Zapytaj o ofertę
Dynamic Search Ads – czym są reklamy dynamiczne?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Dynamic Search Ads – czym są reklamy dynamiczne?

Dynamic Search Ads – czym są reklamy dynamiczne?

6 min. czytania

Automatyczna analiza profilu strony oraz wnikliwy przegląd potrzeb internauty to tylko wybrane możliwości Dynamic Search Ads. Chodzi o dopasowanie treści reklamy w wyszukiwarce do tekstu zamieszczonego na głównej stronie WWW. Czy warto sięgnąć po nowatorskie rozwiązania z jej udziałem? Co odróżnia wskazaną kampanię promocyjną od jej standardowej formy? Dowiesz się tego w niniejszym artykule!

Co to jest reklama dynamiczna?

Reklamy dynamiczne wyświetlają się w wynikach wyszukiwania w postaci tekstowej, w odpowiedzi na kierowane zapytania internauty. Nowością jest jednak wykluczenie fraz kluczowych w ekspozycji listy wygenerowanych rezultatów. Treści wyświetlają się w oparciu o reklamowaną zawartość strony WWW.

Google magazynuje, a następnie wnikliwie analizuje opracowane treści i dostosowuje je do zapytań wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkę. Cały proces mieści w sobie automatyczne tworzenie nagłówków i witryn docelowych. Jak sama nazwa wskazuje, dynamika przekazów promocyjnych wpisuje się w oczekiwania wcześniej zdefiniowanej grupy docelowej, co bezpośrednio wpływa na jej efektywność.

Dynamic Search Ads stają się widoczne dla internautów po wpisaniu przez nich określonej frazy, tematycznie powiązanej z ofertą produktową Twojej witryny internetowej. Google Ads dokonuje wówczas wyboru najbardziej odpowiedniego tytułu i wyrażenia celem stworzenia czytelnego, jednoznacznego nagłówka reklamy.

Nic tak nie działa na wyobraźnię, a tym samym na pamięć, jak przykłady. Wyobraź sobie zatem, że zarządzasz siecią restauracji w Poznaniu. Internaucie, który w poszukiwaniu takiego miejsca wpisze w okienko wyszukiwania: “restauracja w Poznaniu”, prawdopodobnie wyświetli się Twoja strona pod wspomnianym nagłówkiem. Warunkiem jest uznanie przez Google wykreowanego contentu w witrynie za ściśle dopasowany do oczekiwań użytkownika. Nie bagatelizuj więc kształtu treści. Zadbaj o to, by była związana ze stronami odwiedzanymi przez potencjalnego klienta.

Wyniki wyszukiwania – przykładowe reklamy dynamiczneWyniki wyszukiwania – przykładowe reklamy dynamiczne

Jak działają kapanie Dynamic Search Ads?

Użytkownik jest w stanie dotrzeć do Twojej strony internetowej jedną z trzech dróg wyznaczonych przez reklamę dynamiczną. Mowa tu o kierowaniu internautów na daną witrynę na podstawie dedykowanego adresu, kategorii bądź plików, którym towarzyszą adresy stron docelowych.

Kierowanie według adresów URL

Czym są URL_Contains i URL_Equlas? To grupy adresów, za pośrednictwem których kieruje się reklamy dynamiczne. URL_Contains umożliwia wskazywanie stron o adresach wyposażonych w ciąg znaków. Drugi z powyższych pozwala na wyszczególnienie konkretnych adresów URL na stronie. Jak to wygląda od strony praktycznej? Otóż w swojej kampanii formułujesz cel URL_Equals, który będzie odnosił się jedynie do głównej strony WWW.

Kierowanie według kategorii

Jak przekierować grupy odbiorców na określone strony docelowe witryny? W tym celu wystarczy sięgnąć po funkcjonalność Google Ads. Wybór stron docelowych w dużej mierze zależy od Ciebie. Śmiało możesz stymulować ruch na wcześniej wykorzystywanych stronach, dostępnych w ramach innych grup reklam czy kampanii.

Kierowanie według adresów stron docelowych

Ta taktyka kierowania Dynamic Search Ads bazuje na możliwościach plików. Pozwalają one na dokładniejsze wskazywanie stron docelowych. Wystarczy, że prześlesz arkusz kalkulacyjny wyposażony w określone adresy URL i na jego bazie zmienisz ustawienia w generowaniu adresów reklam.

Zalety reklam dynamicznych – dlaczego warto się na nie zdecydować?

Jeśli poprawnie wykorzystasz Dynamic Search Ads, z pewnością osiągniesz sukces. Reklamy dynamiczne są bowiem jednym z najskuteczniejszych sposobów promocji marki w wyszukiwarce. Jakich korzyści możesz spodziewać się po ich wdrożeniu?

Duża kontrola

Ten typ reklamy umożliwia znaczną kontrolę nad konstrukcją kampanii. Masz pełną swobodę w dostosowywaniu funkcji i wyświetlaniu reklam, które mogą kierować użytkowników zarówno do głównej strony, jak i do wybranej podstrony. Przydatną opcją jest także możliwość wyłączenia promocji produktów, które chwilowo nie są dostępne w ofercie sklepu.

Oszczędność czasu

Tworzenie tradycyjnych reklam Google Ads wymaga znacznie większego czasu i zaangażowania. Musisz starannie dobrać odpowiednie słowa kluczowe, ustalić stawki i przygotować tekst reklamy. Korzystanie z dynamicznych reklam w wyszukiwarce jest o wiele łatwiejsze. Pozwala zaoszczędzić czas podczas tworzenia kampanii oraz umożliwia szybsze docieranie z ofertą do nowych odbiorców.

Wzrost ruchu w witrynie

Istotną zaletą reklam dynamicznych jest też możliwość dotarcia do znacznie szerszego grona odbiorców i zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Taka sytuacja często przekłada się na wzrost sprzedaży, szczególnie gdy reklamy uzupełniają luki występujące w kampaniach opartych na słowach kluczowych.

Czy wśród cech kampanii dynamicznych można wyróżnić jakieś wady? Zdecydowanie. Najważniejszą z nich jest konieczność stałej kontroli prowadzonych działań, gdyż reklamy nierzadko wymykają się spod kontroli. Częstym problemem jest niezgodność nagłówka z treścią oferty, co z pewnością nie umknie uwdzenia użytkowników i przedstawi Twoją firmę w niekorzystnym świetle. Ważne jest więc, aby na bieżąco śledzić wytowrzone przez system kreacje reklamowe i weryfikować ich skuteczność.

Czy reklama dynamiczna to rozwiązanie dla Ciebie?

Dynamic Search Ads rekomendowane są przedsiębiorcom dysponującym stronami z poprawnie opracowanymi tytułami stron HTML, czytelnym contentem oraz skutecznie wdrożonym SEO. Jeżeli jednak zawartość Twojej witryny ulega regularnym modyfikacjom, podobnie jak oferta, wówczas nie warto sięgać po rozwiązanie zaproponowane przez reklamę dynamiczną. Algorytmy, mimo zaawansowanej technologii, nie nadążają bowiem nad kontrolą wszystkich systematycznie implementowanych zmian, co może doprowadzić do komplikacji i wyświetlania użytkownikom niepożądanych kreacji reklamowych.

Jak stworzyć reklamę dynamiczną?

Wbrew pozorom stworzenie reklamy dynamicznej jest banalnie proste. Wystarczy, że zalogujesz się do swojego konta Google Ads i przejdziesz przez następujące kroki:

  1. Kliknij przycisk Rozpocznij teraz, a w wyświetlonym oknie wpisz nazwę swojej firmy.
  2. ads.google.com – wprowadzenie nazwy firmyads.google.com – wprowadzenie nazwy firmy

  3. Następnie dodaj adres strony, do której mają trafić użytkownicy, którzy kliknęli reklamę.
  4. ads.google.com – wprowadzenie adresu stronyads.google.com – wprowadzenie adresu strony

  5. W kolejnym kroku ustaw cel reklamowy.
  6. ads.google.com – wybór celu reklamowegoads.google.com – wybór celu reklamowego

  7. Następnie napisz swoją reklamę. Dodaj nagłówki, teksty reklamy oraz numer telefonu, jeśli chcesz umożliwić użytkownikom łatwy kontakt ze swoją firmą.
  8. ads.google.com – kreacja reklamyads.google.com – kreacja reklamy

  9. Po zaprojektowaniu reklamy podaj grupę słów kluczowych, dzięki którym Google dopasuje Twoją ofertę do wyszukiwań odbiorców.
  10. ads.google.com – wybór słów kluczowychads.google.com – wybór słów kluczowych

  11. W kolejnym kroku wybierz lokalizacje, w których ma się wyświetlać Twoja reklama.
  12. ads.google.com – wybór lokalizacji wyświetlania reklamads.google.com – wybór lokalizacji wyświetlania reklam

  13. Następnie określ budżet swojej kampanii. Będzie to miesięczna kwota, po której wyczerpaniu reklamy przestaną być wyświetlane.
  14. ads.google.com – określenie budżetu kampaniiads.google.com – określenie budżetu kampanii

  15. Na koniec sprawdź poprawność kampanii, uzupełnij informacje o sobie i swojej firmie, dodaj dane karty płatniczej i prześlij formularz.

Zainwestuj w Dynamic Search Ads!

W każdej kampanii marketingowej najważniejsza jest kompleksowość działań. Jeśli więc chcesz zainwestować w reklamy dynamiczne, pamiętaj, że strona internetowa, do której mają prowadzić, musi być odpowiednio do tego dostosowana. Skorzystaj więc z pomocy specjalistów SEO, którzy zoptymalizują Twoją witrynę i opracują skuteczną kampanię Dynamic Search Ads!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym jest piksel Facebooka i jakie daje możliwości?
    Czym jest piksel Facebooka i jakie daje możliwości?
    Odkryj potęgę piksela Facebooka – narzędzia do śledzenia i analizy. Dowiedz się, jakie możliwości daje i zwiększ efektywność działań marketingowych!
    Jak reklamować się na Twitterze?
    Jak reklamować się na Twitterze?
    Twitter cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników sieci. Efektywnie wdrożona kampania reklamowa na wskazanej platformie daje duże pole do popisu.
    Specjalista Google Ads – czym dokładnie się zajmuje?
    Specjalista Google Ads – czym dokładnie się zajmuje?
    Reklama dźwignią handlu, to powiedzenie jest wciąż aktualne. Jak zatem stworzyć reklamę generującą zyski? Z pomocą specjalisty ds. Google Ads!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.