Google to wyszukiwarka internetowa, która nie ma sobie równych. Choć można nadać jej tytuł lidera SEO, to nie należy pomijać wagi konkurenta. Mowa tu o drugiej pod względem ilości kierowanych zapytań – wyszukiwarce Bing. O jakich różnicach, oprócz popularności, warto pamiętać, decydując się na optymalizację pod jej kątem? Jak działa algorytm Bing? Czym takie pozycjonowanie różni się od SEO w Google? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi!
Bing to wyszukiwarka internetowa, której właścicielem jest Microsoft. Umożliwia wyszukiwanie nie tylko stron internetowych, ale też map, wideo czy obrazów. Warto też wspomnieć o alternatywie Google Ads, czyli Bing Ads – usłudze reklamowej, z której korzystają tysiące użytkowników z całego świata.
Na uwagę zasługuje fakt, iż bezpośrednim konkurentem Bing nie jest Google, a chińskie Baidu, które to posiada niemal tyle samo udziałów rynkowych, co omawiana wyszukiwarka. Największą popularnością Bing cieszy się jednak w USA.
Poza wymienionymi wcześniej funkcjonalnościami związanymi z wyszukiwaniem, Bing oferuje znacznie więcej możliwości. Obejmują one wyniki lokalne, Bing News, Bing Shopping, Bing Translator czy Bing Travel. Są więc dość zbliżone do tych, które oferuje nam Google.
Na szczególną uwagę zasługuje niedawno wprowadzona przez Microsoft usługa, jaką jest połączenie Internetu z ChatGPT. Dzięki niej możesz uzyskać znacznie bardziej dopasowane i precyzyjne odpowiedzi niż te, które pojawiają się na liście wyników wyszukiwania. Wyszukiwarka rozumie bardziej skomplikowane i rozbudowane pytania, potrafi odczytać język naturalny, uwzględnia kontekst zapytania i oferuje dzięki temu wyższą jakość prezentowanych wyników. Ma to niemałe znaczenie nie tylko dla użytkowników, ale też twórców stron internetowych, którzy muszą wdrożyć nieco inne niż w Google działania, aby znaleźć się na szczycie rankingu.
Czat Bing
Pozycjonowanie Bing to optymalizacja strony internetowej w celu zwiększenia jej widoczności w wynikach wyszukiwania Bing. Proces SEO w Bing polega na dostosowaniu witryny pod kątem wybranych słów kluczowych, wdrożeniu najlepszych praktyk dotyczących treści i kodu strony oraz zdobywaniu cennych linków prowadzących do witryny. W ten sposób wzrasta ruch na stronie, a konwersja przyjmuje satysfakcjonujący poziom. Pozycjonowanie Bing jest więc jednym z najlepszych sposobów na pozyskiwanie klientów wśród użytkowników tej wyszukiwarki.
Mimo że zarówno Google, jak i Bing, działają w podobny sposób, pozycjonowanie w Bing wydaje się być nieco mniej skomplikowane niż optymalizacja stron internetowych w Google. Wynika to z tego, że algorytm Bing, zwany SPTAG (Space Partition Tree And Graph), posiada jawne kryteria oceny wyników wyszukiwania, podczas gdy niektóre algorytmy Google pozostają tajemnicą nawet dla twórców internetowych.
Ważnymi czynnikami wpływającymi na pozycję w rankingu w Bing są:
SERP (strona wyników wyszukiwania) w Bing opiera się na podstawowych linkach i filtrowaniu wyników, aby odpowiedź prezentowana użytkownikowi była adekwatna do jego zapytania. Dobra znajomość kryteriów SPTAG umożliwia lepsze dostosowanie treści na stronach internetowych do wymagań wyszukiwarki Bing, co w porównaniu z tajemniczymi algorytmami Google może być niemałym ułatwieniem.
Google to najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce, w związku z czym znajomością zasad pozycjonowania pod jej kątem mogą pochwalić się niemal wszyscy twórcy, którzy optymalizują swoje strony internetowe. Nieco inaczej sprawa wygląda w przypadku Bing. Aby lepiej zrozumieć, na czym polega pozycjonowanie Bing, warto przyjrzeć się aspektom, którymi proces ten różni się od SEO w Google.
Warto też wspomnieć o znaczeniu treści w pozycjonowaniu. Google rozumie kontekst i intencje użytkowników za pomocą zaawansowanych technologii takich jak uczenie maszynowe czy sztuczna inteligencja, dlatego treść na stronach ma kluczowe znaczenie dla pozycjonowania. Bing przykłada do tego aspektu nieco mniejszą wagę. Obie wyszukiwarki dążą jednak do dostarczenia wartościowych informacji użytkownikom i nagradzają strony z dobrą treścią wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania.
Wiesz już, że optymalizacja pod kątem Bing powinna wyglądać nieco inaczej niż w przypadku Google. Jakie techniki zatem zastosować, aby cieszyć się dobrą widocznością w tej wyszukiwarce? Oto przegląd najważniejszych praktyk.
Optymalizując treści pod kątem Bing, warto pamiętać, że wyszukiwarka nie rozumie powiązań semantycznych i synonimów. Właśnie dlatego ważne jest użycie dokładnych słów kluczowych w nagłówkach, meta tagach i opisach obrazów,
Kolejną kwestią, której nie możesz pominąć, jeśli zależy Ci na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Bing, jest skuteczny content marketing. Algorytmy doceniają bowiem kompleksowe, oryginalne i przydatne treści, które udzielają odpowiedzi na pytania użytkowników. Warto też wspomnieć, że Bing szczególnie docenia treści multimedialne. Upewnij się więc, że na Twojej stronie znajdują się wartościowe zdjęcia, filmy i elementy graficzne. Pamiętaj też o formatowaniu treści. Bing preferuje dłuższe artykuły, podzielone na na mniejsze części z elementami typu listy czy wypunktowania.
Dobra optymalizacja techniczna to przede wszystkim dobre indeksowanie, a finalnie także lepsze pozycjonowanie strony internetowej. Jakie elementy wpływają na widoczność Twojej witryny w Bing? Oto kompleksowa lista:
Podobnie jak w wyszukiwarce Google, w przypadku Bing także główną rolę w pozycjonowaniu odgrywają linki zewnętrzne. Na co zwrócić uwagę podczas link buildingu, aby lepiej pozycjonować się w wynikach wyszukiwania? Poza wspomnianym wcześniej aspektem, jakim jest większe znaczenie ilości niż jakości linków zwrotnych, istnieje kilka innych wskazówek, które powinieneś uwzględnić podczas pozycjonowania w Bing. Są to:
Z pewnością jesteś w stanie wymienić choć kilka narzędzi Google, które wspierają pozycjonowanie w tej wyszukiwarce. Dobra wiadomość jest taka, że Bing również wspiera SEO za pomocą dedykowanych programów. Są to Bing Webmaster Tools.
Dzięki nim możesz na bieżąco śledzić efektywność swoich działań, analizować indeksowanie strony, optymalizować dane strukturalne oraz badać ruch w witrynie. Korzystając z Bing Webmaster Tools, poznasz także skuteczne słowa kluczowe, zbadasz linki zewnętrzne i przeanalizujesz dane użytkowników serwisu.
Warto jednak wspomnieć, że poza wspomnianymi narzędziami podczas pozycjonowania w wyszukiwarce Bing możesz też korzystać z programów oferowanych przez Google. Świetnie sprawdzą się wówczas takie narzędzia, jak Google Analytics, Google Search Console czy Google Trends.
Bing Webmaster Tools – raport wydajności wyszukiwania
Jak widzisz, pozycjonowanie w Bing nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Pamiętaj jednak, że różnice w charakterystyce tego procesu w stosunku do Google mogą doprowadzić do licznych komplikacji, przez które nie osiągniesz zamierzonych efektów. Aby uniknąć wszelkich problemów, zgłoś się do profesjonalnej agencji SEO, która zadba o Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania Bing i sprawi, że pozyskanie nowych odbiorców będzie o wiele łatwiejsze!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.