Zapytaj o ofertę
Pozycjonowanie frazami long tail
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Pozycjonowanie frazami long tail

Pozycjonowanie frazami long tail

8 min. czytania

Używanie słów kluczowych long tail podczas optymalizacji treści jest skuteczną taktyką poprawy rankingów. Otóż frazy te, choć wyszukiwane rzadziej niż ich krótkie odpowiedniki, mają zwykle wyższe współczynniki konwersji ze względu na ich szczegółowe ukierunkowanie. W rezultacie możliwe jest budowanie ruchu i przyciąganie zdecydowanych na zakup konsumentów, nawet jeśli działasz w bardzo konkurencyjnej branży.

Biorąc pod uwagę znaczenie tego typu słów kluczowych, w poniższym artykule poznasz ich zalety, sposoby ich szukania i użycia najbardziej skuteczne z punktu widzenia SEO.

Czym są słowa kluczowe long tail?

Słowa kluczowe long tail to frazy, które nie są wyszukiwane tak często, jak ich krótsze odpowiedniki, ponieważ mają znacznie bardziej szczegółowy charakter.

Większość słów kluczowych long tail składa się z co najmniej trzech wyrazów. Jednak to nie długość świadczy o ich szczególnej specyfikacji, a szczegółowość intencji. Zamiast wyszukiwać “sukienka”, zdecydowani klienci użyją frazy “krótka czerwona sukienka”, dzięki czemu ich wyniki będą dokładniejsze.

Mimo że pojedyncza fraza zapewnia stosunkowo niewielką liczbę wyświetleń, takich zapytań jest bardzo dużo – nawet 70% łącznego ruchu w wyszukiwarkach. Z tego względu warto pozycjonować witrynę właśnie z frazami longtailowymi, które wymagają nieco innego podejścia.

Jak wykorzystywać frazy długiego ogona?

Używanie tego typu fraz może wymagać lekkiego przemodelowania swojej strategii SEO. Długi ogon to najczęściej bardzo precyzyjne zapytania dotyczące konkretnych cech produktów czy usług. Użytkownicy mogą wyszukać na przykład hasło „komputer gamingowy” – to bardzo ogólne zapytanie, co sprawia, że konkurencyjność w wynikach będzie dość wysoka. Jeśli jednak chodzi o hasła takie jak „komputer gamingowy z SSD i kartą RTX do 5 000 zł”, mamy do czynienia z typową frazą długiego ogona: bardzo sprecyzowaną, złożoną z długiego wyrażenia. Konkurencyjność w wynikach wyszukiwania będzie tu już znacznie mniejsza i właśnie na tym polega pozycjonowanie na długi ogon – przez konkretne frazy możesz trafić do klientów, którzy chcą znaleźć dokładnie to, co masz im do zaoferowania.

Znaczenie słów kluczowych long tail z punktu widzenia SEO

Kierowanie treści na słowa kluczowe long tail ma wiele korzyści

Wyższa pozycja w SERP-ach

Jedną z najważniejszych zalet używania słów kluczowych long tail jest to, że frazy te mają znacznie większą szansę na wysoką pozycję w rankingu Google niż ogólne terminy. Wynika to z tego, że frazy te są znacznie mniej konkurencyjne, przez co łatwiej im dostać się na szczyt wyszukiwarek.

Wartościowy ruch na stronie

Słowa kluczowe long tail są o wiele bardziej szczegółowe niż krótsze terminy, dlatego sprzedawcy, którzy ich używają, prawdopodobnie przyciągną bardziej zdecydowanych konsumentów niż ci, którzy kierują reklamy na ogólniejsze terminy. Jeśli więc użytkownik trafił na Twoją stronę za pośrednictwem słowa kluczowego long tail z zamiarem dokonania zakupu, prawdopodobnie to zrobi.

Wyższy współczynnik konwersji

Według wielu obserwacji słowa kluczowe long tail mają większe szanse na skuteczne generowanie konwersji niż mniej szczegółowe terminy. Dzieje się tak z racji tego, że kiedy konsument rozpoczyna swoją podróż zakupową, zaczyna od ogólnych informacji, które stają się bardziej szczegółowe, gdy jest już w stanie dokładnie określić, czego chce lub potrzebuje. Jeśli użytkownicy podczas swoich poszukiwań kierują się słowami kluczowymi long tail, oznacza to, że dokładnie wiedzą, na czym im zależy. Dlatego sprzedawcy, którzy używają tego typu terminów w swoich treściach, mogą przyciągnąć zdecydowanych konsumentów, którzy są gotowi do zakupu, zwiększając w ten sposób konwersje.

Niższe koszty kampanii PPC

Dla sprzedawców, którzy korzystają z Google Ads, słowa kluczowe long tail są doskonałym sposobem na uzyskanie jak największego zysku z inwestycji w płatne kampanie reklamowe. Podobnie jak w przypadku rankingu w wyszukiwarce, ogólne słowa kluczowe są o wiele bardziej konkurencyjne, co z kolei oznacza, że koszt kliknięcia jest wyższy. Słowa kluczowe long tail mają zazwyczaj mniejszą liczbę wyszukiwań, więc używanie ich w reklamach PPC jest bardzo opłacalne.

Sposoby na pozyskanie słów kluczowych long tail

Znasz już korzyści, jakie płyną z zastosowania słów kluczowych long tail. Warto więc wiedzieć, jak je znaleźć. Na szczęście istnieje wiele sposobów na pozyskiwanie tych fraz, dzięki którym Twoje treści staną się bardzo skuteczne.

Określ potrzeby swoich odbiorców

Przeprowadzając badania słów kluczowych, konieczne jest uwzględnienie potrzeb odbiorców. Klienci mają swoje cele, które każdy sprzedawca powinien pomóc im osiągnąć.

Warto więc zwrócić uwagę na poniższe pytania:

  • Czego poszukują konsumenci?
  • Jakie problemy mają potencjalni nabywcy?
  • Jakie rozwiązania można im dostarczyć?
  • Czy klienci mają jakieś uwagi odnośnie do zakupu?

Odpowiedzi te mogą dać jasny obraz oczekiwań konsumentów, który może posłużyć jako punkt wyjścia w procesie uzyskiwania słów kluczowych long tail.

Wykorzystaj wyszukiwarki

Wyszukiwarki takie jak Google mogą dostarczyć wiele informacji na temat słów kluczowych long tail. Możesz bowiem wprowadzić krótkie słowo kluczowe, aby uzyskać rzeczywiste wyniki dłuższych fraz, których poszukują konsumenci. Dzięki temu zgromadzisz istotną bazę danych, która posłuży Ci do stworzenia treści z wykorzystaniem najskuteczniejszych w danej chwili terminów.

Użyj specjalistycznych narzędzi

Istnieje kilka skutecznych i przydatnych narzędzi, dzięki którym możesz zidentyfikować najlepsze słowa kluczowe long tail. Oprócz popularnych serwisów, takich jak SEMrush czy WordKey Tool, warto zwrócić uwagę na LongTailPro czy KWFinder.

Wszystkie te narzędzia umożliwiają łatwe i szybkie pozyskanie słów kluczowych long tail, które są najczęściej poszukiwane przez odbiorców.

Jak długi ogon może pomóc w biznesie?

Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, zawsze warto wykorzystać tak zwany długi ogon. SEO oparte na tego typu frazach jest uniwersalnym sposobem zwiększenia ruchu na stronie w długoterminowej perspektywie. Ograniczeniem może być jedynie oferta i znajomość potencjalnych fraz, które doprowadzą klientów na witrynę. Aby lepiej rozplanować słowa kluczowe, można między innymi skorzystać ze specjalistycznych narzędzi lub nawiązać współpracę z profesjonalną agencją SEO. Warto także na bieżąco sprawdzać potrzeby klientów m.in. poprzez fora czy grupy tematyczne w mediach społecznościowych, by dowiedzieć się, jakie sprzęty będą spełniać wymagania odbiorców.

Na koniec warto jeszcze wymienić trzy główne rodzaje, jakimi można określić frazy long tail. Ich znajomość z pewnością okaże się przydatna przy planowaniu strategii SEO. Długi ogon może wystąpić w następujących rodzajach słów kluczowych:

  • frazy lokalne – sugerują, że użytkownik poszukuje konkretnej usługi w danym miejscu, np. „pizzeria włoska Kraków-Bieżanów”;
  • frazy informacyjne – używa się ich, gdy chcesz zdobyć konkretną informację, np. „jaki prezent dać rodzicom na rocznicę ślubu”;
  • frazy produktowe – dotyczą najczęściej typów produktów o bardzo sprecyzowanych cechach (jak w powyższych przykładach z komputerem i fotelem) albo konkretnych modeli (np. „iPhone 13 Pro Max”, „Samsung Galaxy S22”).

Warto równoważyć występowanie różnych typów fraz w zależności od swoich możliwości oraz oferty, a także rodzaju treści. Teksty blogowe warto opatrywać frazami zarówno produktowymi, jak i informacyjnymi; w opisach produktów i kategorii powinny znaleźć się głównie hasła dotyczące konkretnych towarów. Jeżeli poszukujesz klientów lokalnie, skup się na frazach podkreślających położenie Twojej firmy.

Podsumowanie

Umiejętność używania słów kluczowych long tail może bardzo korzystnie wpłynąć na wyniki każdej firmy działającej w Internecie. Są to bowiem bardzo wąsko ukierunkowane frazy, których poszukiwacze dokładnie wiedzą, co chcą znaleźć i w jakim celu. Wykorzystaj więc ten aspekt, aby zaoferować konsumentom dokładnie to, czego aktualnie potrzebują. Skorzystaj z najlepszych narzędzi, przeprowadź dokładne badania, obserwuj obecne trendy i zachowania odbiorców, a będziesz mieć pewność, że maksymalnie wykorzystałeś swoje możliwości oraz potencjał marki. Nie czekaj, znajdź najlepsze słowa kluczowe i zastosuj je w swoich treściach, aby zyskać przewagę nad branżową konkurencją. W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: camashe.com, frilif.com

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Certyfikat SSL – czym jest i czy ma wpływ na SEO?
    Certyfikat SSL – czym jest i czy ma wpływ na SEO?
    Zastanawiasz się, co to jest certyfikat SSL i czy warto wdrożyć go na stronę internetową? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, dlaczego jest on kluczowy dla SEO i jakie korzyści wynikają z jego posiadania.
    Jak przechwytywać domeny?
    Jak przechwytywać domeny?
    Dzięki przechwyceniu domeny możesz stać się abonentem adresu o bardzo dobrych parametrach SEO. Istnieje kilka metod, jak to zrobić. Warto sprawdzić.
    Core Web Vitals – analiza szybkości strony internetowej
    Core Web Vitals – analiza szybkości strony internetowej
    Jak zoptymalizować witrynę pod kątem poprawy doświadczeń użytkowników? Czym są czynniki Core Web Vitals? Dowiesz się w tym artykule!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.