Jako użytkownik z pewnością chciałbyś uzyskać szybszy przegląd zawartości witryny przed jej otwarciem w wynikach wyszukiwania. Właśnie na tym polegają rozszerzone fragmenty w wyszukiwarce. Są to treści, które wzbogacają informacje dostarczane użytkownikom przez wyniki wyszukiwania.
Przekonujący opis witryny w wynikach wyszukiwania to jeden ze sposobów pomagania użytkownikom w lepszym zrozumieniu strony jeszcze przed wejściem na nią. Pozwala on na skuteczne przyciągnięcie odbiorców do swojej witryny.
W tym artykule dowiesz się więcej na temat prawidłowego generowania fragmentów rozszerzonych oraz ich wpływu na ranking wyszukiwarek.
Fragmenty rozszerzone (z ang. rich snippets) w wynikach wyszukiwania to mała część treści wyświetlana użytkownikom na ich konkretne zapytania w wyszukiwarce. Fragment rozszerzony dostarcza odbiorcy bardziej wartościowe informacje, zapewniając lepszy widok na to, czego użytkownik może spodziewać się po otwarciu adresu URL. Są to krótkie informacje, które znajdują się zaraz pod właściwym opisem strony.
Fragmenty rozszerzone Google to wyniki zawierające ważne informacje pod adresem URL, takie jak oceny przepisów, okres przydatności do spożycia, zdjęcia gotowych produktów i inne.
Chociaż algorytm wyszukiwarki jest mądrzejszy niż kiedykolwiek, Google wciąż ma problemy z poprawną interpretacją treści. Dlatego utworzenie dodatkowego fragmentu informacji pomoże Google zapewnić użytkownikom bardziej wartościowe wyniki wyszukiwania. Znajdują się w tym miejscu ustrukturyzowane dane, które w jakiś sposób mówią wyszukiwarce: „to jest blog modowy”, „ten fryzjer jest z Poznania”, „tutaj sprzedaje się zabawki”.
Rozszerzone fragmenty w wynikach wyszukiwania są bardziej złożone i informacyjne niż standardowe opisy strony WWW. Zachęcają one użytkowników do kliknięcia adresu URL, ponieważ zapewniają lepszy wgląd w to, czego użytkownicy mogą oczekiwać od konkretnej witryny.
Te rozszerzenia mają pozytywny wpływ na poprawę SEO witryny. Im bardziej odpowiednie są dane strukturalne i fragmenty rozszerzone, tym szybciej Google je zauważy i zacznie wyżej pozycjonować stronę. Pamiętaj, że Google docenia uporządkowane i prawidłowe opisy treści w witrynie i dzięki temu szybciej je indeksuje. Jeśli witryna jest uboga w jakościowe treści i nie ma odpowiedniej struktury, Google będzie miał trudności z określeniem istoty danych i tego, co mają one oferować użytkownikom internetu. Google samodzielnie wyodrębnia fragmenty informacji z całej treści na stronie, wybiera te, które uważa za istotne i pokazuje je dalej.
Musisz sprawdzić, czy Google może rozpoznać i odczytać Twoje dane strukturalne strony WWW. W tym celu możesz skorzystać z narzędzi Google do testowania danych strukturalnych. Mogą one pomóc w ustaleniu, czy znaczniki danych strukturalnych mogą być wyświetlane w rozszerzonych fragmentach wyników wyszukiwania.
Powinien to być Twój pierwszy krok do utworzenia fragmentów rozszerzonych. Spróbuj określić kategorię, do której należy Twoja treść oraz sprawdź, jak mogą one poprawić wyniki wyszukiwania innych użytkowników. Możesz użyć do tego zadania narzędzia Google Structured Data Markup Helper i zidentyfikować zawartość swojej witryny lub wyszukać w Google listę odpowiednich lub popularnych treści. Takie znaczniki danych pomagają zrozumieć, do jakich kategorii należy przypisać treści. Najczęstsze typy danych to:
Często wystarczy dobrze napisany tytuł czy opis meta, aby znaleźć się we fragmentach rozszerzonych Google. Musisz pamiętać, że gdy już określisz rodzaj danych i je uporządkujesz, możesz pozwolić Google na ich zdefiniowanie i klasyfikację.
Niektóre narzędzia internetowe pomagają wskazać również wszelkie błędy znaczników na stronie czy błędów samej witryny. Są one w stanie pokazać Ci, jak wygląda jej struktura, oraz wyświetlić wszystkie błędy i ostrzeżenia, które się na niej znajdują. To z pewnością pomoże Ci szybko je usunąć.
Po zidentyfikowaniu kategorii rozszerzonych fragmentów, które będą najbardziej odpowiednie dla treści na stronie, powinieneś rozpocząć porządkowanie danych. Dane strukturalne powinny być jasno uporządkowane, aby były zrozumiałe dla innych użytkowników oraz wyszukiwarek. Nie możesz utrudniać Google zrozumienia informacji. Wystarczy, że użyjesz kilku prostych tagów, a Twoje dane będą jasne w zrozumieniu.
Takie uporządkowane dane ułatwią algorytmowi wyszukiwarki indeksowanie i interpretowanie ich trafności. Możesz zaimplementować te dane za pomocą różnych narzędzi. Dzięki czemu Google rozpozna kontekst, który próbujesz mu przekazać. Konkretne dane strukturalne bardziej angażują użytkowników, ponieważ odpowiadają one bezpośrednio na zapytania oraz są wyszczególnione w jasny i przyjemny dla oka sposób.
Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, na czym polegają rozszerzone fragmenty w wynikach wyszukiwania i sam podejmiesz działania na stronie, aby się w nich znaleźć.
Fragmenty te stały się głównym czynnikiem angażującym użytkowników, dzięki którym chcą oni dowiedzieć się więcej i klikają bezpośrednio w adres URL. Uporządkowanie danych w obszerne opisy nie jest łatwym zadaniem, ale jeśli będziesz miał z tym problem, to z pewnością doświadczona grupa ekspertów ds. SEO chętnie Ci pomoże!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.