Zapytaj o ofertę
Jak koncepcja client personas może pomóc Ci zyskać popularność w sieci?
5 min. czytania

Jak koncepcja client personas może pomóc Ci zyskać popularność w sieci?

Koncepcja client personas jest kluczowym elementem budowania strategii optymalizacyjnej dla wszystkich firm, niezależnie od ich wielkości i stażu działania. Polega na tworzeniu fikcyjnych postaci, które reprezentują rzeczywistych klientów, przedstawiają ich zainteresowania, oczekiwania i cechy behawioralne. Dzięki tej metodzie, twórcy są w stanie skuteczniej dopasować prezentowane treści do preferencji odbiorców, wskutek czego są oni bardziej skłonni do zakupu.

Jeśli rozpoznasz czynniki, którymi konsumenci kierują się podczas wybierania konkretnej oferty, będziesz w stanie przedstawić im taką, która istotnie ich zachęci, dzięki czemu Twoje wyniki sprzedażowe się poprawią.

W ostatnich latach koncepcja client personas stała się istotną częścią strategii marketingowej, gdyż przynosi zaskakujące efekty. Konstruowanie treści na podstawie oczekiwań i preferencji określonej grupy docelowej może przynieść Twojej firmie szereg korzyści, takich jak: zrozumienie potrzeb potencjalnego klienta, budowanie więzi z odbiorcami, zachęcanie ich do zakupu dzięki indywidualnemu podejściu, ulepszanie strategii marketingowej i zwiększanie skuteczności kampanii poprzez dokładne określenie adresatów reklam.

Największą jednak korzyścią płynącą z zastosowania modelu client personas jest budowanie bazy lojalnych odbiorców, którzy z chęcią wracają do Twojego sklepu i dokonują zakupów.

Stworzenie persony kupującego i zwizualizowanie sobie jego cech i preferencji może pomóc Twojej firmie w promowaniu spersonalizowanej oferty sklepu. Dzięki tej koncepcji pokażesz klientom, że ich odczucia są dla Ciebie ważne i zależy Ci na ich zadowoleniu. W ten sposób zyskasz zaufanie grupy docelowej, które bezpośrednio przełoży się na osiągane wyniki sprzedażowe.

W dalszej części artykułu poznasz sposoby napędzania biznesu dzięki zastosowaniu koncepcji client personas i dowiesz się, co możesz dzięki temu osiągnąć.

Czy persona kupującego to po prostu grupa docelowa?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Jeśli jednak chcesz być najlepszy w tym, co robisz, musisz dostrzec pewne różnice.

Grupa docelowa pozwala Ci poznać zestaw cech przeciętnego kupującego, który zawiera podstawowe informacje, takie jak wiek, płeć i wykształcenie. Z kolei persony kupujących bardziej szczegółowo obrazują pewne obszary i struktury behawioralne. Dzięki tej metodzie gromadzenia danych jesteś w stanie poznać styl życia, zainteresowania, specyficzne potrzeby i czynniki, którymi kierują się klienci podczas dokonywania zakupowych wyborów.

Oprócz tego persona kupującego jest różna dla każdego poziomu lejka sprzedaży. Potencjalni klienci poszukujący konkretnych informacji mają zupełnie inne potrzeby niż osoby już zdecydowane na zakup Twojego produktu czy usługi.

Posiadanie jasnego obrazu persony kupującego pomaga kształtować cele i dobierać odpowiednie metody marketingowe. Jak jednak stworzyć wizerunek typowego konsumenta? W tym celu warto zadać sobie kilka kluczowych pytań:

  • Jakie zainteresowania ma klient? Jak wygląda jego dzień? Czym się zajmuje?
  • Skąd klient czerpie informacje? Co ma wpływ na podejmowanie decyzji?
  • Jakie są cele klienta? Czy ma jakieś problemy?
  • Co zachęca klienta do wyboru danego produktu lub usługi? Jaką formę komunikacji ze sprzedającym preferuje?

Oczywiście istnieje wiele innych pytań, na które odpowiedzi mogą dodatkowo rozwinąć zbudowany obraz client personas. Te wyżej podane to standardowe kwestie, na które musisz zwrócić uwagę, jeśli chcesz, aby Twoja strategia marketingowa była atrakcyjna z punktu widzenia konsumentów i, przede wszystkim, skutecznie działała na rzecz rozwoju marki.

Jak tworzyć treści pod kątem koncepcji client personas?

Persony kupujących pomagają zbudować skuteczną strategię marketingową. Dzięki tej koncepcji jesteś w stanie stworzyć treść, która spełnia oczekiwania użytkowników i odpowiada ich potrzebom.

Poprzez zastosowanie tej metody możesz zidentyfikować elementy, które zniechęcają klientów do dokonania zakupów, poznać czynniki, którymi kierują się podczas podejmowania konkretnych decyzji i zrozumieć ich oczekiwania względem Twojej marki.

Jak jednak zebrać te kluczowe informacje? Istnieją dwa sposoby: możesz bezpośrednio zapytać o to swoich klientów lub skorzystać z istniejących już analiz. Warto zwrócić szczególną uwagę na drugą metodę, gdyż jest mniej czasochłonna i nie wymaga specjalnego zaangażowania zarówno Twojego, jak i użytkowników.

Dzięki szczegółowym danym będziesz w stanie stworzyć skuteczną kampanię marketingową i wdrożyć strategię, która przyniesie Ci niesamowite efekty. W tym celu przyjrzyj się dokładnie swoim wynikom reklam PPC, współczynnikom kliknięć czy rezultatom działań promocyjnych w mediach społecznościowych.

Jak wznieść się w SERP-ach dzięki koncepcji client personas?

Zwróć uwagę, że wiele czynników SEO składa się na skuteczny digital marketing. Jednym z nich jest bez wątpienia koncepcja client personas, która umożliwia umieszczanie odpowiednich słów kluczowych w treści, identyfikację stron, które generują największy ruch i dostosowanie zawartości do oczekiwań użytkownika, takich jak preferowane formy, kolory, schematy nawigacji czy elementy wizualne.

Ponadto poznanie cech odbiorców pozwoli Ci stworzyć wysokiej jakości treści na bloga, dzięki którym przyciągniesz nowych klientów i poruszysz tematy, które są dla nich aktualnie najbardziej istotne.

Podsumowanie

Jak już pewnie wiesz, poznanie persony kupującego może otworzyć drzwi do sukcesu Twojej marki. Dostosowanie treści do oczekiwań i preferencji klientów to czynnik, dzięki któremu nie tylko zachęcisz konsumentów do korzystania z Twoich usług, ale też osiągniesz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, dzięki czemu Twoja firma zyska popularność i stanie się liderem w branży. Nie czekaj więc i przeprowadź niezbędne badania, które powiedzą Ci, jak zbudować silną relację z odbiorcami. Zacznij już dziś!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Atrybucja w e-marketingu – który model wybrać?
    Atrybucja w e-marketingu – który model wybrać?
    Techniki strategii marketingowej w e-handlu. Brzmi ciekawie? Przedstawiamy, czym są modele atrybucji oraz w jaki sposób pomogą Ci w dotarciu do klientów.
    Na czym polega katalogowanie stron?
    Na czym polega katalogowanie stron?
    Czym są katalogi stron internetowych? W jaki sposób z nich korzystać? Czy warto uwzględnić je w działaniach SEO? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi!
    Czym jest chatbot marketing?
    Czym jest chatbot marketing?
    Chatbot marketing to świetne rozwiązanie dla firm działających w niemal każdej branży. Podpowiemy Ci, na czym polega i dlaczego warto go wykorzystać!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.