Zapytaj o ofertę
Pozycjonowanie hoteli

Pozycjonowanie hoteli

10 min. czytania

W bardzo konkurencyjnych obecnie czasach trudno jest zaznaczyć swoją obecność na rynku. Powstawanie nowych firm oraz rosnące oczekiwania nabywców sprawiają, że rozszerzenie świadomości marki jest dość trudnym zadaniem. Branża hotelarska jest jednym z obszarów, gdzie liczba pozyskanych klientów zależy przede wszystkim od skuteczności działań marketingowych, zwłaszcza w Internecie. W tym artykule omówimy więc, jak powinno wyglądać pozycjonowanie hoteli.

Czym jest pozycjonowanie hoteli?

Pozycjonowanie stron internetowych to złożony proces budowania widoczności marki na liście wyników wyszukiwania. W skład tej techniki wchodzi wiele zróżnicowanych technik optymalizacyjnych i marketingowych, których zadaniem jest umieszczenie witryny na szczycie wyszukiwarki. Pozycjonowanie hoteli jest więc zestawem działań mającym na celu pozyskanie nowych klientów i zwiększenie popularności lokalu wśród grupy docelowych odbiorców.

Jako że digital marketing stale rośnie w siłę, a nowe technologie wręcz zmuszają do zastosowania innowacyjnych metod, pozycjonowanie hoteli stało się jednym z najskuteczniejszych sposobów na promowanie noclegów w obecnych czasach. Właściciele, chcąc zwiększyć swój udział w rynku, coraz częściej decydują się więc na wykorzystanie efektywnych metod SEO, które umiejętnie wdrożone, zapewniają większe zaufanie potencjalnych klientów oraz wzmożone zainteresowanie usługami hotelu.

Jako że branża hotelarska to z reguły działalność stacjonarna, jednym z najważniejszych aspektów wspomagających rozwój biznesu jest ukierunkowanie procesów marketingowych na lokalny rynek. Pozycjonowanie hoteli powinno się więc opierać na skutecznych technikach lokalnego SEO. Na czym jednak polega ta technika?

Lokalne pozycjonowanie hoteli – na co zwrócić uwagę?

Lokalne SEO to proces zwiększania świadomości marki wśród odbiorców znajdujących się w najbliższej okolicy. Ukierunkowanie działań na lokalny rynek jest nie tylko skuteczne, ale też znacznie tańsze, w porównaniu z marketingiem na skalę ogólnokrajową. Nic więc dziwnego, że właściciele firm, takich jak restauracje, bary, kawiarnie czy cukiernie coraz częściej decydują się na wykorzystanie potencjału lokalnego SEO.

Pozycjonowanie hoteli oparte na założeniach marketingu lokalnego to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży oraz pozyskiwanie nowych klientów przy zachowaniu zrównoważonego budżetu. Warto też zaznaczyć, że lokalne SEO wyróżnia się szczególnym ukierunkowaniem działań na rynek docelowy, dzięki czemu wszelkie podjęte zabiegi okazują się satysfakcjonującąco skuteczne.

Pozycjonowanie lokalne to przede wszystkim wykorzystanie słów kluczowych związanych z daną lokalizacją oraz optymalizacja wizytówki Google. Umiejętnie opracowana strategia okazała się kluczem do sukcesu wielu współczesnych firm, dlatego zdecydowanie warto wdrożyć lokalne SEO do swojego planu marketingowego.

Jak jednak powinno wyglądać pozycjonowanie hoteli, aby zagwarantowało pożądane efekty?

Jak wygląda pozycjonowanie hoteli?

Pozycjonowanie hoteli to proces, którego efekt zależy od zastosowanych technik optymalizacyjnych i marketingowych. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, warto więc skupić się na sprawdzonych metodach z zakresu lokalnego SEO. Oto kilka aspektów, na które warto wówczas zwrócić szczególną uwagę.

Content marketing

Jednym z najważniejszych elementów strategii pozycjonowania stron internetowych jest optymalizacja serwisu pod kątem właściwych słów kluczowych. Wykorzystanie popularnych, lokalnych fraz nie tylko korzystnie wpływa na pozycjonowanie hoteli, ale też gwarantuje dotarcie przekazu do osób, które są faktycznie zainteresowane skorzystaniem z usług danej firmy.

Lokalne frazy opierają się najczęściej na nazwie miejscowości lub regionu, w którym funkcjonuje dany lokal. Aby uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce i dotrzeć do nowych potencjalnych klientów, warto wykorzystać zestawienia, takie jak “hotel miasto”, “najlepszy hotel w miasto czy “noclegi miasto”. Dzięki temu osoby zainteresowane skorzystaniem z usług hotelu z pewnością nie będą miały problemu z odnalezieniem jego oferty w sieci.

W ramach content marketingu warto także wdrożyć podstawowe formy promocji oferty hotelu za pomocą treści. Doskonale w tym przypadku sprawdzi się prowadzenie bloga. Łatwiejsze okaże się wówczas nie tylko naturalne wykorzystanie wybranych słów kluczowych, ale też wykazanie się znajomością w branży, co z pewnością pozytywnie wpłynie na zaufanie klientów do marki.

Świetnym sposobem na rozszerzanie grona odbiorców jest także regularne publikowanie postów promocyjnych w mediach społecznościowych. Zachęcające treści udostępniane na najczęściej odwiedzanych przez grupę docelową serwisach, takich jak Facebook, Instagram czy YouTube, skutecznie promują markę, budując przy tym jej świadomość i zwiększając rozpoznawalność. Warto więc opracować własny system marketingu treści oraz dzielić się z odbiorcami istotnymi informacjami, które zachęcą ich do odwiedzin hotelu.

Link building

Budowanie sieci linków zwrotnych z witryn o wysokim autorytecie to jeden z najważniejszych aspektów strategii obejmującej pozycjonowanie hoteli. Umiejętnie zastosowany link building nie tylko zwiększa widoczność witryny na liście wyników wyszukiwania Google, ale też przyciąga wielu nowych odbiorców, którzy z czasem przekształcić się mogą w klientów.

Wdrażając strategię budowania linków, trzeba jednak pamiętać o ważnej zasadzie, jaką jest priorytetowe traktowanie jakości pozyskiwanych łączy. Spamowanie linkami z witryn o niskim autorytecie może bowiem bardzo niekorzystnie wpłynąć na wizerunek marki w branży oraz znacząco zaszkodzić jej pozycjonowaniu w wyszukiwarce.

Gdzie zatem szukać skutecznych linków, które wzmocnią pozycję firmy na rynku i zapewnią stały napływ nowych odbiorców? Oto kilka kluczowych sposobów pozyskiwania wartościowych łączy:

  • publikowanie postów gościnnych,
  • aktywna działalność w mediach społecznościowych,
  • udzielanie się na tematycznych forach internetowych,
  • udostępnianie linków w branżowych katalogach.

Trzeba jednak zaznaczyć, że jedną z najskuteczniejszych metod zdobywania wysokiej jakości linków jest publikacja wartościowych treści, do których inni twórcy zdecydują się umieścić linki na swoich stronach internetowych. Nie tylko stanowi to najbardziej naturalny sposób link buildingu, ale też ma największe znaczenie z punktu widzenia wyszukiwarek, dzięki czemu pozycjonowanie hoteli przynosi satysfakcjonujące efekty.

Optymalizacja strony

Wygląd i użyteczność strony internetowej to aspekt mający bezpośredni wpływ na zaufanie klientów do marki. Im bardziej profesjonalnie wyglądająca witryny, tym większa wiarygodność oferowanych usług, co z kolei oddziałuje na ich sprzedaż. Warto więc zadbać o ogólną prezencję witryny i wszelkie elementy związane z jej funkcjonalnością. Oto kilka kluczowych praktyk, dzięki którym hotel zyska popularność w swojej branży i spotka się z zainteresowaniem potencjalnych klientów:

  • optymalizacja struktury treści – zastosowanie czytelnej czcionki i przyjaznych kolorów oraz odpowiedni podział treści na akapity to tylko kilka cech dobrej struktury strony internetowej;
  • optymalizacja czasu ładowania – jeśli strona nie otworzy się w ciągu kilku sekund, szanse na to, że użytkownik zrezygnuje z jej użytkowania są znacznie wyższe;
  • optymalizacja mobilna – jako że większość współczesnych użytkowników wyszukuje informacje w sieci za pośrednictwem swoich telefonów komórkowych, dostosowanie wyglądu i funkcjonalności strony do urządzeń mobilnych jest ważniejsze, niż kiedykolwiek wcześniej;
  • optymalizacja metadanych – stworzenie przyjaznych adresów URL, publikacja ciekawego opisu strony i zachęcającego tytułu wzbogaconego o docelowe słowa kluczowe to świetny sposób na lepsze pozycjonowanie hoteli i zdobycie wielu nowych klientów;
  • optymalizacja obrazów – wysokiej jakości obrazy umieszczone na stronie internetowej nie tylko zachęcają do skorzystania z usług hotelu, ale też podkreślają profesjonalizm firmy, dzięki czemu staje się ona ważnym elementem branży.

Wizytówka Google

Optymalizacja wizytówki Google to świetny sposób na zaprezentowanie oferty szerszemu gronu odbiorców. Dzięki temu potencjalni klienci nie będą mieli żadnych problemów ze zidentyfikowaniem lokalizacji lokalu, a kontakt z firmą będzie o wiele łatwiejszy. Oto kilka najważniejszych informacji, jakie należy umieścić w wizytówce:

  • numer telefonu,
  • adres strony internetowej,
  • lokalizacja,
  • godziny otwarcia,
  • zdjęcia budynku i okolicy,
  • recenzje,
  • opinie.

Dzięki uwzględnieniu powyższych elementów, wizytówka z pewnością zwróci uwagę potencjalnych klientów, deklarując przy tym profesjonalizm i jakość świadczonych usług.

Przeprowadzając pozycjonowanie hoteli, ważne jest także zaznaczenie adresu firmy w Google Maps. Użytkownicy, którzy bezproblemowo określą lokalizację hotelu z pewnością rozważą bowiem skorzystanie z jego usług. Podczas optymalizacji wizytówki trzeba być więc bardzo dokładnym, gdyż pominięcie nawet najmniejszego szczegółu może zaważyć o skuteczności działań promocyjnych i uzyskanych dochodach.

Pozycjonowanie hoteli – dlaczego warto?

Pozycjonowanie hoteli to proces, który umiejętnie przeprowadzony może okazać się kluczem do sukcesu każdej firmy oferującej wynajem pokoi czy mieszkań. Opracowanie skutecznego planu działania oraz wybór sprawdzonych technik optymalizacyjnych wiąże się z wieloma istotnymi korzyściami, które wspierają rozwój biznesu i pozwalają mu zaznaczyć swoją obecność w branży. Oto kilka kluczowych efektów pozycjonowania, dla których warto zainwestować w to przedsięwzięcie:

  • lepsza widoczność hotelu na liście wyników wyszukiwania skutkująca większą rozpoznawalnością marki w branży;
  • większy ruch na stronie internetowej, który korzystnie wpływa na sprzedaż usług hotelarskich;
  • większe zainteresowanie marką, co sprzyja rozwojowi biznesu na wielu nowych obszarach;
  • stosunkowo niskie koszty wdrożenia kampanii SEO, która gwarantuje satysfakcjonujący zwrot z inwestycji;
  • lepsze wyniki sprzedażowe wynikające z większego zaufania do hotelu i świadczonych przez niego usług.

Jedną z najważniejszych zalet pozycjonowania jest jednak fakt, że konsekwentne stosowanie praktyk SEO zapewnia stały rozwój firmy na wielu obszarach. Warto więc zaangażować się w marketing online, nawet jeśli może okazać się on dość wymagającym przedsięwzięciem.

Ile kosztuje pozycjonowanie hoteli?

Pozycjonowanie hoteli to proces, który w przypadku każdej marki będzie wyglądał nieco inaczej. Na rodzaj i sposób wykorzystania poszczególnych technik wpływa bowiem wiele czynników, takich jak konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych, oczekiwania potencjalnych klientów czy aktualna pozycja hotelu w wyszukiwarce. Różnorodność praktyk SEO oraz dostępność wielu możliwości sprawia, że wyznaczenie dokładnych kosztów wdrożenia strategii marketingowej w sieci jest niemal niemożliwe.

Podczas wyceny agencje SEO uwzględniają szereg czynników, wśród których najważniejszym okazuje się czas trwania kampanii. Im więcej pracy wymagać będzie uzyskanie pożądanych efektów, tym z większymi wydatkami wiązać się będzie pozycjonowanie strony internetowej. Trzeba jednak zaznaczyć, że mimo iż SEO często okazuje się dość drogim przedsięwzięciem, umiejętnie opracowany plan optymalizacyjny zapewnia satysfakcjonujący zwrot z inwestycji. Warto więc umówić się na konsultację z ekspertem i rozważyć wszelkie możliwości związane z pozycjonowaniem witryny w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie samodzielne czy z agencją?

Przeprowadzenie dokładnych badań, opracowanie szczegółowej strategii, wybór skutecznych technik SEO oraz regularne monitorowanie skuteczności podejmowanych działań to zadania, które spędzają sen z powiek wielu współczesnym przedsiębiorcom. Nic więc dziwnego, że właściciele zlecają pozycjonowanie hoteli doświadczonym agencjom SEO. O ile kilka podstawowych technik optymalizacyjnych z powodzeniem można wdrożyć samodzielnie, wiele praktyk marketingowych wymaga wiedzy i doświadczenia, których brakuje początkującym w świecie SEO. Wsparcie profesjonalnych pozycjonerów zapewniło sukces wielu markom z każdej branży, dlatego warto rozważyć skorzystanie z ich usług.

FAQ dotyczące pozycjonowania hoteli

Jakie są zalety pozycjonowania hoteli?

Pozycjonowanie hoteli to niezwykle skuteczny proces promowania marki w sieci. Do najważniejszych korzyści wynikających z jego wdrożenia zaliczamy między innymi wzrost zainteresowania usługami hotelu, większą świadomość marki, lepsze wyniki sprzedażowe oraz stały rozwój firmy w sieci i poza nią.

Od czego zacząć pozycjonowanie hoteli?

Pozycjonowanie hoteli warto zacząć od opracowania skutecznego planu działania. Pomocne okazać się może wówczas przeprowadzenie dokładnych badań mających na celu identyfikację potrzeb i oczekiwań docelowych odbiorców, efektywności działań konkurencji oraz użyteczności prowadzonej strony internetowej.

Ile trwa pozycjonowanie lokalne hoteli?

Pozycjonowanie lokalne, mimo że nieco mniej wymagające niż ogólnokrajowe SEO, wciąż stanowi dość czasochłonne przedsięwzięcie. Na efekty wdrożenia poszczególnych technik, takich jak link building, optymalizacja treści czy social media marketing, trzeba bowiem czekać od kilku do kilkunastu miesięcy.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Pozycjonowanie firm sprzątających
    Pozycjonowanie firm sprzątających
    Pozycjonowanie firm sprzątających to nie lada wyzwanie. Warto więc wiedzieć, od czego zacząć i jakie metody wykorzystać, aby proces ten był skuteczny.
    Pozycjonowanie stron notariusza
    Pozycjonowanie stron notariusza
    Pozycjonowanie zawodów zaufania publicznego to wymagające zadanie. W tym artykule przedstawiamy branżę notarialną i ograniczenia, które ją obowiązują. Czytaj dalej.
    Pozycjonowanie branży farmaceutycznej
    Pozycjonowanie branży farmaceutycznej
    Na czym polega pozycjonowanie branży farmaceutycznej? Jakie techniki warto wówczas wykorzystać? Podpowiemy Ci, jak skutecznie promować apteki w sieci!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.