Zapytaj o ofertę

Pozycjonowanie UK

Jeśli podbiłeś już polski rynek i chcesz dalej się rozwijać, z pewnością warto zainteresować się pozycjonowaniem w UK.

Chcesz być pierwszy w Google?
Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

Pozycjonowanie UK - od czego warto zacząć?

W pierwszym kroku powinieneś zdefiniować grupę docelową. Warto prześledzić etapy, które trzeba przejść, by uzyskać wysokie pozycjonowanie stron UK.

Określ grupę potencjalnych klientów

Przeanalizuj ruch na stronie, np. używając Google Analytics. Zrozumienie, na czym polega pozycjonowanie stron w UK pod względem przepływu Twojej grupy docelowej jest podobne w różnych krajach.

Następnie ustal, kim są Twoi odbiorcy. Informacje te pozwolą określić średni budżet statystycznego klienta czy jego miejsce zamieszkania. Przy pozycjonowaniu stron internetowych UK będzie to miało duże znaczenie.

Wybierz właściwe frazy kluczowe

Pozycjonowanie stron to tylko pozornie trudne wyzwanie. Przy użyciu tych narzędzi uda Ci się określić odpowiednie słowa klucze i tym samym sprawdzić regionalne trendy.

Pierwszym z nich jest Ubersuggest. Dzięki niemu sprawdzisz, jak zachowują się inne słowa powiązane z wybranym hasłem. Wybór słów kluczy to podstawa, aby uzyskać skuteczne pozycjonowanie stron.

Ubersuggest

Drugim narzędziem jest AnswerThePublic. Tutaj znajdziesz „frazy długiego ogona”. To dosyć szczegółowe zapytania składające się z kilku słów.

Co zrobić, jeśli startujesz z nową stroną?

Decydując się na pozycjonowanie stron UK, pamiętaj o:

  • używaniu małej liczby słów kluczowych. Celuj w jakość, nie ilość;
  • cała strona powinna być angielską wersją językową;
  • wybierz brytyjską domenę;
  • twórz rzetelne treści dla swojego odbiorcy;
  • sprawdź, czy Twoje fachowe usługi są popularne — użyj brytyjskiego Google Trends.

Warto rozpocząć przygodę z zagranicznym SEO i pozycjonowaniem strony na UK.

określenie grupy docelowej

Pozycjonowanie zagraniczne w Google UK

Aby poznać swojego klienta na Wyspach, potrzebne będą Ci te narzędzia:

  • Google Analytics;
  • Business Page Insights dla Facebooka.
  • Think with Google — dzięki niemu zrozumiesz, jacy są potencjalni klienci i odkryjesz rzeczy, które jutro będą kształtować Twój rynek zbytu;
  • Reddit i Quora — czyli tematyczne fora, witryny, które pomogą Ci znaleźć wenę do tworzenia nowych treści, opisów produktów i udoskonalania swoich usług.

Na co musisz uważać, rozpoczynając proces pozycjonowania w Google?

Istnieją pewne przeszkody, na które warto zwrócić uwagę. Należą do nich:

  • pułapki językowe — sprawdzaj, czy dana fraza lub słowo kluczowe są używane w języku angielskim;
  • klęska urodzaju — za dużo leadów, zamówień do przeprocesowania, tym samym — klientów, którzy pozostają źle obsłużeni. To negatywnie wpłynie na Twój biznes, szczególnie jeżeli będziesz wysoko w wynikach wyszukiwania na brytyjskim rynku;
  • nieuczciwa konkurencja.

kara od Google

Warto zastanowić się nad pomocą, jaką daje agencja SEO. Dzięki niej pozycjonowanie stron UK nie będzie problemem.

Podobieństwa w pozycjonowaniu na UK i PL

  • Użycie krajowych rozszerzeń domeny — zakończeń odpowiednich dla Wielkiej Brytanii .co.uk, a dla Polski .pl.
  • Zasady SEO, czyli: konkurencyjne słowa kluczowe, link building, budowanie pozycji w social mediach, dobrze sformatowane strony internetowe zarówno na przeglądarki, jak i telefony komórkowe, wysokiej jakości treści na witrynie.

dbanie o profil w social mediach

Różnice

  • W Polsce lepiej pozycjonują się frazy długiego ogona ze względu na charakter języka.
  • Język — to, w jakim języku mówimy, kształtuje również nasze potrzeby zakupowe.
  • Oczekiwania w stosunku do produktów, usług i treści

Pozycjonowanie stron w UK - korzyści

Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu będziesz o krok przed konkurencją

Dodawaj merytoryczne treści, spraw, żeby strona była szybsza i kontroluj, co się dzieje ze słowami kluczowymi. Pozycjonowanie stron internetowych w UK to wieloczęściowy, ciągły proces.

Czy blog jest potrzebny? Może przydać się w sprzedaży publikacji sponsorowanych. Dzięki rzetelnym artykułom możesz dokonać skutecznej budowy bazy linków zewnętrznych i wewnętrznych.

Większa wiarygodność w sieci

Jeżeli adres Twojej strony internetowej znajduje się na początku stawki, to spełniasz już warunki wyszukiwarki.

Proces pozycjonowania UK zgodnie z wytycznymi Google kształtuje Twój obraz i wiarygodność w Internecie.

wzajemne zaufanie - Google-użytkownik

SEO pomaga znaleźć nowych klientów

Jeśli dobrze ustawisz słowa klucze, to już po kilku miesiącach zaczniesz odczuwać pozytywne skutki takiej promocji.

Strona stanie się bardziej użyteczna

Pozycjonowanie stron internetowych w Wielkiej Brytanii poprawia jakość UX, czyli user experience – doznania związane z użytkowaniem witryny.

Przykłady dobrego UX dzięki SEO:

  • szybsze ładowanie się stron,
  • przejrzysta nawigacja po witrynie,
  • dobrze skatalogowane produkty,
  • treść zrozumiała dla każdego.

Zoptymalizowana strona internetowa pod wyszukiwarkę sprawi, że Twoje działania staną się zorganizowane i uzasadnione.

Swobodnie ustalisz swoje cele oparte o ruch na stronie czy przychody.

Właściwe pozycjonowanie zwiększa zaangażowanie Twoich potencjalnych klientów

Inwestujesz w dobrą treść na stronie oraz masz rozwinięte social media? Pamiętaj, że w taki sposób możesz liczyć na zwiększenie zysków i zdobycie uwagi klienta.

Podsumowanie

Korzyści z pozycjonowania strony na UK:

  • zwiększasz swoją widoczność na rynku zagranicznym;
  • budujesz zaufanie klienta do siebie;
  • tworzysz silną markę rynku nie tylko za granicą.

silna pozycja firmy na rynku zagranicznym

Optymalizacja SEO strony na Anglię

Jeśli chcesz wejść na rynek brytyjski, musisz stworzyć podstrony w British English.

Następnie czas na audyt SEO, który pokaże, jakie kroki trzeba podjąć, żeby strona zyskała wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jakie etapy składają się na audyt SEO?

  • Sprawdzenie witryny w Google Search Console.
  • Ocena pozycjonowania UK on-site – odkryjesz, czy masz dobrze zoptymalizowaną stronę pod kątem: tagów, słów kluczowych, HTML, CSS.
  • Audyt cytowań, który wskaże, czy treści na stronie wygenerowały backlinki (hiperłącza do Twojej witryny z innych miejsc w sieci).
  • Porównanie do konkurencji.
  • Audyt działania strony – sprawdzisz, czy Twoja witryna jest przyjazna użytkownikowi.

Ważne narzędzia do audytu SEO przy pozycjonowaniu na UK

W procesie SEO na Wielką Brytanię przydadzą się:

  1. Google Search Console — pozwala na sprawdzenie indeksacji i problemów z pozycjonowaniem stron. Dowiesz się, czy Twoja odpowiednio wyświetla się w organicznych wynikach wyszukiwarki Google.
  2. narzędzie Google Search Console

  3. SEMrush — tool do audytu strony, który sprawdza ponad 130 błędów technicznych i SEO.
  4. Ahrefs — aplikacja w chmurze wyłapująca najważniejsze niedociągnięcia na witrynie.
  5. SpyFU — aplikacja ocenia Twoją kampanię SEO. Sprawdza „złe” frazy kluczowe oraz błędy konkurencji. Pozwoli Ci na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.
  6. Screaming Frog — Twój własny crawl bot (skrypt), który sprawdza witrynę pod kątem SEO, linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, treści, meta opisy i tagi.

Czym kierować się przy wyborze agencji do współpracy?

  • Zanim przejdziesz do wyboru firmy, spróbuj określić, co chcesz osiągnąć. Jeżeli celem jest pozycjonowanie stron UK, ustal swój docelowy przychód i poziom ulepszenia widoczności.
  • Stawiaj na firmy z polecenia. To najlepsza forma, bo przy okazji dowiesz się, jak wygląda współpraca z taką organizacją i czy odpowiada Ci jej podejście.
  • Wyślij briefy do kilku firm prowadzących działania SEO. Porównaj ich warunki, ceny i obietnice. Profesjonalna agencja powinna przejrzyście przedstawić sposoby na pozycjonowanie stron w UK.
  • wybór najlepszej agencji SEO

  • Rozliczaj się „za wynik”.
  • Ufaj i kontroluj w trakcie współpracy. Nie daj sobie wmówić, że coś działa, jeżeli uzyskanie długofalowych efektów nie będzie możliwe.

Pozycjonowanie strony WWW na domenie UK

Właściwą witryną dla prowadzenia biznesu na brytyjskim rynku jest ta o rozszerzeniu .uk lub co.uk (.com to mało popularna opcja na terenie Wielkiej Brytanii).

Pułapki domeny w UK

  • Unikaj zastępowania słów liczbami.
  • Jeżeli Twoja nazwa jest wieloczłonowa, zapisz ją w jednym ciągu znaków.
  • Używaj opisów, które nie są licencjonowane.
  • Postaw na prostotę.
  • Unikaj słów, które brzmią tak samo.
  • Sprawdź czy inne zakończenia np. .net lub .com mają już taką domenę. Jeżeli znajdziesz taką stronę, musisz poszukać innej nazwy witryny.
  • Sprawdź historię domeny – to pozwoli uniknąć pomylenia z inną, może już nieistniejącą firmą.

Czy można pozycjonować stronę z polską domeną?

Jeżeli jesteś właścicielem dużego sklepu czy biznesu online, wejście na nowy rynek UK wiąże się z tłumaczeniem całej strony, do której nie można już zmienić rozszerzenia domeny. Co zrobić, żeby dobrze pozycjonować stronę na UK?

angielska domena w wyszukiwarce

  • Dodaj odnośnik kraju do początku nazwy domeny.
  • Rozszerz nazwę strony o państwo docelowe.

Jeśli nie chcesz tego przygotowywać na własną rękę, odpowiednia agencja SEO Ci pomoże.

Pozycjonowanie lokalne w Wielkiej Brytanii (UK)

O czym pamiętać, wchodząc na lokalny rynek UK? Stawiaj na unikalną zawartość strony, która będzie odpowiadać potrzebom Twojego przyszłego klienta.

Czym jest lokalne pozycjonowanie stron UK?

To dostosowanie swojej strategii SEO tak, aby znaleźć klienta w danym obszarze geograficznym.

SEO na określonym terytorium może być wskazane dla usług i produktów dostępnych tylko lokalnie.

Warto pozycjonować stronę na UK szczególnie, kiedy liczy się klient z danego regionu. To ważne zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych.

Jakie kroki podjąć, żeby dobrze pozycjonować lokalnie?

Zacznij od wizytówki w Google My Business

  1. Stwórz i zweryfikuj konto.
  2. Użyj Google Post, żeby Twoja wizytówka Google tętniła życiem w ramach pozycjonowania UK.
  3. Namów swoich klientów na pozostawienie opinii.
  4. Odpowiadaj na nie z szacunkiem. Jeżeli zdarzy się opinia niepochlebna — pamiętaj o zasadzie „klient ma zawsze rację”.

wizytówka Google

Przeprowadź audyt NAP

NAP to skrót od podstawowych danych Twojej firmy — name, address, phone number. Sprawdzenie informacji w Internecie pod tym kątem daje pewność, że w każdym miejscu online są one prawidłowe.

Zbuduj lokalną siatkę cytowań

Udzielaj się w regionalnych social mediach, nawiązuj kontakt z twórcami stron podobnych tematycznie do Twojej. Dzięki zbudowaniu sieci cytowań o Twojej firmie umacniasz zaufanie do marki i dajesz szansę na znalezienie w Internecie pozycjonowanej witryny.

Zoptymalizuj treści pod lokalne słowa kluczowe

Ten krok jest niezmienny, nieważne czy pozycjonujesz lokalnie, czy na duże rynki. Słowa klucze to zasadniczy element pozycjonowania na mniejszy obszar geograficzny. Sprawdź krótkie słowa kluczowe i frazy długiego ogona.

Spraw, żeby oceny Twoich działań i firmy znalazły się na różnych platformach

Zadbaj o rozszerzenie grupy odbiorców, a więc o to, żeby było Cię widać zarówno wśród młodych, jak i starszych odbiorców. Pozwalają na to różne platformy pośredniczące.

Zoptymalizuj stronę pod telefony komórkowe

Zdecydowana większość CMS ma wtyczki, które optymalizują stronę internetową pod telefony komórkowe. Pamiętaj o internautach używających urządzeń bezprzewodowych!

Jeżeli szukasz pomocy przy pozycjonowaniu UK, zgłoś się do nas! Podczas rozmowy możesz zapytać m.in. o to, ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych czy też, jakie są zasady sprawnego SEO.

FAQ – pozycjonowanie UK

Ile kosztuje pozycjonowanie w UK?

Pozycjonowanie w UK to dość wymagający proces, którego koszty będą nieco wyższe niż w przypadku SEO na terenie kraju. Niemniej jednak na cenę tego procesu wpływ ma wiele czynników, dlatego warto skonsultować to z profesjonalną agencją SEO.

Czy długo trzeba czekać na rezultaty pozycjonowania w UK?

Pozycjonowanie w UK to czasochłonny proces, na którego efekty czekać trzeba od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Czas ten uwarunkowany jest czynnikami, takimi jak konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych, aktualna pozycja strony w wyszukiwarce czy rodzaj wykorzystanych technik SEO.

Czy warto pozycjonować się lokalnie w UK?

Pozycjonowanie lokalne w UK to świetne rozwiązanie dla każdego przedsiębiorstwa, któremu zależy na pozyskiwaniu nowych klientów z określonego obszaru geograficznego. Lokalne SEO jest ponadto znacznie tańszym rozwiązaniem, dlatego koncepcję tę rozważyć powinien każdy właściciel małej lub początkującej firmy.

Korzyści z pozycjonowania stron na UK

Pozycjonowanie stron na UK to proces, który niesie za sobą wiele istotnych dla rozwoju marki korzyści. Zaliczyć do nich można możliwość dotarcia do szerokiego grona zagranicznych odbiorców, lepszą widoczność w wyszukiwarce oraz satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.

Sprawdź również naszą ofertę na:
Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 11

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę