Zdecydowałeś się samodzielnie stworzyć firmową stronę internetową? Masz pomysł na jej projekt, jednak nie wiesz, czy spotka się z pozytywnym odbiorem grona potencjalnych klientów? Spokojnie, badania User Experience ułatwią proces kreacyjny! Wiedza o tym, czym właściwie charakteryzuje się tego typu analiza, jest niezwykle przydatna, nawet jeśli powierzysz zbudowanie serwisu agencji marketingowej.
Zadaniem badania UX jest dążenie do poprawy użyteczności witryny bądź wszelkich aplikacji na smartfonach i nie tylko. To kompleksowy zestaw czynności mających na celu weryfikację interfejsu (m.in. stron WWW) pod kątem ich działania, oprawy wizualnej, czytelności oraz intuicyjności w nawigacji. Uzyskane rezultaty UX dają szeroki pogląd na to, jakie są typowe zachowania użytkowników oraz preferencje konsumentów.
W czasach wzmożonej rywalizacji w Internecie trudno zaskarbić sobie uwagę wymagającego konsumenta. Duże szanse daje wykorzystanie wyników ze strony przeprowadzonych badań User Experience. Warto zainwestować w przeprowadzenie analizy pod kątem doświadczeń internautów, kiedy:
Wszystkie działania zmierzają ku poprawie percepcji internautów względem strony internetowej bądź aplikacji mobilnej. Badania UX są dedykowane przede wszystkim przedsiębiorcom prowadzącym sprzedaż w Internecie, dlatego jeżeli jesteś jednym z nich, zastanów się nad rozpoczęciem dogłębnych analiz pod kątem użyteczności witryny.
Przeprowadzane badania UX są ważną częścią większych projektów. Dostarczają pełnego zasobu informacji na temat oczekiwań internautów oraz ich potrzeb pod kątem funkcjonalności danej strony internetowej. Aczkolwiek niezbędne jest dopasowanie wszelkich działań do celów biznesów firmy, której założeniem jest generowanie zysków.
Prawdopodobnie będziesz musiał zainwestować w skrupulatną diagnozę witryny z uwzględnieniem wrażeń i zachowań użytkowników. To może okazać się niezbyt satysfakcjonująca odpowiedź dla przedsiębiorców, którzy dysponują okrojonym budżetem. Zastanów się jednak przez chwilę, jakie koszty poniesiesz, jeżeli uruchomisz stronę i okaże się bezużyteczna. Wgląd dają już same dane przeprowadzone za pośrednictwem Google Analytics, toteż nie powinieneś przyjmować negatywnej postawy wobec poświęconego czasu.
Gdzie możesz szukać oszczędności? W działaniu sprawdzonych rozwiązań. Nie będziesz uiszczał dodatkowych opłat poświęcanych na kodowanie witryny, jeżeli wcześniej zweryfikujesz, czy wprowadzony projekt usprawni działanie serwisu, czy też nie.
Badania User Experience opierają się na kilku metodach. Klasyfikowane są na ilościowe oraz jakościowe. Do puli ilościowych zaliczymy wszelkie analizy z uwzględnieniem danych statystycznych. Wobec tego istnieje wiele narzędzi umożliwiających ten proces badawczy, m.in. testy A/B, ankiety czy pomiary ruchu na stronie internetowej.
Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku badań o charakterze jakościowym. Bazują one na obserwacji zachowań internautów, przynoszącej rezultaty w postaci obszernych wniosków dotyczących ich potrzeb. Instrumentami, które wspomagają tę metodę badawczą, są testy oraz pogłębione wywiady.
Wnikliwe badanie ma na celu zilustrować to, w jaki sposób internauci użytkują poszczególne segmenty strony. W ten sposób otrzymujesz feedback w postaci plusów oraz minusów danego rozwiązania. Z jakich fundamentów składa się badanie UX?
Chyba nikt nie ma wątpliwości co do tego, że oczekiwanie, aż strona się załaduje, frustruje i odstrasza nawet najbardziej cierpliwych użytkowników. Styczność ze wskazaną trudnością w obrębie strony powoduje, że internauci rezygnują z dalszych aktywności (w tym zakupowych) i poszukują alternatywnych, sprawnie funkcjonujących witryn sprzedażowych. Jeżeli nie chcesz, aby potencjalni klienci zaniechali skorzystania z Twojej oferty produktów bądź usług, postaw na kompleksowe badanie UX. Nie czujesz się w tym segmencie pewnie? Podejmij współpracę z zespołem specjalistów. Pamiętaj, rozsądne decyzje przynoszą wymierne rezultaty!
Masz pytania? Skontaktuj się z naszą agencją Grupa iCEA z Poznania!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.