Wyszukiwanie semantyczne – wszystko, co powinieneś wiedzieć

Wyszukiwanie semantyczne – wszystko, co powinieneś wiedzieć

Vlada Karpovich/pexels.com

Obecnie cyfrowy marketing nie polega już tylko na dodawaniu słów kluczowych w odpowiednie miejsca. Każdy właściciel strony internetowej podejmuje te same działania pod kątem pozycjonowania czy marketingu. Dlatego najważniejsze jest to, aby zostać zrozumianym przez wyszukiwarki i dzięki temu zyskać wysoką pozycję. Wszystko możemy zawdzięczać wyszukiwaniu semantycznemu.

W tym artykule wyjaśnimy Ci, na czym polega semantyczne wyszukiwanie, dlaczego jest ono takie ważne oraz jaki ma wpływ na SEO.

Wyszukiwanie semantyczne - o co właściwie chodzi?

Wyszukiwanie semantyczne jest systemem używanym przez algorytmy wyszukiwarek w celu zrozumienia języka na stronie. Odbywa się to za pomocą samego kontekstu czy zamiaru wyszukiwania.

Celem takich wyszukiwań jest poprawa dokładności wyświetlanych wyników wyszukiwania użytkownika. Aby pokazać mu odpowiednie strony, algorytm musi najpierw, dzięki wyszukiwaniu semantycznemu, zrozumieć jego zapytanie. Właśnie to sprawia, że wyszukiwarki odczytują intencje odbiorców. Dzieje się tak, ponieważ rozumieją one wspomniany wcześniej kontekst treści, a także prawidłowo interpretują powiązane ze sobą słowa.

Dlaczego wyszukiwanie semantyczne jest ważne?

Oczekiwania dotyczące poprawy komfortu użytkownika gwałtownie wzrosły, kiedy Internet zaczął ewoluować. Wyszukiwarka obecnie musi dostarczać wyniki na podstawie intencji użytkownika, a nie kilka wyników niezwiązanych z jego zapytaniem. Oznacza to, że wyszukiwarka musi dostarczać wyniki oparte na zamiarach konsumenta, ponieważ muszą być one dla niego przydatne. Dlatego tak ważne jest, abyś zrozumiał, na czym polega semantyczne wyszukiwanie, ponieważ inaczej Twoje usługi czy produkty mogą nie być w ogóle wyszukiwane przez internautów.


Źródło: Lex Photography/pexels.com

Jeżeli chodzi o wyszukiwanie semantyczne, to dla algorytmu ważniejsze są tematy niż słowa kluczowe. Jednak pamiętaj, że połączenie obu zapewnia najlepsze wyniki wyszukiwania. Właśnie dzięki temu potencjalny klient sklepu internetowego po wpisaniu słowa “buty” nie zobaczy koszulek z tym motywem.

Jeśli zrozumiesz semantyczne SEO, będziesz mógł manipulować intencją użytkownika po to, aby wyszukiwarka wyświetlała Twój produkt lub usługę w pierwszej kolejności na liście wyszukiwań.

Wyszukiwanie semantyczne jest bezpośrednią formą marketingu internetowego, która łączy potencjalnych klientów z firmą, przy jednoczesnym zwiększeniu zaangażowania.

Co wpływa na wyszukiwanie semantyczne?

Semantyczne znaczenie zapytania użytkownika

Wyszukiwarki analizują semantykę lub znaczenie konkretnego zapytania użytkownika, aby dostarczyć mu odpowiednie, zgodne z kontekstem wyniki.

Cel wyszukiwania

Intencja wyszukiwania odnosi się do tego, co i dlaczego jest wpisywane w pasek wyszukiwania. Każdy człowiek ma konkretny cel swoich poszukiwań. Najczęściej jest to zakup konkretnego artykułu albo zaczerpnięcie informacji. Od celu zależy sposób kierowania bezpośrednich wyników.

Co możesz zrobić, aby ulepszyć semantyczne SEO?

Wyszukiwanie głosowe a SEO

Musisz wiedzieć, że na semantyczne wyszukiwanie wpłynęła popularność wyszukiwania głosowego. Obecnie bardzo duża część osób z niego korzysta. Jeśli chcesz zoptymalizować swoje wyszukiwanie głosowe, to pamiętaj, że różni się ono od tradycyjnego SEO. Tutaj sama treść musi być bardziej precyzyjna i odpowiadać na konkretne zapytanie użytkownika. Jeśli chcesz rozwiązać ten problem, postaraj się stworzyć jasne, zwięzłe odpowiedzi na często zadawane pytania. Jeśli stosujesz uporządkowane dane, aby pomóc użytkownikom zrozumieć treść i kontekst, to z pewnością wpłynie to pozytywnie na Twoją witrynę internetową. Przykładowo użytkownik wpisał hasło “niebieskie buty do biegania”. Wyszukiwarka sama potrafi dobrać odpowiednie wyniki do konkretnego zapytania, aby jak najlepiej zadowolić swojego odbiorcę.

Cel wyszukiwania a SEO

Staraj się stale analizować zapytania użytkowników i odpowiadać na te najczęściej zadawane. Ważne, aby tworzyć treść, która opierać się będzie na intencji odbiorcy, a nie na słowach kluczowych. Użytkownik może chcieć porównać ceny lub poznać zalety jednego produktu względem innych. Treści, które odnoszą się do intencji odbiorcy, będą miały wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Zadowolenie użytkownika ponad wszystko

Pamiętaj, że zadowolenie użytkowników jest stawiane na pierwszym miejscu przez algorytmy wyszukiwarek, ponieważ chcą zadowolić go w 100%. Twoja strona internetowa powinna być przyjazna dla odbiorcy, a jednocześnie zapewniać mu płynne i szybkie poruszanie się po niej. Pamiętaj także o kompatybilności witryny z urządzeniami mobilnymi.

Ogólne SEO nadal ważne

Wyszukiwarki podlegają stałym aktualizacjom, ale nie myśl, że wszystkie pozostałe wskazówki ogólnego SEO są już nieprzydatne. Nadal musisz stosować odpowiednie słowa kluczowe, aby nakierować roboty indeksujące na Twoją stronę WWW. Jeśli chcesz poprawić swoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania, to nie zapominaj o technicznym SEO strony!

Podsumowanie

Wyszukiwanie semantyczne szybko się rozwija i zaczyna lepiej działać. Można nazwać ten typ wyszukiwania przyszłością wyszukiwarki. Użytkownik zaczyna otrzymywać bardziej trafne wyniki wyszukiwania, co przekłada się na jego zadowolenie z samej wyszukiwarki. Może to spowodować, że bardziej zainteresowane osoby Twoją firmą zaczną do Ciebie docierać i skorzystają z Twoich usług.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap II: optymalizacja techniczna strony

    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap II: optymalizacja techniczna strony

    W kolejnej części podstaw pozycjonowania dowiesz się m.in. o tym, jak metadane mogą uratować Twoją stronę i dlaczego 7 sekund czekania to zdecydowanie za długo!
    Anchor text – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

    Anchor text – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

    Czym jest anchor text? Jakie typy tekstu zakotwiczenia generują najlepsze wyniki? Odpowiedzi znajdziesz w naszym najnowszym artykule!
    Dobry content SEO – co to znaczy?

    Dobry content SEO – co to znaczy?

    Dobry content SEO jest na wagę złota. Jak tworzyć skuteczne, wspierające pozycjonowanie treści na stronę internetową? Poznaj wskazówki!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.