Zapytaj o ofertę

Jak koncepcja client personas może pomóc Ci zyskać popularność w sieci?

5 min czytania
Jak koncepcja client personas może pomóc Ci zyskać popularność w sieci?
Kategoria Pozycjonowanie

Koncepcja client personas jest kluczowym elementem budowania strategii optymalizacyjnej dla wszystkich firm, niezależnie od ich wielkości i stażu działania. Polega na tworzeniu fikcyjnych postaci, które reprezentują rzeczywistych klientów, przedstawiają ich zainteresowania, oczekiwania i cechy behawioralne. Dzięki tej metodzie, twórcy są w stanie skuteczniej dopasować prezentowane treści do preferencji odbiorców, wskutek czego są oni bardziej skłonni do zakupu.

Jeśli rozpoznasz czynniki, którymi konsumenci kierują się podczas wybierania konkretnej oferty, będziesz w stanie przedstawić im taką, która istotnie ich zachęci, dzięki czemu Twoje wyniki sprzedażowe się poprawią.

W ostatnich latach koncepcja client personas stała się istotną częścią strategii marketingowej, gdyż przynosi zaskakujące efekty. Konstruowanie treści na podstawie oczekiwań i preferencji określonej grupy docelowej może przynieść Twojej firmie szereg korzyści, takich jak: zrozumienie potrzeb potencjalnego klienta, budowanie więzi z odbiorcami, zachęcanie ich do zakupu dzięki indywidualnemu podejściu, ulepszanie strategii marketingowej i zwiększanie skuteczności kampanii poprzez dokładne określenie adresatów reklam.

Największą jednak korzyścią płynącą z zastosowania modelu client personas jest budowanie bazy lojalnych odbiorców, którzy z chęcią wracają do Twojego sklepu i dokonują zakupów.

Stworzenie persony kupującego i zwizualizowanie sobie jego cech i preferencji może pomóc Twojej firmie w promowaniu spersonalizowanej oferty sklepu. Dzięki tej koncepcji pokażesz klientom, że ich odczucia są dla Ciebie ważne i zależy Ci na ich zadowoleniu. W ten sposób zyskasz zaufanie grupy docelowej, które bezpośrednio przełoży się na osiągane wyniki sprzedażowe.

W dalszej części artykułu poznasz sposoby napędzania biznesu dzięki zastosowaniu koncepcji client personas i dowiesz się, co możesz dzięki temu osiągnąć.

Spis treści:

Czy persona kupującego to po prostu grupa docelowa?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Jeśli jednak chcesz być najlepszy w tym, co robisz, musisz dostrzec pewne różnice.

Grupa docelowa pozwala Ci poznać zestaw cech przeciętnego kupującego, który zawiera podstawowe informacje, takie jak wiek, płeć i wykształcenie. Z kolei persony kupujących bardziej szczegółowo obrazują pewne obszary i struktury behawioralne. Dzięki tej metodzie gromadzenia danych jesteś w stanie poznać styl życia, zainteresowania, specyficzne potrzeby i czynniki, którymi kierują się klienci podczas dokonywania zakupowych wyborów.

Oprócz tego persona kupującego jest różna dla każdego poziomu lejka sprzedaży. Potencjalni klienci poszukujący konkretnych informacji mają zupełnie inne potrzeby niż osoby już zdecydowane na zakup Twojego produktu czy usługi.

Posiadanie jasnego obrazu persony kupującego pomaga kształtować cele i dobierać odpowiednie metody marketingowe. Jak jednak stworzyć wizerunek typowego konsumenta? W tym celu warto zadać sobie kilka kluczowych pytań:

  • Jakie zainteresowania ma klient? Jak wygląda jego dzień? Czym się zajmuje?
  • Skąd klient czerpie informacje? Co ma wpływ na podejmowanie decyzji?
  • Jakie są cele klienta? Czy ma jakieś problemy?
  • Co zachęca klienta do wyboru danego produktu lub usługi? Jaką formę komunikacji ze sprzedającym preferuje?

Oczywiście istnieje wiele innych pytań, na które odpowiedzi mogą dodatkowo rozwinąć zbudowany obraz client personas. Te wyżej podane to standardowe kwestie, na które musisz zwrócić uwagę, jeśli chcesz, aby Twoja strategia marketingowa była atrakcyjna z punktu widzenia konsumentów i, przede wszystkim, skutecznie działała na rzecz rozwoju marki.

Jak tworzyć treści pod kątem koncepcji client personas?

Persony kupujących pomagają zbudować skuteczną strategię marketingową. Dzięki tej koncepcji jesteś w stanie stworzyć treść, która spełnia oczekiwania użytkowników i odpowiada ich potrzebom.

Poprzez zastosowanie tej metody możesz zidentyfikować elementy, które zniechęcają klientów do dokonania zakupów, poznać czynniki, którymi kierują się podczas podejmowania konkretnych decyzji i zrozumieć ich oczekiwania względem Twojej marki.

Jak jednak zebrać te kluczowe informacje? Istnieją dwa sposoby: możesz bezpośrednio zapytać o to swoich klientów lub skorzystać z istniejących już analiz. Warto zwrócić szczególną uwagę na drugą metodę, gdyż jest mniej czasochłonna i nie wymaga specjalnego zaangażowania zarówno Twojego, jak i użytkowników.

Dzięki szczegółowym danym będziesz w stanie stworzyć skuteczną kampanię marketingową i wdrożyć strategię, która przyniesie Ci niesamowite efekty. W tym celu przyjrzyj się dokładnie swoim wynikom reklam PPC, współczynnikom kliknięć czy rezultatom działań promocyjnych w mediach społecznościowych.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak wznieść się w SERP-ach dzięki koncepcji client personas?

Zwróć uwagę, że wiele czynników SEO składa się na skuteczny digital marketing. Jednym z nich jest bez wątpienia koncepcja client personas, która umożliwia umieszczanie odpowiednich słów kluczowych w treści, identyfikację stron, które generują największy ruch i dostosowanie zawartości do oczekiwań użytkownika, takich jak preferowane formy, kolory, schematy nawigacji czy elementy wizualne.

Ponadto poznanie cech odbiorców pozwoli Ci stworzyć wysokiej jakości treści na bloga, dzięki którym przyciągniesz nowych klientów i poruszysz tematy, które są dla nich aktualnie najbardziej istotne.

Podsumowanie

Jak już pewnie wiesz, poznanie persony kupującego może otworzyć drzwi do sukcesu Twojej marki. Dostosowanie treści do oczekiwań i preferencji klientów to czynnik, dzięki któremu nie tylko zachęcisz konsumentów do korzystania z Twoich usług, ale też osiągniesz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, dzięki czemu Twoja firma zyska popularność i stanie się liderem w branży. Nie czekaj więc i przeprowadź niezbędne badania, które powiedzą Ci, jak zbudować silną relację z odbiorcami. Zacznij już dziś!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Migracja strony internetowej – jak zrobić to dobrze?
Migracja strony internetowej – jak zrobić to dobrze?
Migracja strony to dość skomplikowany proces, który znacznie wpływa na wydajność serwisu. Warto więc wiedzieć, jak przeprowadzić ją poprawnie.
Wpływ geolokalizacji na pozycję frazy
Wpływ geolokalizacji na pozycję frazy
Odpowiednie pozycjonowanie jest bardzo ważne w kontekście biznesu nastawionego na rynek lokalny. Jak geolokalizacja wpływa na funkcjonowanie i widoczność firmy w wyszukiwarce?
Kim jest ghostwriter?
Kim jest ghostwriter?
Połączenie wyrazów “ghost” i “writer” w języku polskim tłumaczy się jako “pisarz-widmo”. Kim jest tajemnicza postać? Jaką rolę odgrywa w procesie twórczym?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę