Gustavo Fring/pexels.com
Niestety sam wybór odpowiednich słów kluczowych już nie wystarczy, aby stać się popularnym w swojej branży. Obecnie zrozumienie intencji danego pytania stało się ważniejsze od zwykłych terminów w treści.
Prowadząc stronę internetową, nie można ignorować semantycznego SEO. Ten typ wyszukiwania zyskał na wartości, kiedy Google zaczął lepiej rozumieć intencję, kontekst i znaczenie wyszukiwania użytkowników.
W tym artykule dowiesz się, jak wyszukiwarka rozumie intencję związaną z określonym ciągiem słów, a także jakie korzyści można czerpać z tego na swojej stronie internetowej.
Mówiąc najprościej, wyszukiwanie semantyczne to proces, w którym wyszukiwarka dostarcza trafnych i znaczących wyników dzięki zrozumieniu kontekstu zapytania i intencji użytkownika, a nie tylko dzięki odpowiedniemu dopasowywaniu słów kluczowych. Semantyka jest nauką o znaczeniu języka. Każdego dnia, dzięki sztucznej inteligencji, wyszukiwarki starają się zrozumieć brzmienie naturalnego języka, którym posługują się użytkownicy. Dzięki temu Google może lepiej wyszukiwać konkretne informacje dla użytkowników.
Wyszukiwarki chcą dostarczać użytkownikom jak najbardziej odpowiednie informacje, zapewniając w ten sposób pozytywne wrażenia odbiorcy.
Źródło: Engin Akyurt/pexels.com
Musisz wiedzieć, że na samym początku SEO, roboty wyszukiwarek nie były tak potężne jak obecnie. Nie zwracały uwagi na specjalnie generujące się słabej jakości treści, które składały się z samych słów kluczowych i nie wnosiły żadnej wartości dla użytkownika. Zwyczajnie wyświetlały wyniki zawierające zbędny zlepek słów, który nic nie wnosił do życia odbiorcy.
Nie było to z pewnością korzystne zarówno dla wyszukiwarki, jak i użytkowników.
Google w celu rozwiązania tego problemu opracował kilka niezbędnych aktualizacji algorytmów, takich jak Koliber w 2013 r. czy Panda w 2011 r., które naprawiły problemy związane z usilnym upychaniem słów kluczowych w treściach na stronie WWW i nieetycznymi strategiami SEO. Semantyczne wyszukiwanie jest wynikiem wieloletniego zbierania i analizowania danych przez wyszukiwarkę. Stanowi również krok w kierunku zwiększania zdolności robotów indeksujących do wykraczania poza zwykłą analizę słów kluczowych. Dzięki temu coraz lepiej radzą sobie z przetwarzaniem naturalnego języka, rozumieniem treści i tematów stron internetowych, co doprowadziło do drastycznej zmiany jakości wyników wyszukiwania.
LSI, inaczej ukryte indeksowanie semantyczne, to system, który pomaga wyszukiwarce ocenić semantyczne słowa kluczowe powiązane z frazą, na którą zamierzasz pozycjonować witrynę. Są stosowane w kontekście głównych słów kluczowych, ich wzajemnych relacji oraz sposobu użycia.
Stosowanie semantycznych słów kluczowych w treści pomaga wyszukiwarce rozpoznać konkretny temat.
Zwracaj uwagę na odbiorców swoich treści. Postaraj się zrozumieć intencję słowa kluczowego, którego szukają użytkownicy internetowi. Jeśli już zrozumiesz to działanie, spróbuj przewidzieć następne pytanie użytkownika. Powtarzaj proces pytań i odpowiedzi, aż temat zostanie wyczerpany.
Pisanie dogłębnej treści z pewnością ma wiele zalet. Po pierwsze, pomaga osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, dzięki jakościowej treści na stronie. Poza tym wydłuża czas spędzony przez użytkownika na stronie, dając wyszukiwarkom wskazówkę odnośnie do jakości treści, a także sensownie podnosi wartość tematyczną treści. Może to pomóc użytkownikom szybko zrozumieć zawarte na stronie informacje.
Jeśli stworzysz wysokiej jakości treść na stronie, z pewnością zwiększysz jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Ten wynik może pomóc witrynom uzyskać wyższą pozycję w rankingu SERP, zwiększyć widoczność i przyciągnąć większy ruch.
Kiedy Twoja treść na stronie będzie wartościowa, zaczniesz budować jej wiarygodność, dzięki kompletnym i użytecznym informacjom. Przez to Google może nagrodzić Cię miejscem w polecanych fragmentach treści, znanym również jako pozycja zerowa w rankingu wyszukiwania. Z pewnością zwiększa to CTR i ruch na stronie. Polecane fragmenty są znaczącym osiągnięciem dla każdej firmy, która prowadzi swój biznes online.
Gdy publikujesz jakościowe treści na swojej stronie, to naturalne, że otrzymujesz linki z wielu witryn, musisz tylko pamiętać, aby były to odnośniki z dobrych stron WWW, ponieważ tylko one mogą stanowić cenne źródło zwiększania autorytetu Twojego serwisu.
Mamy nadzieję, że wspomniane powyżej metody korzystania z wyszukiwania semantycznego, mogą pomóc Ci znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, co z pewnością przyczyni się do tworzenia angażujących treści na stronie. Utrzymywanie wysokiego zaangażowania użytkowników może znacznie obniżyć współczynnik odrzuceń.
Obecnie treść zaczęła odgrywać ważną rolę w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, dlatego warto poświęcić więcej czasu, aby stworzyć dobrej jakości treść. Wyszukiwanie głosowe jest przyszłością, dlatego można oczekiwać, że semantyczne wyszukiwanie będzie ważniejsze niż kiedykolwiek.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.