Skuteczny marketing wymaga ciągłego analizowania zachowań odbiorców i dopasowywania do nich prowadzonych działań. Internet to bardzo dynamiczne środowisko, a potrzeby użytkowników zmieniają się z dnia na dzień. Czasami trudno jest na bieżąco reagować na te zmiany, jednak jest coś, co może Ci w tym pomóc, a mianowicie inteligentna reklama od Google. Czym jest i jak ją uruchomić? Wszystkiego dowiesz się w naszym wpisie!
Czym jest inteligentna kampania produktowa?
Inteligentna kampania produktowa (z j. ang. Smart Shopping Campaigns, SSC) to jedna z opcji dostępnych dla reklamodawców w systemie Google Ads. Jest to niemal w pełni zautomatyzowane narzędzie do promowania produktów w sklepie internetowym. Od innych typów kampanii różni się tym, że nie wymaga określania odbiorców, stawek, słów kluczowych i miejsc wyświetlania reklam.
Poza kilkoma aspektami system Google Ads wszystko ustawia samodzielnie, wykorzystując tzw. Machine Learning, czyli systemy samouczące. Dzięki nim inteligentne reklamy optymalizowane są tak, aby dostosowywały się do aktualnych wymagań, potrzeb i przyzwyczajeń użytkowników, a w konsekwencji osiągały najwyższą skuteczność.
Inteligentne reklamy produktowe wyświetlają się w:
- sieci wyszukiwania,
- sieci reklamowej,
- serwisie YouTube,
- na platformie Gmail.
Inteligentna kampania – co trzeba przygotować?
Do utworzenia inteligentnej reklamy potrzebne jest przede wszystkim konto Google Merchant Center. Należy je utworzyć, skonfigurować, a następnie połączyć z kontem Google Ads.
Kolejny krok to utworzenie i przesłanie do Google Merchant Center feedu produktowego, czyli pliku zawierającego informacje na temat wszystkich produktów dostępnych w sklepie. To właśnie z niego będzie korzystał system Google Ads podczas tworzenia i wyświetlania kreacji reklamowych.
Z racji tego, że inteligentna kampania w sieci reklamowej wyświetla się na podstawie zaangażowania użytkowników w obrębie strony internetowej, reklamodawca musi spełnić kilka warunków związanych z kampaniami remarketingowymi:
- wdrożony globalny tag witryny;
- powiązana z kontem lista remarketingowa, zawierająca minimum 100 użytkowników;
- skonfigurowane śledzenie konwersji.
Inteligentna kampania produktowa krok po kroku
-
- Zaloguj się na swoje konto Google Ads i utwórz nową kampanię.
- Wybierz opcję Sprzedaż, a jako typ kampanii zaznacz Produktowa.
- System poprosi Cię o wybranie konta Google Merchant Center, z którego chcesz korzystać w trakcie działania kampanii, a także o wybranie kraju.
-
- Jako podtyp kampanii wybierz Inteligentną kampanię produktową.
- Ustaw nazwę dla kampanii.
- Strategia ustalania stawek w tym przypadku to Maksymalizacja wartości konwersji. Możesz również ustawić docelowy zwrot z nakładów na reklamę (ROAS), jednak nie jest to rekomendowane, ponieważ docelowy ROAS może ograniczyć liczbę konwersji.
- Określ dzienny budżet, jaki chcesz przeznaczać na wyświetlanie reklam. Miesięczny koszt kampanii to kwota dziennego budżetu pomnożona przez średnią liczbę dni w miesiącu.
- Ustaw datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii.
- Wybierz grupy produktów, z których chcesz korzystać w ramach inteligentnej kampanii produktowej. Jeśli tego nie zrobisz, w reklamach będą pojawiały się wszystkie produkty ze sklepu. Na stronie https://support.google.com/google-ads/answer/7674740?hl=pl znaleźć można informację, że takie rozwiązanie nie jest do końca dobre, ponieważ może pogorszyć skuteczność kampanii.
- Kolejny krok to dodanie zasobów, z których będzie korzystał system podczas tworzenia kreacji reklam. Dodaj obraz, plik wideo, nagłówki i treść reklamy. Po prawej stronie możesz zobaczyć, jak będzie prezentowała się reklama w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej Google.
- Kliknij Zapisz. Gotowe!
Pamiętaj, aby na swoim koncie Google Ads skonfigurować metodę rozliczeniową za kampanie reklamowe.
O czym jeszcze warto wiedzieć?
Inteligentna kampania produktowa korzysta z mechanizmów samouczących. Z tego względu potrzeba trochę czasu i odpowiedniej ilości danych, aby wszystko zaczęło skutecznie działać. Przyjmuje się, że 2-3 tygodnie to okres testowy kampanii, czyli czas na naukę dla algorytmów. W tym czasie nie warto mierzyć efektów, a tym bardziej zmieniać ustawień tylko dlatego, że rezultaty nie są zadowalające.
Warto też pamiętać, że inteligentne reklamy zdecydowanie lepiej działają w przypadku kont, na których prowadzone były wcześniej kampanie standardowe – dzięki temu system ma na starcie więcej danych.
Ważną kwestią jest również to, że inteligentne kampanie mają najwyższy priorytet ze wszystkich. Z tego też względu uruchamianie jednocześnie innych typów kampanii może zaburzyć proces uczenia się algorytmów. Na czas prowadzenia inteligentnych reklam polecane jest całkowite wyłączenie innych kampanii produktowych i remarketingowych.
Inteligenta reklama produktów – kto powinien z niej korzystać?
Inteligentna reklama ma wiele zalet. Jedną z nich jest to, że system w czasie rzeczywistym dopasowuje się do wymagań, oczekiwań i potrzeb użytkowników. Dzięki temu reklamy są jeszcze skuteczniejsze, przy minimalnym wkładzie i wysiłku reklamodawcy.
Taka opcja doskonale sprawdzi się dla właścicieli sklepów internetowych, którzy nie mają dużego doświadczenia w uruchamianiu i prowadzeniu kampanii. W tym przypadku niemal wszystko ustawiane jest automatycznie. Jednak to niejedyna sytuacja, kiedy taki typ kampanii może okazać się skuteczny. Doświadczeni reklamodawcy również mogą z powodzeniem korzystać z inteligentnych reklam. Wyjątkiem są właściciele sklepów z asortymentem mocno zróżnicowanym pod kątem marży.
Pamiętaj, że reklamy Google Ads bardzo łatwo można modyfikować, a także wyłączać. Daje to duże możliwości w zakresie analizowania skuteczności. Najlepiej przeprowadzić testy A/B i sprawdzić, czy lepiej sprawdzają się kampanie inteligentne, czy standardowe. Zobacz, co w przypadku Twoich odbiorców, branży i asortymentu będzie najskuteczniejsze.
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!