Zapytaj o ofertę

Keep it fresh – algorytm Świeżości Google. O co chodzi?

5 min czytania
Keep it fresh – algorytm Świeżości Google. O co chodzi?
Kategoria Pozycjonowanie

Z ostatniej chwili, to dziś gorący temat, z bieżących informacji – te hasła pojawiają się każdego dnia niezależnie od branży. Nowości są wprowadzane częściej, niż nam się wydaje. Chcąc nadążyć za tym, co aktualne, bez odpowiedniego algorytmu nasze poszukiwania trwałyby wieki. A kto z nas ma na to czas? Google szybko to zauważył i wprowadził w tym celu projekt wspomagający potrzeby odbiorców. Dziś dowiesz się, dlaczego warto dbać o świeżość treści oraz aktualizacje strony. Chcesz być na topie? Keep your site fresh.

Spis treści:

Freshness – czym jest algorytm Świeżości?

Jest to narzędzie pomagające internautom odnajdywać aktualne wydarzenia z kraju i świata, z wydarzeń politycznych, ekonomicznych, sportowych, muzycznych, kulturalnych etc. Działanie algorytmu ujawniło się w widoczny sposób podczas pandemii COVID-19, kiedy to odbiorcy poszukiwali cały czas nowych informacji. Ranking potrafił się wówczas zmienić wielokrotnie w ciągu jednej godziny!

Google wprowadził ten algorytm z uwagi na codziennie pojawiające się nowe treści – nikt nie byłby w stanie się przez nie przedrzeć. Aktualne informacje stały się więc niezwykle pożądanym towarem, zwłaszcza w dzisiejszym, szybko biegnącym świecie.

Algorytm Google a SEO

Wpływ algorytmu na pozycjonowanie był widoczny od razu. W momencie jego wprowadzenia zmiana wpłynęła na 35% wyszukiwań użytkowników. Jeśli więc zależy Ci na wysokim, stałym miejscu na liście rankingowej, musisz dbać o aktualność opublikowanych treści. Pamiętaj, „Content is king”, jak powiedział Bill Gates (1996). Google często aktualizuje swoje treści w SERP, co wpływa na współczynnik klikalności na naszej stronie (CTR). Dodatkowo algorytm oprócz na SEO ma bezpośredni wpływ na zaangażowanie internautów, a to na ich reakcjach zależy nam najbardziej.

W jaki sposób Google sprawdza aktualność treści?

  • Analizuje datę powstania strony
  • Sprawdza ilość i częstotliwość zmian w jej obrębie (aktualizacje)
  • Bada szybkość zmiany strony
  • Sprawdza wskaźnik tworzenia nowych stron i podstron
  • Analizuje aktualność linków zwrotnych do strony

Jak zoptymalizować stronę pod kątem Algorytmu Świeżości?

Kto pierwszy ten lepszy

Jeśli Twoja strona publikuje wiadomości bądź wydarzenia, powinieneś stać się pierwszym źródłem informacji. Zostajesz niejako reporterem w obrębie własnej niszy, musisz więc śledzić wszystkie wydarzenia, które łączą się z charakterem Twojej witryny. W takim przypadku użytkownicy będą wiedzieć, do kogo w pierwszej kolejności się zwrócić.

Dbaj o aktualizacje

Mądrze podejmowane aktualizacje to niezawodny sposób na odświeżanie witryny. Zaglądaj więc do Google Analytics, gdzie znajdziesz wszelkie potrzebne Ci raporty o przepływie ruchu na stronie. Świeżość ma zaspokajać więc potrzeby użytkowników, co nie zawsze łączy się z gorącymi tematami. Ulepszenia nie mogą zakłócać odbioru strony, więc ich nie nadużywaj.

Wykorzystaj znacznik czasu

Warto również skorzystać ze znacznika czasu, który z jednej strony daje informacje użytkownikom o „dacie przydatności” publikacji, z drugiej zaś jest wyznacznikiem dla robotów Google podczas procesu indeksowania. Można z niego w łatwy sposób skorzystać, sięgając do wtyczek CMS.

Stwórz harmonogram publikacji

Tak naprawdę najlepszym rozwiązaniem jest regularne publikowanie treści. Oczywiście nie chodzi o to, żeby tworzyć je każdego dnia i atakować nimi odbiorców. Chodzi o zdrowe utrzymanie balansu, aby użytkownicy sieci wyczekiwali nowych materiałów.

Postaw na spójność

Częstotliwość to jedna strona medalu, po drugiej kryje się spójność materiałów. Konsekwencja podejmowanych tematów bądź dziedzin Ci się opłaci. Oczywiście nie musisz zamykać się w jednym profilu. Za pomocą menu okruszkowego możesz tworzyć segmenty różnych materiałów i pod ich kątem podejmować strategię optymalizacji.

Postaraj się o częstsze indeksowanie

Jeśli regularnie aktualizujesz swoją stronę, dajesz sygnał robotom wyszukiwarek, że warto zaglądać na nią częściej niż standardowo. Dbaj więc o sitemap.xml swojej witryny oraz linkowanie wewnętrzne.

Połącz się z mediami społecznościowymi

Jak być szybko na bieżąco? Z pomocą przyjdą znane wszystkim social media. Zanim napiszesz długi materiał o wartości merytorycznej, warto wcześniej podłapać temat. Za pomocą Facebooka, Instagrama, Tik Toka czy Twittera od razu poinformujesz swoich odbiorców o tym, co ważne!

FQA

Jeśli zależy Ci na komunikacji z odbiorcami, postaw na pytania. Z pewnością będą one przydatne również dla innych internautów. Dostarczaj więcej informacji na najczęściej zadawane pytania.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Podsumowanie

Widzisz więc, że Algorytm Świeżości jest jednym z czynników rankingowych dla Google – jednak tylko w przypadku stron, które są sprofilowane pod zapytania wrażliwe na czas. Pamiętaj jednak, aby nie aktualizować samego znacznika bez aktualnej treści. Nie spoczywaj na laurach – na optymalizację czeka ponad 200 innych czynników, dlatego przede wszystkim staraj się dopasować do potrzeb swoich czytelników. Witryna nieodświeżana przez lata staje się nieatrakcyjna dla Google i internautów. Keep it fresh!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 12

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co to jest CMS? Sprawdź jak wybrać najlepszy!
Co to jest CMS? Sprawdź jak wybrać najlepszy!
Jeśli stoisz przed rozpoczęciem działalności w sieci, musisz zdecydować się na jeden z Systemów Zarządzania Treścią. Warto znać ich wady i zalety.
Linki dofollow a nofollow – co warto o nich wiedzieć i czym się różnią?
Linki dofollow a nofollow – co warto o nich wiedzieć i czym się różnią?
Linki prowadzące do Twojej witryny mogą mieć różne atrybuty. Czym różnią się linki dofollow i nofollow? Kiedy z nich korzystać? Sprawdź to z nami.
Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads? Co wybrać?
Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads? Co wybrać?
Reklama w Internecie to podstawa! Tak przynajmniej mówi każdy marketer. Czy wiesz jednak, czym różnią się od siebie dwa najpotężniejsze narzędzia marketingu sieciowego? Jeśli nie, zapraszamy do lektury.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę