Yan Krukov / pexels.com
Strategie SEO w dużej mierze zależą od zbudowania bazy linków zwrotnych. Pozwalają one na optymalizację w wyszukiwarkach, a także stanowią o miejscu strony internetowej, oceniając ją jako wartościową. Dowiedz się, jak tworzyć wysokiej jakości linki zwrotne, aby wpływać na pozycję Twojej strony. Poznaj swoją dziedzinę i wpisz się na stałe w wirtualny świat. Chociaż jest to długoterminowy proces, to jego efekty są znacznie bardziej opłacalne.
Link jest odnośnikiem, który umożliwia użytkownikowi przeniesienie się pod dany adres. Linki zwrotne to wszystkie linki pochodzące z innych stron internetowych, które prowadzą do Twojej witryny. Wszystkie są klikalne. Kiedy z nich skorzystamy zostaniemy przekierowani do docelowej strony.
Algorytmy wyszukiwarek internetowych wykorzystują linki zwrotne jako jeden z elementów oceny jakości Twojej strony, do pozycjonowania jej w rankingach wyszukiwania. Zwiększają również prawdopodobieństwo powrotu użytkownika, co tworzy stałą bazę odbiorców. W końcu kto nie chciałby się znaleźć na pierwszej stronie w Google?
· posiada zaktualizowane treści,
· linki są powiązane z tematem,
· znajdują się na niej linki „dofollow”,
· domena funkcjonuje dłużej niż rok.
Jeśli brakuje na Twojej stronie komentarzy użytkowników bądź świeżych treści, a linki są powiązane chaotycznie z treścią, dodatkowo wykorzystujesz wyłącznie linki „nofollow” to wskaźnik widoczności spada, strona jest nieprzyjazna w użytkowaniu, a końcowo oceniana jest jako niskiej jakości.
W kontekście optymalizacji SEO kluczowym jest tworzenie wysokiej jakości treści, takiej, która nie jest zduplikowana w sieci. Jeśli zależy Ci na zbudowaniu platformy linków zwrotnych, koniecznym jest powiązanie tematyki, jaką poruszamy, z linkiem. Tworzysz w ten sposób sieć piętrzących się informacji, z której w dowolny sposób może korzystać użytkownik. Pozwala to na urozmaicenie treści, a także rozbudowanie strony internetowej.
Postaraj się, aby treści, jakie publikujesz były jak najbardziej różnorodne. W zwiększeniu jakości odbioru pomogą Ci dodatkowe multimedia, takie jak obrazy czy wideo. Najlepszym rozwiązaniem jest tworzenie autorskich materiałów, dostępnych jedynie w obrębie naszej witryny. Jeśli ktoś je wykorzysta, dopilnuj, aby dołączono do nich link zwrotny – budujesz wówczas swój autorytet, a zarazem dostarczasz oryginalnych materiałów.
Guest posting to wspaniała metoda na komunikacje z nowymi użytkownikami oraz działanie w obrębie danej społeczności, np. blogerów. Wykorzystaj swoje kontakty lub zdobądź nowe za pomocą współpracy. Zaproponuj swój tekst innej stronie, a tym samym dołącz do niej link zwrotny. Pamiętaj jednak, aby rozważnie wybierać miejsca swoich publikacji.
Efektywnym sposobem na uzyskanie wysokiej jakości linków zwrotnych jest skorzystanie z katalogów innych stron internetowych takich jak Google Moja Firma czy TripAdvisor – tutaj wkracza lokalna moc SEO. Pomożesz w ten sposób potencjalnym klientom znaleźć Twoje miejsce w sieci i poza nią.
Źródło: RODNAE Productions / pexels.com
Jeśli Twoja strona internetowa cieszy się popularnością, a ty jedynie pragniesz rozwijać swoją promocję, wspaniałym rozwiązaniem będzie wywiad. Robiąc coś ciekawego, przyciągniesz uwagę innych witryn, a tym samym będziesz mieć szansę na otrzymanie linków zwrotnych prowadzonych przez czytelników. Może to być wideo, wywiad spisany bądź podcast. Daj się poznać swoim odbiorcom!
W przypadku stron internetowych, które zajmują się opiniowaniem bądź komentowaniem danych produktów, usług lub wydarzeń, warto skontaktować się z producentami danego elementu. Możesz nawiązać z nim współpracę, uzyskując wspólne linki. Sprawi to również, że będziesz plasować się jako ekspert i zwiększysz swój autorytet.
Social media są współcześnie idealnym narzędziem promocyjnym. Każdy z nas spędza mnóstwo czasu przynajmniej na jednej z nich: Facebook, Instagram, Twitter. Za ich pomocą także możesz tworzyć linki zwrotne. Możesz zająć się tym w obrębie własnego profilu bądź nawiązać współpracę, a nawet wykorzystać swoich znajomych. Zacznij od ciekawego posta, zachęcającego opisu i przekieruj użytkownika w pożądane miejsce.
Tekst zakotwiczony (anchor) to klikalna część hiperłącza. Jest to sygnał dla robotów wyszukiwarek o tematyce Twojej strony, do której prowadzi link. Im bardziej dopasowany tekst, tym lepsza sugestia wyszukiwarki. Musisz na początek ustalić swoją strategię i taktykę, ponieważ tekst zakotwiczony różni się w zależności od branży.
Taktyka broken link building polega na znajdowaniu stron, które nie odsyłają nas już do pożądanego miejsca. W tej sytuacji możesz skontaktować się z administratorem strony i zaproponować, aby wymienił link na działający – Twojego autorstwa. Jest to sytuacja win-win.
Początkowe praktyki SEO zachęcały do jak najczęstszego linkowania. Sądzono wówczas, iż zapewni to wyższą pozycję w rankingach wyszukiwarek. Z czasem jednak okazało się, że wciąż aktualizowane algorytmy i boty są w stanie odwrócić ten proces. Liczy się jakość oraz wartość linku, jego dopasowanie do profilu oraz potrzeb odbiorców. Pamiętaj jednak, że jest to tylko jedna ze strategii, do której warto sięgnąć w kontekście pozycjonowania. Aby była ona bardziej efektywna, sprawdź jakie inne możliwości oferują narzędzia SEO. Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.