Zapytaj o ofertę
Współpraca z agencją SEO czy samodzielna optymalizacja treści?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Współpraca z agencją SEO czy samodzielna optymalizacja treści?

Współpraca z agencją SEO czy samodzielna optymalizacja treści?

5 min. czytania

Obecność w internecie jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu w niemal każdej branży. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek jest więc popularniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Marketing internetowy obejmuje reklamy w mediach społecznościowych, doskonałą treść, kampanie PPC i wiele innych elementów, które wpływają na sukces firmy. Coraz większe potrzeby związane z działalnością w sieci prowadzą do bardzo ważnej decyzji, a mianowicie wyboru między współpracą z doświadczoną agencją SEO a samodzielną optymalizacją treści pod kątem wyszukiwarek.

W tym artykule przyjrzymy się bliżej kilku problemom, jakie firmy mogą spotkać podczas przeprowadzania SEO na własną rękę oraz zwrócimy uwagę na zalety korzystania z usług profesjonalnej firmy.

Problemy z samodzielnie przeprowadzanym SEO

Firmy zwykle próbują samodzielnie optymalizować swoje treści, aby zaoszczędzić czas i pieniądze. Okazuje się jednak, że bez rzeczywistego doświadczenia i niezbędnej wiedzy proces SEO może zakończyć się już na stworzeniu planu i ustaleniu celów. Działanie na własną rękę może przynieść więcej problemów niż korzyści. Oto niektóre z nich:

Czasochłonność

Właściciele firm, które chcą przeprowadzać optymalizację treści samodzielnie, muszą uświadomić sobie, że proces ten jest niezwykle złożony, przez co zajmuje dużo czasu. Nie bez powodu SEO jest indywidualną branżą. Jeśli więc nie jesteś w stanie poświęcić godzin na pisanie treści i zdobywanie linków zwrotnych, koniecznie pomyśl o współpracy z doświadczonym zespołem.

Trudność budowania zespołu

Świat SEO nieustannie się rozwija. Firma, która zdecydowała się na samodzielne SEO, szybko nauczy się, że sukces wymaga szerokiej wiedzy. Budowanie zespołu do spraw optymalizacji zwykle oznacza umieszczanie pracowników z małym doświadczeniem na wysokich i odpowiedzialnych stanowiskach, operujących w zakresie zarządzania. Bez specjalistycznych umiejętności Twoja marka nigdy nie pokona branżowych rywali, którzy korzystają z pomocy ekspertów.

Ryzyko finansowe

Brak doświadczenia i wynikające z tego problemy będą kosztować Twoją firmę więcej, niż warta jest pomoc specjalistów. Płacenie pracownikowi, który wykonuje część obowiązków, może wydawać się dobrym pomysłem, ale ostatecznie okazuje się bardzo nieopłacalną inwestycją. Warto zwrócić uwagę, że zatrudnienie pełnoetatowego, wewnętrznego eksperta SEO jest również niezwykle kosztowne. Współpraca z profesjonalną agencją nie tylko zapewnia, że optymalizacja treści jest na naprawdę najwyższym poziomie, ale także pozwala maksymalnie wykorzystać przeznaczony na to budżet.

Brak obiektywizmu

Będąc właścicielem firmy, niezwykle trudno jest obiektywnie ocenić funkcjonowanie wszelkich procesów w niej zachodzących. Jeśli nie uda Ci się zidentyfikować usterek swojej witryny, z pewnością nie osiągniesz zamierzonych efektów. Agencje dokładnie analizują i rozwiązują wszelkie problemy, które Ty możesz przeoczyć.

Dlaczego warto zatrudnić agencję SEO?

Samodzielnie przeprowadzana optymalizacja treści może bardzo niekorzystnie wpłynąć na Twój budżet, a zwrot z inwestycji okazać się może bardzo niesatysfakcjonujący. Dlatego też większość firm, które chcą poprawić swoje pozycje na liście wyników wyszukiwania, nawiązuje współpracę z profesjonalnymi agencjami SEO. Pamiętaj jednak, że aby odnieść sukces, Twój zespół wciąż musi być zaangażowany we wszelkie przeprowadzane procesy. Firmy SEO pomagają swoim klientom nie tylko zaoszczędzić czas i pieniądze, ale także zanotować pożądany zwrot z inwestycji. Eksperci posiadają bowiem niemałe doświadczenie, wachlarz różnorodnych usług, specjalistyczne narzędzia i skuteczne schematy strategii marektingowych, dzięki którym możliwie jest osiągnięcie niemal każdego celu.

Indywidualna strategia

Wiele agencji może zapewnić firmom rozwój, który bez takiej współpracy mógłby zająć nawet lata. Jeśli więc jesteś zainteresowany blogowaniem, tworzeniem płatnych reklam w mediach społecznościowych lub tworzeniem strategii PPC, koniecznie musisz skorzystać z pomocy wykwalifikowanych ekspertów, aby przeprowadzane procesy były rzeczywiście skuteczne. Dzięki zatrudnieniu agencji Twoja firma może zyskać szansę na rozwijanie marki w wielu obszarach, nawet tych wykraczających poza SEO, które obejmują projektowanie stron internetowych, tworzenie treści, marketing w mediach społecznościowych, zarządzanie kampanią PPC i procesem zdobywania recenzji.

 

Digital marketing nie posiada uniwersalnej strategii, która sprawdzi się w każdym przypadku. Współpraca z doświadczoną agencją zapewni Ci indywidualny plan działania i sprawi, że Twoja firma będzie obecna na wielu obszarach.

Dostęp do specjalistycznych narzędzi

Współpracując z agencją, masz możliwość skorzystania z wielu specjalistycznych narzędzi, które w przypadku zakupu we własnym zakresie znacznie naruszyłyby Twój budżet. Warto też zwrócić uwagę, że przeciętny człowiek nie wie, jak znaleźć lub wybrać odpowiednie programy, dlatego zatrudnienie zespołu ekspertów okazuje się najlepszym rozwiązaniem. Mają oni bowiem dostęp do wielu cennych narzędzi, takich jak SEMRush i Screaming Frog, które ułatwiają proces optymalizacji i zapewniają doskonałe wyniki.

Podsumowanie

Widzisz już pewnie, że samodzielnie przeprowadzana optymalizacja treści nie jest niemożliwa, ale zdecydowanie trudna, wymagająca i nierzadko także droga. Z pomocą wykwalifikowanej firmy SEO jesteś w stanie osiągnąć niesamowite wyniki, które trudno byłoby wygenerować, działając wewnętrznie. Jeśli więc chcesz przenieść swój biznes na wyższy poziom, koniecznie skontaktuj się z nami, a razem stworzymy strategię, dzięki której pokonasz wszystkich branżowych rywali i zdobędziesz nowych klientów.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 13
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    People Also Ask (Podobne pytania) w Google – co to jest?
    People Also Ask (Podobne pytania) w Google – co to jest?
    Google nie zwalnia tempa w rozwoju funkcjonalności wyszukiwarki. Niemałym zaskoczeniem dla właścicieli stron okazało się PAA. Co oznacza tajemniczy skrót?
    Jak znaleźć kopię strony w Google?
    Jak znaleźć kopię strony w Google?
    Dzięki dostępowi do kopii strony w Google możesz poznać historię danej domeny oraz dowiedzieć się, jak jest ona widziana przez algorytmy wyszukiwarek. Dowiedz się, jak znaleźć kopię strony w Google oraz jak wykorzystać potencjał tego narzędzia.
    Jak pisać meta description? Czy ma wpływ na pozycjonowanie? Sprawdź, jakie są najczęściej popełniane błędy!
    Jak pisać meta description? Czy ma wpływ na pozycjonowanie? Sprawdź, jakie są najczęściej popełniane błędy!
    Meta description daje możliwość opisania zawartości samej witryny i ma spore znaczenie dla użytkowników. Warto znać zasady tworzenia takiego opisu!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.