Pozycjonowanie OpenCart

OpenCart to popularna platforma internetowa umożliwiająca sprzedaż produktów w sieci. Funkcjonuje w oparciu o licencję GNU General Public License.

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

    Czym wyróżnia się OpenCart?

    OpenCart charakteryzuje się mniejszą liczbą wbudowanych funkcjonalności, ale wraz ze wzrostem liczby sprzedawców i kupujących kolejne są systematycznie dodawane.

    Pozycjonowanie stron OpenCart obejmuje także pogłębioną analizę i optymalizację treści, zdjęć, filmów, grafik i wszystkich innych elementów, które mogłyby spowolnić działanie witryny.

    Platforma OpenCart wyróżnia się wysoką wydajnością i dużymi zasobami serwera.

    Pozostałe zalety OpenCart

    • Łatwy w obsłudze, intuicyjny panel administracyjny.
    • Sporo bezpłatnych wtyczek (optymalizację sklepu OpenCart przeważnie zaczyna się od sprawdzenia ich liczby i statusu aktualizacji).
    • Stosunkowo duża społeczność aktywnych użytkowników forum, także w sekcji polskiej.
    • MVC, czyli Model-View-Controller. Umożliwia m.in. programowanie aplikacji charakteryzującej się interfejsem graficznym. Pozwala na łatwe wprowadzanie zmian w kodzie.

    Wady skryptu OpenCart

    Główną wadą jest ograniczona funkcjonalność. Kolejną są płatne wtyczki (jest ich więcej niż bezpłatnych). Mogą pojawiać się również opóźnienia w aktualizacjach wtyczek.

    Dla kogo OpenCart będzie najlepszym wyborem?

    • Dla osób potrzebujących intuicyjnego narzędzia, pozwalającego na szybkie wprowadzanie nowych produktów i edytowanie oferty,
    • Dla osób rozpoczynających przygodę ze sprzedażą produktów w Internecie i jednocześnie chcących korzystać z profesjonalnego narzędzia,
    • Dla małych i średniej wielkości sklepów internetowych.

    Czy pozycjonowanie sklepu internetowego OpenCart to dobry pomysł?

    Pozycjonowanie dla sklepu OpenCart jest skuteczną metodą na pozyskanie klientów i przyciągnięcie uwagi dużej grupy odbiorców zainteresowanych zakupem.

    Skutki braku optymalizacji sklepu internetowego OpenCart

    Brak pozycjonowania sklepu OpenCart sprawia, że znajdziemy się na drugiej lub dalszej stronie w wyszukiwarce. To najgorszy scenariusz dla każdego sklepu internetowego.

    Samodzielne pozycjonowanie OpenCart

    Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego OpenCart wymaga wiedzy, którą można zdobyć dzięki bezpłatnym oraz płatnym poradnikom i szkoleniom. Niestety nauka trwa dość długo.

    Pozycjonowanie na własną rękę – co jeszcze warto wiedzieć?

    Przed wyborem konkretnego materiału szkoleniowego trzeba upewnić się, czy zawiera aktualne treści i jest przygotowany przez profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem.

    W jaki sposób samodzielnie rozpocząć działania związane z pozycjonowaniem?

    Osoby początkujące mogą zacząć od znalezienia słów kluczowych. Ich liczba jest zależna od branży, a nawet samej grupy produktowej.

    Tworząc opis na stronę główną, w opisy kategorii i produktów należy wplatać słowa klucze w naturalny sposób.

    Czy warto zlecić pozycjonowanie sklepu OpenCart agencji?

    Pozycjonowanie to proces, który w pewnym sensie nigdy się nie kończy. W przypadku nowego sklepu internetowego bywa trudniejszy, niż sklepu, który istnieje na rynku od kilku lat.

    Zlecenie pozycjonowania OpenCart

    Wybór profesjonalnej firmy jest istotny ze względu na wysoką skuteczność działania. Dodatkowo pozycjonerzy biorą pod uwagę grupę odbiorców – ich wiek, płeć, upodobania, język, zachowania, potrzeby, problemy.

    Możliwy jest spadek w rankingu

    Doświadczeni pozycjonerzy dysponują wiedzą dotyczącą czarnej listy, która zawiera szereg czynności negatywnie wpływających na widoczność sklepu internetowego.

    W jaki sposób wybrać agencję SEO?

    Należy zwrócić uwagę na osiągnięte cele, a także na rodzaj partnerów biznesowych. Jeżeli na stronie internetowej agencji SEO można znaleźć prawdziwe opinie zadowolonych klientów, to dobry znak.

    Co jeszcze należy sprawdzić przed nawiązaniem współpracy z agencją SEO?

    Pozycjonowanie OpenCart musi być w pełni zgodne z polityką Google. Dodatkowo należy szczegółowo przeanalizować etapy poprzedzające podpisanie umowy z agencją SEO.

    Wstępne ustalenia

    Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie OpenCart, bez względu na branżę i liczbę produktów, to proces wymagający czasu.

    Kolejne etapy pozycjonowania OpenCart

    Następnym krokiem jest szczegółowa analiza domeny (sprawdzenie pozycji, ocena wcześniej wprowadzonych optymalizacji pod SEO) oraz konkurencji.

    Przedostatnim etapem jest stworzenie strategii marketingowej.

    Po zaakceptowaniu wszystkich warunków przez obie strony następuje podpisanie umowy.

    Czas na pozycjonowanie OpenCart

    Sklep OpenCart może mieć w swojej strukturze wiele błędów. Do najcięższych należą: brak lub nieodpowiednio dobrane frazy kluczowe, zbyt duża/ mała liczba fraz, double content, złe formatowanie, błędy w kodzie źródłowym, złe nagłówki, błędne meta description lub tytuły.

    Co to jest i na czym polega audyt UX?

    Skrót UX (User Experience) to suma doświadczeń składających się z kilku, kilkunastu, a czasami kilkudziesięciu elementów. Pierwszy, kluczowy to czas potrzebny na pełne załadowanie się strony internetowej. Kolejnymi są przejrzystość i intuicyjność.

    User Experience w praktyce

    W kwestii strony internetowej obecnie liczą się czytelność (logiczne uporządkowanie strony), wartościowy content i łatwość użytkowania.

    Pozycjonowanie OpenCart i UX

    W niektórych przypadkach należy rozbudować treść na stronie głównej, podstronach i kategoriach. W innych – usunąć i skondensować treść, pozbywając się zbędnych informacji.

    Czym zajmują się copywriterzy w agencji SEO?

    Tworzeniem nowych lub edycją obecnych treści zajmują się copywriterzy współpracujący z pozycjonerami.

    Pozycjonowanie OpenCart - przykłady działań

    Dostanie się do Top10 w wyszukiwarce Google w realny sposób wpływa na wzrost zainteresowania ofertą oraz zysków. Choć efekty pozycjonowania nie pojawiają się natychmiast, wyróżniają się długofalowym działaniem, przynoszącym wymierne korzyści.

    Content marketing, czyli wysoka jakość treści na pierwszym miejscu

    Pozycjonowanie OpenCart może odbywać się m.in. za pośrednictwem content marketingu. Blog lub strefa wiedzy to najlepsze miejsca, w których można publikować artykuły eksperckie.

    Content marketing jest nastawiony na wysoką jakość, czyli przedstawienie rzetelnych, sprawdzonych informacji dotyczących poruszanych kwestii.

    Metody pozycjonowania sklepu internetowego OpenCart – link building

    Kolejną skuteczną metodą jest link building, nazywany również linkowaniem. Dzielimy je na: wewnętrzne i zewnętrzne.

    Czym jest linkowanie zewnętrzne?

    Jeżeli na stronach zewnętrznych pojawiają się przekierowania w postaci hiperłączy prowadzących do sklepu internetowego OpenCart, wówczas mamy do czynienia z linkowaniem zewnętrznym.

    Najbardziej wartościowe linkowanie pochodzi z zaufanych serwisów.

    Czym jest rel w linkowaniu rel? Jakie są typy linków zewnętrznych?

    Linki zewnętrzne są oceniane, dlatego niekiedy warto rozbudować konkretne hiperłącza o parametr nazywany rel. Przekazuje on algorytmom informację dotyczącą zależności pomiędzy witrynami.

    Gdy hiperłącze nie zostanie rozbudowane o rel, algorytm automatycznie oceni jego przynależność.

    Jakie rodzaje linków zewnętrznych wyróżniamy?

    Najpopularniejszym typem jest linkowanie tekstowe, czyli anchor tekst. To hiperłącze będące logicznym elementem tekstu. Inny rodzaj linkowania zewnętrznego wykorzystuje grafikę.

    Podział linków tekstowych

    • ZMA (z ang. zero match anchor) – neutralne linki nawigujące, dzięki którym użytkownicy mogą sprawnie poruszać się po witrynie.
    • Typu brand (z ang. marka) – ma postać nazwy konkretnej marki.
    • Zwykłe linki URL.
    • EMA.
    • PMA.

    Czy można przyspieszyć proces naturalnego powstawania linkowania zewnętrznego?

    Można to zrobić na dwa sposoby:

    1. Udostępnienie wartościowej wiedzy, np. w postaci artykułów eksperckich.
    2. Rozwiązywanie problemów, np. tworzenie dokładnego opisu w formie instrukcji.

    Praktyczna wiedza

    Pozycjonowanie OpenCart poprzez linkowanie zewnętrzne opiera się również o tworzenie mini e-booków, krótkich szkoleń, poradników wideo i innych treści, które z punktu widzenia czytelnika są wartościowe.

    Ile linków zewnętrznych powinno prowadzić do sklepu OpenCart?

    Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ wszystko zależy od konkretnej branży, liczby produktów i konkurencji.

    Popularne błędy w linkowaniu zewnętrznym

    • Niedziałający link lub niewłaściwe otoczenie linku, które nie zachęca do kliknięcia.
    • Brak indeksowania wpisu.
    • Brak rzetelności – użytkownicy chcą wiedzieć czy mają do czynienia z reklamą, eksperckim artykułem, czy z wpisem barterowym.

    Kilka słów o linkowaniu wewnętrznym

    Głównym celem linkowania wewnętrznego jest uzyskanie potrzebnych informacji po przejściu na daną stronę za jego pośrednictwem.

    W widocznym miejscu warto umieścić link wewnętrzny, prowadzący np. do pożądanej kategorii. Dzięki temu zaoferujemy klientowi gotowe rozwiązanie, oszczędzimy jego czas, a sami uzyskamy większą sprzedaż.

    Czy pozycjonowanie sklepu internetowego OpenCart jest mierzalne?

    Wszystkie profesjonalne agencje SEO systematycznie monitorują każdą wprowadzoną zmianę. Tylko w taki sposób można sprawdzić ich efekty i w razie potrzeby dokonać niezbędnych edycji.

    Ile trwa pozycjonowanie OpenCart?

    Każdy sklep internetowy jest inny, a więc potrzebuje innych działań, które sprawią, że będzie bardziej widoczny w wyszukiwarkach. W niektórych przypadkach wystarczy kilka tygodni, aby zaobserwować pozytywne zmiany, natomiast w innych potrzeba więcej czasu.

    Jakie czynniki wpływają na szybkość pozycjonowania sklepu internetowego OpenCart?

    Pierwszym jest konkurencyjność w danej branży. Pozycjonowanie OpenCart w wysoce konkurencyjnej branży jest niezwykle trudne i czasochłonne. Efekty zauważalne są po ok. 12 miesiącach.

    Słowa kluczowe – konkurencyjność i nasycenie

    Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania sklepu OpenCart są słowa kluczowe, a dokładniej ich prawidłowy dobór.

    Co to jest keyword stuffing?

    To upychanie słów kluczowych. Gdy w sklepie internetowym są użyte w nienaturalny sposób, a dodatkowo ich liczba jest zbyt duża, algorytmy Google negatywnie oceniają taką witrynę.

    Wybór agencji i pozycjonera

    Im bardziej doświadczony pozycjoner, tym efekty pozycjonowania będą wcześniej i bardziej widoczne.

    Jak często zmienia się algorytm Google?

    Dane historyczne wskazują, że nawet kilka razy w roku.

    Czy sklep OpenCart z długą historią można szybciej wypozycjonować?

    Pozycjonerzy preferują pracę nad sklepami OpenCart z długą historią, których wcześniej nikt nie promował, niż nad nieumiejętnie prowadzonymi witrynami (ze względu na liczne błędy).

    Jak długo zajmuje naprawienie błędów wynikających z nieprawidłowego pozycjonowania?

    Długość procesu naprawczego jest zależna od liczby i rodzaju błędów.

    Różnice pomiędzy pozycjonowaniem i optymalizacją OpenCart

    Pozycjonowanie sklepów jest zbiorem czynności prowadzących do poprawy widoczności witryny internetowej w wyszukiwarkach. Jedną z nich jest optymalizacja. To czynności prowadzone w obrębie konkretnego sklepu OpenCart, zmierzające do precyzyjnego dostosowania się do algorytmów wyszukiwarki. Na ich podstawie wykonuje się działania zarówno na stronie, jak i poza nią.

    Czym różni się pozycjonowanie strony internetowej od sklepu e-commerce?

    Skuteczne pozycjonowanie e-sklepu wymaga nie tylko większej intensyfikacji działań, ale również większych nakładów.

    Efekty pozycjonowania strony są szybciej widoczne niż sklepu internetowego.

    Pozycjonowanie sklepu OpenCart i treści SEO

    Na pozycjonowanej stronie WWW i w sklepie OpenCart muszą znaleźć się treści wartościowe z punktu widzenia czytelnika. W przypadku sklepu musi być ich zdecydowanie więcej. Powinny zawierać frazy kluczowe.

    Efekty skutecznego pozycjonowania sklepu OpenCart

    Pozycjonowanie OpenCart to przede wszystkim wdrażanie zmian, analiza i cierpliwe czekanie na rezultaty. Efektem są wymierne korzyści, zarówno te materialne, jak i niematerialne.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.8/5 - Liczba ocen: 21

    FAQ – pozycjonowanie OpenCart

    Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu na OpenCart?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego na OpenCart wiąże się z pewnymi kosztami, które zależne są od czynników, takich jak trudność słów kluczowych, konkurencyjność branży czy rodzaj wykorzystywanych technik. Aby poznać dokładną wycenę, warto skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.

    Czy długo trzeba czekać na rezultaty pozycjonowania na OpenCart?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego na OpenCart to złożony proces, którego skuteczność zależy od zaangażowania w prowadzone badania, wdrażane techniki czy analizowane efekty. Na rezultaty tego przedsięwzięcia czekać trzeba więc od kilku do nawet kilkunastu miesięcy.

    Od czego zacząć pozycjonowanie na OpenCart?

    Pozycjonowanie sklepu na OpenCart warto zacząć od opracowania skutecznego planu optymalizacyjnego. W tym celu należy przeprowadzić analizę konkurencji oraz dokładne zbadać rynek docelowy, gdyż uzyskane wówczas wyniki mogą stanowić doskonałą bazę do stworzenia efektywnej strategii SEO.

    Jakie są korzyści z pozycjonowania sklepu internetowego?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces, którego umiejętne wykorzystanie okazać się może kluczem do sukcesu wielu firm. Do najważniejszych korzyści SEO zaliczamy między innymi lepszą widoczność strony w wynikach wyszukiwania, większy ruch w witrynie oraz satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.

    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę