Zapytaj o ofertę
Analiza nagrań w badaniach UX
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Analiza nagrań w badaniach UX

Analiza nagrań w badaniach UX

5 min. czytania

Prawdopodobnie o User Experience słyszałeś wielokrotnie, jednak czy zastanawiałeś się, jakie podjąć działania, aby doświadczenie użytkownika witryny było jak najlepsze? W zdefiniowaniu sposobów na poprawę wrażenia odbiorców treści na stronie pomocne okazują się badania UX. Jaką rolę odgrywają dla przedsiębiorcy oraz czy analiza nagrań UX okazuje się pomocna w rozwiązywaniu problemów na stronie? Przekonaj się sam – sięgnij po specjalnie przygotowany przez nas artykuł.

Badania UX - wprowadzenie do tematu

Powszechność badań UX jest widoczna we wszystkich działaniach skupionych na projektowaniu i budowaniu stron internetowych. Dość często pojawia się stwierdzenie, że głównym zadaniem User Experience jest odkrywanie potrzeb użytkowników sieci wraz z ich preferencjami w odniesieniu do zamieszczanej ofery oraz wizualnej percepcji witryny. Właściwie zaprojektowane, a następnie wdrożone badanie UX pozwoli zdobyć uwagę potencjalnych klientów odwiedzających witrynę internetową.

Istotne jest przeanalizowanie zachowań użytkowników, a przede wszystkim zmierzenie liczby kliknięć w witrynie oraz szybkość jej ładowania. To wszystko składa się na doświadczenie internauty odwiedzającego stronę WWW. Wnikliwa analiza wydajności treści jest możliwa za pośrednictwem narzędzia, jakim jest Google Analytics. Dostarcza on danych, które można wykorzystać na wiele sposobów, m.in. w celu sprawdzenia, które treści odznaczają się wysokim stopniem zaangażowania i poprawy przejrzystości kształtowanych komunikatów.

Plusy analizy pod kątem UX

Pojawia się szereg korzyści wynikających z przeprowadzania badań pod kątem UX. Jednym z plusów wdrażanej analizy jest większe zrozumienie motywacji potencjalnych klientów odwiedzających witrynę. Jednocześnie, nie jest tworzony obraz konsumenta na podstawie wyobrażeń, lecz bazuje się na konkretnych danych. Dobrze przeprowadzona analiza User Experience pomaga w zminimalizowaniu ryzyka oraz gwarantuje oszczędność czasu poświęconego na wdrożenie konkretnej strategii. Ponadto, dzięki skrupulatnie przeprowadzonemu badaniu, wiemy, co należy poprawić, aby zyskać uwagę potencjalnego klienta.

Nagrywanie sesji w badaniach User Experience

Istnieje wiele instrumentów umożliwiających nagrywanie ekranu internauty. To działanie pomaga w zweryfikowaniu, jak użytkownicy faktycznie poruszają się po stronie internetowej. Sama analiza nagrań to proces wymagający poświęcenia dużego nakładu czasu, a brak informacji odnośnie do tego, kim właściwie jest konkretna osoba odwiedzająca witrynę oraz czego oczekuje od wyników wyszukiwania, sprawia, że staje się aktywnością dość zniechęcającą.

Kiedy analiza nagrań UX może okazać się strzałem w dziesiątkę? Przede wszystkim wtedy, gdy zależy Ci na wyszukaniu problematycznych elementów znajdujących się w witrynie. Ich potencjał może zostać dostrzeżony także w przypadku błędów technicznych, które pojawią się na stronie internetowej, zwykle niemożliwych do zaobserwowania “gołym okiem”.

Czego nie dostrzeżesz bez analizy nagrań UX?

Dzięki analizie nagrań, na których widać podejmowane aktywności użytkowników, możesz znaleźć błędy, które popełniłeś przy tworzeniu bądź projektowaniu swojej strony internetowej. Z jakimi hipotetycznie problemami mogą mierzyć się internauci w Twojej witrynie?

  • Wykonywanie serii kliknięć w elementy, które w rzeczywistości nie spełniają roli przycisku ani odnośnika do innej podstrony bądź opisu.
  • Inny wygląd strony z Twojej perspektywy i odwiedzającego witrynę użytkownika.
  • Niepoprawne funkcjonowanie niektórych elementów zamieszczonych na stronie.
  • Nieprzemyślany układ serwisu, który zniechęca do dalszych działań.

To tylko niektóre z wielu przeszkód pojawiających się na drodze użytkownika, który początkowo neutralnie nastawiony na korzystanie z witryny zmienia podejście po kilku bądź nawet kilkunastu nieudanych próbach sprawnego poruszania się po zasobach strony. Dlatego wzrasta potrzeba wprowadzania innowacyjnych praktyk, które pozwalają na wgląd w segmenty wymagającej naprawy bądź znacznej modyfikacji.

Hotjar: bez niego ani rusz

Zastanawiasz się, jakie narzędzie pomoże Ci w skrupulatnej analizie witryny internetowej wraz z uwzględnieniem wnikliwego badania zachowań użytkowników? W zasięgu ręki znajduje się Hotjar. To narzędzie, za sprawą którego dowiesz się, jakie aktywności podejmują internauci odwiedzający Twoją stroną oraz w jakim stopniu są zaangażowani. Co dzięki niemu zyskasz? Większe dopasowanie do oczekiwań odbiorców oraz sprawniejsze zniwelowanie błędów.

Narzędzie wyposażone jest w kilka ciekawych opcji wskazujących na te obszary, w których widoczna była seria kliknięć prezentujących miejsca, w których kursor myszki wykazał dłuższą aktywność bądź pozostał bierny oraz rejestrujących każdy ruch internauty. Jeżeli chcesz zagłębić się w badania UX, warto wyposażyć się w opisywany marketingowy instrument.

O potrzebach użytkowników najlepiej dowiesz się od nich samych

Obserwując krok po kroku, co wywołuje niezadowolenie wśród użytkowników konkretnej strony internetowej, możesz wysnuć wnioski i rozpocząć “etap naprawczy”. Analiza nagrań UX to niejedyna metoda znajdująca się w ofercie badań User Experience. Jednak nieprzemyślany wybór może kosztować Cię “miliony monet”, dlatego warto zastanowić się nad celowością wnikliwych analiz. Chcesz, aby odwiedzający witrynę klient czuł się komfortowo? A może zależy Ci na wzroście ruchu organicznego? Zdecyduj się na analizę nagrań w badaniach UX!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym są makiety low-fi i high-fi w SXO?
    Czym są makiety low-fi i high-fi w SXO?
    Makiety low-fi i high-fi to narzędzia projektowe, służące do wizualizacji i testowania interfejsów użytkownika. Dlaczego warto je wykorzystać?
    Do czego służą makiety UX?
    Do czego służą makiety UX?
    Czym są makiety UX? Dlaczego warto je tworzyć? Jak wpływają na skuteczność działań optymalizacyjnych? Odpowiedzi znajdziesz w niniejszym artykule!
    Badanie metodą wędrówki poznawczej – na czym polega?
    Badanie metodą wędrówki poznawczej – na czym polega?
    Badanie metodą wędrówki poznawczej zyskuje coraz większą popularność. Warto więc wiedzieć, na czym polega i jak wykorzystać je w swojej strategii.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.