Prawdopodobnie o User Experience słyszałeś wielokrotnie, jednak czy zastanawiałeś się, jakie podjąć działania, aby doświadczenie użytkownika witryny było jak najlepsze? W zdefiniowaniu sposobów na poprawę wrażenia odbiorców treści na stronie pomocne okazują się badania UX. Jaką rolę odgrywają dla przedsiębiorcy oraz czy analiza nagrań UX okazuje się pomocna w rozwiązywaniu problemów na stronie? Przekonaj się sam – sięgnij po specjalnie przygotowany przez nas artykuł.
Powszechność badań UX jest widoczna we wszystkich działaniach skupionych na projektowaniu i budowaniu stron internetowych. Dość często pojawia się stwierdzenie, że głównym zadaniem User Experience jest odkrywanie potrzeb użytkowników sieci wraz z ich preferencjami w odniesieniu do zamieszczanej ofery oraz wizualnej percepcji witryny. Właściwie zaprojektowane, a następnie wdrożone badanie UX pozwoli zdobyć uwagę potencjalnych klientów odwiedzających witrynę internetową.
Istotne jest przeanalizowanie zachowań użytkowników, a przede wszystkim zmierzenie liczby kliknięć w witrynie oraz szybkość jej ładowania. To wszystko składa się na doświadczenie internauty odwiedzającego stronę WWW. Wnikliwa analiza wydajności treści jest możliwa za pośrednictwem narzędzia, jakim jest Google Analytics. Dostarcza on danych, które można wykorzystać na wiele sposobów, m.in. w celu sprawdzenia, które treści odznaczają się wysokim stopniem zaangażowania i poprawy przejrzystości kształtowanych komunikatów.
Pojawia się szereg korzyści wynikających z przeprowadzania badań pod kątem UX. Jednym z plusów wdrażanej analizy jest większe zrozumienie motywacji potencjalnych klientów odwiedzających witrynę. Jednocześnie, nie jest tworzony obraz konsumenta na podstawie wyobrażeń, lecz bazuje się na konkretnych danych. Dobrze przeprowadzona analiza User Experience pomaga w zminimalizowaniu ryzyka oraz gwarantuje oszczędność czasu poświęconego na wdrożenie konkretnej strategii. Ponadto, dzięki skrupulatnie przeprowadzonemu badaniu, wiemy, co należy poprawić, aby zyskać uwagę potencjalnego klienta.
Istnieje wiele instrumentów umożliwiających nagrywanie ekranu internauty. To działanie pomaga w zweryfikowaniu, jak użytkownicy faktycznie poruszają się po stronie internetowej. Sama analiza nagrań to proces wymagający poświęcenia dużego nakładu czasu, a brak informacji odnośnie do tego, kim właściwie jest konkretna osoba odwiedzająca witrynę oraz czego oczekuje od wyników wyszukiwania, sprawia, że staje się aktywnością dość zniechęcającą.
Kiedy analiza nagrań UX może okazać się strzałem w dziesiątkę? Przede wszystkim wtedy, gdy zależy Ci na wyszukaniu problematycznych elementów znajdujących się w witrynie. Ich potencjał może zostać dostrzeżony także w przypadku błędów technicznych, które pojawią się na stronie internetowej, zwykle niemożliwych do zaobserwowania “gołym okiem”.
Dzięki analizie nagrań, na których widać podejmowane aktywności użytkowników, możesz znaleźć błędy, które popełniłeś przy tworzeniu bądź projektowaniu swojej strony internetowej. Z jakimi hipotetycznie problemami mogą mierzyć się internauci w Twojej witrynie?
To tylko niektóre z wielu przeszkód pojawiających się na drodze użytkownika, który początkowo neutralnie nastawiony na korzystanie z witryny zmienia podejście po kilku bądź nawet kilkunastu nieudanych próbach sprawnego poruszania się po zasobach strony. Dlatego wzrasta potrzeba wprowadzania innowacyjnych praktyk, które pozwalają na wgląd w segmenty wymagającej naprawy bądź znacznej modyfikacji.
Zastanawiasz się, jakie narzędzie pomoże Ci w skrupulatnej analizie witryny internetowej wraz z uwzględnieniem wnikliwego badania zachowań użytkowników? W zasięgu ręki znajduje się Hotjar. To narzędzie, za sprawą którego dowiesz się, jakie aktywności podejmują internauci odwiedzający Twoją stroną oraz w jakim stopniu są zaangażowani. Co dzięki niemu zyskasz? Większe dopasowanie do oczekiwań odbiorców oraz sprawniejsze zniwelowanie błędów.
Narzędzie wyposażone jest w kilka ciekawych opcji wskazujących na te obszary, w których widoczna była seria kliknięć prezentujących miejsca, w których kursor myszki wykazał dłuższą aktywność bądź pozostał bierny oraz rejestrujących każdy ruch internauty. Jeżeli chcesz zagłębić się w badania UX, warto wyposażyć się w opisywany marketingowy instrument.
Obserwując krok po kroku, co wywołuje niezadowolenie wśród użytkowników konkretnej strony internetowej, możesz wysnuć wnioski i rozpocząć “etap naprawczy”. Analiza nagrań UX to niejedyna metoda znajdująca się w ofercie badań User Experience. Jednak nieprzemyślany wybór może kosztować Cię “miliony monet”, dlatego warto zastanowić się nad celowością wnikliwych analiz. Chcesz, aby odwiedzający witrynę klient czuł się komfortowo? A może zależy Ci na wzroście ruchu organicznego? Zdecyduj się na analizę nagrań w badaniach UX!
Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.