Zapytaj o ofertę

Pozycjonowanie Francja

Przodującą przeglądarką wśród Francuzów jest Google – na co dzień używa jej ponad 95% użytkowników Internetu.

Francja może się okazać rynkiem z niezwykłym potencjałem do rozwoju biznesu dla polskich przedsiębiorców. Niewątpliwymi zaletami tego kierunku jest wielkość gospodarki, łatwość tworzenia firm oraz przyjazny system podatkowy.

Pozycjonowanie strony internetowej na Francję można wykonać we własnym zakresie, przy pomocy freelancera lub korzystając z usług doświadczonej agencji SEO.

Chcesz być pierwszy w Google?
Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

Pozycjonowanie Francja w Google.fr

Google jest firmą globalną. Nic więc dziwnego, że wytyczne dla webmasterów w aspekcie, jakim jest pozycjonowanie we Francji, są bardzo zbliżone do tych na całym świecie, choć zdarzają się pewne różnice.

Zrób analizę słów kluczowych

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych należy zacząć od przeanalizowania słów kluczowych – zarówno short tail, jak i long tail. Trzeba dopasować je do sposobu komunikacji, zwyczajów oraz oferowanych produktów. Podczas analizy warto skorzystać z dedykowanych narzędzi SEO lub pomocy agencji.

Dopasuj kod strony do wymagań wyszukiwarki

Działania związane z optymalizacją muszą być prowadzone również w kodzie źródłowym strony. Pozycjonowanie domeny .fr powinno skupić się przede wszystkim na 3 elementach: przekierowaniach, błędach oraz adresach.

W przypadku przekierowań największą uwagę należy zwrócić na adresy duplikujące treści. Boty wyszukiwarki traktują strony o tej samej nazwie, lecz z protokołem HTTP lub HTTPS, jako różne. Może to powodować dublowanie contentu i prowadzić do kanibalizacji zawartości.

Błędy są najczęściej usunięciem podstrony wcześniej zaindeksowanej przez Google. Podczas procesu, jakim jest pozycjonowanie we Francji, często pojawiające się komunikaty typu „błąd 404”, to negatywny czynnik dla użytkowników i botów.

Adresy URL – im bardziej przejrzyste oraz oddające tematykę strony, tym lepiej.

Stwórz treści na stronę

Z zagadnień technicznych związanych z optymalizacją strony przenosimy się do zagadnień stricte językowych.

Algorytmy Google wyżej pozycjonują teksty unikalne, merytoryczne oraz zgodne z zasadami SEO. Nie można tłumaczyć automatycznie treści stworzonych w języku polskim na język francuski.

Dodatkowo dochodzą różne wyjątki językowe czy wyrażenia potoczne, które w każdym języku brzmią inaczej. W trakcie pozycjonowania trzeba na nie zwrócić uwagę.

Wdróż działania off-site

Działania off-site ukierunkowane są na uzyskanie rekomendacji poza pozycjonowaną stroną. Powinniśmy skupić się przede wszystkim na linkach zewnętrznych oraz wizytówce Google.

Aby zdobyć link, który zostanie uznany za wartościowy, trzeba uzyskać to polecenie z wiarygodnego źródła.

Wizytówka jest bardzo często pierwszym kontaktem firmy z klientem, a pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. To szczególnie ważne, gdy stawiamy na pozycjonowanie sklepów internetowych.

Pozycjonowanie Francja – czy warto?

Rozważając rozpoczęcie pozycjonowania swojej strony na francuskim rynku, warto sprawdzić potencjalne korzyści.

Dotarcie do dużej grupy odbiorców

Jednym z narzędzi do osiągnięcia tego celu jest na skalę Francji pozycjonowanie stron internetowych. Im lepsze działania pozycjonerskie, tym większa grupa odbiorców, a co za tym idzie – potencjalnych klientów.

Budowanie marki i pozycji na rynku

Żeby zbudować markę, trzeba najpierw być widocznym. W czasach, w których większość społeczeństwa codziennie używa Internetu, nie ma lepszego kanału do budowania pozycji na rynku i dotarcia choćby do części odbiorców.

Efektywne działania

Przy rozpoczęciu działań na nowym rynku lub rozszerzeniu działalności na nowy obszar przedsiębiorca musi zainwestować dużo sił i środków. Pozycjonowanie Francja pozwoli na zmniejszenie budżetu marketingowego przy jednoczesnym utrzymaniu efektywności działań.

Wykorzystanie potencjału nowych obszarów

Potencjał rynku francuskiego jest jednym z największych na świecie. Narzędziem do przekucia tego potencjału w wymierną korzyść jest właśnie pozycjonowanie Francja.

Według badań rynków e-commerce Francja plasuje się w TOP 3 w Europie w gronie Niemiec oraz Wielkiej Brytanii. Pozycjonowanie we Francji pozwoli na udział w tym rynku poprzez sprzedawanie swoich produktów czy usług.

Czym różni się SEO we Francji od SEO w Polsce?

Nie wydaje się, by Google dążył do ujednolicenia zachowań konsumenckich na całym świecie. Z tego względu podczas pozycjonowania na Francję konieczne jest dopasowanie do algorytmów pozycjonujących właśnie w tym kraju.

Język używany do szukania keywords

W przypadku pozycjonowania stron należy zwrócić uwagę na zachowania Francuzów podczas wpisywania fraz w okienku wyszukiwarki. Francuzi praktycznie w ogóle nie używają tzw. zlepek wyrazowych. Formy typu password są bardzo rzadko spotykane i należy unikać ich w kontekście słów kluczowych.

Rola link buildingu

Linkowanie, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne, jest nierozłączne z działaniami optymalizującymi. Pozycjonowanie strony internetowej na Francję wymaga solidnego profilu linkowego i zaplecza. Jego budowanie w obcym kraju na własną rękę jest długotrwałe i wymagające. W takim przypadku bardzo pomocna jest doświadczona agencja marketingowa,

Różnorodność językowa

Optymalizacja strony internetowej to także dopasowane teksty. Powinny być stworzone w języku francuskim. Algorytm automatycznie przyznaje im wyższe miejsce niż napisanym np. w języku angielskim.

Dodatkowo w wielu przypadkach istnieje kilka określeń na te same czynności bądź przedmioty. Warto więc rozważyć pomoc profesjonalisty, by pozycjonowanie na Francję stało się sukcesem.

Korzyści z pozycjonowania na Francję

Każde działanie można rozpatrywać zarówno w kwestii efektów krótko-, jak i długoterminowych. Nie da się ukryć, że ze wszystkich czynności promocyjnych pozycjonowanie pozwala na największe korzyści długoterminowe.

Wyszukiwania organiczne

Wyniki organiczne to wszystko to, co wyświetla się w wyszukiwarce po odjęciu stron z wykupionymi reklamami. Pokazują strony, które wykonały największą pracę u podstaw algorytmu.

Pozycjonowanie we Francji daje dłuższe efekty niż kampania reklamowa.

Zwiększenie liczby odwiedzin na stronie

Według różnych badań jedynie od 2 do 3% użytkowników wchodzi na drugą stronę w wyszukiwarce. Z tego względu wyświetlanie naszej strony na pierwszej stronie jest tak pożądane.

Jeśli w trakcie pozycjonowania strony na Francję uda się ją wypozycjonować na dane frazy w TOP 10, zyskujemy dostęp do znacznie większej grupy odbiorców.

Zwielokrotnienie zysków

Dobrze pozycjonowana strona uzyskuje coraz lepsze wyniki w wyszukiwarce, coraz więcej ludzi ją widzi, gdy wyszukuje dany produkt czy usługę. Znacznie zwiększa się więc liczba wejść na stronę, a to przekłada się na liczbę zakupów.

Eksplozja rozpoznawalności

Większy ruch na stronie i powiększone zyski łączą się z rozpoznawalnością marki. Zadowolony konsument chętnie do nas wraca czy poleca znajomym. Rozpoznawalność i opinia klientów są bezcenne.

Supremacja nad konkurencją

Bycie hegemonem we własnej branży to zapewne cel wielu przedsiębiorstw. Jego osiągnięcie pozwala na stawianie zupełnie nowych celów.

Precyzyjnie wyselekcjonowana grupa docelowa

Stworzenie idealnego targetu wymaga wiedzy i doświadczenia, jednak efekt wart jest poświęconego czasu. Dopasowanie produktu czy usługi do grupy docelowej podczas pozycjonowania sprawia, że jesteśmy w stanie zwiększyć współczynnik wejść na stronę. Sam ruch nie wystarczy jednak do generowania wysokich miejsc w SERP.

Optymalizacja SEO strony na Francję

Trzeba być skrupulatnym, drobiazgowym i cierpliwym, gdyż nawet z pozoru niewinny element pozycjonowania może w ogólnym rozrachunku sprawić, że cała kampania nie odniesie sukcesu.

Odpowiednie treści

Content musi być dopasowany do odbiorcy, a język do przekazu. W trakcie działania SEO boty sprawdzają zgodność języka z lokalizacją. Użytkownik zaś sprawdzi jego poprawność w większym stopniu. Warto więc zatrudnić SEO copywritera, najlepiej native speakera, który bezbłędnie włada językiem francuskim.

Ruch wewnętrzny

Oprócz linkowania zewnętrznego istnieje także linkowanie wewnętrzne, które w równie ważnym stopniu wpływa na pozycję strony. Internal link to znaki drogowe dla użytkownika i dla botów. Służą do usprawnienia poruszania się po stronie.

Algorytmy wyszukiwarki analizują te połączenia, tworzą hierarchię podstron i pozwalają na wyższe ich wyświetlanie w wyszukiwarce, co jest celem pozycjonowania stron internetowych we Francji.

Pozycjonowanie stron Francja musi uwzględniać wymogi UX (User Experience – doświadczenia użytkownika) i SEO.

Elementy meta

To tytuł strony (meta title) oraz jej opis (meta description). Warto zwrócić uwagę na ich wygląd i treść. Są to dwa pierwsze elementy, które widzi użytkownik w wynikach wyszukiwania. Dobrze napisane mogą zachęcić do wejścia na stronę.

Reorganizacja grafik

Grafiki powinny być unikalne – własne zdjęcia czy elementy stworzone na zamówienie. Boty nie potrafią rozpoznać tego, co grafika przedstawia, dlatego muszą być dobrze opisane – nazwa pliku, adres URL i atrybut alt.

Przyjazny URL

To czynnik istotny zarówno dla algorytmów wyszukiwarek, jak i dla użytkowników – klientów i kontrahentów. Nawet jeśli nasza domena wygląda profesjonalnie, to może się zdarzyć, że adres podstrony będzie wyglądał inaczej. Trzeba o niego zadbać.

Wersja mobilna

Odsetek posiadaczy smartfonów na świecie zwiększa się z roku na rok. Trzeba zadbać o to, żeby treści wyświetlane na urządzeniach mobilnych były dostosowane do wielkości ekranu, a strona renderowała się w odpowiednim czasie.

Pozycjonowanie na domenie .fr

Podczas wejścia na nowy rynek trzeba rozważyć, czy decydujemy się na stworzenie nowej strony dopasowanej do nowego kraju, czy będziemy bazować na dotychczasowej stronie i wprowadzimy na niej tłumaczenie na odpowiedni język.

Domena z końcówką .fr

Rodzima domena wzbudza większe zaufanie wśród odbiorców. Jest także kolejnym elementem do stworzenia spójnego produktu, który pozycjonowanie we Francji wyniesie na szczyty wyników wyszukiwarki. Domeny z końcówką .fr będą wyżej pozycjonowane od tych z końcówką .pl czy nawet .com.

Keyword w nazwie

Nazwę główną domeny najczęściej tworzy nazwa firmy czy skrót. Jeśli mamy za sobą analizę słów kluczowych, ale jeszcze nie stworzyliśmy strony internetowej, możemy zastanowić się, czy użyć keywords w nazwie. O ile występują naturalnie, mogą przysłużyć się pozycjonowaniu.

Hosting we Francji – czy jest konieczny?

Hosting to udostępnianie przez firmę zewnętrzną miejsca na dysku dla naszej strony internetowej i jej zasobów. Pozycjonowanie stron .fr potrzebuje wydajnego i stabilnego hostingu, gdyż każdy zastój w dostępie do strony może być czynnikiem obniżającym jej wynik w SERP.

Według wielu ekspertów warto wybrać hosting w kraju, w którym chcemy działać.

Unikalne treści

Treści udostępniane na stronie, czy to w formie bloga, czy opisów produktów i kategorii, muszą być niepowtarzalne. Dla algorytmów sytuacja jest jasna – powielanie treści z innych stron prowadzi do złych wyników w SERP.

W temacie treści warto zwrócić uwagę na używanie przez Francuzów skrótowców oraz akronimów.

Podczas pozycjonowania we Francji warto mieć na uwadze to, co lubią robić odbiorcy.

Pozycjonowanie lokalne we Francji

Jeśli oferujemy produkty czy usługi w danym miejscu, to pozycjonowanie powinno uwzględniać lokalizację.

Jeśli decydujemy się na pozycjonowanie lokalne, musimy wprowadzić kilka elementów na naszej stronie. Rozważmy dołączenie do słów kluczowych nazwy miejscowości czy regionu.

Dokładny target

Frazy lokalne, szczególnie typu long tail, pozwalają na wykrystalizowanie grupy docelowej. Możemy za ich pomocą dotrzeć do klientów, którzy są najbliżej naszej firmy bądź zaoferować lokalny produkt.

Lokalne pozycjonowanie powinno także dopasować frazy do miejscowych przyzwyczajeń. Jest to kolejny krok do zbudowania idealnej grupy docelowej.

Dokładne nazwy

Lokalne pozycjonowanie musi uwzględniać także zmiany nazw popularnych produktów czy przedmiotów. Należy dostosowywać treść do lingwistycznych regionalizmów.

Turystyka – potężna gałąź francuskiej gospodarki

Jeśli nasz biznes znajduje się w chętnie odwiedzanym przez turystów miejscu, warto to wykorzystać podczas pozycjonowania strony Francja.

W tym przypadku powinniśmy założyć wizytówkę internetową – Google Moja Firma. Wystarczy wpisać dane firmy, kategorię działalności oraz adres. W następnym kroku wyświetla nam się mapa, na którą nanosimy znacznik.

Każdy przeglądający mapę w okolicy będzie widział naszą firmę i jej dokładną lokalizację.

Z punktu widzenia pozycjonowania ważne jest także dbanie o opinie o naszej firmie, które klienci mogą wystawiać właśnie po utworzeniu przez nas konta Google Moja Firma.

FAQ – pozycjonowanie Francja

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych we Francji?

Specyfika zagranicznego SEO sprawia, że pozycjonowanie stron internetowych we Francji będzie nieco droższe niż standardowe działania optymalizacyjne na terenie kraju. Niemniej jednak na koszty te wpływa wiele czynników, dlatego warto skonsultować je z profesjonalną agencją SEO.

Ile trwa pozycjonowanie we Francji?

Pozycjonowanie we Francji to dość złożony proces, na którego efekty nierzadko czekać trzeba od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Czas ten zależny jest od czynników, takich jak konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych czy rodzaj wykorzystywanych technik optymalizacyjnych.

Czy warto pozycjonować się we Francji?

Pozycjonowanie we Francji niesie za sobą wiele istotnych dla rozwoju marki korzyści. Warto więc przeprowadzić dokładne badania i opracować plan optymalizacyjny, który zapewni napływ nowych klientów z zagranicy, a przy tym zagwarantuje satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.

Sprawdź również naszą ofertę na:
Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę