Znaczniki kanoniczne – czy naprawdę są potrzebne dla zduplikowanych treści?

Znaczniki kanoniczne – czy naprawdę są potrzebne dla zduplikowanych treści?

Fox / pexels.com

Jeśli masz w swojej witrynie strony ze zduplikowaną treścią, roboty wyszukiwarek mogą oceniać obie strony lub tylko jedną z nich. Może się to okazać problemem dla algorytmów, jak również dla Twojego SEO. Jeżeli masz takie treści w swojej witrynie, to szybko musisz pomyśleć o znacznikach kanonicznych! Pozwalają one wyświetlać strony WWW w wynikach wyszukiwania dla konkretnych zapytań. Sam możesz zdecydować, które podstrony chcesz indeksować, a które nie.

W tym artykule wyjaśnimy, czym są znaczniki kanoniczne, jak ich używać i jaki mają wpływ na SEO. Mamy nadzieję, że pomożemy w rozwiązaniu problemu zduplikowanych treści na Twojej stronie internetowej.

Czym jest znacznik kanoniczny i w jakim celu jest on stosowany?

Tag kanoniczny jest fragmentem kodu HTML, który informuje algorytmy, która wersja strony ma pojawiać się w wynikach wyszukiwania dla danego tematu. Może to pomóc w uniknięciu typowych problemów z powielaniem treści na wielu stronach i pomóc użytkownikom Internetu trafić na właściwy link do strony.

Znacznik ten jest zapisywany jako rel=”canonical” w sekcji <head></head> kodu źródłowego HTML strony. Jest to określenie głównego adresu witryny lub jej preferowanej wersji, w celu zaindeksowania przez roboty wyszukiwarek.

Dzięki tagom kanonicznym możesz skierować roboty wyszukiwarek na preferowaną przez Ciebie stronę WWW. Najczęściej stosuje się je, jeśli przedsiębiorca posiada dwie podobne do siebie witryny, które różnią się celem i grupą odbiorców. Znaczniki kanoniczne pozwolą w takiej sytuacji zachować obie strony. Tagów kanonicznych używa się również, aby uniknąć negatywnych skutków powielania treści. Często takie witryny są widziane jako spam, dlatego warto stosować znaczniki.

Dlaczego zduplikowane treści pojawiają się na Twojej stronie internetowej?

Niektórych właścicieli stron WWW może dziwić fakt, że ktoś ma w swojej witrynie zduplikowane treści. W większości przypadków wprowadzają one w błąd i są niezamierzone. Mogą być spowodowane technologią lub samym procesem tworzenia treści.

Powody związane z treścią

  • treść dotyczy ogólnego tematu, dlatego artykuły pokrywają się ze sobą,
  • właściciel strony WWW mógł przez przypadek zduplikować treść na blogu i pozostawić go w witrynie.

Przyczyny techniczne

  • różne wersje strony mobilnej i standardowej,
  • różne wersje językowe witryny,
  • problemy techniczne z komentarzami użytkowników.

Jeżeli chcesz, aby wybrany przez Ciebie adres był pierwszą stroną, którą Google zobaczy, to umieść znacznik kanoniczny na drugim adresie URL, zwłaszcza dotyczy to sytuacji wynikających z przyczyn technicznych.

Źródło: LinkedIn Sales Navigator / pexels.com

Wskazówki dotyczące znaczników kanonicznych

  1. Uważaj na duplikaty

Musisz wiedzieć, że dodawanie znaczników kanonicznych do stron, które nie są dokładnymi duplikatami, ale są zbliżone do siebie treścią, jest możliwe. Należy jednak zachować ostrożność, jeśli rozważasz kanonizację w pobliżu duplikatów. Niekanoniczne strony prawdopodobnie nie będą mogły zostać sklasyfikowane, mimo że nie jest to dokładnie ta sama wersja witryny.

  1. Umieść znaczniki kanoniczne we właściwym miejscu w kodzie HTML

Pamiętaj, aby umieścić tagi kanoniczne we właściwej lokalizacji witryny. Są one umieszczane w nagłówku HTML strony internetowej. Nie warto dodawać ich w innym miejscu.

  1. Nie oszukuj Google!

Nie jest dobrym pomysłem wysyłanie nieprawidłowych sygnałów do Google’a. Oznacza to, że nie należy przekształcać jednej strony w sposób kanoniczny, aby odwoływać się do drugiej strony i odwrotnie. Dotyczy to również nieuwzględniania niekanonicznych adresów URL w mapie witryny. Niestety mija się to z celem i tylko przesyła Google błędne sygnały, co może wpłynąć negatywnie na Twoje SEO.

  1. Twórz tagi samoodwołujące się

Znaczniki kanoniczne mogą odwoływać się same do siebie. Jeśli chcesz, aby bieżący adres URL był główną stroną, możesz umieścić w kodzie HTML tag wskazujący na ten konkretny adres. W ten sposób Google rozpozna preferowaną odmianę. Odwołujące się do siebie kanoniczne adresy URL to z pewnością najlepsza praktyka SEO.

Podsumowanie

Wiesz już, czym są znaczniki kanoniczne, więc nadszedł czas, aby zastosować je w swojej witrynie. Upewnij się, że używasz tych tagów do zarządzania zduplikowanymi treściami i zwiększ swoją szansę na wysoką pozycję w rankingu wyników wyszukiwania.

Mamy nadzieję, że metody opisane przez nas powyżej pomogą Ci zachować kontrolę nad zduplikowaną treścią na Twojej stronie internetowej. Znaczniki kanoniczne wpływają pozytywnie na SEO witryny, dlatego tak ważne jest, aby zadbać o nie i kierować odbiorców na właściwe strony.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat treści SEO na stronie

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat treści SEO na stronie

    Treść zawsze była królem w SEO, dlatego tak ważne jest, aby nie zapominać o niej podczas prowadzenia swojej strony internetowej.
    Czym jest link building – czyli wszystko, co musisz wiedzieć na ten temat

    Czym jest link building – czyli wszystko, co musisz wiedzieć na ten temat

    Zastanawiasz się, czy link building jest właśnie dla Ciebie? Dowiedz się więcej na ten temat z naszego artykułu.
    Ważne wskazówki SEO dla E-commerce

    Ważne wskazówki SEO dla E-commerce

    Chciałbyś lepiej zarządzać swoją stroną sklepu internetowego i generować większy zysk? Zapoznaj się ze wskazówkami SEO, które musisz zastosować na swojej stronie!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.