Zapytaj o ofertę

Linki afiliacyjne - definicja

Link afiliacyjny to specjalny rodzaj łącza internetowego, który zawiera unikalny identyfikator. Ten identyfikator pozwala firmie śledzić, kto skierował użytkownika do ich strony internetowej. Gdy ktoś kliknie na link afiliacyjny i dokona zakupu lub wykonania określonej akcji (takiej jak rejestracja), osoba, która udostępniła link, otrzymuje prowizję.
Linki afiliacyjne

Gdzie umieszczać linki afiliacyjne

Linki afiliacyjne można umieszczać w różnych miejscach w Internecie. Najpopularniejsze miejsca to strony internetowe, blogi, profile w mediach społecznościowych, e-maile, aplikacje mobilne, filmy na YouTube i wiele innych. Kluczem jest umieszczenie linków tam, gdzie będą one widoczne dla potencjalnych klientów.

Jak działają linki afiliacyjne

Link afiliacyjny jest zazwyczaj generowany przez sieć afiliacyjną lub bezpośrednio przez firmę, której produkt lub usługę promujesz. Kiedy użytkownik kliknie na ten link, zostaje przekierowany na stronę docelową – najczęściej jest to strona produktu. Jeśli użytkownik dokona zakupu lub wykona inną akcję, która zapewnia Ci prowizję, zostanie to odnotowane i przypisane do Twojego konta.

Zastosowanie linków afiliacyjnych

Linki afiliacyjne są popularnym narzędziem marketingowym wykorzystywanym przez influencerów, blogerów, właścicieli stron internetowych i inne osoby, które chcą zarabiać pieniądze poprzez polecenie produktów lub usług. Są one często używane w kontekście marketingu treści, gdzie wartość dla czytelnika (np. recenzja produktu, porada, tutorial) jest połączona z możliwością zarobku dla twórcy treści.

Korzyści z używania linków afiliacyjnych

Linki afiliacyjne oferują wiele korzyści. Po pierwsze, umożliwiają zarabianie pieniędzy na podstawie poleceń. Po drugie, są łatwe do wdrożenia – wystarczy skopiować i wkleić kod do swojej strony internetowej lub profilu w mediach społecznościowych. Po trzecie, są skutecznym narzędziem marketingowym, które pozwala firmom docierać do nowych klientów za pośrednictwem rekomendacji od zaufanych źródeł.

Oceń tekst
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Paweł Borowik
Head of Sales
Paweł Borowik Head of Sales
Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

    Twoja rola w firmie
    Twoja rola w firmie
    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!