SHVETS production/pexels.com
Monitorowanie ruchu w witrynie oraz innych wskaźników kampanii internetowej jest niezbędnym krokiem dla każdej firmy, ponieważ bez tego trudno jest ocenić jej skuteczności i podjąć odpowiednie działania w celu prawidłowej optymalizacji. Dlatego narzędzie Google Analytics umożliwia śledzenie kampanii bezpośrednio ze źródeł zewnętrznych przy pomocy parametrów UTM.
W tym artykule wyjaśnimy Ci, na czym polegają parametry UTM oraz jak i gdzie je stosować.
UTM to parametry, które dodajemy na końcu każdego adresu URL, aby uzyskać wyczerpujące statystyki dotyczące otagowanej przez nas kampanii. Dzięki nim jesteśmy w stanie śledzić ruch z różnych zewnętrznych źródeł.
Parametry UTM to krótkie, dobrze zdefiniowane fragmenty adresu, które najczęściej dodawane są do łączy internetowych. Mają one na celu przechowywanie informacji i lokalizacji adresu, dzięki czemu możesz w prosty sposób śledzić wszystkie kliknięcia z różnych platform.
Poniżej znajduje się zwykły link strony internetowej:
https://ouy.pl
Natomiast link UTM do tej samej witryny wyglądałby w ten sposób:
https://ouy.pl?utm_source=newsletter&utm_medium=banner&utm_campaign=wyprzeda%C5%BC
Aby wygenerować własny adres UTM, możesz skorzystać z różnych internetowych narzędzi.
Warto użyć parametrów UTM do śledzenia skuteczności banerów reklamowych. UTM oferuje wiele możliwości, które pomogą Ci udoskonalić banery reklamowe i uzyskać lepsze wyniki.
UTM może Ci pomóc znaleźć dane z reklam, takie jak:
Jest to jedna z najskuteczniejszych metod marketingowych. Newslettery często pomagają przyciągnąć największy ruch organiczny do witryny. Użycie parametrów UTM dla adresów URL w newsletterze jest bardzo pomocne, ponieważ w ten sposób możesz wysyłać automatyczne informacje na temat aktualizacji czy zmian w swojej firmie.
Możesz w łatwy sposób monitorować platformę sieci społecznościowych, która zapewnia najlepszy dochód inwestycyjny w kampaniach marketingowych. Wystarczy, że ustawisz parametry UTM w swoich linkach. Dzięki ich pomocy możesz dowiedzieć się nawet, które reklamy lub linki na tych platformach są najbardziej skuteczne w generowaniu ruchu na stronie.
Ważne, aby wszystkie adresy URL były możliwe do śledzenia. W tym celu przechowuj wszystkie linki i powiązania UTM w jednym miejscu, aby były uporządkowane i łatwe do zarządzania. Ta praktyka pomoże Ci uniknąć błędów spowodowanych myleniem podobnych do siebie linków.
Pamiętaj o dodaniu skróconych linków w miejscu, gdzie przechowujesz je wszystkie. Pomoże Ci to śledzić wstępnie skrócone linki, kody UTM, a nawet skróconą datę utworzenia linku. Warto zostawić również miejsce na notatkę, aby zapisać wszelkie ważne obserwacje i szczegóły.
Używanie podkreśleń lub łączników może pomóc uprościć adresy URL. Nie zaleca się stosowania spacji, ponieważ mogą one zniekształcać dane linków UTM i generować wiele kodów dla jednego śledzącego elementu.
Rozróżnianie wielkości liter w linkach UTM może być trudnym zadaniem dla algorytmów. Przez to uzyskane dane dla konkretnego parametru UTM mogą być niespójne. Aby tego uniknąć, konsekwentnie stosuj małe litery w zapisie wszystkich terminów. Należy zastosować tę metodę do wszystkich kampanii na wszystkich platformach, aby otrzymać dokładne dane śledzenia.
Każdy link generowany z parametrów UTM powinien być prosty i opisowy, ponieważ ułatwia to i przyspiesza monitorowanie danych w dowolnym momencie. Ponadto pomaga również uniknąć błędów.
Proste kody UTM mogą pomóc zorganizować dane śledzenia w stosowanych narzędziach analitycznych. Pomoże to zrozumieć działania konkretnego linku. Jeśli na przykład sprzedajesz online zabawki dla dzieci i reklamujesz gumowe piłki z logo lalki Barbie, to możesz utworzyć takie tagi, jak:
Mamy nadzieję, że nasz artykuł na temat parametrów UTM okazał się dla Ciebie pomocny i zrozumiały. Wiesz wszystko na temat tych tagów, możesz więc rozpocząć swoje działania i zastosować je w swojej witrynie internetowej!
Spróbuj samodzielnie skonfigurować swoje adresy URL, dzięki dostępnym narzędziom online. Parametry UTM na podstawie zebranych danych pozwolą Ci szczegółowo przeanalizować, co działa w Twojej witrynie, a co nie.
W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.