Jak korzystać z parametrów UTM?

Jak korzystać z parametrów UTM?

SHVETS production/pexels.com

Monitorowanie ruchu w witrynie oraz innych wskaźników kampanii internetowej jest niezbędnym krokiem dla każdej firmy, ponieważ bez tego trudno jest ocenić jej skuteczności i podjąć odpowiednie działania w celu prawidłowej optymalizacji. Dlatego narzędzie Google Analytics umożliwia śledzenie kampanii bezpośrednio ze źródeł zewnętrznych przy pomocy parametrów UTM.

W tym artykule wyjaśnimy Ci, na czym polegają parametry UTM oraz jak i gdzie je stosować.

Czym są parametry UTM?

UTM to parametry, które dodajemy na końcu każdego adresu URL, aby uzyskać wyczerpujące statystyki dotyczące otagowanej przez nas kampanii. Dzięki nim jesteśmy w stanie śledzić ruch z różnych zewnętrznych źródeł.

Parametry UTM to krótkie, dobrze zdefiniowane fragmenty adresu, które najczęściej dodawane są do łączy internetowych. Mają one na celu przechowywanie informacji i lokalizacji adresu, dzięki czemu możesz w prosty sposób śledzić wszystkie kliknięcia z różnych platform.

Poniżej znajduje się zwykły link strony internetowej:

https://ouy.pl

Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

Natomiast link UTM do tej samej witryny wyglądałby w ten sposób:

https://ouy.pl?utm_source=newsletter&utm_medium=banner&utm_campaign=wyprzeda%C5%BC

Aby wygenerować własny adres UTM, możesz skorzystać z różnych internetowych narzędzi.

Rodzaje parametrów UTM

  1. utm_term – służy do określania słów kluczowych.
  2. utm_source – pozwala wskazać, z jakiego źródła pochodzą użytkownicy.
  3. utm_campaign – pomaga w określaniu kampanii i promocji w witrynie.
  4. utm_content – umożliwia określenie, co zostało kliknięte przez użytkownika.
  5. utm_medium – służy do określania typu linku, czyli skąd użytkownik znalazł się w witrynie.

Gdzie warto stosować parametry UTM?

  1. Banery reklamowe
  2. Warto użyć parametrów UTM do śledzenia skuteczności banerów reklamowych. UTM oferuje wiele możliwości, które pomogą Ci udoskonalić banery reklamowe i uzyskać lepsze wyniki.

    UTM może Ci pomóc znaleźć dane z reklam, takie jak:

    • Z jakich witryn reklamy generują największy ruch?
    • Skąd Twoja strona czerpie największą liczbę kliknięć?
    • Która reklama generuje największe zainteresowanie?
  3. Newsletter
  4. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod marketingowych. Newslettery często pomagają przyciągnąć największy ruch organiczny do witryny. Użycie parametrów UTM dla adresów URL w newsletterze jest bardzo pomocne, ponieważ w ten sposób możesz wysyłać automatyczne informacje na temat aktualizacji czy zmian w swojej firmie.

  5. Media społecznościowe
  6. Możesz w łatwy sposób monitorować platformę sieci społecznościowych, która zapewnia najlepszy dochód inwestycyjny w kampaniach marketingowych. Wystarczy, że ustawisz parametry UTM w swoich linkach. Dzięki ich pomocy możesz dowiedzieć się nawet, które reklamy lub linki na tych platformach są najbardziej skuteczne w generowaniu ruchu na stronie.

    Jak prawidłowo generować parametry UTM?

    1. Analizuj linki UTM
    2. Ważne, aby wszystkie adresy URL były możliwe do śledzenia. W tym celu przechowuj wszystkie linki i powiązania UTM w jednym miejscu, aby były uporządkowane i łatwe do zarządzania. Ta praktyka pomoże Ci uniknąć błędów spowodowanych myleniem podobnych do siebie linków.

      Pamiętaj o dodaniu skróconych linków w miejscu, gdzie przechowujesz je wszystkie. Pomoże Ci to śledzić wstępnie skrócone linki, kody UTM, a nawet skróconą datę utworzenia linku. Warto zostawić również miejsce na notatkę, aby zapisać wszelkie ważne obserwacje i szczegóły.

    3. Stosuj podkreślenia i myślniki zamiast spacji
    4. Używanie podkreśleń lub łączników może pomóc uprościć adresy URL. Nie zaleca się stosowania spacji, ponieważ mogą one zniekształcać dane linków UTM i generować wiele kodów dla jednego śledzącego elementu.

    5. Stosuj małe litery
    6. Rozróżnianie wielkości liter w linkach UTM może być trudnym zadaniem dla algorytmów. Przez to uzyskane dane dla konkretnego parametru UTM mogą być niespójne. Aby tego uniknąć, konsekwentnie stosuj małe litery w zapisie wszystkich terminów. Należy zastosować tę metodę do wszystkich kampanii na wszystkich platformach, aby otrzymać dokładne dane śledzenia.

    7. Zadbaj o proste i opisowe tagi
    8. Każdy link generowany z parametrów UTM powinien być prosty i opisowy, ponieważ ułatwia to i przyspiesza monitorowanie danych w dowolnym momencie. Ponadto pomaga również uniknąć błędów.

      Proste kody UTM mogą pomóc zorganizować dane śledzenia w stosowanych narzędziach analitycznych. Pomoże to zrozumieć działania konkretnego linku. Jeśli na przykład sprzedajesz online zabawki dla dzieci i reklamujesz gumowe piłki z logo lalki Barbie, to możesz utworzyć takie tagi, jak:

      • Kategoria reklamy – piłki dla dzieci
      • Styl reklamy – gumowe piłki
      • Podkategoria reklam – piłki z motywem lalki Barbie
      • Marka – Barbie

    Podsumowanie

    Mamy nadzieję, że nasz artykuł na temat parametrów UTM okazał się dla Ciebie pomocny i zrozumiały. Wiesz wszystko na temat tych tagów, możesz więc rozpocząć swoje działania i zastosować je w swojej witrynie internetowej!

    Spróbuj samodzielnie skonfigurować swoje adresy URL, dzięki dostępnym narzędziom online. Parametry UTM na podstawie zebranych danych pozwolą Ci szczegółowo przeanalizować, co działa w Twojej witrynie, a co nie.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak semantyczne wyszukiwanie wpływa na SEO?

    Jak semantyczne wyszukiwanie wpływa na SEO?

    Wyszukiwanie semantyczne jest przyszłością SEO, dlatego warto wiedzieć, na czym ono polega i jak prawidłowo generować treści w witrynie.
    Poważna zmiana, nie jakaś kosmetyka – migracja witryny a SEO

    Poważna zmiana, nie jakaś kosmetyka – migracja witryny a SEO

    Dla SEO proces migracji, stanowi działanie znacznie poważniejsze, niż wyłącznie kosmetyczne, czy wiesz jak należycie go przeprowadzić?
    Dlaczego powinieneś skorzystać z backlinków?

    Dlaczego powinieneś skorzystać z backlinków?

    Wiesz, na czym polegają linki przychodzące na stronie internetowej oraz w jaki sposób generują potencjalny ruch w witrynie? Czytaj dalej, to ważne!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.