Pozycjonowanie OpenCart

Bezp艂atny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zam贸w bezp艂atn膮 konsultacj臋 SEO z naszym doradc膮.

    OpenCart to popularna platforma internetowa umo偶liwiaj膮ca sprzeda偶 produkt贸w w sieci. Jej spos贸b dzia艂ania mo偶na przyr贸wna膰 m.in. do PrestaShop lub Magento. OpenCart jest jednym z 5 najcz臋艣ciej wybieranych sklep贸w internetowych na 艣wiecie. Pozwala dotrze膰 zar贸wno ma艂ym, jak i 艣rednim oraz du偶ym przedsi臋biorstwom do znacznie wi臋kszego grona potencjalnych odbiorc贸w, kt贸rzy s膮 zainteresowani kupnem produkt贸w. Otwarte oprogramowania funkcjonuje w oparciu o licencj臋 GNU General Public License. Jest napisane w j臋zyku PHP, z elementami HTML i wykorzystuj臋 baz臋 danych MySQL.

    Jak wyr贸偶ni膰 si臋 na tle konkurencji i systematycznie zwi臋kszaj膮cej si臋 liczby sprzedawc贸w korzystaj膮cych z OpenCart? Atrakcyjna oferta, szczeg贸艂owe opisy, konkurencyjne ceny i profesjonalna obs艂uga klienta nie zawsze przynosz膮 zadowalaj膮ce efekty. Pozycjonowanie sklepu internetowego OpenCart pozwala na dotarcie do zdecydowanie wi臋kszej liczby odbiorc贸w zainteresowanych konkretn膮 ofert膮. Jak to si臋 odbywa? Im konkretny sklep jest lepiej dostosowany do algorytm贸w najwa偶niejszych wyszukiwarek internetowych, tym osi膮ga wy偶sze wyniki w rankingach. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim zwi臋kszenie obrot贸w, a co za tym idzie, zysk贸w.

    Czym wyr贸偶nia si臋 OpenCart?

    Czym wyr贸偶nia si臋 OpenCart?

    W por贸wnaniu do innych popularnych skrypt贸w sklep贸w internetowych, OpenCart charakteryzuje si臋 mniejsz膮 liczb膮 wbudowanych funkcjonalno艣ci. Oczywi艣cie zar贸wno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane mo偶liwo艣ci s膮 jak najbardziej dost臋pne. Warto r贸wnie偶 doda膰, 偶e wraz ze wzrostem liczby sprzedawc贸w i kupuj膮cych, kolejne funkcjonalno艣ci s膮 systematycznie dodawane. Trzeba jednak pami臋ta膰, 偶e niewielka liczba dodatk贸w wp艂ywa na szybsze 艂adowanie si臋 strony, wyd艂u偶enie sesji i wy偶sz膮 pozycj臋 w rankingu wyszukiwarek. Im szybsze 艂adowanie strony, tym mniejsza szansa na przedwczesne przerwanie sesji. Pozycjonowanie stron OpenCart obejmuje tak偶e pog艂臋bion膮 analiz臋 i optymalizacj臋 wszystkich tre艣ci oraz zdj臋膰, film贸w, grafik i wszystkich innych element贸w, kt贸re mog艂yby spowolni膰 dzia艂anie witryny. Platforma OpenCart wyr贸偶nia si臋 nie tylko wysok膮 wydajno艣ci膮, ale r贸wnie偶 du偶ymi zasobami serwera. Ponadto skrypt sklepu internetowego OpenCart nie ma a偶 tak wysokich wymaga艅 dotycz膮cym m.in. pami臋ci operacyjnej RAM jak konkurencja.

    Rozwi艅

    Pozosta艂e zalety OpenCart

    Na szczeg贸ln膮 uwag臋 zas艂uguje 艂atwy w obs艂udze i przede wszystkim intuicyjny panel administracyjny. Skrypt zosta艂 napisany w taki spos贸b, aby nawet pocz膮tkuj膮cy u偶ytkownicy nie mieli 偶adnych problem贸w w obs艂udze sklepu internetowego. Mo偶na te偶 liczy膰 na sporo bezp艂atnych wtyczek i jeszcze wi臋cej p艂atnych dodatk贸w. Optymalizacj臋 sklepu OpenCart przewa偶nie zaczyna si臋 od sprawdzenia liczby i statusu aktualizacji wtyczek. Dlaczego jest to takie wa偶ne? Zbyt du偶o zainstalowanych wtyczek mo偶e znacz膮co spowolni膰 dzia艂anie sklepu. W wielu przypadkach okazuje si臋, 偶e do strony s膮 dodane niepotrzebne b膮d藕 nieu偶ywane wtyczki, kt贸re warto usun膮膰. Kolejn膮 zalet膮 OpenCart jest stosunkowo du偶a spo艂eczno艣膰 aktywnych u偶ytkownik贸w forum, tak偶e w sekcji polskiej. Oznacza to, 偶e w przypadku jakichkolwiek problem贸w z OpenCart mo偶na liczy膰 na szybk膮 pomoc. Kolejnym wyr贸偶nikiem skryptu sklepu internetowego jest MVC, czyli Model-View-Controller. Ten model umo偶liwia m.in. programowanie aplikacji charakteryzuj膮cej si臋 interfejsem graficznym. MVC pozwala te偶 na stosunkowo 艂atwe wprowadzanie zmian w kodzie.

    Wady skryptu OpenCart

    Skrypt OpenCart jest przeznaczony zar贸wno dla poczatkuj膮cych, jak i 艣rednio-zaawansowanych u偶ytkownik贸w. Idealnie sprawdzi si臋 w przypadku praktycznie ka偶dych produkt贸w wyst臋puj膮cych w du偶ej lub niewielkiej liczbie. Jednak zaawansowani u偶ytkownicy, kt贸rzy zarz膮dzaj膮 rozbudowanymi platformami sprzeda偶owymi, jako g艂贸wn膮 wad臋 skryptu wskazuj膮 ograniczon膮 funkcjonalno艣膰. OpenCart jest przewa偶nie zestawiany z najpopularniejszymi platformami sprzeda偶owymi, kt贸rych funkcjonalno艣膰 jest bardzo rozbudowana. Kolejnym minusem s膮 p艂atne wtyczki, kt贸rych jest zdecydowanie wi臋cej ni偶 bezp艂atnych. Mog膮 pojawia膰 si臋 r贸wnie偶 op贸藕nienia w aktualizacjach wtyczek. W praktyce oznacza to okresowe przerwy w dost臋pie do funkcjonalno艣ci. Nale偶y jednak odnotowa膰, 偶e taka sytuacja nie jest standardem i wyst臋puje z coraz mniejsz膮 cz臋stotliwo艣ci膮.

    Dla kogo OpenCart b臋dzie najlepszym wyborem?

    Opisywany skrypt najlepiej sprawdzi si臋 w przypadku os贸b, kt贸re potrzebuj膮 prostego i intuicyjnego narz臋dzia, pozwalaj膮cego na szybkie wprowadzanie nowych produkt贸w i edytowanie oferty. Kolejn膮 grup膮 odbiorc贸w OpenCart s膮 osoby, kt贸re dopiero rozpoczynaj膮 przygod臋 ze sprzeda偶膮 produkt贸w w internecie i jednocze艣nie chc膮 korzysta膰 z profesjonalnego narz臋dzia. OpenCart 艣wietnie sprawdzi si臋 w przypadku ma艂ych i 艣redniej wielko艣ci sklep贸w internetowych. Trudno znale藕膰 konkretn膮 bran偶臋, w kt贸rej u偶ywanie opisywanego skryptu by艂oby niewskazane. W sklepach internetowych OpenCart mo偶na znale藕膰 praktycznie wszystkie produkty. Wybieraj膮 go tak偶e u偶ytkownicy, kt贸rzy nie chc膮, aby ich biznes by艂 elementem p艂atnych platform, kt贸re charakteryzuj膮 si臋 zamkni臋tym kodem.

    Czy pozycjonowanie sklepu internetowego OpenCart to dobry pomys艂?

    Obecnie trudno o bran偶臋 lub grup臋 produkt贸w, kt贸ra charakteryzuje si臋 nisk膮 konkurencyjno艣ci膮. Du偶a liczba sklep贸w internetowych, kt贸re dzia艂aj膮 na rynku od wielu lat dysponuje nie tylko sporym gronem lojalnym klient贸w, ale r贸wnie偶 ogromnymi mo偶liwo艣ciami promocji w sieci i poza ni膮. Takie po艂膮czenie sprawia, 偶e pozycjonowanie sklepu OpenCart jest skuteczn膮 metod膮 na pozyskanie klient贸w i przyci膮gni臋cie uwagi du偶ej grupy odbiorc贸w, zainteresowanych zakupem konkretnych produkt贸w.

    Konkurencyjno艣膰 na rynku e-commerce

    Warto r贸wnie偶 przypomnie膰, 偶e wraz ze wzrostem liczby u偶ytkownik贸w kupuj膮cych online, ro艣nie tak偶e liczba sklep贸w. Dla pocz膮tkuj膮cych przedsi臋biorc贸w taka sytuacja ma zar贸wno plusy, jak i minusy. Do tych pierwszych nale偶y mo偶liwo艣膰 zaoferowania swoich produkt贸w zdecydowanie wi臋kszej liczbie potencjalnych nabywc贸w.

    Skutki braku optymalizacji sklepu internetowego OpenCart

    Niestety du偶a i jednocze艣nie aktywna konkurencja sprawia, 偶e nie wystarczy po prostu otworzy膰 sklep internetowy z produktami dost臋pnymi w atrakcyjnej cenie. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, 偶e kupuj膮cy w sieci przewa偶nie korzystaj膮 wy艂膮cznie z pierwszej strony wyszukiwarki. Rzadko kiedy przechodz膮 do drugiej, a jeszcze rzadziej do trzeciej i kolejnej. Niestety brak pozycjonowania sklepu OpenCart sprawia, 偶e to najprawdopodobniej tam b臋dzie mo偶na go odnale藕膰 (przynajmniej w pierwszym okresie dzia艂alno艣ci, kt贸ry jest kluczowy dla utrzymania si臋 na rynku). Co to oznacza w praktyce? Minimaln膮 liczb臋 odwiedzin lub ich ca艂kowity brak, a co za tym idzie, brak sprzeda偶y. To najgorszy scenariusz dla ka偶dego sklepu internetowego, bez wzgl臋du na bran偶臋.

    Samodzielne pozycjonowanie sklepu OpenCart

    Samodzielne pozycjonowanie sklepu OpenCart

    Czy mo偶na na w艂asn膮 r臋k臋 przeprowadzi膰 dok艂adn膮 analiz臋 sklepu internetowego? Nast臋pnie na podstawie zebranych danych zaplanowa膰 i wdro偶y膰 skuteczne dzia艂ania, maj膮ce na celu popraw臋 widoczno艣ci i wzrost pozycji w rankingu najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych konkretnego sklepu e-commerce? Odpowied藕 na pierwsze i drugie pytanie jest taka sama. Oczywi艣cie, 偶e tak. Jednak skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego OpenCart wymaga przede wszystkim ogromnej wiedzy, kt贸r膮 mo偶na zdoby膰 dzi臋ki bezp艂atnym oraz p艂atnym poradnikom i szkoleniom. Nale偶y jednak pami臋ta膰, 偶e to tylko teoria. Nic nie zast膮pi do艣wiadczenia w testowaniu i analizie rozwi膮za艅, a tak偶e oceny ich skuteczno艣ci. Niestety zdobycie wiedzy i do艣wiadczenia pozwalaj膮cego na skuteczne pozycjonowanie OpenCart trwa d艂ugo, zw艂aszcza w przypadku os贸b, kt贸re nigdy nie mia艂y do czynienia z tym tematem.

    Rozwi艅

    Pozycjonowanie sklepu OpenCart na w艂asn膮 r臋k臋 – co jeszcze warto wiedzie膰?

    Nale偶y r贸wnie偶 wspomnie膰, 偶e spos贸b dzia艂ania wyszukiwarek, a dok艂adniej ich algorytm贸w ca艂y czas si臋 zmienia. Z tego powodu cz臋艣膰 porad i kurs贸w dost臋pnych w sieci jest po prostu nieaktualna. Przed wyborem konkretnego materia艂u szkoleniowego, trzeba przede wszystkim upewni膰 si臋 czy aby na pewno zawiera aktualne tre艣ci i jest przygotowany przez profesjonalist贸w z wieloletnim do艣wiadczeniem. Pozycjoner to osoba, kt贸ra nieustannie testuje skuteczno艣膰 wprowadzonych rozwi膮za艅. Ponadto musi stale aktualizowa膰 swoj膮 wiedz臋, poniewa偶 opr贸cz du偶ych zmian w algorytmach, wprowadzane s膮 r贸wnie偶 mniejsze modyfikacje. Poznanie ich mechanizmu dzia艂ania mo偶e zadecydowa膰 o obecno艣ci lub braku obecno艣ci na pierwszej stronie wyszukiwarki.

    W jaki spos贸b samodzielnie rozpocz膮膰 dzia艂ania zwi膮zane z pozycjonowanie?

    Osoby pocz膮tkuj膮ce, kt贸re zdoby艂y ju偶 teoretyczn膮 wiedz臋 z zakresu pozycjonowania mog膮 zacz膮膰 od znalezienia s艂贸w kluczowych. S膮 to takie s艂owa, kt贸rymi u偶ytkownicy pos艂uguj膮 si臋 w trakcie poszukiwa艅 konkretnego produktu. Ich liczba jest uzale偶niona od bran偶y, a nawet samej grupy produktowej. Do wyboru s膮 narz臋dzia udost臋pniane przez Google, a tak偶e inne firmy. Warto pami臋ta膰, 偶e niekt贸re narz臋dzia wyst臋puj膮 w wersji demo, kt贸ra charakteryzuje si臋 ograniczon膮 funkcjonalno艣ci膮 oraz w pe艂noprawnej wersji p艂atnej. Tworz膮c opis na stron臋 g艂贸wn膮, w opisy kategorii i opisy produkt贸w nale偶y umiej臋tnie wplata膰 s艂owa klucze w naturalny spos贸b. Je偶eli na tym etapie pojawiaj膮 si臋 znacz膮ce trudno艣ci, z kt贸rymi nie spos贸b poradzi膰 sobie samodzielnie, warto rozwa偶y膰 skorzystanie z pomocy specjalist贸w.

    Czy warto zleci膰 pozycjonowanie sklepu OpenCart agencji?

    Czy warto zleci膰 pozycjonowanie sklepu OpenCart agencji?

    Pozycjonowanie to proces, kt贸ry w pewnym sensie nigdy si臋 nie ko艅czy. Nawet w momencie, w kt贸rym sklep internetowy trafi na pierwsze miejsce w rankingu, w艂a艣ciciel mo偶e by膰 pewien, 偶e konkurencja ju偶 rozpocz臋艂a dzia艂ania, aby zmieni膰 ten stan rzeczy. W贸wczas celem optymalizacji jest utrzymanie topowego miejsca. Pozycjonowanie nowego sklepu internetowego bywa trudniejsze, ni偶 sklepu, kt贸ry istnieje na rynku od kilku lat. W pierwszym przypadku na efekty najcz臋艣ciej czeka si臋 zdecydowanie d艂u偶ej, cho膰 od ka偶dej regu艂y s膮 wyj膮tki. Zatem czy zlecenie pozycjonowania OpenCart agencji jest dobrym wyborem, kt贸ry pozwoli zaoszcz臋dzi膰 czas i szybciej osi膮gn膮膰 zaplanowane cele? Zasadniczo tak.

    Rozwi艅

    Zlecenie pozycjonowania OpenCart – kompleksowe dzia艂ania

    Profesjonalne firmy, specjalizuj膮ce si臋 w pozycjonowaniu m.in. sklep贸w internetowych mog膮 pochwali膰 si臋 wyspecjalizowan膮 kadr膮 ekspert贸w, kt贸rzy maj膮 wiele sukces贸w na swoim koncie. Dlaczego jest to a偶 tak istotne? Przede wszystkim ze wzgl臋du na wysok膮 skuteczno艣膰 dzia艂ania, kt贸r膮 osi膮ga si臋 poprzez pog艂臋biony audyt, szczeg贸艂owe zaplanowanie strategii marketingowej, a tak偶e indywidualne dzia艂ania, dopasowane do konkretnej bran偶y, produktu, a nawet charakteru danej dzia艂alno艣ci. Dodatkowo, pozycjonerzy bior膮 pod uwag臋 grup臋 odbiorc贸w. Sprawdzaj膮 zar贸wno ich wiek, p艂e膰, upodobania, j臋zyk jakim si臋 porozumiewaj膮, typowe zachowanie, potrzeby, problemy oraz wszystkie inne informacje pozwalaj膮ce zaplanowa膰 i wdro偶y膰 dzia艂ania zwi膮zane z optymalizacj膮. Im bardziej szczeg贸艂owo zostanie okre艣lona grupa potencjalnie zainteresowanych odbiorc贸w, tym wi臋ksze szanse na dotarcie do niej i w konsekwencji sfinalizowania transakcji sprzeda偶y.

    Mo偶liwy jest r贸wnie偶 spadek w rankingu

    Do艣wiadczeni pozycjonerzy dok艂adnie wiedz膮, jakiego rodzaju dzia艂ania poprawiaj膮 pozycj臋 w rankingu wyszukiwarek, a jakie s膮 neutralne. Ponadto dysponuj膮 wiedz膮 dotycz膮c膮 czarnej listy, kt贸ra zawiera szereg czynno艣ci negatywnie wp艂ywaj膮cych na widoczno艣膰 sklepu internetowego. Najpopularniejsza wyszukiwarka Google b艂yskawicznie odnotuje ten fakt i z pewno艣ci膮 obni偶y pozycj臋 witryny, co automatycznie prze艂o偶y si臋 na spadek liczby odwiedzaj膮cych, a tym samym kupuj膮cych. Czy utracon膮 pozycj臋 mo偶na szybko odzyska膰? Niestety nie. Nawet kilka miesi臋cy pracy, maj膮cych na celu poprawienie widoczno艣ci w Google, mo偶na zniweczy膰 w ci膮gu kr贸tkiego okresu. Wsp贸艂praca z profesjonaln膮 agencj膮 to nie tylko wy偶sza skuteczno艣膰 dzia艂a艅 i mo偶liwo艣膰 osi膮gni臋cia zamierzonych cel贸w w kr贸tszym czasie, ale r贸wnie偶 brak ryzyka pope艂nienia karygodnych b艂臋d贸w w pozycjonowaniu.

    W jaki spos贸b wybra膰 agencj臋 SEO, na co zwr贸ci膰 uwag臋?

    W jaki spos贸b wybra膰 agencj臋 SEO, na co zwr贸ci膰 uwag臋?

    Decyduj膮c si臋 na wsp贸艂prac臋 z agencj膮 SEO, warto po艣wi臋膰 czas na pog艂臋biony research, szukanie opinii i sprawdzenie konkretnej firmy. Jak to zrobi膰? Jednym z najskuteczniejszych spos贸b jest analiza kilku ostatnich projekt贸w realizowanych przez konkretn膮 firm臋. Przede wszystkim nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 na osi膮gni臋ty cel, a tak偶e na rodzaj partner贸w biznesowych. W przypadku gdy agencja SEO wsp贸艂pracuje z rozpoznawalnymi markami o og贸lnopolskim (lub nawet mi臋dzynarodowym) zasi臋gu, jest do bardzo dobry znak. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, 偶e mo偶na z du偶膮 doz膮 prawdopodobie艅stwa domniemywa膰, i偶 mamy do czynienia z profesjonaln膮 (czyli skuteczn膮) agencj膮 SEO. Trzon takich przedsi臋biorstw stanowi膮 do艣wiadczeni specjali艣ci, wyr贸偶niaj膮cy si臋 wysok膮 efektywno艣ci膮 dzia艂ania w r贸偶nych bran偶ach. Osoby zarz膮dzaj膮ce du偶ymi markami oczekuj膮 konkretnych wynik贸w zwi膮zanych z pozycjonowaniem, dlatego powierzaj膮 to zadanie wy艂膮cznie zweryfikowanym partnerom biznesowym. Je偶eli na stronie internetowej agencji SEO mo偶na znale藕膰 prawdziwe opinie zadowolonych klient贸w, to kolejny dobry znak.

    Rozwi艅

    Co jeszcze nale偶y sprawdzi膰 przed nawi膮zaniem wsp贸艂pracy z agencj膮 SEO?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego OpenCart musi by膰 w pe艂ni zgodne z polityk膮 Google. W przeciwnym wypadku efekty b臋d膮 odwrotne do zamierzonych. Jednak w jaki spos贸b to zweryfikowa膰? W sieci nietrudno znale藕膰 list臋 zakazanych dzia艂a艅 SEO, z kt贸r膮 warto si臋 dok艂adnie zapozna膰. Dodatkowo, nale偶y szczeg贸艂owo przeanalizowa膰 wszystkie etapy poprzedzaj膮ce podpisanie umowy z agencj膮 SEO. Profesjonalne firmy zaczynaj膮 przede wszystkim od wst臋pnych rozm贸w, podczas kt贸rych przedstawiciele agencji powinni pozna膰 potrzeby i oczekiwania w艂a艣ciciela sklepu internetowego. Dodatkowo, w trakcie spotkania przewa偶nie nast臋puje wst臋pne okre艣lenie bud偶etu niezb臋dnego do zrealizowania konkretnych dzia艂a艅 marketingowych.

    Wst臋pne ustalenia ze specjalistami od pozycjonowania

    Oczywi艣cie ten etap powinien by膰 darmowy. Je偶eli oka偶e si臋, 偶e przedstawiciele agencji SEO b臋d膮 zapewnia膰, i偶 po podpisaniu umowy efekty pozycjonowania b臋d膮 widoczne natychmiast, najlepszym pomys艂em jest zrezygnowanie z dalszych rozm贸w. Pozycjonowanie OpenCart, bez wzgl臋du na bran偶臋 i liczb臋 produkt贸w, to proces wymagaj膮cy czasu. Na pierwsze efekty trzeba poczeka膰 i nie mo偶na ich znacz膮co przyspieszy膰. Ka偶dy ekspert od SEO odpowie w taki spos贸b na pytanie 鈥瀔iedy pozycja mojego sklepu internetowego poprawi si臋?鈥.

    Pozycjonowania sklepu OpenCart – kolejne etapy

    Nast臋pnym krokiem jest szczeg贸艂owa analiza domeny. Eksperci krok po kroku powinni zapozna膰 si臋 z konkretnym sklepem internetowym. Dzia艂ania dotycz膮 nie tylko sprawdzenia pozycji, ale r贸wnie偶 oceny wcze艣niej wprowadzonych optymalizacji (o ile mia艂o to miejsce) oraz optymalizacji pod SEO. Nast臋pnym etap obejmuje dok艂adn膮 analiz臋 konkurencji, rozumian膮 jako sprawdzanie rozwi膮za艅, kt贸re pozwoli艂y na osi膮gni臋cie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Na podstawie zebranych danych pozycjonerzy przedstawiaj膮 konkretne rozwi膮zania, kt贸rych celem jest zwi臋kszenie widoczno艣ci w sieci sklepu internetowego OpenCart. Zalecenia mog膮 dotyczy膰 m.in. uzupe艂nienia tre艣ci o warto艣ciowy content, napisanych zgodnie z wytycznymi SEO, budowania profilu linkowego, a tak偶e konkretnych dzia艂a艅 optymalizacyjnych.

    Czym ko艅czy si臋 audyt SEO sklepu OpenCart?

    Przedostatnim etapem jest stworzenie strategii marketingowej wyr贸偶niaj膮cej si臋 indywidualnym dopasowaniem nie tylko do bran偶y, ale przede wszystkim sprecyzowanych oczekiwa艅 i wymaga艅 klienta. Dodatkowo, wszystkie dzia艂ania marketingowe maj膮ce na celu wypozycjonowanie sklepu internetowego OpenCart s膮 szczeg贸艂owo wyceniane. Oczywi艣cie klient powinien mie膰 pe艂ne prawo do zmiany zakresu i edycji strategii. Po zaakceptowaniu wszystkich warunk贸w przez obie strony, nast臋puje podpisanie umowy.

    Czas na pozycjonowanie OpenCart

    Sklep OpenCart, kt贸ry nigdy nie by艂 pozycjonowany lub jego optymalizacja zosta艂a przeprowadzona w nieprawid艂owy spos贸b b臋dzie mia艂 w swojej strukturze wiele b艂臋d贸w. Szczeg贸艂owo przeprowadzony audyt SEO je wykryje. Nast臋pnie eksperci pracuj膮cy w agencji podejm膮 dzia艂ania zmierzaj膮ce do ich usuni臋cia, w贸wczas mo偶na rozpocz膮膰 pozycjonowanie sklepu OpenCart. Do najci臋偶szych b艂臋d贸w nale偶膮: ca艂kowity brak lub nieodpowiednio dobrane frazy kluczowe, zbyt du偶a lub zbyt ma艂a liczba fraz, double content, czyli skopiowane tre艣ci, z艂e formatowanie, b艂臋dy w kodzie 藕r贸d艂owym, z艂e nag艂贸wki, b艂臋dne meta description lub tytu艂y. Szybkie zlokalizowanie i usuni臋cie b艂臋d贸w gwarantuje wy偶sz膮 skuteczno艣膰 pozycjonowania.

    Co to jest i na czym polega audyt UX?

    Co to jest i na czym polega audyt UX?

    Skr贸t UX lub rozwini臋cie, czyli user experience pojawia si臋 w praktycznie ka偶dym artykule dotycz膮cym marketingu internetowego. Co to tak naprawd臋 jest i dlaczego wykonuje si臋 audyty UX? Od momentu przekierowania lub wpisania adresu sklepu OpenCart zaczyna si臋 do艣wiadczenie u偶ytkownika, dotycz膮ce korzystania z konkretnej witryny. UX to suma tych do艣wiadcze艅, kt贸re sk艂adaj膮 si臋 z kilku, kilkunastu, a czasami kilkudziesi臋ciu element贸w. Jakie s膮 najwa偶niejsze z nich? Pierwszy, kluczowy to czas potrzebny na pe艂ne za艂adowanie si臋 strony internetowej. Im jest kr贸tszy, tym u偶ytkownicy lepiej oceniaj膮 sklep OpenCart. Doceni to r贸wnie偶 algorytm wyszukiwarki Google. Kolejnym elementem jest przejrzysto艣膰 i intuicyjno艣膰.

    Rozwi艅

    User experience w praktyce

    Czasy, w kt贸rych strony internetowe wygl膮da艂y jak nieuporz膮dkowane tablice og艂osze艅 dawno min臋艂y. Obecnie liczy si臋 przede wszystkim czytelno艣膰, rozumiana jako logiczne uporz膮dkowanie strony, brak niepotrzebnego contentu i 艂atwo艣膰 u偶ytkowania. Wszystkie te cechy wp艂ywaj膮 na wra偶enia p艂yn膮ce z obcowania ze sklepem OpenCart. W tym momencie mo偶na zada膰 pytanie – dlaczego u偶ytkownicy mieliby kupowa膰 w sklepie internetowym, kt贸ry d艂ugo si臋 艂aduje, nie ma dok艂adnych opis贸w produkt贸w, a znalezienie konkretnego rzeczy graniczy z cudem? Przecie偶 w sieci jest mn贸stwo innych, dobrze zaprojektowanych sklep贸w e-commerce, w kt贸rych UX, czyli wra偶enie p艂yn膮ce z korzystania z witryn, s膮 zdecydowanie lepsze. Ponadto pozostawiaj膮 uczucie tak zwanej obs艂ugi premium, dzi臋ki czemu klienci ch臋tnie wracaj膮 po nowe produkty.

    Pozycjonowanie sklepu OpenCart i UX

    Poprawa widoczno艣ci sklepu e-commerce 艂膮czy si臋 z konieczno艣ci膮 przeprowadzenia rzetelnego i pog艂臋bionego audytu UX. Do艣wiadczeni pracownicy agencji SEO doskonale znajd膮 zasady prawid艂owo dzia艂aj膮cego sklepu internetowego, kt贸ry jest wysoko oceniany pod wzgl臋dem user experience. Jakie mog膮 by膰 zalecenia po przeprowadzonym audycie? Wszystko zale偶y od konkretnego sklepu. W niekt贸rych przypadkach nale偶y rozbudowa膰 tre艣膰 na stronie g艂贸wnej, podstronach i kategoriach. W innych wr臋cz przeciwnie, trzeba usun膮膰 i skondensowa膰 tre艣膰, pozbywaj膮c si臋 zb臋dnych informacji, kt贸re nie wnosz膮 nic warto艣ciowego, tylko rozpraszaj膮 u偶ytkownik贸w.

    Czym zajmuj膮 si臋 copywriterzy w agencji SEO?

    Tworzeniem nowych lub edycj膮 obecnych tre艣ci zajmuj膮 si臋 copywriterzy wsp贸艂pracuj膮cy z pozycjonerami. Efektem audytu UX mog膮 by膰 tak偶e zalecenia dotycz膮ce niedzia艂aj膮cych link贸w przekierowuj膮cych, ogranicze艅 wielko艣ci medi贸w na stronie, skr贸cenia do maksimum 艣cie偶ki sprzeda偶y i wiele innych. Jednak jak UX mo偶e wp艂ywa膰 na pozycjonowanie? Sklep OpenCart 艂atwiej uzyska wysok膮 pozycj臋 w rankingu Google, je偶eli b臋dzie przyjazny z punktu widzenia u偶ytkownika. Z tego powodu tak wa偶ne jest kompleksowe podej艣cie do pozycjonowania, kt贸rym wyr贸偶niaj膮 si臋 du偶e agencje SEO, wsp贸艂pracuj膮ce z najlepszymi specjalistami na rynku.

    Pozycjonowanie OpenCart - przyk艂ady dzia艂a艅

    Pozycjonowanie OpenCart - przyk艂ady dzia艂a艅

    Poprawa widoczno艣ci w sieci, rozumiana jako dostanie si臋 do Top10 w wyszukiwarce Google, w realny spos贸b wp艂ywa na wzrost zainteresowania ofert膮, zwi臋kszenie sprzeda偶y i co za tym idzie, zysk贸w. W艣r贸d wszystkich narz臋dzi marketingowych, pozycjonowanie jest jednym z najskuteczniejszych i jednocze艣nie najta艅szych. Cho膰 efekty nie pojawiaj膮 si臋 natychmiast, to wyr贸偶niaj膮 si臋 d艂ugofalowym dzia艂aniem, przynosz膮cym wymierne korzy艣ci.

    Rozwi艅

    Content marketing, czyli wysoka jako艣膰 tre艣ci na pierwszym miejscu

    Pozycjonowanie sklepu OpenCart mo偶e odbywa膰 si臋 m.in. za po艣rednictwem Content Marketingu. Cykliczna dystrybucja tre艣ci, kt贸re z punktu widzenia czytelnika s膮 warto艣ciowe i przyjemne w odbiorze pomaga poprawi膰 pozycj臋 sklepu. Blog lub strefa wiedzy to najlepsze miejsca, w kt贸rych mo偶na publikowa膰 artyku艂y eksperckie dotycz膮ce m.in. korzy艣ci wynikaj膮cych z u偶ywania produkt贸w dost臋pnych w sklepie. Content Marketing jest przede wszystkim nastawiony na wysok膮 jako艣膰. Co to oznacza w praktyce? Przedstawienie rzetelnych, sprawdzonych (najlepiej w 3 niezale偶nych miejscach) informacji dotycz膮cych poruszanych kwestii. Ponadto czytelnicy najch臋tniej czytaj膮 i uto偶samiaj膮 si臋 z artyku艂ami, w kt贸rym mo偶na znale藕膰 odno艣niki do bada艅 naukowych, przeprowadzonych przez uznanych ekspert贸w. Zatem pozycjonowanie stron OpenCart obejmuje tre艣ci warto艣ciowe, content marketingowe, tworzone przez copywriter贸w na podstawie wytycznych przygotowanych przez pozycjoner贸w. Cz臋ste udost臋pnienia artyku艂贸w rozbudowuj膮 ca艂膮 stron膮. Takie podej艣cie jest dobrze oceniane przez algorytmy Google i pomaga w osi膮gni臋ciu wy偶szej pozycji w rankingu.

    Metody pozycjonowania sklepu internetowego OpenCart – link building

    Kolejn膮 skuteczn膮 metod膮 wykorzystywan膮 przez agencje SEO do poprawy widoczno艣ci sklepu internetowego OpenCart jest link building, nazywany r贸wnie偶 linkowaniem. Warto zaznaczy膰, 偶e linkowanie zasadniczo dzielimy na dwie grupy, czyli wewn臋trzne i zewn臋trzne.

    Czym jest linkowanie zewn臋trzne?

    Je偶eli na stronach zewn臋trznych pojawiaj膮 si臋 przekierowania w postaci hiper艂膮czy prowadz膮cych do sklepu internetowego OpenCart, w贸wczas mamy do czynienia z linkowaniem zewn臋trznym. W pewnym sensie mo偶na to por贸wna膰 do polece艅. Blogi, serwisy i inne strony WWW polecaj膮 miejsce (sklep OpenCart), w kt贸rym mo偶na np. sprawdzi膰 cen臋 wybranego produktu lub zapozna膰 si臋 z jego specyfikacj膮. Te czynno艣ci s膮 odczytywane przez algorytmy Google jako rekomendacje. Osoba tworz膮ca hiper艂膮cze poleca u偶ytkownikom np. sklep, poniewa偶 wie, 偶e to bezpieczne, sprawdzone miejsce, w kt贸rym mo偶na znale藕膰 szeroki wyb贸r produkt贸w w atrakcyjnych cenach. Najbardziej warto艣ciowe linkowanie pochodzi z zaufanych serwis贸w, kt贸re z perspektywy u偶ytkownik贸w oferuj膮 warto艣ciowe tre艣ci. Do pozycjonowania OpenCart wykorzystuje si臋 linkowanie zewn臋trzne pochodz膮ce z r贸偶nych witryn i tym samym zwi臋ksza si臋 jego skuteczno艣膰.

    Czym jest rel w linkowaniu rel? Jakie s膮 typy link贸w zewn臋trznych?

    Algorytmy Google nieustannie oceniaj膮 strony internetowe, m.in. pod wzgl臋dem warto艣ci dla u偶ytkownik贸w i jako艣ci tre艣ci. Linki zewn臋trzne s膮 r贸wnie偶 oceniane, dlatego niekiedy warto rozbudowa膰 konkretne hiper艂膮cza o parametr nazywany rel. Czym on jest? Rel dok艂adnie okre艣la relacj臋 pomi臋dzy witrynami. Innymi s艂owy przekazuje algorytmom informacj臋 dotycz膮c膮 zale偶no艣ci pomi臋dzy witrynami. W niekt贸rych przypadkach warto wskaza膰 czy jest to reklama, czy tak zwany nofollow. Ten ostatni daje wyra藕ny sygna艂 wyszukiwarce, aby hiper艂膮cze nie by艂o zbyt mocno powi膮zane z witryn膮, do kt贸rej prowadzi. Co w przypadku gdy hiper艂膮cze nie zostanie rozbudowane o rel? W takiej sytuacji algorytm automatycznie oceni jego przynale偶no艣膰.

    Jakie rodzaje link贸w zewn臋trznych wyr贸偶niamy?

    Pierwszym i jednocze艣nie najpopularniejszym typem jest linkowanie tekstowe, czyli anchor tekst. Jest to nic innego jak hiper艂膮cza b臋d膮ce logicznym elementem tekstu. Zainteresowany czytelnik mo偶e w nie klikn膮膰 i wie, 偶e zostanie przekierowany np. na inn膮 witryn臋 lub do sklepu. Inny spotykany rodzaj linkowania zewn臋trznego wykorzystuje grafik臋. Zasada dzia艂ania jest analogiczna jak w przypadku linkowania tekstowego. Po klikni臋ciu w grafik臋, czytelnik zostaje przekierowany na inn膮 domen臋.

    Podzia艂 link贸w tekstowych

    W obr臋bie linkowania tekstowego wyr贸偶niamy kilka rodzaj贸w link贸w. Wszystkie z nich mog膮 by膰 z powodzeniem wykorzystywane do pozycjonowania sklepu OpenCart. Pierwszy to ZMA (z ang. zero match anchor) – nic innego jak neutralne linki nawiguj膮ce, dzi臋ki kt贸rym u偶ytkownicy mog膮 sprawnie porusza膰 si臋 po witrynie lub szybko sprawdzi膰 np. 藕r贸d艂o. Tekstowe linki typu brand (z ang. marka), jak sama nazwa wskazuje, to hiper艂膮cze w postaci nazwy konkretnej marki. Na szczeg贸ln膮 uwag臋 zas艂uguj膮 tak偶e zwyk艂e linki URL, czyli klikalny ca艂y adres np. sklepu internetowego. Z pewno艣ci膮 wiele os贸b spotka艂o si臋 z EMA, czyli hiper艂膮czami typu skuteczna agencja SEO, pozycjonowanie OpenCart czy optymalizacja sklepu internetowego. Du偶膮 popularno艣ci膮 cieszy si臋 r贸wnie偶 linkowanie tekstowe typu PMA. W takich przypadkach mamy do czynienia z hiper艂膮czem, kt贸re zosta艂o logicznie wplecione w zdanie.

    Czy mo偶na przyspieszy膰 proces naturalnego powstawania linkowania zewn臋trznego?

    Oczywi艣cie, 偶e tak. Mo偶na to zrobi膰 na kilka sposob贸w. Pierwszym z nich jest udost臋pnienie warto艣ciowej wiedzy, np. w postaci artyku艂贸w eksperckich. W takim artykule powinny znale藕膰 si臋 takie 藕r贸d艂a jak najnowsze badanie naukowe, prowadzone przez uznane plac贸wki badawcze. U偶ytkownicy ch臋tnie linkuj膮 do eksperckich tre艣ci, dzi臋ki kt贸rym mog膮 udowodni膰 prawdziwo艣膰 swoich wpis贸w. Drugim skutecznym sposobem jest rozwi膮zywanie problem贸w. W tym przypadku warto przeanalizowa膰 darmowe narz臋dzia udost臋pniane przez Google. Mo偶na w nich znale藕膰 m.in. trendy dotycz膮ce zapyta艅 wpisywanych w wyszukiwark臋. Dobrym przyk艂adem b臋dzie stworzenie dok艂adnego opisu w formie instrukcji, kt贸ra krok po kroku przeprowadzi czytelnik贸w przez samodzielne zabezpieczenie lakierowanej karoserii samochodu przed sol膮 drogow膮. Artyku艂 tego typu powinien by膰 dodatkowo wzbogacony o zdj臋cia lub filmy. Oczywi艣cie najlepszym czasem na publikacj臋 b臋dzie koniec jesieni lub pocz膮tek zimy.

    Praktyczna wiedza

    Pozycjonowanie sklepu internetowego OpenCart poprzez linkowanie zewn臋trzne opiera si臋 r贸wnie偶 o tworzenie mini e-book贸w, kr贸tkich szkole艅, poradnik贸w wideo i innych tre艣ci, kt贸re z punktu widzenia czytelnika s膮 warto艣ciowe. Udost臋pniaj膮c za darmo praktyczn膮 wiedz臋, kt贸rej poszukuj膮 internauci, wzrasta prawdopodobie艅stwo pojawienia si臋 warto艣ciowego linkowania zewn臋trznego, pochodz膮cego z atrakcyjnych z punktu widzenia wyszukiwarki witryn. Warto jednak zaznaczy膰, 偶e pojawienie si臋 link贸w przekierowuj膮cych do sklepu internetowego OpenCart na niebezpiecznych witrynach, mo偶e obni偶y膰 pozycj臋 w rankingu wyszukiwarek. Co zaliczamy do niebezpiecznych witryn? Przede wszystkim strony internetowe wy艂膮cznie dla doros艂ych, internetowe kasyna i inne gry hazardowe, a tak偶e witryny, na kt贸rych znajduj膮 si臋 tre艣ci nawo艂uj膮ce do 艂amania prawa.

    Ile link贸w zewn臋trznych powinno prowadzi膰 do sklepu OpenCart?

    Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, poniewa偶 wszystko zale偶y od konkretnej bran偶y, liczby produkt贸w i konkurencji. Je偶eli wy偶ej wypozycjonowane sklepy internetowe OpenCart maj膮 ponad 50 warto艣ciowych link贸w zewn臋trznych, w贸wczas powinni艣my d膮偶y膰 do osi膮gni臋cia podobnego wyniku. Podstawowym narz臋dziem wykorzystywanym do analizy linkowania zewn臋trznego konkretnej domeny jest Google Serach Console. Oczywi艣cie jest to narz臋dzie darmowe, kt贸re charakteryzuje si臋 umiarkowan膮 funkcjonalno艣ci膮. Bardziej szczeg贸艂owych danych dostarczaj膮 p艂atne narz臋dzia, kt贸re nie tylko analizuj膮 linki, ale r贸wnie偶 s艂owa kluczowe. Na pocz膮tku warto wykorzysta膰 wszystkie bezp艂atne mo偶liwo艣ci i w sytuacji gdy do analizy b臋dzie konieczna wi臋ksza ilo艣膰 informacji, zainwestowa膰 w p艂atne wersje. Profesjonalne agencje SEO zajmuj膮ce si臋 optymalizacj膮 sklepu internetowego OpenCart korzystaj膮 wy艂膮cznie z najlepszych, a co za tym idzie, najskuteczniejszych rozwi膮za艅. Ich zalet膮 jest dostarczanie niezwykle szczeg贸艂owych danych, na podstawie kt贸rych mo偶na zbudowa膰 precyzyjn膮 strategi臋 dzia艂ania, prowadz膮c膮 do wzrostu widoczno艣ci sklepu OpenCart. P艂atne narz臋dzia do analizy linkowania zewn臋trznego, udost臋pniane przez renomowane firmy gwarantuj膮 rzetelno艣膰 i przede wszystkim aktualno艣膰 wszystkich informacji.

    Popularne b艂臋dy w linkowaniu zewn臋trznym

    Ka偶de dzia艂anie maj膮ce na celu popraw臋 widoczno艣ci sklepu OpenCart mo偶na wykona膰 prawid艂owo lub nieprawid艂owo. Ta zasada dotyczy r贸wnie偶 linkowania zewn臋trznego. Pierwszym cz臋sto spotykanym b艂臋dem jest niedzia艂aj膮cy link, dlatego nale偶y dwukrotnie upewni膰 si臋, 偶e przekierowanie nast臋puje prawid艂owo. Najcz臋stszym b艂臋dem jest jednak niew艂a艣ciwe otoczenie linku, kt贸re nie zach臋ca do klikni臋cia. Jakie s膮 tego efekty? Niewielka liczba lub ca艂kowity brak przekierowa艅, nawet w przypadku cz臋sto odwiedzanych witryn. W takiej sytuacji warto wykona膰 edycj臋 tekstu lub stworzy膰 ca艂kowicie now膮 tre艣膰, kt贸re b臋dzie zach臋ca艂a do klikni臋cia w link. Kolejnym b艂臋dem jest brak indeksowania wpisu. Kiedy to si臋 mo偶e wydarzy膰? G艂贸wnie w sytuacjach, w kt贸rych w kodzie 藕r贸d艂owym strony znajduje si臋 parametr no index. W praktyce oznacza to, 偶e artyku艂u, a co za tym idzie hiper艂膮cza, nie b臋dzie mo偶na znale藕膰 za po艣rednictwem wyszukiwarki. U偶ytkownicy internetu ceni膮 rzetelno艣膰. Co to ma wsp贸lnego z linkowaniem zewn臋trznym? Ca艂kiem sporo. Je偶eli artyku艂 sponsorowany powsta艂 w ramach wsp贸艂pracy barterowej, nale偶y umie艣ci膰 odpowiedni膮 informacj臋 w widocznym miejscu. U偶ytkownicy chc膮 wiedzie膰 czy maj膮 do czynienia z reklam膮, artyku艂em, kt贸ry powsta艂 w ramach wsp贸艂pracy specjalist贸w w r贸偶nych dziedzin czy z wpisem barterowym.

    Kilka s艂贸w o linkowaniu wewn臋trznym

    Kilka s艂贸w o linkowaniu wewn臋trznym

    Trudno jednoznacznie wskaza膰 wy偶szo艣膰 linkowania zewn臋trznego nad wewn臋trznym. Oba s膮 niezwykle wa偶ne w procesie pozycjonowania stron OpenCart. Jaki jest jednak g艂贸wny cel linkowania wewn臋trznego? Wszyscy u偶ytkownicy korzystaj膮cy z konkretnej domeny powinni dok艂adnie wiedzie膰, w kt贸rym miejscu musz膮 klikn膮膰, aby zosta膰 przekierowanym w dane miejsca. Oczywi艣cie po przekierowaniu, wszystkie wra偶enie i doznania czytelnika powinny by膰 sp贸jne. Co to oznacza w praktyce? W momencie klikni臋cia w linkowanie zewn臋trzne typu: wi臋cej o woskach zabezpieczaj膮cych lakierowan膮 karoseri臋 mo偶na przeczyta膰 w tym wpisie, u偶ytkownik oczekuje konkretnej wiedzy. W sytuacji gdy link prowadzi do strony, na kt贸rej znajduje si臋 kilka zda艅 o wosku i oferta p艂ynu do spryskiwaczy, w贸wczas szansa na przerwanie sesji zdecydowanie ro艣nie. Co powinno si臋 znale藕膰 w takim wpisie? Obszerny artyku艂 dotycz膮cy typ贸w wosk贸w wraz z opisem ich sk艂adu, zastosowania, pochodzenia, sposobu u偶ycia, a tak偶e praktycznych porad udzielanych przez osoby, kt贸re korzysta艂y z konkretnego produktu. W艂a艣nie tego spodziewa si臋 i przede wszystkim oczekuje u偶ytkownik po klikni臋ciu w opisany wy偶ej link wewn臋trzny.

    Rozwi艅

    Brak linkowania wewn臋trznego

    Wiemy ju偶, 偶e niepoprawne linkowanie wewn臋trzne jest b艂臋dem i 偶e przede wszystkim powinno cechowa膰 si臋 intuicyjno艣ci膮. Jednak czy kompletny brak linkowania jest r贸wnie偶 czym艣 z艂ym? W przypadku rozbudowanych sklep贸w internetowych OpenCart, zdecydowanie tak. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, 偶e potencjalni klienci s膮 przyzwyczajeni do tego, 偶e maj膮 wszystko podane na tacy. Samodzielne przeszukiwanie kategorii lub odnajdywanie konkretnych wpis贸w blogowych jest traktowane jako marnotrawienie czasu. Dlatego optymalizacja sklepu OpenCart obejmuje intuicyjne linkowanie wewn臋trzne. Dla sp贸jno艣ci, zosta艅my w tematyce car detailingu. Osoby przegl膮daj膮ce ofert臋 konkretnego wosku przeznaczonego do zabezpieczenia karoserii przed czynnikami zewn臋trznymi prawdopodobnie r贸wnie偶 szukaj膮 aplikator贸w g膮bkowych, wykorzystywanych do nak艂adania wosku i 艣ciereczek z mikrofibry do polerowania. Jaki p艂ynie z tego wniosek? W widocznym miejscu warto umie艣ci膰 link wewn臋trzny, prowadz膮cy np. do kategorii, w kt贸rych mo偶na znale藕膰 powy偶sze produkty. Takie podej艣cie charakteryzuje si臋 obustronnymi korzy艣ciami. Pierwsz膮 z nich jest zaoferowanie klientowi gotowego rozwi膮zania i znaczna oszcz臋dno艣膰 czasu, natomiast druga to wi臋ksza sprzeda偶 i zysk. Obie strony s膮 zadowolone z transakcji.

    Czy pozycjonowanie sklepu internetowego OpenCart jest mierzalne?

    Czy pozycjonowanie sklepu internetowego OpenCart jest mierzalne?

    Oczywi艣cie, 偶e tak. Wszystkie profesjonalne agencje SEO systematycznie monitoruj膮 ka偶d膮 wprowadzon膮 zmian臋. Tylko w taki spos贸b mo偶na sprawdzi膰 ich efekty i w razie potrzeby dokona膰 niezb臋dnych edycji. Do tego celu wykorzystuje si臋 zar贸wno p艂atne, jak i bezp艂atne narz臋dzia. Bie偶膮cy monitoring jest jedynym sposobem na b艂yskawiczn膮 reakcj臋 nie tylko na dzia艂anie konkurencji, ale r贸wnie偶 zmiany wprowadzone wraz z aktualizacjami.

    Ile czasu potrzeba na wypozycjonowanie sklepu OpenCart?

    Ile czasu potrzeba na wypozycjonowanie sklepu OpenCart?

    Pozycjonowanie to proces, kt贸rego skuteczno艣膰 jest uzale偶niona od wielu czynnik贸w. W praktyce oznacza to, 偶e nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie postawione w nag艂贸wku. Ka偶dy sklep internetowy jest inny, a co za tym idzie, potrzebuje innych dzia艂a艅, kt贸re sprawi膮, 偶e b臋dzie bardziej widoczny w wyszukiwarkach. Kiedy jednak mo偶na si臋 spodziewa膰 pierwszych efekt贸w pracy pozycjonera? Tutaj r贸wnie偶 trudno wskaza膰 dok艂adny przedzia艂. W niekt贸rych przypadkach wystarczy kilka tygodni, aby zaobserwowa膰 pozytywne zmiany, natomiast w innych potrzeba wi臋cej czasu.

    Rozwi艅

    Jakie czynniki wp艂ywaj膮 na szybko艣膰 pozycjonowania sklepu internetowego OpenCart?

    Du偶a konkurencja = d艂ugie pozycjonowanie nowego sklepu

    Pierwszym i najwa偶niejszych jest konkurencyjno艣膰 w danej bran偶y. Nale偶y j膮 rozumie膰 jako liczb臋 sklep贸w oferuj膮cych produkty z tej samej grupy. Pomijaj膮c niewielkie r贸偶nice, oferty przedsi臋biorstw tego typu znacz膮co si臋 od siebie nie r贸偶ni膮, dlatego tak wa偶na jest wysoka pozycja w rankingu Google. Z du偶膮 doz膮 prawdopodobie艅stwa mo偶na przypuszcza膰, 偶e sklepy internetowe oferuj膮ce popularne produkty inwestuj膮 w pozycjonowanie od d艂u偶szego czasu. W pewnym sensie toczy si臋 pomi臋dzy nimi walka o najwy偶sz膮 pozycj臋, kt贸ra nierzadko wi膮偶e si臋 z du偶ymi wydatkami. Wypozycjonowanie sklepu OpenCart w wysoce konkurencyjnej bran偶y jest niezwykle trudne i przede wszystkim czasoch艂onne. Ile czasu mo偶e zaj膮膰? Wszystko zale偶y od tego jak du偶a i aktywna jest konkurencja. W takiej sytuacji absolutne minimum to 12 miesi臋cy. Nale偶y r贸wnie偶 pami臋ta膰 o tym, 偶e skuteczne pozycjonowanie nowego sklepu jest na og贸艂 znacznie trudniejsze ni偶 rozpoznawalnej platformy, charakteryzuj膮cej si臋 du偶ym ruchem organicznym.

    Keywords, czyli s艂owa kluczowe – konkurencyjno艣膰 i nasycenie

    Jednym z najwa偶niejszych element贸w pozycjonowania sklepu OpenCart s膮 s艂owa kluczowe, a dok艂adniej ich prawid艂owy dob贸r. Pisz膮c o s艂owach kluczowych nie spos贸b nie wspomnie膰 o ich konkurencyjno艣ci. Innymi s艂owy, trudno wypozycjonowa膰 sklep na fraz臋 buty, poniewa偶 charakteryzuje si臋 ogromn膮 popularno艣ci膮 w sieci. Istnieje wiele sklep贸w, kt贸re od d艂ugiego czasu pozycjonuj膮 si臋 na t臋 i podobne jej frazy. Z tego powodu nowo powsta艂y sklep z butami ma bardzo niewielkie szanse na dostanie si臋 na szczyt rankingu Google.

    Co to jest keyword stuffing?

    Ze s艂owami kluczowymi nieod艂膮cznie wi膮偶e si臋 wyra偶enie keyword stuffing, kt贸re mo偶na przet艂umaczy膰 jako upychanie s艂贸w kluczowych. W sytuacji gdy w sklepie internetowym s艂owa kluczowe s膮 u偶yte w nienaturalny spos贸b, a dodatkowo ich liczba jest zbyt du偶a, w贸wczas algorytmy Google negatywnie oceniaj膮 tak膮 witryn臋, poniewa偶 traktuj膮 to jako nieetyczne dzia艂ania SEO.

    Wyb贸r agencji i pozycjonera

    Oczywi艣cie szybko艣膰 pojawienia si臋 efekt贸w pozycjonowania jest r贸wnie偶 uzale偶niona od wyboru konkretnej agencji SEO. Nie jest tajemnic膮, 偶e najskuteczniejsi pozycjonerzy pracuj膮 w renomowanych agencjach, w kt贸rych maj膮 szans臋 bra膰 udzia艂 w wysokobud偶etowych projektach, realizowanych dla znanych marek. Im bardziej do艣wiadczony pozycjoner, tym efekty pozycjonowania b臋d膮 wcze艣niej widoczne. Samodzielne dbanie o wysok膮 pozycj臋 sklepu internego przewa偶nie daje p贸藕niejsze rezultaty. Warto jednak pami臋ta膰, 偶e systematyczna praca i regularne wprowadzania dzia艂a艅 zwi膮zanych z pozycjonowaniem z pewno艣ci膮 przyniesie efekty.

    Jak cz臋sto zmienia si臋 algorytm Google?

    Dane historyczne wskazuj膮, 偶e nawet kilka razy w roku. Niekiedy s膮 to zmiany, kt贸re swoim zakresem obejmuj膮 du偶y obszar i s膮 widoczne praktycznie natychmiastowo, natomiast innym razem s膮 to drobne poprawki. Jednak czy aktualizacje algorytm贸w wp艂ywaj膮 na szybko艣膰 pozycjonowanie sklepu OpenCart? Oczywi艣cie, 偶e tak. Op贸藕nienia i brak oczekiwanych efekt贸w s膮 najcz臋艣ciej spowodowane dzia艂aniami, kt贸re by艂y skuteczne przed aktualizacj膮, natomiast po wprowadzeniu uaktualnie艅 maj膮 mniejsze znaczenie. Dobra wiadomo艣膰 jest taka, 偶e aktualizacje dotycz膮 wszystkich, w tym konkurencji. Ona r贸wnie偶 musi dostosowa膰 si臋 do wprowadzonych zmian.

    Czy sklep OpenCart z d艂ug膮 histori膮 mo偶na szybciej wypozycjonowa膰?

    Prawd膮 jest, 偶e wyszukiwarka Google ch臋tniej promuje sklepy internetowe wyr贸偶niaj膮ce si臋 d艂ug膮 histori膮. Takie witryny teoretycznie 艂atwiej wypozycjonowa膰, jednak pod jednym warunkiem dotycz膮cym wcze艣niejszych dzia艂a艅 zwi膮zanych z popraw膮 widoczno艣ci w sieci. Pozycjonerzy zdecydowanie bardziej preferuj膮 prac臋 nad sklepami OpenCart z d艂ug膮 histori膮, kt贸rych wcze艣niej nikt nie promowa艂, ni偶 nieumiej臋tnie prowadzonymi witrynami. Dlaczego? Przede wszystkim ze wzgl臋du na liczne b艂臋dy pope艂nione w trakcie wcze艣niejszego pozycjonowania. Niestety wypozycjonowanie takiego sklepu trwa zdecydowanie d艂u偶ej. Najgorsz膮 sytuacj膮 jest stosowanie praktyk Black Hat Seo. Jest to nic innego jak zbi贸r czynno艣ci zakazanych. Szybka odbudowa zaufania do takich witryn jest bardzo trudna, dlatego przede wszystkim nale偶y uzbroi膰 si臋 w cierpliwo艣膰.

    Jak d艂ugo zajmuje naprawienie b艂臋d贸w wynikaj膮cych z nieprawid艂owego pozycjonowania?

    D艂ugo艣膰 procesu naprawczego jest uzale偶niona przede wszystkim od liczby i rodzaju b艂臋d贸w. Nieprawid艂owe dzia艂ania SEO prowadzone przez d艂ugi okres sprawiaj膮, 偶e ich usuni臋cie r贸wnie偶 mo偶e zaj膮膰 du偶o czasu. W skrajnych przypadkach na konkretn膮 witryn臋 mo偶e by膰 na艂o偶ony filtr, kt贸ry skutecznie ogranicza jej widoczno艣膰 w wyszukiwarce. Wszystkie te kwestie nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 podczas rozpoczynania wsp贸艂pracy z agencj膮 specjalizuj膮c膮 si臋 w pozycjonowaniu sklep贸w OpenCart.

    Jakie s膮 r贸偶nice pomi臋dzy pozycjonowaniem i optymalizacj膮 OpenCart?

    Jakie s膮 r贸偶nice pomi臋dzy pozycjonowaniem i optymalizacj膮 OpenCart?

    Pozycjonowanie jest zbiorem czynno艣ci prowadz膮cych do poprawy widoczno艣ci witryny internetowej w wyszukiwarkach. Jednym z element贸w pozycjonowania jest optymalizacja. Nale偶y j膮 rozumie膰 jako czynno艣ci prowadzone w obr臋bie konkretnego sklepu OpenCart, zmierzaj膮ce do precyzyjnego dostosowania si臋 do algorytm贸w wyszukiwarki. W zale偶no艣ci od konkretnego przypadku, mo偶e by膰 to uproszczenie kodu, zmiana struktury strony na bardziej intuicyjn膮, dodatnie prawid艂owych meta description i meta title. Strona, kt贸ra zosta艂a zoptymalizowana w przyjazny dla wyszukiwarki spos贸b jest baz膮 dla ka偶dego pozycjonera. Na jej podstawie wykonuje si臋 dalsze dzia艂ania, zar贸wno na stronie, jak i poza ni膮. W praktyce oznacza to pozyskiwanie warto艣ciowych link贸w, reklam臋 sklepu internetowego OpenCart w mediach spo艂eczno艣ciowych i w innych miejscach, z kt贸rych mo偶na przyci膮gn膮膰 potencjalnych klient贸w.

    Rozwi艅

    Czym r贸偶ni si臋 pozycjonowanie strony internetowej od sklepu e-commerce?

    W pierwszym i drugim przypadku cel jest taki sam, czyli wzrost widoczno艣ci w sieci. Nale偶y jednak pami臋ta膰, 偶e nawet niewielkie sklepy internetowe charakteryzuj膮 si臋 znacznie bardziej rozbudowan膮 struktur膮 ni偶 strony www, na kt贸rych obecnie kr贸luje minimalizm. Z tego powodu skuteczne pozycjonowanie sklepu e-commerce wymaga nie tylko wi臋kszej intensyfikacji dzia艂a艅, ale r贸wnie偶 wi臋kszych nak艂ad贸w. Co do zasady, efekty pozycjonowania strony s膮 szybciej widoczne ni偶 sklepu internetowego. Dotyczy to zw艂aszcza du偶ych platform, kt贸re oferuj膮 tysi膮ce produkt贸w.

    Pozycjonowanie sklepu OpenCart i tre艣ci SEO

    Na pozycjonowanej stronie www i sklepie OpenCart musz膮 znale藕膰 si臋 tre艣ci warto艣ciowe z punktu widzenia czytelnika. Jednak w przypadku sklepu musi by膰 ich zdecydowanie wi臋cej. Jak pami臋tamy, kopiowanie jest traktowane przez wyszukiwark臋 jako double content, dlatego nie wolno tego robi膰. Przygotowanie warto艣ciowych opis贸w wszystkich produkt贸w i kategorii, kt贸re dodatkowo b臋d膮 uzupe艂nione frazami kluczowymi zajmuje du偶o czasu. Warto tak偶e doda膰, 偶e w du偶ych sklepach OpenCart systematycznie pojawiaj膮 si臋 nowe produkty, kt贸re r贸wnie偶 musz膮 by膰 dok艂adnie opisane.

    Efekty skutecznego pozycjonowania sklepu OpenCart

    Efekty skutecznego pozycjonowania sklepu OpenCart

    Wzrost widoczno艣ci sklepu w sieci bezpo艣rednio przek艂ada si臋 na zwi臋kszenie liczby odwiedzaj膮cych. W po艂膮czeniu z atrakcyjn膮 ofert膮, z pewno艣ci膮 zapewni wi臋ksz膮 sprzeda偶. To g艂贸wny, cho膰 nie jedyny cel pozycjonowania. Wyprzedzenie konkurencyjnych sklep贸w, budowa wizerunku, renomy i przede wszystkim wiarygodno艣ci to r贸wnie istotne efekty pozycjonowania, o kt贸rych nie mo偶na zapomina膰. Czas jest tu kluczowym czynnikiem, kt贸rego nie spos贸b pomin膮膰. Pozycjonowanie OpenCart to przede wszystkim wdra偶anie zmian, analiza i cierpliwe czekanie na rezultaty. Efektem s膮 wymierne korzy艣ci, zar贸wno te materialne, jak i niematerialne.

    Oce艅 tekst
    艢rednia ocen 3/5 - Liczba ocen: 2

    Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezp艂atny audyt

      Powiedz nam jaki zakres us艂ug Ci臋 interesuje,
      a skontaktujemy si臋 w odpowiednim dla Ciebie terminie

        Je偶eli chcia艂by艣 do艂膮czy膰 do naszego zesp贸艂u, ale masz w膮tpliwo艣ci - skontaktuj si臋 z nami.
        Wype艂nij formularz kontaktowy: