Jak prawidłowo napisać meta opis na stronie internetowej?

Jak prawidłowo napisać meta opis na stronie internetowej?

Pavel Danilyuk/pexels.com

Wybrałeś już odpowiednie słowa kluczowe, na bazie których tworzysz wartościowe treści na swojej stronie internetowej, ale nadal nie wpływają one dobrze na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania? Najwyższy czas zagłębić się bardziej w kwestię meta opisów, czyli krótkich zdań dotyczących Twojej witryny lub tekstu blogowego. Dzięki nim użytkownicy szybko dowiedzą się, co mogą znaleźć u Ciebie w witrynie. Meta opis stworzony w poprawny sposób pozwoli skutecznie przyciągnąć odwiedzających do Twojej strony internetowej.

W tym artykule dowiesz się więcej na temat tworzenia prawidłowego i angażującego meta opisu, a także, jakie ma on znaczenie dla SEO.

Czym jest meta opis?

Jest to element kodu HTML, który krótko podsumowuje zawartość Twojej witryny. Opis ten składa się z 120-160 znaków i pozwala użytkownikom zdecydować, czy treść na Twojej stronie jest dla nich odpowiednia i warta kliknięcia. Meta opis pojawia się bezpośrednio pod tagiem tytułu i adresem URL witryny. Jak zauważyłeś, nie ma zbyt dużej ilości znaków, dlatego treść musi być zwięzła, ale przy tym angażująca i chwytliwa.

Sprawdź: Kompendium wiedzy o meta tagach. Dlaczego są tak ważne w pozycjonowaniu?

Jak meta opis wpływa na SEO strony internetowej?

Niektórzy właściciele witryn uważają, że najważniejszy jest tag tytułowy. Jest prawdą, że potencjalni odbiorcy najpierw zwracają uwagę na tytuł, ale jeśli on przyciągnie ich uwagę, to opis ma za zadanie ją podtrzymać, aż finalnie zdecydują się odwiedzić stronę WWW. Jeśli nie zwracasz uwagi na swój meta opis, Google sam zdecyduje, co ma się tam znaleźć. Najczęściej nie jest to dobry sposób na zaangażowanie użytkownika, ponieważ wyszukiwarka pokazuje mu fragment treści na stronie z wytłuszczonym słowem kluczowym.

Źródło: Pavel Danilyuk/pexels.com

Meta opis nie jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym w wynikach wyszukiwania, ale jest ważny dla momentu zaangażowania użytkownika. Wpływa więc pośrednio na wyszukiwarki. Prawidłowo napisany wyróżnia się na tle konkurencji i buduje organiczny ruch na stronie, zachęcając użytkowników do kliknięcia w Twój adres URL. Jeśli masz na swojej stronie internetowej źle napisany opis meta, to istnieje prawdopodobieństwo, że większość użytkowników zwyczajnie pominie Twój link i przejdzie dalej. Dlatego tak ważne jest, aby pomyśleć o prawidłowym opisie meta w witrynie.

Jak prawidłowo tworzyć opisy meta?

Jeszcze niedawno opisy meta opierały się na słowach kluczowych i miały one duże znaczenie pod kątem pozycjonowania. Jednak z powodu nadmiernego upychania słów kluczowych, co było traktowane jako działania spamujące, Google postanowiło zmienić swój algorytm i zmniejszyć znaczenie meta opisów. Mają one nadal swoje znaczenie dla wyszukiwarek, ale teraz wyszukiwarki nastawiają się na ich jakość. Jeśli zastanawiasz się, jak prawidłowo napisać opis meta, stworzyliśmy specjalnie dla Ciebie krótki przewodnik.

Nie powielaj istniejącego meta opisu

Pamiętaj, że powielanie innych treści lub przepisywanie jej w meta opisie może negatywnie wpłynąć na wrażenia użytkowników.

Stosuj słowa kluczowe w przemyślany sposób

Słowa kluczowe są jednym z ważniejszych czynników decydujących o trafności meta opisu. Dlatego musisz zrobić dokładną analizę słów kluczowych. Umieszczenie ich w zbyt dużej liczbie może źle wpłynąć na Twój ranking wyszukiwarek, a także na wiarygodność witryny.

Pisz krótko i efektywnie

Długość opisu powinna wynosić około 160 znaków, w innym przypadku nie będzie on wyświetlany w całości. Wszystko pozostałe pojawi się w formie wielokropka, co może być zniechęcające dla użytkowników. Sprawdź, jak wyglądają meta opisy innych firm w Google.

Pisz przekonująco

Każde Twoje słowo w opisie powinno mieć jakiś cel i być przekonujące dla użytkownika, aby odwiedził witrynę. Odnajdź wspólny motyw intencji ich wyszukiwania i spróbuj w taki sam sposób stworzyć swój opis strony, z pewnością zauważysz ich zaangażowanie.

Opis musi pasować do Twoich treści na stronie

Meta opis nie może być nie na temat. Musi on zawierać krótkie streszczenie tego, co znajduje się na Twojej stronie internetowej, w którą użytkownik ma zaraz kliknąć. Odbiorca nie może czuć się zdezorientowany faktem, że został oszukany. Spraw, aby opis meta uzupełniał Twój tytuł.

Zaangażuj swoich odbiorców

Opis powinien angażować innych do działania, czyli wejścia na Twoją witrynę. Pisz w sposób aktywny, ponieważ dzięki temu użytkownik staje się głównym tematem i sprawiasz, że czuje się bezpośrednio zaangażowany. Taki opis napędza do działania.

Pisz w czytelny i jasny sposób

Pamiętaj, że opis powinien być napisany w czytelny sposób. Staraj się nie stosować wyszukanego słownictwa, którego i tak nikt nie zrozumie. Zastanów się, czego chcieliby Twoi odbiorcy. Stań się ekspertem, ale pisz zrozumiałym językiem dla wszystkich.

Dodaj CTA

Warto stosować wezwanie do działania (Call To Action – CTA) w swoich meta opisach, ponieważ one bardziej zachęcają użytkownika do kliknięcia w link. Prawdopodobnie uzyska on więcej kliknięć, jeśli zastosujesz takie hasła, jak: “Zarejestruj się już teraz po zniżkę”, “Sprawdź nasz darmowy poradnik”, ponieważ oferujesz nimi coś wartościowego dla użytkownika. Możesz dzięki temu zwiększyć współczynnik klikalności strony.

Sprawdź: Dlaczego warto optymalizować meta opisy?

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jak prawidłowo pisać meta opisy na stronie internetowej. Jak mogłeś zauważyć, nie jest to trudne zadanie, wystarczy tylko nauczyć się pewnych zasad, a pisanie przyjdzie z łatwością. Stosowanie zbyt długich zdań i upychanie na siłę słów kluczowych nie wchodzi w grę, jeśli chcesz zyskać na znaczeniu firmy w sieci.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co zrobić, aby treści były chętnie czytane przez odbiorców?

    Co zrobić, aby treści były chętnie czytane przez odbiorców?

    Prowadzisz stronę internetową, albo piszesz bloga? Z pewnością chcesz przyciągnąć nowych odbiorców! Przeczytaj nasz artykuł!
    Czy uczenie maszynowe wpływa na SEO?

    Czy uczenie maszynowe wpływa na SEO?

    Zastanawiasz się na czym polega uczenie maszynowe i jak pomaga ono Twojej stronie WWW w znalezieniu się na najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania? Sprawdź nasz artykuł i dowiedz się więcej.
    Zrównoważone blogowanie. Jak wykorzystać potencjał SEO w blogosferze? O które treści warto zadbać?

    Zrównoważone blogowanie. Jak wykorzystać potencjał SEO w blogosferze? O które treści warto zadbać?

    Jak skutecznie optymalizować oraz pozycjonować własny blog w sieci? Potencjał blogów wzrasta każdego roku. W czym może pomóc odpowiednia strategia SEO?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę