Zapytaj o ofertę
Czym jest struktura strony internetowej?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czym jest struktura strony internetowej?

Czym jest struktura strony internetowej?

5 min. czytania

Nikt nie lubi tracić czasu. Odpowiednia struktura witryny, która opiera się na intuicyjnej nawigacji, jest więc koniecznością, jeśli chcesz zbudować lojalną społeczność wokół swojej marki. Dziś przyjrzymy się bliżej technicznym aspektom witryny, których zadaniem jest poprawa doświadczeń użytkownika i zwiększenie konwersji.

Czym jest struktura strony internetowej?

Struktura witryny odnosi się do sposobu projektowania jej zawartości i łączenia różnych podstron. Celem tych działań jest sprostanie oczekiwaniom użytkownika i zapewnienie mu doskonałych wrażeń, ale również poprawa pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Rodzaje struktury stron internetowych

  • Model hierarchiczny

Jest to najczęściej spotykany typ struktury strony internetowej. Model ten opiera się na zorganizowaniu witryny podzielonej na stronę nadrzędną z zasobem ogólnych informacji i strony podrzędne ze szczegółowymi danymi.

  • Model sekwencyjny

Struktura ta pozwala użytkownikowi przeglądać witrynę w sposób sekwencyjny, co oznacza, że może on poruszać się po stronie tylko do przodu lub do tyłu.

  • Model macierzowy

Jest to jedna z najstarszych struktur, która dostarcza użytkownikowi wiele linków dotyczących różnych grup tematycznych. Dzięki temu odbiorca może wybrać dokładne miejsce, do którego chce być przeniesiony.

  • Model bazy danych

Struktura ta umożliwia połączenie bazy danych z wyszukiwaniem i pozwala użytkownikowi tworzyć pewien obszar na podstawie wyszukiwanego hasła.

Znaczenie struktury strony internetowej

  • Komfort użytkowania

Wartościowe treści to nie wszystko. Aby zapewnić użytkownikom doskonałe wrażenia, witryna powinna być intuicyjna i posiadać dobry system nawigacji. Dzięki temu zminimalizujesz współczynnik odrzuceń i wydłużysz czas pobytu użytkownika na stronie, co pokaże Google, że warto umieścić ją na najwyższych pozycjach listy wyników wyszukiwania.

  • Budowanie linków

Linki do podstron w SERP przedstawiają użytkownikom najważniejsze strony witryny. Ponadto korzystnie wpływają na współczynnik klikalności i poprawiają pozycjonowanie, co bezpośrednio przekłada się na osiągane wyniki. Google docenia bowiem witryny o dobrej strukturze, dlatego powinieneś szczególnie o nią zadbać.

  • Lepsze indeksowanie

Intuicyjna struktura witryny, która posiada wartościową sieć linków wewnętrznych, nie tylko poprawia komfort użytkowania, ale też usprawnia indeksowanie poprzez doprowadzenie botów do najważniejszych treści. Dzięki temu szanse na osiągnięcie wysokiej pozycji w SERP znacznie rosną.

Optymalizacja struktury strony internetowej

  • Opracuj dobrą strategię

Przed podjęciem jakichkolwiek działań, warto opracować przemyślaną strategię optymalizacyjną, dzięki czemu wszelkie procesy przebiegną sprawnie i bezproblemowo. Zaprojektuj więc witrynę, określ jej najważniejsze elementy i zastanów się, jaki rodzaj struktury najlepiej pasuje do Twoich treści. Ponadto ustal konkretne kategorie i ich podział. Pamiętaj też, aby nie stawiać na najprostsze rozwiązania. John Mueller stwierdził bowiem:

„Ogólnie rzecz biorąc, byłbym ostrożny, aby uniknąć sytuacji, w której normalna nawigacja w witrynie nie działa. Powinniśmy więc być w stanie indeksować z jednego adresu URL do drugiego adresu URL w witrynie tylko poprzez linki na stronie”.

Chodzi tu o fakt powstawania pewnych błędów związanych z płaską strukturą witryny, która powoduje problemy z indeksowaniem i trudności w nawigacji. Mueller ponadto dodał:

„Jeśli nie jest to możliwe, tracimy wiele kontekstów. Jeśli więc widzimy te adresy URL tylko w pliku mapy witryny, to tak naprawdę nie wiemy, w jaki sposób są one ze sobą powiązane i naprawdę trudno jest zrozumieć, jak istotna jest dana treść w kontekście Twojej witryny”.

Jak wynika z tych uwag, uwzględnienie hierarchicznej struktury witryny pomaga Google lepiej zrozumieć jej zawartość i pomaga użytkownikom sprawniej się po niej poruszać.

  • Struktura adresów URL

Element ten powinien obejmować hierarchię stron. Zbudowanie struktury adresów URL nie będzie stanowić żadnego problemu, jeśli posiadasz już odpowiednią strukturę witryny. Zwróć jednak uwagę na końcową część linku i zadbaj o jej czytelność. Dzięki temu usprawnisz proces indeksowania i poprawisz swoją pozycję w SERP.

  • Linkowanie wewnętrzne

Strategia linkowania wewnętrznego jest jednym z najważniejszych elementów optymalizacji stron internetowych. Sieć łączy nie tylko poprawia komfort użytkowania witryny, ale też pomaga przenosić wartość treści z jednej strony na drugą, co korzystnie wpływa na jej wizerunek w oczach Google.

  • Walidacja W3C

Walidacja World Wide Web Consortium (W3C) to proces kontrolowania zgodności dokumentów HTML i XHTML witryny z odpowiednio opracowanymi znacznikami. Element ten gwarantuje poprawne działanie strony internetowej we wszystkich wyszukiwarkach.

  • JavaScript zamiast HTML i CSS

Projektowanie strony internetowej oparte na HTML i CSS nie jest najlepszym rozwiązaniem. Użycie JavaScript może natomiast sprawić, że Twoja witryna będzie nie tylko atrakcyjna, ale też bezpieczna dla użytkowników, co jest szczególnie doceniane przez boty wyszukiwarek.

Podsumowanie

Struktura strony internetowej powinna działać jak dobrze naoliwiony mechanizm. Wszystkie elementy witryny muszą współgrać i generować doskonałe doświadczenia użytkownika. Sprawność techniczna pozwala ponadto poprawić proces indeksowania, co ma korzystny wpływ na pozycję strony na liście wyników wyszukiwania. Jeśli więc chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał swojej witryny, zadbaj o jej kompleksową optymalizację, a na efekty nie będziesz musiał długo czekać. Skorzystaj z wyżej podanych wskazówek i zaprojektuj strukturę strony internetowej, która doprowadzi Cię na sam szczyt SERP!

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Zasady skutecznego link buildingu
    Zasady skutecznego link buildingu
    Skuteczna strategia pozycjonowania składa się z trzech podstawowych elementów – optymalizacji technicznej, pozycjonowania i dostosowania treści w obrębie witryny oraz […]
    Jakie wtyczki SEO warto wykorzystać w pozycjonowaniu?
    Jakie wtyczki SEO warto wykorzystać w pozycjonowaniu?
    Wtyczki SEO usprawniają pracę zarówno początkujących, jak i zaawansowanych pozycjonerów. Warto więc wiedzieć, które z nich wykorzystać.
    Czym jest linkowanie wewnętrzne? Jak wpływa ono na pozycjonowanie danej strony internetowej? Jak stworzyć skuteczną strategię?
    Czym jest linkowanie wewnętrzne? Jak wpływa ono na pozycjonowanie danej strony internetowej? Jak stworzyć skuteczną strategię?
    Linkowanie wewnętrzne to bardzo ważny aspekt optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Warto więc wiedzieć, na czym polega i jak je wykorzystać.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.