Pozycjonowanie sklepów internetowych

DARMOWA KONSULTACJA SEO

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego to coś, bez czego żaden biznes e-commerce nie mógłby liczyć na dużą widoczność w sieci. Wysoka pozycja w wynikach organicznych przynosi wiele korzyści – od większej konwersji, przez lepszy wizerunek marki, do zwiększenia sprzedaży. To zaledwie kilka przykładów tego, co może zdziałać dobrze przeprowadzone pozycjonowanie w danym sklepie internetowym.

    Im wyżej w wynikach wyszukiwania znajduje się Twój sklep internetowy, tym więcej konkurencyjnych firm pozostawiasz w tyle. Jeśli nie zadbasz o widoczność w sieci, nie będziesz mógł liczyć na pozyskiwanie dużej liczby klientów i większe wyniki sprzedażowe, bo internauci nie będą mieli pojęcia o Twoim sklepie internetowym.

    Czym jest pozycjonowanie sklepów online?

    Temat pozycjonowania został opisany już w latach 60. ubiegłego wieku, w książce Jacka Trouta i Ala Riesa. Pomimo tego, że wtedy nie chodziło jeszcze o zwiększenie widoczności w sieci, to tak naprawdę idea Trouta i Riesa ma wiele wspólnego z dzisiejszą definicją tego pojęcia. Głównym celem pozycjonowania sklepu internetowego jest również zdobycie przewagi nad konkurencją oraz uwagi potencjalnych klientów.

    Dzięki zoptymalizowaniu strony pod kątem wyszukiwarek, nasyceniu treści poprzez odpowiednie frazy kluczowe i wieloma innymi czynnościami, sklep internetowy staje się widoczny dla użytkowników Internetu. Wszystko to dzięki słowom kluczowym. Z tego względu ich analiza i dobór jest najważniejszym elementem całego procesu określanego jako optymalizacja sklepu internetowego.

    skuteczne pozycjonowanie sklepów

    Najlepsze efekty pozycjonowania sklepu internetowego osiąga się, działając kompleksowo. Należy skupić się na wszystkich znanych czynnikach rankingowych wyszukiwarki Google.

    Działania SEO to tylko część całego procesu, na który składa się również dbałość o wrażenia odwiedzających, a także wiele czynności wykonywanych poza stroną Twojego sklepu internetowego.

    Niektóre z nich będą się różniły w zależności od platformy sprzedażowej, z jakiej korzystasz. Powstaje wiele systemów zarządzania treścią (CMS), które umożliwiają utworzenie sklepu internetowego i prowadzenie sprzedaży online. Niektóre z nich to oprogramowania typu Open Source, czyli takie, które pozwalają na modyfikacje kodu źródłowego. Inne natomiast działają jako SaaS, czyli oprogramowanie udostępniane jako usługa. Większość z nich nie udostępnia kodu, a dostęp do niego mają jedynie twórcy oprogramowania.

    Oprócz tego różnice w platformach można zauważyć również w funkcjach, które wspierają podstawowe działania SEO. W przypadku platform SaaS dodatkowe moduły mogą tworzyć jedynie twórcy oprogramowania. W Open Source wtyczki i dodatki mogą być zaś tworzone przez niezależnych programistów.

    Wiele czynników wpływa na efekty pozycjonowania sklepów internetowych i nie ma jednej idealnej metody.

    Co daje pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Sklepy internetowe powstają nie tylko jako nowe biznesy początkujących przedsiębiorców, ale również jako kolejny kanał sprzedaży w przypadku przedsiębiorstw, które prowadziły już działalność stacjonarnie.

    korzyści z pozycjonowania sklepów internetowych

    Z tego względu działania marketingowe są obecnie niezwykle istotne. Pozycjonowanie sklepu internetowego również można nazwać strategią marketingową. Oznacza to, że bez inwestowania w działania agencji SEO, w tym w content marketing, nie można myśleć o wyróżnieniu się na tle innych i zdobyciu zainteresowania potencjalnych klientów.

    Największe szanse na pozyskanie klientów mają sklepy, które znajdują się na pierwszych dziesięciu miejscach w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Ten, który znajdzie się nawet na drugiej stronie, ma znacznie mniejsze szanse na sukces i przegrywa z tymi, które wyświetlają się w TOP10.

    Aby się tam dostać, konieczne jest skuteczne pozycjonowanie sklepów online.

    Pomocny jest współczynnik konwersji – określa on liczbę użytkowników, którzy po odwiedzeniu sklepu internetowego dokonali w nim jakiejś konkretnej akcji. Sama wizyta na stronie nie jest jeszcze sukcesem dla jej właściciela. Nawet jeśli sklep internetowy będzie generował tysiące odsłon w miesiącu, ale nikt z odwiedzających nie dokona zakupu, to można uznać działania za nieskuteczne.

    Działania pozycjonera w sklepie internetowym

    W ramach pozycjonowania sklepu internetowego pozycjoner przystosowuje witrynę internetową do tego, aby zachęcała ona do podjęcia akcji. Może nią być dokonanie zakupu w sklepie internetowym, ale też pobranie e-booka, zapisanie się do newslettera czy wypełnienie ankiety.

    skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych

    Efekty pozycjonowania sklepów internetowych to także budowanie świadomości wśród konsumentów i wzmocnienie pozycji marki na rynku. Witryny, które wyświetlają się na pierwszych kilku pozycjach, odbierane są jako bardziej profesjonalne i warte uwagi.

    Oczywistą korzyścią, do której dąży każdy przedsiębiorca i do której sprowadzają się wszystkie inne korzyści wynikające z pozycjonowania internetowych sklepów, jest pozyskiwanie większej liczby klientów, lepsza widoczność sklepu oraz poprawa wyników sprzedażowych.

    Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych - pierwsze kroki

    Niektórzy przedsiębiorcy decydują się robić to samodzielnie, jednak nie jest to dobre rozwiązanie. Pozycjonowanie to proces złożony, a niektóre jego etapy wymagają specjalistycznej wiedzy oraz profesjonalnych narzędzi (np. Google Search Console). Z tego względu lepiej od początku nawiązać współpracę ze specjalistą lub nawet całą agencją.

    Skorzystaj z Google Search Console

    Jeśli zdecydujesz się powierzyć to zadanie pozycjonerowi lub agencji SEO, Twoje obowiązki będą ograniczały się do ustalenia budżetu oraz określenia celów, jakie chcesz osiągnąć dzięki pozycjonowaniu sklepów działających online. Do ich nakreślenia możesz użyć np. danych o swojej witrynie, które zdobędziesz za pomocą Google Search Console.

    Powinieneś przeprowadzić również analizę konkurencji oraz ogólnej sytuacji na rynku. Musisz dowiedzieć się, jakie strategie stosują sklepy internetowe znajdujące się na dobrych pozycjach w Google. Dotyczy to doboru słów kluczowych, długości i jakości treści, szybkości działania sklepu, struktury strony.

    Za pomocą specjalnych narzędzi (Google Search Console) i programów można też sprawdzić ruch, jaki generują poszczególne podstrony konkurencji. Dzięki temu dowiesz się, które słowa kluczowe są najbardziej skuteczne.

    pierwsze kroki w pozycjonowaniu sklepów internetowych

    Audyt SEO

    Czas sprawdzić, jakie błędy występują na Twojej stronie. Do tego służy audyt SEO, który bada dopasowanie sklepu do wymagań wyszukiwarki. Raport, który zostaje sporządzony po przeprowadzeniu szeregu czynności, powinien dokładnie opisywać to, co trzeba zmienić na stronie, a także to, co jest skuteczne i nie potrzebuje zmiany. Następnie konieczne jest przeprowadzenie audytu UX, który sprawdza sklep internetowy pod kątem wrażeń odbiorców.

    Zarówno audyt UX, jak i audyt SEO to niezbędne elementy w procesie, jakim jest pozycjonowanie sklepu internetowego.

    Nie wykonasz tego jednak bez odpowiednich narzędzi (chociażby Google Search Console). Aby z nich korzystać, a następnie poprawnie interpretować wyniki, potrzebna jest wiedza z zakresu SEO.

    Frazy kluczowe, czyli podstawa pozycjonowania sklepów internetowych

    Kolejny krok to analiza i dobór słów kluczowych. Nie mogą być przypadkowe. Najważniejsze jest sprawdzenie potrzeb potencjalnych klientów. Za pomocą Google Search dowiesz się, w jaki sposób szukają danych produktów w sieci oraz jakie pytania kierują do wyszukiwarki.

    Trzeba jednak pamiętać, że im bardziej popularne frazy, tym trudniej będzie przeprowadzić pozycjonowanie stron, ponieważ inne firmy z pewnością też będą z nich korzystać. Z tego względu doświadczeni pozycjonerzy nie kierują się jedynie częstotliwością wyszukiwań, ale również konkurencyjnością.

    słowa kluczowe a pozycjonowanie sklepów

    Dobór odpowiednich słów kluczowych

    W pozycjonowaniu internetowego sklepu bardzo często wykorzystuje się tzw. frazy long tail, czyli z długiego ogona. Składają się one z kilku wyrazów, przez co są bardziej precyzyjne. Mają mniejszą częstotliwość wyszukiwań, ale pozwalają docierać do klientów przekonanych do zakupu.

    Słów kluczowych z długiego ogona można używać w opisach produktów lub w artykułach blogowych, które również są ważną częścią pozycjonowania internetowych sklepów.

    Umieszczenie słów kluczowych ma znaczenie

    Oprócz opisów produktów i kategorii oraz artykułów blogowych słowa kluczowe należy umieszczać też w innych miejscach w sklepie online. Powinny znaleźć się m.in. w adresach URL. Takie rozwiązanie wpływa na poprawę widoczności sklepu i pomaga w całym procesie pozycjonowania sklepu internetowego.

    Inne miejsca to meta tytuły i meta opisy. Na pozycjonowanie sklepu mają wpływ jedynie frazy zawarte w meta tytułach, jednak warto umieszczać je również w opisach, ze względu na odbiorców.

    Meta opis wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Dzięki niemu użytkownik może dowiedzieć się, co znajduje się na stronie bez wchodzenia na nią. Warto tworzyć opisy, które będą zachęcały do odwiedzenia sklepu internetowego.

    Oprócz tego słowa kluczowe powinny znaleźć się również w nagłówkach (przede wszystkim w H1), opisach zdjęć i grafik, treści na stronie głównej, a także w linkach wewnętrznych.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego i optymalizacja strony

    Optymalizacja strony polega głównie na dostosowaniu kodu strony, grafik i treści pod kątem wyszukiwarek, w tym wyszukiwarki Google, oraz potrzeb użytkownika. Są to działania wykonywane wyłącznie w obrębie strony, tzw. on-site. Ważne są takie aspekty, jak: uproszczenie kodu źródłowego, przyjazne adresy URL, przekierowania 301, mapa strony, plik robots.txt, meta tagi, nagłówki (H1, H2, H3) zawierające słowa kluczowe.

    pozycjonowanie sklepów - dobra optymalizacja

    Do działań on-site należy również linkowanie wewnętrzne, czyli umieszczanie linków do podstron znajdujących się w obrębie witryny. Opisy produktów, kategorii, artykuły blogowe i wszystkie inne treści na stronie mogą zawierać odnośniki – prowadzić do innych produktów czy opisów kategorii.

    Wiele możliwości daje prowadzenie bloga na stronie WWW. W artykułach można wspominać o konkretnych produktach i linkować do nich.

    Linkowanie ułatwia poruszanie się po stronie, zwiększa ruch w obrębie sklepu i sprawia, że odwiedzający zatrzymują się na stronie dłużej.

    Do działań związanych z pozycjonowaniem sklepów internetowych, a właściwie optymalizacją, należy również usprawnienie działania sklepu. Ważne jest przede wszystkim szybkie działanie. Jeśli potencjalny klient będzie musiał czekać kilka sekund na załadowanie zawartości podstrony, to istnieje bardzo mała szansa, że stanie się klientem Twojego sklepu internetowego.

    Oprócz tego istotna jest również mobilna wersja sklepu, czyli taka, która z łatwością wyświetla się na smartfonach czy tabletach. Jej brak jest dużym błędem, który może popsuć wizerunek firmy. Wpływa to przede wszystkim na wrażenia użytkowników, ale również jest konieczne, aby boty uznały sklep za wartościowy i godny polecenia w wynikach wyszukiwania Google.

    Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych – tworzenie unikatowej treści

    Obecnie uważa się, że content marketing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Wartościowe treści pomagają kreować profesjonalny wizerunek marki.

    Treść na stronie sklepu może występować w postaci: tekstu na stronie głównej, opisu marki, sekcji najczęściej zadawanych pytań, poradników, bloga firmowego, opinii internautów, a także słowniczka z ważnymi pojęciami.

    Opisy produktów i kategorii wbrew pozorom są dużym wyzwaniem dla właścicieli sklepów czy innych osób specjalizujących się w content marketingu. Muszą być unikalne, zawierać wartość merytoryczną, a także zachęcać do zakupu. Największym błędem w e-commerce jest kopiowanie treści od producentów.

    Każdy produkt powinien mieć swój oryginalny opis, nawet jeśli różni się od innego produktu tylko kolorem. Musi on zawierać słowa kluczowe, jednak nie może być ich zbyt dużo.

    Co jeszcze wpływa na content marketing?

    Tekst na stronie głównej to pewnego rodzaju wizytówka sklepu, która może wpłynąć na dalsze decyzje odbiorcy. Dlatego powinien być atrakcyjny, dobrze sformatowany i ciekawy.

    Kluczową rolę w pozycjonowaniu sklepów internetowych odgrywa blog firmowy. Firmy, które regularnie publikują artykuły, generują średnio 67% więcej zapytań ofertowych (źródło: Demand Metric). Blog wpływa bezpośrednio na pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania, ponieważ boty wyszukiwarki lubią strony, które są odświeżane i rozbudowywane. Oprócz tego jest to doskonały sposób na kreowanie wizerunku eksperta w branży. Konsumenci chętniej kupują od firm, którym ufają.

    Tekst powinien być podzielony na sekcje opisane odpowiednimi nagłówkami (najlepiej zawierającymi słowa kluczowe) – każdej podstronie może znajdować się tylko jeden nagłówek H1.

    treści w sklepie internetowym a pozycjonowanie

    Na proces pozycjonowania internetowego sklepu składają się również komentarze i opinie internautów. Wpływają na decyzje potencjalnych klientów oraz zwiększenie sprzedaży.

    Pozycjonowanie sklepu – budowanie sieci linków

    Wdrażanie zmian poza obrębem strony, to tzw. pozycjonowanie off-site – budowanie sieci wartościowych linków lub inaczej pozyskiwanie linków zewnętrznych. Im więcej odnośników prowadzi do sklepu online, tym bardziej wartościowy jest on dla botów Google, dzięki czemu będzie wyświetlany na wysokiej pozycji w wynikach organicznych.

    Pozyskiwanie linków w przypadku procesu, jakim jest pozycjonowanie sklepu internetowego, nazywane jest link buildingiem. Nie każdy potrafi zrobić to dobrze, dlatego lepiej powierzyć to zadanie specjalistom od SEO. Linki mogą prowadzić zarówno do strony głównej, jak i do podstron w sklepach internetowych.

    Ważna jest przede wszystkim jakość linków. Od kiedy Google wprowadził algorytm Pingwin, zwraca uwagę przede wszystkim na to, z jakich stron pochodzą odnośniki prowadzące do pozycjonowanej witryny. Ilość też ma znaczenie, jednak nawet jeśli odnośników będzie dużo, ale będą pochodziły z bezwartościowych dla Google stron, nie będą miały znaczenia dla pozycjonowania.

    Najbardziej wartościowe linki w kontekście pozycjonowania sklepów internetowych to takie, które pochodzą ze stron podobnych tematycznie. Ważne, aby oznaczone były atrybutem „dofollow”, który jest znakiem dla botów wyszukiwarki, że mają podążać za danym linkiem. Oprócz tego trzeba zwrócić uwagę na anchory, czyli treści, pod którymi ukryty jest link na stronie sklepu internetowego. Liczba poszczególnych anchorów na stronie WWW musi być podobna.

    Aby link building był skuteczny i rzeczywiście miał wpływ na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego, źródła linków powinny być różnorodne. Ważne jest również to, aby liczba odnośników rosła stopniowo, a nie zwiększyła się gwałtownie z dnia na dzień.

    indywidualne podejście do pozycjonowania sklepów internetowych

    Na jakich serwisach warto umieszczać linki, aby wspierały skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego? Na serwisach podobnych tematycznie, portalach ogłoszeniowych (jako artykuły sponsorowane), w mediach społecznościowych, w katalogach firm, na blogach firm działających w tej samej branży (jako wpisy gościnne) czy forach internetowych. Oczywiście content, który będzie zawierał odnośniki do sklepu, musi być wartościowy i unikalny.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego – wybór platformy sprzedażowej

    Wybór platformy sprzedażowej ma ogromny wpływ na to, jak będzie wyglądał proces, oraz to, ile w efekcie kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego. Dzięki niektórym funkcjom nawet osoba niedoświadczona może wykonać podstawowe czynności. Przedsiębiorcy działający na rynku e-commerce mają obecnie spory wybór. Do najpopularniejszych należą: WooCommerce, PrestaShop, Magento, Shoper oraz SkyShop.

    WooCommerce to wtyczka do najpopularniejszego na świecie systemu zarządzania, czyli WordPress. Jest oprogramowaniem darmowym, oferuje wiele gotowych rozwiązań i funkcji ułatwiających prowadzenie sklepu online. Wszystkie braki można uzupełnić odpowiednią wtyczką. Najpopularniejsze dodatki to YOAST oraz All in One SEO Pack. Do bardziej skomplikowanych zadań również konieczne będzie zainstalowanie dodatkowych modułów.

    PrestaShop to darmowe i otwarte oprogramowanie. Podstawowe szablony umożliwiają sprawnie prowadzić niewielki sklep internetowy. W przypadku większych firm koniecznie będzie dokupienie dodatkowych modułów. Pozycjonowanie sklepu internetowego opiera się w podstawowej wersji m.in.: na automatycznym tworzeniu przyjaznych adresów URL, dodawaniu treści SEO oraz generowaniu i modyfikowaniu pliku robots.txt. Do wprowadzania poważniejszych zmian konieczna będzie pomoc specjalisty w dziedzinie SEO.

    jaką platformę wybrać na sklep internetowy

    Magento to oprogramowanie, które występuje zarówno w wersji Open Source, jak i Commerce, czyli płatnej. W startowej wersji oferuje funkcje wspierające podstawową optymalizację, jednak wszystkie dodatkowe funkcjonalności są płatne. Do tego wszystko utrudnia mało intuicyjny panel zarządzania – osoba niedoświadczona będzie miała problem z zarządzaniem sklepem czy nawet podstawowymi czynnościami optymalizacji.

    Shoper to oprogramowanie typu SaaS. Wprowadzanie wielu działań związanych z pozycjonowaniem sklepu internetowego wymaga modyfikacji kodu w szablonie za pomocą biblioteki skryptów Smarty.

    SkyShop również jest gotowym rozwiązaniem w modelu SaaS. Sklepy online utworzone na tej platformie od początku są dobrze przystosowane do wymagań wyszukiwarki. Platforma automatycznie generuje przyjazne adresy URL czy mapę strony. Wiele działań nastawionych na pozycjonowanie sklepu internetowego może wykonać osoba, która nie ma doświadczenia w programowaniu.

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego? Czy można zakończyć działania po osiągnięciu celu?

    Cały proces może trwać od kilku, do nawet kilkunastu miesięcy. Powodem tego jest ogrom czynników wpływających na czas pojawienia się pierwszych efektów, czyli widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania, a także na czas trwania samego procesu. Pierwszym czynnikiem jest wybór platformy e-commerce.

    Oprócz tego wpływ na czas ma również to, czy działasz w mniej popularnej branży. W takim przypadku konkurencja jest mniejsza, więc pozycjonowanie sklepu internetowego jest łatwiejsze. Im większa popularność, tym trudniej będzie się wyróżnić wśród innych firm i wygrać walkę o pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania.

    Innym czynnikiem jest aktualna sytuacja sklepu online. Im więcej błędów zawiera, tym dłużej będą trwały działania pozycjonera. Ważne jest również to, czy w przeszłości otrzymał karę od wyszukiwarki.

    Kolejny czynnik to aktualizacje algorytmu Google, które odbywają się kilka razy w roku. Pokłosiem tego może być gwałtowna zmiana pozycji, nawet jeśli dotychczas pozycjonowanie sklepu internetowego było zadowalające.

    ile trwa optymalizacja sklepu internetowego

    Pozycjonowanie sklepu internetowego

    Warto również pamiętać, że im większa witryna, tym dłużej będzie trwało pozycjonowanie sklepu internetowego. Sam audyt SEO i UX w sklepie z dużą liczbą produktów może potrwać nawet 2 tygodnie. Konieczne będzie uzbrojenie się w cierpliwość. Nawet jeśli efekty nie pojawią się po kilku miesiącach, nie oznacza to, że proces pozycjonowania dla sklepu internetowego nie działa.

    Nagłe przerwanie procesu, jakim jest pozycjonowanie sklepu internetowego, może skończyć się spadkiem pozycji witryny. Niektóre czynności muszą być wykonywane regularnie. Przykładem jest budowanie sieci linków, czyli jednej z najważniejszych czynników rankingowych. Tylko dzięki temu strategia będzie skuteczna.

    Kolejnym przykładem jest tworzenie treści na stronę sklepu online. Nie chodzi tutaj tylko o unikalne opisy produktów, ale o umiejscowienie w swojej witrynie artykułów blogowych. To również będzie miało sens tylko wtedy, gdy będzie wykonywane regularnie. Regularne odświeżanie i rozbudowywanie witryny wpływa pozytywnie na cały proces, jakim jest pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google.

    Jak pozycjonować sklepy internetowe? Co jeszcze warto wiedzieć?

    Pozycjonowanie sklepu różni się od pozycjonowania strony. Często konieczne są zupełnie odmienne techniki i strategie. Powodem tego jest struktura, a także przeznaczenie strony. Zwykła strona WWW zawiera podstawowe dane na temat firmy oraz oferty, natomiast sklep online często składa się z tysięcy różnych podstron. Każda z nich musi być odpowiednio zoptymalizowana.

    co warto wiedzieć o pozycjonowaniu sklepów

    Jeśli witryna ma tysiąc podstron, to do tysiąca podstron trzeba będzie utworzyć meta tagi i prawidłowe adresy URL. Niektóre platformy robią to automatycznie, jednak istnieje wiele innych czynności, które trzeba wykonać ręcznie na każdej podstronie.

    Zadaniem strony jest dostarczanie odbiorcom pewnych informacji lub umożliwienie kontaktu. Sklep internetowy służy do prowadzenia sprzedaży, dlatego charakteryzuje się dużo bardziej skomplikowaną strukturą.

    Oprócz tego, aby zadbać o wrażenia użytkowników, trzeba zapewnić im bezpieczeństwo, zaoferować sprawdzone systemy płatności i wygodne sposoby dostawy. Konieczne będą zatem integracje sklepu online z serwisami zewnętrznymi.

    Content marketing w sklepie internetowym

    W trakcie procesu, jakim jest pozycjonowanie sklepu trzeba również zadbać o estetyczne i profesjonalne zdjęcia produktów, które można licznie oglądać w mediach społecznościowych, by zaczerpnąć inspiracji.

    Wybór i umieszczenie w sklepie internetowym zdjęć to nie wszystko. Ważna jest również ich optymalizacja. Jeśli nie będzie dobrze wykonana, może się to odbić na szybkości działania sklepu czy nawet na jego pozycji w wynikach wyszukiwania. Zdjęcia powinny mieć odpowiedni rozmiar, wagę, format, rozdzielczość, a także opis. Nie można zapomnieć o dodaniu do niego fraz kluczowych.

    Błędem jest nazwa obrazu zawierająca przypadkowy ciąg znaków. Z pewnością nie wpływa to dobrze na kwestię pozycjonowania sklepu internetowego.

    Aby dobrze pozycjonować sklep internetowy, trzeba pamiętać jeszcze o kilku aspektach. Często popełnianym błędem jest przesadne używanie w treści słów kluczowych, czyli Keyword stuffing. Nienaturalne ich umieszczanie jest wręcz zakazane przez wyszukiwarkę Google i znajduje się na liście technik Black Hat SEO.

    Nie można zapominać o tym, że Google stale ulepsza swoje algorytmy i stara się promować tylko te witryny, które są wiarygodne i wartościowe. Z tego względu surowo weryfikuje każdą stronę i nie pozwala na działania niezgodne z regulaminem. Chodzi więc m.in. o rozsądne używanie fraz kluczowych. Wiele osób decyduje się na rozpoczęcie pozycjonowania sklepu internetowego za pomocą technik czarnego SEO, gdyż niektóre z nich dają szybkie efekty. Głównym ich rezultatem jest obniżenie pozycji sklepu o kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt pozycji. Warto więc postawić na uczciwe techniki SEO sklepu internetowego.

    Czy pozycjonowanie sklepów internetowych jest dla każdego?

    Pozycjonowanie e-commerce może przynieść efekty w postaci większej liczby klientów, a co za tym idzie – większych zysków. Korzyści ze współpracy z pozycjonerem jest wiele, jednak czy na pewno jest to rozwiązanie idealne dla każdego? Niestety nie. Istnieją pewne wyjątki, kiedy pozycjonowanie w przypadku sklepów online to nie najlepsza droga.

    W taką usługę z pewnością nie powinny inwestować firmy, które potrzebują natychmiastowych efektów. Powodem tego mogą być duże zobowiązania finansowe, które trzeba jak najszybciej zapłacić. W takiej sytuacji pozycjonowanie dla e-commerce może bardziej zaszkodzić niż pomóc.

    Efekty z pewnością nie przyjdą tak szybko, aby możliwe było natychmiastowe zwiększenie zysków, a do tego sama usługa jest kosztowna. Na efekty procesu, jakim jest pozycjonowanie sklepu trzeba czekać co najmniej kilka miesięcy. Dla firm, które potrzebują szybkich efektów, lepszym rozwiązaniem będzie Google Ads. Płatne kampanie reklamowe dają niemal błyskawiczne rezultaty.

    Oprócz tego pozycjonowanie dla e-commerce nie będzie dobrym rozwiązaniem w przypadku firm, które nie są przygotowane na stałe, comiesięczne wydatki. Pozycjonowanie sklepu będzie trwało wiele miesięcy, a co więcej niektóre czynności trzeba powtarzać nieustannie. Jeśli prowadząc sklep internetowy, nie jesteś przygotowany na stałe koszty lub – co gorsza – nie dysponujesz odpowiednim budżetem, nie jest to dobre rozwiązanie.

    Dla kogo zatem taki sposób zwiększania widoczności w sieci i pozyskiwania klientów będzie idealny i ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego? Przede wszystkim dla e-sklepów, którym zależy na stałym rozwoju i które dysponują odpowiednim budżetem. Jeśli regularne opłacanie działań pozycjonera nie nadwyręży budżetu firmy i nie doprowadzi do poważnych strat finansowych, to z pewnością warto zdecydować się na pozycjonowanie sklepu. Odpowiednio wdrożone działania przyniosą efekt w postaci wzrostu liczby klientów i pozytywnie wpłyną na rozwój firmy. W takich okolicznościach koszty inwestycji bardzo szybko się zwracają, dlatego decyzja, by pozycjonować sklep, zdecydowanie okaże się opłacalna. Warunkiem jest współpraca z doświadczonym specjalistą w dziedzinie SEO oraz duża cierpliwość.

    współpraca z agencją seo przy pozycjonowaniu sklepów

    SEO dla e-commerce to coś, bez czego nie można liczyć na dużą widoczność w sieci, jednak nie każdy może sobie pozwolić na taką usługę. Przed podjęciem decyzji warto dokładnie przemyśleć sytuację firmy, określić budżet, a także sprecyzować cele. Jednak jedno jest pewne: jeśli sytuacja przedsiębiorstwa na to pozwala, to zawsze warto skorzystać z usług pozycjonera i zwiększyć szanse na pozyskanie nowych klientów w swoim sklepie internetowym.

    Sprawdź również naszą ofertę na pozycjonowanie sklepów:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 76

    FAQ – pozycjonowanie sklepów internetowych

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Jako że sklepy internetowe są znacznie bardziej rozbudowane niż standardowe witryny, ich pozycjonowanie będzie nieco droższe. Niemniej jednak na koszt tego procesu wpływa wiele różnorodnych czynników, dlatego, aby uzyskać dokładną wycenę, należy skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego jest nieco bardziej skomplikowane niż optymalizacja zwykłej strony. Uwzględniając szereg czynników wpływających na czasochłonność tego procesu, na pierwsze efekty poczekać trzeba od kilku do nawet kilkunastu miesięcy.

    Czy warto zainteresować się pozycjonowaniem sklepu w Internecie?

    Pozycjonowanie sklepu w Internecie to jeden z najskuteczniejszych środków marketingowych, który zapewnia szereg istotnych dla rozwoju biznesu korzyści. Warto więc zdecydować się na tę inwestycję, gdyż może okazać się kluczem do sukcesu niejednego współczesnego biznesu.

    Jakie są zalety pozycjonowania sklepów internetowych?

    Istnieje wiele zalet pozycjonowania sklepów internetowych. Zaliczyć do nich można między innymi: lepszą widoczność marki na liście wyników wyszukiwania Google, satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe, większą rozpoznawalność marki oraz szereg innych korzyści napędzających rozwój biznesu online.

    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.