Zapytaj o ofertę
Inteligentna kampania produktowa
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Inteligentna kampania produktowa

Inteligentna kampania produktowa

5 min. czytania

Skuteczny marketing wymaga ciągłego analizowania zachowań odbiorców i dopasowywania do nich prowadzonych działań. Internet to bardzo dynamiczne środowisko, a potrzeby użytkowników zmieniają się z dnia na dzień. Czasami trudno jest na bieżąco reagować na te zmiany, jednak jest coś, co może Ci w tym pomóc, a mianowicie inteligentna reklama od Google. Czym jest i jak ją uruchomić? Wszystkiego dowiesz się w naszym wpisie!

Czym jest inteligentna kampania produktowa?

Inteligentna kampania produktowa (z j. ang. Smart Shopping Campaigns, SSC) to jedna z opcji dostępnych dla reklamodawców w systemie Google Ads. Jest to niemal w pełni zautomatyzowane narzędzie do promowania produktów w sklepie internetowym. Od innych typów kampanii różni się tym, że nie wymaga określania odbiorców, stawek, słów kluczowych i miejsc wyświetlania reklam.

Poza kilkoma aspektami system Google Ads wszystko ustawia samodzielnie, wykorzystując tzw. Machine Learning, czyli systemy samouczące. Dzięki nim inteligentne reklamy optymalizowane są tak, aby dostosowywały się do aktualnych wymagań, potrzeb i przyzwyczajeń użytkowników, a w konsekwencji osiągały najwyższą skuteczność.

Inteligentne reklamy produktowe wyświetlają się w:

  • sieci wyszukiwania,
  • sieci reklamowej,
  • serwisie YouTube,
  • na platformie Gmail.

Inteligentna kampania – co trzeba przygotować?

Do utworzenia inteligentnej reklamy potrzebne jest przede wszystkim konto Google Merchant Center. Należy je utworzyć, skonfigurować, a następnie połączyć z kontem Google Ads.

Kolejny krok to utworzenie i przesłanie do Google Merchant Center feedu produktowego, czyli pliku zawierającego informacje na temat wszystkich produktów dostępnych w sklepie. To właśnie z niego będzie korzystał system Google Ads podczas tworzenia i wyświetlania kreacji reklamowych.

Z racji tego, że inteligentna kampania w sieci reklamowej wyświetla się na podstawie zaangażowania użytkowników w obrębie strony internetowej, reklamodawca musi spełnić kilka warunków związanych z kampaniami remarketingowymi:

  • wdrożony globalny tag witryny;
  • powiązana z kontem lista remarketingowa, zawierająca minimum 100 użytkowników;
  • skonfigurowane śledzenie konwersji.

Inteligentna kampania produktowa krok po kroku

    1. Zaloguj się na swoje konto Google Ads i utwórz nową kampanię.
    2. Wybierz opcję Sprzedaż, a jako typ kampanii zaznacz Produktowa.

Ustawianie celu kampanii Google Ads

Wybieranie typu kampanii Google Ads

  1. System poprosi Cię o wybranie konta Google Merchant Center, z którego chcesz korzystać w trakcie działania kampanii, a także o wybranie kraju.

wybranie konta Google Merchant Center

    1. Jako podtyp kampanii wybierz Inteligentną kampanię produktową.
    2. Ustaw nazwę dla kampanii.
    3. Strategia ustalania stawek w tym przypadku to Maksymalizacja wartości konwersji. Możesz również ustawić docelowy zwrot z nakładów na reklamę (ROAS), jednak nie jest to rekomendowane, ponieważ docelowy ROAS może ograniczyć liczbę konwersji.

Strategia ustalania stawek

  1. Określ dzienny budżet, jaki chcesz przeznaczać na wyświetlanie reklam. Miesięczny koszt kampanii to kwota dziennego budżetu pomnożona przez średnią liczbę dni w miesiącu.
  2. Ustaw datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii.
  3. Wybierz grupy produktów, z których chcesz korzystać w ramach inteligentnej kampanii produktowej. Jeśli tego nie zrobisz, w reklamach będą pojawiały się wszystkie produkty ze sklepu. Na stronie https://support.google.com/google-ads/answer/7674740?hl=pl znaleźć można informację, że takie rozwiązanie nie jest do końca dobre, ponieważ może pogorszyć skuteczność kampanii.

Wybór grupy produktów

  1. Kolejny krok to dodanie zasobów, z których będzie korzystał system podczas tworzenia kreacji reklam. Dodaj obraz, plik wideo, nagłówki i treść reklamy. Po prawej stronie możesz zobaczyć, jak będzie prezentowała się reklama w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej Google.

Dodanie zasobów Google Ads

Dodanie zasobów Google Ads

  1. Kliknij Zapisz. Gotowe!

Pamiętaj, aby na swoim koncie Google Ads skonfigurować metodę rozliczeniową za kampanie reklamowe.

O czym jeszcze warto wiedzieć?

Inteligentna kampania produktowa korzysta z mechanizmów samouczących. Z tego względu potrzeba trochę czasu i odpowiedniej ilości danych, aby wszystko zaczęło skutecznie działać. Przyjmuje się, że 2-3 tygodnie to okres testowy kampanii, czyli czas na naukę dla algorytmów. W tym czasie nie warto mierzyć efektów, a tym bardziej zmieniać ustawień tylko dlatego, że rezultaty nie są zadowalające.

Warto też pamiętać, że inteligentne reklamy zdecydowanie lepiej działają w przypadku kont, na których prowadzone były wcześniej kampanie standardowe – dzięki temu system ma na starcie więcej danych.

Ważną kwestią jest również to, że inteligentne kampanie mają najwyższy priorytet ze wszystkich. Z tego też względu uruchamianie jednocześnie innych typów kampanii może zaburzyć proces uczenia się algorytmów. Na czas prowadzenia inteligentnych reklam polecane jest całkowite wyłączenie innych kampanii produktowych i remarketingowych.

Inteligenta reklama produktów – kto powinien z niej korzystać?

Inteligentna reklama ma wiele zalet. Jedną z nich jest to, że system w czasie rzeczywistym dopasowuje się do wymagań, oczekiwań i potrzeb użytkowników. Dzięki temu reklamy są jeszcze skuteczniejsze, przy minimalnym wkładzie i wysiłku reklamodawcy.

Taka opcja doskonale sprawdzi się dla właścicieli sklepów internetowych, którzy nie mają dużego doświadczenia w uruchamianiu i prowadzeniu kampanii. W tym przypadku niemal wszystko ustawiane jest automatycznie. Jednak to niejedyna sytuacja, kiedy taki typ kampanii może okazać się skuteczny. Doświadczeni reklamodawcy również mogą z powodzeniem korzystać z inteligentnych reklam. Wyjątkiem są właściciele sklepów z asortymentem mocno zróżnicowanym pod kątem marży.

Pamiętaj, że reklamy Google Ads bardzo łatwo można modyfikować, a także wyłączać. Daje to duże możliwości w zakresie analizowania skuteczności. Najlepiej przeprowadzić testy A/B i sprawdzić, czy lepiej sprawdzają się kampanie inteligentne, czy standardowe. Zobacz, co w przypadku Twoich odbiorców, branży i asortymentu będzie najskuteczniejsze.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Nowy podatek od reklamy: kto będzie musiał go zapłacić?
    Nowy podatek od reklamy: kto będzie musiał go zapłacić?
    Na tym świecie pewne są podobno tylko dwie rzeczy, a jedną z nich są podatki. Zobacz, kogo dotknie nowy podatek od reklamy i dlaczego wywołał on falę prawdziwego oburzenia.
    Jak stworzyć reklamy produktowe w Google Zakupy?
    Jak stworzyć reklamy produktowe w Google Zakupy?
    Zarządzając e-sklepem, powinieneś mieć wiedzę na temat konfiguracji kampanii produktowej Google Ads. Otóż to zdecydowanie jedna z lepszych form reklamy!
    Jak reklamować się na Twitterze?
    Jak reklamować się na Twitterze?
    Twitter cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników sieci. Efektywnie wdrożona kampania reklamowa na wskazanej platformie daje duże pole do popisu.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.