Zapytaj o ofertę

Nadążać za informacjami. Czym są alerty Google?

5 min czytania
Nadążać za informacjami. Czym są alerty Google?
Kategoria Pozycjonowanie

EBOOK GA4 KROK PO KROKU


Informacje w sieci są na wagę złota, zwłaszcza jeśli prowadzisz biznes online. W internecie są prawie 2 miliardy witryn, a pod koniec 2021 roku Google odnotowało ponad 90 miliardów wejść. Jak nadążyć za tymi liczbami? A co gorsza, jak śledzić swój wizerunek w sieci? Abyś mógł mieć wszystko pod kontrolą, z pomocą przychodzą alerty. Co warto o nich wiedzieć oraz jak je ustawić? A może istnieją alternatywy dla Google? Czas dowiedzieć się, co w trawie piszczy.

Spis treści:

Alerty Google – jak być na bieżąco?

Są to powiadomienia informujące o nowinkach z interesujących nas dziedzin. Może to być absolutnie wszystko – od najnowszych aktualizacji SEO dla stron internetowych po ciekawostki z show biznesu. Wystarczy wejść na stronę www.google.pl/alerts i wpisać interesującą nas frazę bądź słowo kluczowe. Od tego momentu na przypisany nam adres e-mail będziemy dostawać wiadomości za każdym razem, gdy w sieci pojawi się wynik posiadający wybrane przez nas hasło.

Myślisz, że to wszystko? Wyniki można zawęzić – w przeciwnym razie otrzymywalibyśmy masę powiadomień. Można więc wybrać język, miejsce na świecie, liczbę wyników i gatunek witryn. Dodatkowo masz możliwość edytowania ich w dowolnym momencie – dodawania, usuwania, zmieniania.

Dlaczego warto włączyć alerty Google?

Jeśli zależy Ci na najświeższych informacjach i wiadomościach oraz możliwości śledzenia najnowszych trendów to alerty Google są świetnym rozwiązaniem. W wielu branżach jest to szczególnie istotne, jak choćby w kontekście śledzenia poczynań konkurencji. Jest to ciekawe unowocześnienie pracy przedsiębiorców oraz klientów indywidualnych podczas analizy czy planowania strategii marketingowej. Mogą być również przydatne do weryfikacji opinii na nasz temat. Pamiętaj jednak, że pierwsze powiadomienia pojawiają się w ciągu 24 godzin od poprawnie wykonanej rejestracji i wdrożenia fraz kluczowych.

Jak włączyć alerty krok po kroku?

Krok 1: Zaloguj się lub utwórz konto mailowe na Gmail, jeśli jeszcze go nie posiadasz. Następnie wejdź na stronę www.google.pl/alerts.

Krok 2: Wybierz interesujące Cię sekcje lub utwórz własne zakładki.

Krok 3: Wybierz odpowiednie słowa kluczowe, które opisują interesujący Cię temat. Doprecyzuj wszelkie parametry: częstotliwość powiadomień, język, liczbę wyników, domeny itp. Następnie wybierz opcję „Utwórz alert”.

Wskazówki

  1. Upewnij się, że wiadomości pochodzące z alertów nie trafiają do folderu ze spamem na Twojej skrzynce.
  2. Możesz spersonalizować sposób dostarczania alertów – wybierz porę dnia wiadomości mailowej oraz czy wolisz je otrzymywać osobno czy w jednym pakiecie.
  3. Dodatkowo możesz też wybrać słowa, które chcesz wykluczyć z całego wyszukiwania, używając znaku „-”.

Jak edytować i usuwać alerty?

Aby edytować alert, wystarczy kliknąć opcję „Edytuj” przy wybranej frazie, a następnie wejść w sekcję „Pokaż opcje”. Tam znajduje się możliwość „Zaktualizowania alertu”. Usuwanie jest znacznie łatwiejsze – musisz jedynie obok alertu kliknąć opcję „Usuń” lub „Anuluj subskrypcję” znajdującą się u dołu e-maila z alertem.

Alerty w Google Analytics

Poza standardowymi alertami, z których może skorzystać każda osoba posiadająca konto Gmail, istnieją również alerty niestandardowe na platformie Google Analytics. Ich głównym celem jest automatyczne monitorowanie niekorzystnych zachowań użytkowników na naszej stronie bądź w sklepie internetowym. Dzięki nim możesz szybko reagować na kryzysowe sytuacje wpływające na ruch na stronie i konwersję.

Ich zastosowanie jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć opcję „Wyślij mi informację email, jeżeli zostanie spełniony określony warunek” w zakładce „Alerty niestandardowe”. Warunek określamy samodzielnie, np. jeśli pojawi się komentarz zawierający wulgaryzmy, spadnie ruch o wybraną liczbę procentową, kończy się domena, wygasł certyfikat SSL. Całość jest bardzo intuicyjna i wystarczy podążać za kolejnymi krokami Google Analytics.

Alternatywy dla Google Alerts

Talkwalker

Jest to narzędzie do zarządzania kontami w mediach społecznościowych, które pozwala śledzić zmiany w reputacji i autorytecie matki. Talkwalker potrafi wygenerować większą liczbę alertów niż Google Alerts, chociaż działa na tej samej zasadzie. Dodatkowo jest to również darmowa platforma.

Social Searcher

Jak nadążyć za rosnącą liczbą treści w social mediach? Z pomocą przyjdzie Social Searcher. Nie jest on jednak tak przydatny jak alerty Google. Pozwala na wyszukiwanie wzmianek na nasz temat, jednak bezpłatna wersja pozwala tylko na 100 wyszukiwań dziennie. Można więc powiedzieć, że jest to jedynie wsparcie dla innych narzędzi.

Newspoint

Narzędzie to pozwala na śledzenie trendów w branży, działalności konkurencji, a także monitorowanie wzmianek. Zaletą Newspoint jest możliwość śledzenia nie tylko stron internetowych, ale również mediów społecznościowych, prasy, radia, telewizji, podcastów, recenzji. Efektywność zależy oczywiście od doboru słów kluczowych. W panelu masz dostęp do statystyk, wykresów, filtrowania wyników. Platforma ta pozwala na szerszy zakres analizy i bardziej spersonalizowany monitoring w porównaniu do alertów Google.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Słowo na koniec

Niezależnie od branży, w jakiej działasz, czy indywidualnych, prywatnych potrzeb możesz sobie ułatwić surfowanie po sieci. Z pomocą alertów Google bądź innych narzędzi zautomatyzujesz sposób otrzymywania informacji i zaoszczędzisz ogromną ilość czasu na ręcznym przeszukiwaniu. W końcu kto z nas nie chciałby wiedzieć, co o nim mówią?

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak założyć i wypromować bloga na WordPress?
Jak założyć i wypromować bloga na WordPress?
Blisko 2/3 istniejących stron bazuje na systemie WordPress. Założyć bloga na tym oprogramowaniu można na kilka sposobów. Sprawdź, który jest najłatwiejszy.
Co to jest crawl budget?
Co to jest crawl budget?
Jeśli zależy Ci na osiągnięciu wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, warto zapoznać się z pojęciami takimi jak crawl budget. Co to jest i w jaki sposób wpływa na SEO?
Co to jest SafeSearch?
Co to jest SafeSearch?
SafeSearch to bardzo ważny filtr Google. Warto więc wiedzieć, czego dotyczy i jak go aktywować, aby chronić użytkowników przed niestosownymi treściami.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę