Współpraca z agencją SEO czy samodzielna optymalizacja treści?

Współpraca z agencją SEO czy samodzielna optymalizacja treści?

Yan Krukov/pexels.com

Obecność w internecie jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu w niemal każdej branży. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek jest więc popularniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Marketing internetowy obejmuje reklamy w mediach społecznościowych, doskonałą treść, kampanie PPC i wiele innych elementów, które wpływają na sukces firmy. Coraz większe potrzeby związane z działalnością w sieci prowadzą do bardzo ważnej decyzji, a mianowicie wyboru między współpracą z doświadczoną agencją SEO a samodzielną optymalizacją treści pod kątem wyszukiwarek.

W tym artykule przyjrzymy się bliżej kilku problemom, jakie firmy mogą spotkać podczas przeprowadzania SEO na własną rękę oraz zwrócimy uwagę na zalety korzystania z usług profesjonalnej firmy.

Problemy z samodzielnie przeprowadzanym SEO

Firmy zwykle próbują samodzielnie optymalizować swoje treści, aby zaoszczędzić czas i pieniądze. Okazuje się jednak, że bez rzeczywistego doświadczenia i niezbędnej wiedzy proces SEO może zakończyć się już na stworzeniu planu i ustaleniu celów. Działanie na własną rękę może przynieść więcej problemów niż korzyści. Oto niektóre z nich:

Czasochłonność

Właściciele firm, które chcą przeprowadzać optymalizację treści samodzielnie, muszą uświadomić sobie, że proces ten jest niezwykle złożony, przez co zajmuje dużo czasu. Nie bez powodu SEO jest indywidualną branżą. Jeśli więc nie jesteś w stanie poświęcić godzin na pisanie treści i zdobywanie linków zwrotnych, koniecznie pomyśl o współpracy z doświadczonym zespołem.

Trudność budowania zespołu

Świat SEO nieustannie się rozwija. Firma, która zdecydowała się na samodzielne SEO, szybko nauczy się, że sukces wymaga szerokiej wiedzy. Budowanie zespołu do spraw optymalizacji zwykle oznacza umieszczanie pracowników z małym doświadczeniem na wysokich i odpowiedzialnych stanowiskach, operujących w zakresie zarządzania. Bez specjalistycznych umiejętności Twoja marka nigdy nie pokona branżowych rywali, którzy korzystają z pomocy ekspertów.

Ryzyko finansowe

Brak doświadczenia i wynikające z tego problemy będą kosztować Twoją firmę więcej, niż warta jest pomoc specjalistów. Płacenie pracownikowi, który wykonuje część obowiązków, może wydawać się dobrym pomysłem, ale ostatecznie okazuje się bardzo nieopłacalną inwestycją. Warto zwrócić uwagę, że zatrudnienie pełnoetatowego, wewnętrznego eksperta SEO jest również niezwykle kosztowne. Współpraca z profesjonalną agencją nie tylko zapewnia, że optymalizacja treści jest na naprawdę najwyższym poziomie, ale także pozwala maksymalnie wykorzystać przeznaczony na to budżet.

Brak obiektywizmu

Będąc właścicielem firmy, niezwykle trudno jest obiektywnie ocenić funkcjonowanie wszelkich procesów w niej zachodzących. Jeśli nie uda Ci się zidentyfikować usterek swojej witryny, z pewnością nie osiągniesz zamierzonych efektów. Agencje SEO dokładnie analizują i rozwiązują wszelkie problemy, które Ty możesz przeoczyć.

Dlaczego warto zatrudnić agencję SEO?

Samodzielnie przeprowadzana optymalizacja treści może bardzo niekorzystnie wpłynąć na Twój budżet, a zwrot z inwestycji okazać się może bardzo niesatysfakcjonujący. Dlatego też większość firm, które chcą poprawić swoje pozycje na liście wyników wyszukiwania, nawiązuje współpracę z profesjonalnymi agencjami SEO. Pamiętaj jednak, że aby odnieść sukces, Twój zespół wciąż musi być zaangażowany we wszelkie przeprowadzane procesy. Firmy SEO pomagają swoim klientom nie tylko zaoszczędzić czas i pieniądze, ale także zanotować pożądany zwrot z inwestycji. Eksperci posiadają bowiem niemałe doświadczenie, wachlarz różnorodnych usług, specjalistyczne narzędzia i skuteczne schematy strategii marektingowych, dzięki którym możliwie jest osiągnięcie niemal każdego celu.

Indywidualna strategia

Wiele agencji może zapewnić firmom rozwój, który bez takiej współpracy mógłby zająć nawet lata. Jeśli więc jesteś zainteresowany blogowaniem, tworzeniem płatnych reklam w mediach społecznościowych lub tworzeniem strategii PPC, koniecznie musisz skorzystać z pomocy wykwalifikowanych ekspertów, aby przeprowadzane procesy były rzeczywiście skuteczne. Dzięki zatrudnieniu agencji Twoja firma może zyskać szansę na rozwijanie marki w wielu obszarach, nawet tych wykraczających poza SEO, które obejmują projektowanie stron internetowych, tworzenie treści, marketing w mediach społecznościowych, zarządzanie kampanią PPC i procesem zdobywania recenzji.


Źródło: fauxels/pexels.com

Digital marketing nie posiada uniwersalnej strategii, która sprawdzi się w każdym przypadku. Współpraca z doświadczoną agencją zapewni Ci indywidualny plan działania i sprawi, że Twoja firma będzie obecna na wielu obszarach.

Dostęp do specjalistycznych narzędzi

Współpracując z agencją SEO, masz możliwość skorzystania z wielu specjalistycznych narzędzi, które w przypadku zakupu we własnym zakresie znacznie naruszyłyby Twój budżet. Warto też zwrócić uwagę, że przeciętny człowiek nie wie, jak znaleźć lub wybrać odpowiednie programy, dlatego zatrudnienie zespołu ekspertów okazuje się najlepszym rozwiązaniem. Mają oni bowiem dostęp do wielu cennych narzędzi, takich jak SEMRush i Screaming Frog, które ułatwiają proces optymalizacji i zapewniają doskonałe wyniki.

Podsumowanie

Widzisz już pewnie, że samodzielnie przeprowadzana optymalizacja treści nie jest niemożliwa, ale zdecydowanie trudna, wymagająca i nierzadko także droga. Z pomocą wykwalifikowanej firmy SEO jesteś w stanie osiągnąć niesamowite wyniki, które trudno byłoby wygenerować, działając wewnętrznie. Jeśli więc chcesz przenieść swój biznes na wyższy poziom, koniecznie skontaktuj się z nami, a razem stworzymy strategię, dzięki której pokonasz wszystkich branżowych rywali i zdobędziesz nowych klientów.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Obrazy jako istotny element strategii sprzedażowej

    Obrazy jako istotny element strategii sprzedażowej

    Chcesz przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż? Wysokiej jakości obrazy sprawdzą się w tym celu idealnie! Sprawdź, na co zwrócić uwagę przy ich wybieraniu.
    Optymalizacja SEO dla stron e-commerce – jak zwiększyć ruch i poprawić sprzedaż?

    Optymalizacja SEO dla stron e-commerce – jak zwiększyć ruch i poprawić sprzedaż?

    Podstawy funkcjonowania strony e-commerce. Jak powinien wyglądać Twój sklep internetowy? Zacznij od optymalizacji SEO. E-handel – w jaki sposób stworzyć dobrą witrynę dla sklepu internetowego? Zadbaj o techniczne fundamenty witryny, aby zwiększyć swoją konwersję.
    Jak linkowanie wewnętrzne wpływa na SEO strony?

    Jak linkowanie wewnętrzne wpływa na SEO strony?

    inkowanie wewnętrzne jest niezbędnym działaniem w każdej witrynie, jednak jak dzięki temu osiągnąć sukces? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.