OpenCart to popularna platforma internetowa umożliwiająca sprzedaż produktów w sieci. Funkcjonuje w oparciu o licencję GNU General Public License.
OpenCart charakteryzuje się mniejszą liczbą wbudowanych funkcjonalności, ale wraz ze wzrostem liczby sprzedawców i kupujących kolejne są systematycznie dodawane.
Pozycjonowanie stron OpenCart obejmuje także pogłębioną analizę i optymalizację treści, zdjęć, filmów, grafik i wszystkich innych elementów, które mogłyby spowolnić działanie witryny.
Platforma OpenCart wyróżnia się wysoką wydajnością i dużymi zasobami serwera.
Główną wadą jest ograniczona funkcjonalność. Kolejną są płatne wtyczki (jest ich więcej niż bezpłatnych). Mogą pojawiać się również opóźnienia w aktualizacjach wtyczek.
Pozycjonowanie dla sklepu OpenCart jest skuteczną metodą na pozyskanie klientów i przyciągnięcie uwagi dużej grupy odbiorców zainteresowanych zakupem.
Brak pozycjonowania sklepu OpenCart sprawia, że znajdziemy się na drugiej lub dalszej stronie w wyszukiwarce. To najgorszy scenariusz dla każdego sklepu internetowego.
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego OpenCart wymaga wiedzy, którą można zdobyć dzięki bezpłatnym oraz płatnym poradnikom i szkoleniom. Niestety nauka trwa dość długo.
Przed wyborem konkretnego materiału szkoleniowego trzeba upewnić się, czy zawiera aktualne treści i jest przygotowany przez profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem.
Osoby początkujące mogą zacząć od znalezienia słów kluczowych. Ich liczba jest zależna od branży, a nawet samej grupy produktowej.
Tworząc opis na stronę główną, w opisy kategorii i produktów należy wplatać słowa klucze w naturalny sposób.
Pozycjonowanie to proces, który w pewnym sensie nigdy się nie kończy. W przypadku nowego sklepu internetowego bywa trudniejszy, niż sklepu, który istnieje na rynku od kilku lat.
Wybór profesjonalnej firmy jest istotny ze względu na wysoką skuteczność działania. Dodatkowo pozycjonerzy biorą pod uwagę grupę odbiorców – ich wiek, płeć, upodobania, język, zachowania, potrzeby, problemy.
Doświadczeni pozycjonerzy dysponują wiedzą dotyczącą czarnej listy, która zawiera szereg czynności negatywnie wpływających na widoczność sklepu internetowego.
Należy zwrócić uwagę na osiągnięte cele, a także na rodzaj partnerów biznesowych. Jeżeli na stronie internetowej agencji SEO można znaleźć prawdziwe opinie zadowolonych klientów, to dobry znak.
Pozycjonowanie OpenCart musi być w pełni zgodne z polityką Google. Dodatkowo należy szczegółowo przeanalizować etapy poprzedzające podpisanie umowy z agencją SEO.
Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie OpenCart, bez względu na branżę i liczbę produktów, to proces wymagający czasu.
Następnym krokiem jest szczegółowa analiza domeny (sprawdzenie pozycji, ocena wcześniej wprowadzonych optymalizacji pod SEO) oraz konkurencji.
Przedostatnim etapem jest stworzenie strategii marketingowej.
Po zaakceptowaniu wszystkich warunków przez obie strony następuje podpisanie umowy.
Sklep OpenCart może mieć w swojej strukturze wiele błędów. Do najcięższych należą: brak lub nieodpowiednio dobrane frazy kluczowe, zbyt duża/ mała liczba fraz, double content, złe formatowanie, błędy w kodzie źródłowym, złe nagłówki, błędne meta description lub tytuły.
Skrót UX (User Experience) to suma doświadczeń składających się z kilku, kilkunastu, a czasami kilkudziesięciu elementów. Pierwszy, kluczowy to czas potrzebny na pełne załadowanie się strony internetowej. Kolejnymi są przejrzystość i intuicyjność.
W kwestii strony internetowej obecnie liczą się czytelność (logiczne uporządkowanie strony), wartościowy content i łatwość użytkowania.
W niektórych przypadkach należy rozbudować treść na stronie głównej, podstronach i kategoriach. W innych – usunąć i skondensować treść, pozbywając się zbędnych informacji.
Tworzeniem nowych lub edycją obecnych treści zajmują się copywriterzy współpracujący z pozycjonerami.
Dostanie się do Top10 w wyszukiwarce Google w realny sposób wpływa na wzrost zainteresowania ofertą oraz zysków. Choć efekty pozycjonowania nie pojawiają się natychmiast, wyróżniają się długofalowym działaniem, przynoszącym wymierne korzyści.
Pozycjonowanie OpenCart może odbywać się m.in. za pośrednictwem content marketingu. Blog lub strefa wiedzy to najlepsze miejsca, w których można publikować artykuły eksperckie.
Content marketing jest nastawiony na wysoką jakość, czyli przedstawienie rzetelnych, sprawdzonych informacji dotyczących poruszanych kwestii.
Kolejną skuteczną metodą jest link building, nazywany również linkowaniem. Dzielimy je na: wewnętrzne i zewnętrzne.
Jeżeli na stronach zewnętrznych pojawiają się przekierowania w postaci hiperłączy prowadzących do sklepu internetowego OpenCart, wówczas mamy do czynienia z linkowaniem zewnętrznym.
Najbardziej wartościowe linkowanie pochodzi z zaufanych serwisów.
Linki zewnętrzne są oceniane, dlatego niekiedy warto rozbudować konkretne hiperłącza o parametr nazywany rel. Przekazuje on algorytmom informację dotyczącą zależności pomiędzy witrynami.
Gdy hiperłącze nie zostanie rozbudowane o rel, algorytm automatycznie oceni jego przynależność.
Najpopularniejszym typem jest linkowanie tekstowe, czyli anchor tekst. To hiperłącze będące logicznym elementem tekstu. Inny rodzaj linkowania zewnętrznego wykorzystuje grafikę.
Można to zrobić na dwa sposoby:
Pozycjonowanie OpenCart poprzez linkowanie zewnętrzne opiera się również o tworzenie mini e-booków, krótkich szkoleń, poradników wideo i innych treści, które z punktu widzenia czytelnika są wartościowe.
Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ wszystko zależy od konkretnej branży, liczby produktów i konkurencji.
Głównym celem linkowania wewnętrznego jest uzyskanie potrzebnych informacji po przejściu na daną stronę za jego pośrednictwem.
W widocznym miejscu warto umieścić link wewnętrzny, prowadzący np. do pożądanej kategorii. Dzięki temu zaoferujemy klientowi gotowe rozwiązanie, oszczędzimy jego czas, a sami uzyskamy większą sprzedaż.
Wszystkie profesjonalne agencje SEO systematycznie monitorują każdą wprowadzoną zmianę. Tylko w taki sposób można sprawdzić ich efekty i w razie potrzeby dokonać niezbędnych edycji.
Każdy sklep internetowy jest inny, a więc potrzebuje innych działań, które sprawią, że będzie bardziej widoczny w wyszukiwarkach. W niektórych przypadkach wystarczy kilka tygodni, aby zaobserwować pozytywne zmiany, natomiast w innych potrzeba więcej czasu.
Pierwszym jest konkurencyjność w danej branży. Pozycjonowanie OpenCart w wysoce konkurencyjnej branży jest niezwykle trudne i czasochłonne. Efekty zauważalne są po ok. 12 miesiącach.
Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania sklepu OpenCart są słowa kluczowe, a dokładniej ich prawidłowy dobór.
To upychanie słów kluczowych. Gdy w sklepie internetowym są użyte w nienaturalny sposób, a dodatkowo ich liczba jest zbyt duża, algorytmy Google negatywnie oceniają taką witrynę.
Im bardziej doświadczony pozycjoner, tym efekty pozycjonowania będą wcześniej i bardziej widoczne.
Dane historyczne wskazują, że nawet kilka razy w roku.
Pozycjonerzy preferują pracę nad sklepami OpenCart z długą historią, których wcześniej nikt nie promował, niż nad nieumiejętnie prowadzonymi witrynami (ze względu na liczne błędy).
Długość procesu naprawczego jest zależna od liczby i rodzaju błędów.
Pozycjonowanie sklepów jest zbiorem czynności prowadzących do poprawy widoczności witryny internetowej w wyszukiwarkach. Jedną z nich jest optymalizacja. To czynności prowadzone w obrębie konkretnego sklepu OpenCart, zmierzające do precyzyjnego dostosowania się do algorytmów wyszukiwarki. Na ich podstawie wykonuje się działania zarówno na stronie, jak i poza nią.
Skuteczne pozycjonowanie e-sklepu wymaga nie tylko większej intensyfikacji działań, ale również większych nakładów.
Efekty pozycjonowania strony są szybciej widoczne niż sklepu internetowego.
Na pozycjonowanej stronie WWW i w sklepie OpenCart muszą znaleźć się treści wartościowe z punktu widzenia czytelnika. W przypadku sklepu musi być ich zdecydowanie więcej. Powinny zawierać frazy kluczowe.
Pozycjonowanie OpenCart to przede wszystkim wdrażanie zmian, analiza i cierpliwe czekanie na rezultaty. Efektem są wymierne korzyści, zarówno te materialne, jak i niematerialne.
Pozycjonowanie sklepu internetowego na OpenCart wiąże się z pewnymi kosztami, które zależne są od czynników, takich jak trudność słów kluczowych, konkurencyjność branży czy rodzaj wykorzystywanych technik. Aby poznać dokładną wycenę, warto skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.
Pozycjonowanie sklepu internetowego na OpenCart to złożony proces, którego skuteczność zależy od zaangażowania w prowadzone badania, wdrażane techniki czy analizowane efekty. Na rezultaty tego przedsięwzięcia czekać trzeba więc od kilku do nawet kilkunastu miesięcy.
Pozycjonowanie sklepu na OpenCart warto zacząć od opracowania skutecznego planu optymalizacyjnego. W tym celu należy przeprowadzić analizę konkurencji oraz dokładne zbadać rynek docelowy, gdyż uzyskane wówczas wyniki mogą stanowić doskonałą bazę do stworzenia efektywnej strategii SEO.
Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces, którego umiejętne wykorzystanie okazać się może kluczem do sukcesu wielu firm. Do najważniejszych korzyści SEO zaliczamy między innymi lepszą widoczność strony w wynikach wyszukiwania, większy ruch w witrynie oraz satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.