzić pozycję strony internetowej w Google?

    Czym jest pozycjonowanie strony i jak sprawdzić widoczność witryny w Google? Przeczytaj nasz poradnik i poznaj przydatne narzędzia oraz wskazówki.
    Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO w e-commerce

    Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO w e-commerce

    Działalność e-commerce jest obecnie bardzo popularna. Sprzedaż przeniosła się do internetu. Jednak co na to SEO? Sprawdźmy!
    Pozycjonowanie branży budowlanej

    Pozycjonowanie branży budowlanej

    Pozycjonowanie branży budowlanej to dość trudne zadanie. Podpowiemy Ci zatem, jakie techniki wykorzystać, aby proces ten był naprawdę skuteczny.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę