Te niepozorne jak by się mogło wydawać nagłówki w rzeczywistości napędzają działanie naszego SEO, jesteśmy nawet skorzy określić je mianem szczebli w drabinie – kiedy ich zabraknie, fakt faktem nigdzie się nie wespniemy. Dziś mamy Ci do zaoferowania 4 zweryfikowane w praktyce porady, które sprawią, że Twoja “drabina” otrzyma tytanowe szczeble.
Wspominając dawne działania z SEO, może nam zagościć uśmiech na twarzy, bowiem wszystko oparte było o wciąż funkcjonujące słowa kluczowe. Dziś zmuszeni jesteśmy troszczyć się, nie tylko o nie, ale również o samą strukturę tekstu i jego jakość. Nie trudno domyślić się, że za optymalną strukturę tekstu odpowiadają właśnie nagłówki.
Nagłówek musi zaciekawić użytkownika, jednocześnie utrzymując spójność pomiędzy wyrażanymi w tekście myślami – stanowi swego rodzaju pauzę, dzięki której przechodzimy od jeden myśli do drugiej, przy zachowaniu sensu całości. Podobać się musi również algorytmom Google i w ich oczach sprawiać wrażenie trafnego i ściśle powiązanego z treścią.
Mając na uwadze z jak wielką determinacją Google walczy o trafność treści, chcąc przekazać pewną myśl musimy nauczyć się tworzyć nagłówki, które zręcznie przeprowadzą przez nią odbiorcę. Gdy są one adekwatne, a następujący po nich tekst, sam w sobie odpowiada na wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę frazy, wówczas możemy myśleć o korzystnym pozycjonowaniu strony.
Warto pisać nurtujące nagłówki, niezbyt rozwięzłe, które pobudzą ciekawość. Trudno jednak wtedy zachować ich spójność, toteż proces ich tworzenia, nie należy do najprostszych. Przede wszystkim nie mogą być za długie, gdyż wtedy będą “ucinane” przez Google, a i sam musisz mieć na uwadze, że zbyt obfite treści na wstępie, nie są zachęcające.
Istnieją pewne frazy, które zyskały dużą popularność, należy do nich przede wszystkim słowo – “Jak”. Popularność ta wynika z prawdopodobieństwa uzyskania praktycznej wiedzy, przez co bardzo silnie przyciąga uwagę odbiorcy. Taka sama sytuacja ma miejsce w przypadku frazy – “Co”. Przywodzi ona na myśl, że jesteśmy w stanie poszerzyć naszą wiedzę, o pewne zagadnienia, lub fakty, o których nie mieliśmy dotychczas pojęcia.
Oczywiście nadużywanie i wtórność fraz, będzie bardzo niekorzystna dla odbioru strony przez Google, jednak od czasu do czasu, używanie tych formuł, doprowadzić może do intensyfikacji ruchu w naszej witrynie.
O SEO i Mediach społecznościowych nigdy za wiele, a najlepiej jak nasze działania wzajemnie się z nim dopełniają. Zastanawiałeś się w jakim celu powstał przycisk “share”, lub bliższe nam językowo “udostępnij”? Powstał on w celu dzielenia się treścią, a najlepiej tą wartościową i również najlepiej, gdy dzielisz się nią w sieciowych skupiskach ludzkich.
Miejsca takie jak Twitter, Meta, lub Instagram, to obecnie druga, wirtualna rzeczywistość, w której jesteś w stanie dotrzeć do ogromnej grupy odbiorców.
No dobrze, ale dlaczego Twitter? Ponieważ działanie tego medium oparte jest o tworzenie zwięzłych i najlepiej trafnych treści i z taką samą myślą powinieneś tworzyć swoje nagłówki. Krótkie nagłówki o ilości znaków nie większej niż 70 są po prostu skuteczne. Dłuższe nagłówki zostają skrócone, a ich skuteczność z reguły jest dużo mniejsza – ludzie zwyczajnie uciekają od zbyt długiej treści.
Zebraliśmy się tutaj, aby powiedzieć w jaki sposób przyciągnąć uwagę odbiorców trafnym nagłówkiem. Odpowiedź jest prosta – przymiotnik. Niekiedy ten jeden, najwłaściwszy, będzie wstanie szarpnąć te struny emocji u odbiorcy, co zmotywuje go do zapoznania się z całością treści.
Inny sposób to stworzenie wrażenia tajemnicy – pisz tak, jakbyś miał lada moment zdradzić sekret. Wszyscy kochamy tajemnice, a przede wszystkim wchodzenie w krąg tych, którym została ona przekazana. Te działania sprawią, że odbiorca czuje się zaangażowany, a na tym zależy nam najbardziej.
Gdy mamy nagłówek, który z pewnością zwróci uwagę niejednej osoby, musimy go zoptymalizować pod kątem wyszukiwarek. To nie jest moment, w którym usilnie staramy się wpleść w niego natłok słów kluczowych, co nie oznacza, że zupełnie powinniśmy je sobie odpuścić.
Już na wstępie, gdy myślimy o treści nagłówka, chcąc nadać mu charakteru, poszukajmy tego odpowiedniego i trafnego słowa kluczowego, które wyglądać będzie jak najbardziej naturalnie.
Skuteczne SEO składa się z treści przejrzystych, odpowiadających na stawiane pytania i tak zwyczajnych wizualnie jak to tylko możliwe – przez zwyczajnych, rozumiemy, że odczytywane będą one płynnie i przyjemnie. Takie właśnie powinny być Twoje nagłówki – informatywne, z charakterem i pełniące rolę postoju, podczas którego odbiorca dowie się, co go czeka “na kolejnym zakręcie”
Jeżeli chcesz tworzyć nagłówki, które w swojej naturalności, będą działać na korzyść pozycjonowania strony internetowej oraz zachęcać odbiorców do dłuższego kontaktu z Twoimi treściami, skontaktuj się z nami. Nasze współpraca zaowocuje stworzeniem witryny bogatej w treści, do której użytkownicy wracać będą z uśmiechem na twarzy.
Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.