Zapytaj o ofertę
Co trzeba wiedzieć podczas migrowania strony na platformę Shoper?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Co trzeba wiedzieć podczas migrowania strony na platformę Shoper?

Co trzeba wiedzieć podczas migrowania strony na platformę Shoper?

10 min. czytania

Migracja sklepu internetowego to dość skomplikowany proces, którego efekt zależy od różnych czynników. Niemniej jednak coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na przeniesienie sklepu na inny system zarządzania. Wielu z nich skłania się w kierunku platformy Shoper. W tym artykule omówimy zatem korzyści tego rozwiązania oraz przedstawimy instrukcję skutecznej migracji strony na Shoper. Co warto wiedzieć o tym procesie?

Czym jest Shoper?

Oprogramowanie Shoper jest jednym z najczęściej wybieranych wśród współczesnych właścicieli sklepów internetowych. Jako że platforma powstała w Polsce już w 2005 roku, zyskała wielu zwolenników. Co więcej, na przestrzeni lat stale rozwijała swoje funkcje i poszerzała zakres przydatnych modułów, dzięki którym prowadzenie witryn e-commerce stało się o wiele łatwiejsze.

Shoper wykorzystuje model SaaS (software as a service), co oznacza, że zapewnia stałe aktualizacje i rozwój poszczególnych funkcji platformy. Wynika to z faktu, iż oprogramowanie udostępniane jest użytkownikom w chmurze, co umożliwia kompleksową optymalizację strony.

Z platformy Shoper mogą korzystać przedsiębiorstwa dowolnej wielkości. Oprogramowanie doskonale sprawdzi się zarówno w przypadku małych, jak i bardzo rozbudowanych sklepów internetowych. Warto też wspomnieć, że system jest dość łatwy w obsłudze, dzięki czemu z jego użytkowaniem poradzą sobie nawet niedoświadczeni właściciele e-commerce.

Obecność wielu przydatnych funkcji i motywów sprawia, że Shoper jest jedną z najczęściej wykorzystywanych platform e-commerce w Polsce. Co dokładnie wpływa na jego popularność?

Dlaczego warto przenieść sklep internetowy na Shoper?

Mimo że przeniesienie sklepu internetowego na platformę Shoper jest dość skomplikowane, coraz więcej współczesnych właścicieli decyduje się na ten krok.

Popularność tego oprogramowania wynika z wielu stale rozwijanych funkcji, dzięki którym zarządzanie zawartością serwisu internetowego jest dużo łatwiejsze. Mimo że dla wielu przedsiębiorców zbudowanie witryny na platformie Shoper okazać się może sporym wyzwaniem, zdecydowanie warto rozważyć migrację strony na ten system. Dlaczego? Oto kilka najważniejszych powodów:

  • wiele szablonów zaprojektowanych w technologii RWD, dzięki której strona działa prawidłowo na wszystkich urządzeniach;
  • możliwość prowadzenia bloga wbudowanego w zakres sklepu internetowego;
  • pełne integracje z dostawcami płatności, takimi jak przelewy24.pl, Blue Media, PayPal czy PayU oraz dostęp do dedykowanej firmy „płatności Shoper”, która zapewnia bardzo niskie prowizje;
  • bezpośrednia integracja z platformą Allegro;
  • bezproblemowa obsługa i przyjazny użytkownikom interfejs;
  • kompleksowe wsparcie techniczne innych użytkowników oferowane na wielu forach internetowych;
  • wiele funkcji umożliwiających łatwą optymalizację sklepu pod kątem SEO.

Decydując się na proces przeniesienia sklepu na Shoper, trzeba mieć na uwadze nie tylko zalety, ale też wady tej platformy e-commerce. Jednym z jej najważniejszych minusów jest dość wysoki abonament. Co więcej, instalacja dodatkowych funkcji również wiąże się z nadprogramowymi kosztami. Warto dodać, że podobnie jak w przypadku każdej innej platformy sprzedażowej opartej na modelu SaaS, Shoper nie daje możliwości edycji kodu źródłowego, co nieco zawęża zakres użyteczności systemu.

Niemniej jednak warto przenieść sklep internetowy na Shoper, gdyż platforma ta zapewnia szereg funkcji, dzięki którym prowadzenie biznesu online z pewnością przyniesie pożądane wyniki. Pojawia się jednak pytanie: jak powinna wyglądać migracja sklepu i o czym wówczas pamiętać?

Migracja Shoper – od czego zacząć?

Migracja to dość skomplikowany proces. Na każdym etapie przenoszenia sklepu możemy natknąć się na wiele problemów i niepowodzeń, które zablokują dynamiczny rozwój biznesu. Niemniej jednak warto rozważyć to rozwiązanie, gdyż stać się może najlepszym sposobem na zwiększenie wydajności witryny i pozyskanie nowych odbiorców. Od czego zacząć?

Przenosząc sklep internetowy, trzeba mieć jasno określony cel. Powodów podejmowania się tego procesu może być wiele. Oto najpopularniejsze z nich:

  • problemy z obsługą zamówień na aktualnej platformie sprzedażowej;
  • spadek ruchu na stronie, a także konwersji;
  • wzrost porzuceń koszyków;
  • brak niezbędnych funkcji lub przestarzałe oprogramowanie;
  • problemy z integracją z innymi kanałami sprzedażowymi.

Wystąpienie tych problemów powinno skłonić sprzedawcę do rozważenia przeniesienia sklepu na inną platformę. Jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań okazuje się wówczas oprogramowanie Shoper.

Po zidentyfikowaniu celu przeniesienia sklepu można przejść do tworzenia planu migracji. Pierwszym krokiem powinno być ustalenie zakresu eksportu danych. Często okazuje się bowiem, że nie wszystkie pliki muszą zostać przeniesione. Z drugiej strony nierzadko zdarza się, że pewne ważne elementy zostały pominięte, co z reguły jest przyczyną wielu problemów w kolejnych etapach migracji.

Następnie należy ustalić dokładny termin wdrożenia strony na platformie Shoper. Warto wówczas uwzględnić czas nasilenia sprzedaży w sklepie. Jeśli dana firma oferuje na przykład ozdoby bożonarodzeniowe, idealnym momentem na przeniesienie strony będzie okres wiosenny lub letni, kiedy to serwis generuje znacznie mniejszy ruch. Marka nie straci wówczas zbyt wielu klientów, którzy zakupy świąteczne z pewnością planują na nieco późniejszy czas.

Sklepy internetowe to dość rozbudowane serwisy, których migracja nierzadko okazuje się dość dużym wyzwaniem. Przed podjęciem przeniesienia witryny warto więc opracować dokładny plan działania, dzięki któremu proces przebiegnie sprawnie i skutecznie.

Jak przenieść sklep internetowy Shoper?

Przenosząc sklep internetowy, należy pamiętać o wszystkich najważniejszych elementach, jakie powinny znaleźć się na nowej platformie sprzedażowej. Charakterystyka procesu migracji różni się w zależności od tego, czy obejmuje on przeniesienie z licencji samodzielnej na system oparty na abonamencie, czy dotyczy migracji z platform zewnętrznych.

Aby skutecznie przenieść sklep na Shoper, należy postępować zgodnie z zasadami migracji między platformami. Niezależnie od rodzaju oferowanych produktów czy stopnia rozbudowania strony warto kompleksowo podejść do tego zadania, opierając się na następujących krokach:

  1. Stworzenie kopii zapasowych wszystkich plików, na wypadek gdyby w trakcie migracji coś poszło nie tak.
  2. Eksport danych ze starego systemu zarządzania sklepem.
  3. Wdrożenie baz danych i wszystkich plików na platformie Shoper.
  4. Analiza postępu migracji.

Najważniejszym etapem przeniesienia sklepu jest analiza efektów procesu. Nierzadko zdarza się bowiem, że pominięte zostały pewne pliki lub ich ostateczny wygląd na nowej platformie znacznie różni się od zamierzonych rezultatów. Konieczna jest wówczas kompleksowa optymalizacja witryny pod kątem oczekiwań potencjalnych klientów i wytycznych wyszukiwarek.

Analiza efektów migracji

Aby przeniesiony sklep internetowy funkcjonował sprawnie i gwarantował użytkownikom bezproblemowe zakupy, konieczna jest dokładna analiza efektów oraz wprowadzenie niezbędnych poprawek. Z punktu widzenia klientów najważniejsza jest bowiem użyteczność witryny oraz bezpośredni dostęp do wszystkich oferowanych przez serwis funkcjonalności.

Aby zatem budowa sklepu zachwyciła klientów i zachęciła ich do zakupów, warto wykorzystać potencjał optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Oto kilka kluczowych aspektów, na które należy wówczas zwrócić szczególną uwagę:

  • poprawność indeksacji sklepu internetowego;
  • obecność wszystkich produktów;
  • zoptymalizowane opisy świadczonych usług;
  • integracje z innymi kanałami sprzedaży;
  • poprawność wyświetlania liczby produktów;
  • wysokiej jakości zdjęcia i prawidłowe atrybuty ALT;
  • odpowiednie nazwy i opisy produktów;
  • dobrze widoczne ceny.

Na skuteczność działania sklepu wpływa wiele czynników. Chcąc przenieść witrynę na Shoper, należy dokładnie zbadać poprawność elementów, takich jak produkty, zamówienia, ceny czy nazwy oraz skontrolować bazę danych na nowej platformie.

Migracja sklepu internetowego na Shoper – najczęściej popełniane błędy

Aby skutecznie przenieść stronę czy sklep internetowy, należy uzbroić się w cierpliwość. Pominięcie niektórych etapów czy niedokładny eksport danych może bowiem nie tylko nie przynieść zamierzonych efektów, ale też zapoczątkować poważne problemy z pozycjonowaniem sklepu oraz ruchem na stronie. Jakich błędów unikać, aby każdy klient był zadowolony?

Brak optymalizacji pod kątem SEO

Wiele osób przenoszących sklep internetowy często zapomina o ponownej optymalizacji nowej wersji witryny. Jest to błąd, który wpływa negatywnie nie tylko na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, ale też doświadczenia klientów oraz ich skłonność do zakupów. Warto więc opracować kompleksowy plan SEO i wdrożyć podstawowe techniki optymalizacyjne, dzięki którym widoczność sklepu w Google znacznie się poprawi. Oto kilka aspektów, na które należy wówczas zwrócić szczególną uwagę:

  • metadane,
  • przekierowania,
  • struktura linków zwrotnych i wewnętrznych,
  • obecność docelowych słów kluczowych,
  • układ treści,
  • szybkość ładowania sklepu,
  • dostępność strony dla urządzeń mobilnych,
  • jakość zdjęć i innych plików multimedialnych,
  • menu i nawigacja,
  • funkcjonalność przycisków call to action.

W SEO chodzi o to, aby sklep internetowy był w pełni funkcjonalny oraz umożliwiał klientom podejmowanie określonych działań. Jako że migrowanie strony może nieco zniekształcić ogólny projekt witryny, warto kompleksowo zbadać jego finalną wersję, wprowadzając przy tym niezbędne poprawki.

Brak przekierowań starych adresów URL

Po przeniesieniu sklepu należy upewnić się, że wszelkie obecne w sieci linki zostały przekierowane do nowej witryny. Jeśli bowiem klienci szukający Twojego sklepu natkną się na błędy 404, z pewnością stracą zainteresowanie daną ofertą, rezygnując tym samym z zakupów i wybierając produkty konkurencyjnej marki.

Aby uniknąć tego typu problemów, należy wdrożyć niezbędne przekierowania 301, dzięki którym osoby zainteresowane ofertą sklepu nie będą miały problemów z jego odnalezieniem. Przydatne może być też stworzenie mapy przekierowań, która w pełni zabezpieczy witrynę przed utratą widoczności w Google.

Niekompletna migracja

Często popełnianym błędem jest również niekompletny eksport danych. Wynika to w głównej mierze z nieodpowiedniego planu lub przenoszenia strony w pośpiechu. Udostępniony użytkownikom sklep internetowy, który nie zawiera kluczowych treści, nie tylko nie spotka się z zainteresowaniem grupy docelowej, ale też straci widoczność w wyszukiwarce Google, co doprowadzi do innych komplikacji.

Warto więc upewnić się, że wszystkie pliki zostały przeniesione, a procesowi indeksowania podlega wyłącznie nowa wersja sklepu.

Podsumowanie

Jak widać, migrowanie strony na platformę Shoper to dość wymagający i czasochłonny proces. Nierzadko okazuje się, że zabiegi, takie jak przeprowadzenie dokładnych badań, kompleksowy eksport danych i wdrożenie zapisanych plików do nowej witryny, wykraczają poza umiejętności przedsiębiorców. Nic więc dziwnego, że właściciele sklepów coraz częściej korzystają z pomocy ekspertów.

Przeniesienie sklepu na Shoper z pomocą specjalisty nie tylko jest o wiele łatwiejsze i szybsze, ale też sprawia, że ryzyko popełnienia ewentualnych błędów spada do absolutnego minimum. Oznacza to, że witryna na nowej platformie będzie w pełni użyteczna, czym z pewnością zachęci konsumentów do zakupów.

Warto więc skonsultować się z wybranym ekspertem i ustalić szczegóły tego procesu, aby mieć pewność, że jego efekty korzystnie wpłyną na widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania oraz napędzą rozwój marki w Internecie.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    5 dodatkowych modułów na Shoperze, które mogą okazać się przydatne
    5 dodatkowych modułów na Shoperze, które mogą okazać się przydatne
    Zarządzanie sklepem to wyzwanie dla przedsiębiorców w sieci. Z pomocą przychodzą platformy e-commerce. Czego należy spodziewać się po sprzedaży na Shoper?
    WordPress czy Joomla? Sprawdź różnicę pomiędzy tymi CMSami
    WordPress czy Joomla? Sprawdź różnicę pomiędzy tymi CMSami
    Chcesz wiedzieć, który system CMS, WordPress czy Joomla, byłby lepszym wyborem? Zapoznaj się z naszym artykułem!
    Wtyczka Jetpack do WordPressa – do czego służy?
    Wtyczka Jetpack do WordPressa – do czego służy?
    Czym jest Jetpack dla WordPressa? Jak działa i jak wpływa na wydajność strony internetowej. Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w tym artykule!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.