Zapytaj o ofertę
Czym jest Alexa Rank?
5 min. czytania

Czym jest Alexa Rank?

Aby sprawdzić wymierne korzyści pozycjonowania stron internetowych, warto korzystać z narzędzi, które nas w tym wspomagają. Jednym z nich jest Alexa Rank, który pomaga zagłębić się w statystyki dotyczące tego, jak wyszukiwarka Google widzi daną witrynę. Zapewnia ona pogląd do różnych danych pozwalających łatwo określić popularność strony internetowej i porównać ją z konkurencją. Poznaj możliwości narzędzia, jakim jest Alexa Page Rank.

Alexa Rank – co to?

Pozycjonowanie obejmuje szereg działań, którym celem jest zwiększenie widoczności witryny internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na zyski danej firmy oraz jej sprzedaż poprzez większą liczbę odwiedzin na stronie. Aby móc poznać realne skutki tych czynności, niezwykle ważne jest poznanie pozycji i popularności danej witryny. Istnieje szereg narzędzi pomagających określić, jak dana strona wypada na tle konkurencji, również na rynku międzynarodowym.

Statystyki są niezwykle przydatne w celu zwiększenia ruchu lub zysków z kampanii marketingowych. Webmasterzy potrafią wyczytać z nich wiele, dzięki czemu są oni w stanie obrać strategię działania i sprawdzić skuteczność aktualnie prowadzonej. Jednym ze wskaźników, które pozwalają odpowiedzieć na postawione pytania jest właśnie Alexa Rank. Google oraz inne wyszukiwarki zwracają dużą uwagę na ten wskaźnik!

Alexa ranking stron założona została w 1996 roku. Aktualnie narzędzie to jest własnością spółki Amazon.com. Ten globalny system rankingowy gromadzi dane, na podstawie których jest w stanie zestawić ze sobą miliony witryn internetowych i zaprezentować je w rankingu według popularności. Dane te wyciągane są na podstawie średniej liczby odsłon i użytkowników w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Wyniki czyta się od góry do dołu. Oznacza to, że im niższa pozycja w rankingu danej strony, tym bardziej jest ona popularna. Wskaźnik ten ma największą skuteczność w przypadku stron o międzynarodowym zasięgu. Pozwala on na przeprowadzenie analizy porównawczej i ustalenie pozycji na rynku firmy.

Na jakiej podstawie Alexa Rank oblicza miejsce w rankingu?

Aby ustalić ranking stron internetowych, Alexa Rank wykorzystuje informacje o średniej dziennej liczbie odsłon i użytkowników w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Liczba unikalnych użytkowników to nic innego, jak wyznacznik ruchu na stronie. W praktyce oznacza to liczbę użytkowników, która danego dnia odwiedziła witrynę. Z kolei średnia liczba odsłon informuje o zainteresowaniu stroną bez podziału na użytkowników. Jeśli jedna osoba odwiedziła daną stronę 10 razy w ciągu dnia, jej miejsce w rankingu będzie wyższe, niż gdyby ten sam użytkownik zrobił to tylko raz.

Aby być częścią rankingu, niezbędne jest zainstalowanie przez internautę specjalnego rozszerzenia przeglądarki. Dane zbierane przez system rankingowy oparte są wyłącznie na podstawie ruchu ze strony osób, które wyraziły zgodę na uczestnictwo w badaniach nad ruchem w sieci.

Jak bardzo dokładne są wyniki z Alexa Traffic?

Alexa Rank pozwala na analizę porównawczą własnej witryny do tych konkurencyjnych, jednak prezentowane statystyki nie są nieomylne. Wynika to z faktu określonej grupy badawczej, którą tworzą użytkownicy używający specjalnych wtyczek śledzących ich ruch w sieci. Zdarza się, że miejsce w rankingu Alexa może zdecydowanie odbiegać od rzeczywistej liczby odwiedzin, chociażby w porównaniu z narzędziem Google Analytics. Wynika to z faktu określonych cech osób decydujących się na instalację wtyczki Alexa. Warto również zaznaczyć, że pomiary dotyczące ruchu osób mieszkających w Stanach Zjednoczonych czy Kanady są o wiele dokładniejsze, niż te dotyczące mieszkańców innych krajów. Wynika to z faktu popularności narzędzia w tych właśnie krajach.

Parametry wynikające ze wskaźnika Alexa Rank są niezwykle przydatne przy określaniu popularności i jakości danej strony. Witryna otrzymuje globalny Alexa Traffic Rank, czyli miejsce w rankingu mające duży wpływ na jej pozycjonowanie. Z pomocą tego narzędzia można otrzymać sporo przydatnych informacji oraz statystyk. Wśród nich wymienić możemy możliwość analizy pod kątem określonych słów kluczowych czy ruchu na stronie.

Alexa Rank a SEO

Ilość informacji dostarczanych przez Alexa Rank w porównaniu ze współczesnymi potrzebami może okazać się niewystarczająca. Aktualnie powstało dużo o wiele skuteczniejszych narzędzi do badania ruchu na stronie, które dysponują większą liczbą danych, niż Alexa Rank. Niektórzy uważają je za przestarzałe narzędzie, z którego najlepiej korzystać wyłącznie w celach porównawczych. Wynika to z niewielkiej dokładności wskaźnika, jakim jest Alexa. Wskaźnik ten mimo wszystko dostarcza szereg ciekawych informacji i warto zapoznać się z jego wynikami, aby dowiedzieć się, jak aktualnie kreują się trendy w zakresie marketingu internetowego za oceanem.

Jak korzystać z Alexa Rank?

Sprawdzenie pozycji danej strony internetowej w Alexa Rank jest bardzo proste i nie wymaga żadnej rejestracji. Aby ją wykonać, wystarczy odwiedzić stronę internetową oficjalnego narzędzia Alexa. Następnie należy wpisać bądź wkleić adres internetowych wyszukiwanej strony i kliknąć w przycisk „Run analysis”. Wyszukiwanie danych trwa kilka sekund i już po tym czasie użytkownik uzyskuje dostęp do wielu informacji. Poza pozycją w rankingu Alexa otrzymujemy dostęp do danych o najpopularniejszych słowach kluczowych, backlinkach oraz stronach internetowych najbardziej zbliżonych pod kątem treści do naszej. Warto jednak pamiętać, że narzędzie to nie sprawdza się w przypadku lokalnych stron internetowych. Wymierne dane można uzyskać wyłącznie wyszukując informacje o międzynarodowych korporacjach, cieszących się dużą popularnością w Ameryce Północnej.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: catchlife.pl, sielankowelove.pl

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Narzędzie Disavow – co to jest?
    Narzędzie Disavow – co to jest?
    Proces indeksacji witryny internetowej wymaga skrupulatnej analizy profilu linkowego. Z pomocą przychodzi narzędzie wyłączające moc niektórych odnośników.
    Narzędzia SEO, dzięki którym optymalizacja będzie łatwiejsza
    Narzędzia SEO, dzięki którym optymalizacja będzie łatwiejsza
    Trudno jest wyobrazić sobie pozycjonowanie bez narzędzi SEO. W tym artykule znajdziesz więc kilka propozycji, którymi warto się zainteresować.
    Co to jest Google Lens?
    Co to jest Google Lens?
    Smartfony, niezależnie od systemu, w jaki zostały wyposażone, posiadają fabrycznie zainstalowane aplikacje. Nowatorskim rozwiązaniem jest Google Lens.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.