Zapytaj o ofertę

Pozycjonowanie plików PDF

5 min czytania
Pozycjonowanie plików PDF
Kategoria Pozycjonowanie

Pozycjonowanie plików PDF to relatywnie “świeże” pojęcie. Bazuje na poprawie pozycji określonego pliku tekstowego w rankingu wyszukiwarki. Nie musisz obawiać się o komplikację optymalizacji, ponieważ nie należy ona do najtrudniejszych zadań. Ponadto Googleboty spisują się na medal podczas pozycjonowania plików PDF. Sprawdź, jak dokładnie przebiega ten proces!

Spis treści:

Jaka jest funkcja plików PDF?

Użytkownikom można dostarczać content w różnorodny sposób. Sztampowym wariantem jest tekst zapisany w formacie HTML. Nie we wszystkich sytuacjach to proste rozwiązanie okaże się trafionym pomysłem. Stąd rosnąca potrzeba w zrozumieniu istoty PDF jako nośnika informacji tekstowych bądź graficznych. Co jest takiego wyjątkowego w opisywanym formacie?

Z pewnością atutem pliku PDF jest stała stylistyka oraz zachowany układ w obszarze całego dokumentu. Nie podlega on modyfikacjom, pozostaje niezmienny bez względu na specyfikę użytkowanego sprzętu. W konsekwencji odtwarzany plik wygląda identycznie na każdym urządzeniu. Drugim aspektem świadczącym o jego wartości jest możliwość zamieszczenia w nim odnośników przekierowujących do stron zewnętrznych. Dzięki temu możesz liczyć na zintensyfikowany ruch w zarządzanej przez Ciebie witrynie internetowej.

Droga w optymalizacji PDF pod SEO

Pozycjonowanie PDF nie podlega dyskusji, podobnie jak analiza zawartych w nich treści oraz indeksacja przez boty wyszukiwarek. Zaletą plików w formacie PDF jest fakt, że często towarzyszy im wysokiej jakości content, co niekoniecznie jest widoczne wśród licznych stron WWW. Ponadto, odnośniki zaimplementowane w plikach PDF są brane pod uwagę jako linki w kodzie witryny. Warto wskazać także to, że nie podlegają one nadawaniu atrybutu nofollow. Jak zatem rozpocząć skuteczną optymalizację i cieszyć się wzrostem widoczności zarządzanej platformy w rankingu SERP?

Nazwa pliku i przyjazny adres URL

Nazwa, którą oznaczone są pliki PDF, powinna odpowiadać zawartości, której dotyczy. Co więcej, niezwykle ważne są frazy kluczowe i krótki, czytelny adres URL. To wszystko wpływa na osiągnięcie większego współczynnika CTR, a konsekwencji wygenerowanie większego ruchu niż w przypadku mniej przejrzystych adresów URL.

Należy również pamiętać, że plik PDF powinien mieć dopasowany tytuł do poruszanej tematyki. Ponadto nie możesz pomijać zachowania jego właściwej długości (zakłada się widełki od 50 do 70 znaków).

Format obrazu niedostrzegalny przez roboty indeksujące

Pomyślne pozycjonowanie plików w formacie PDF związane jest z indeksacją przez wyszukiwarki. Aby proces optymalizacji przebiegł pomyślnie, należy musisz stworzyć plik w formacie tekstowym. W przypadku wizualnej postaci tekstu Google zaniecha analizy zawartości i w konsekwencji nie zrealizuje indeksacji.

Plik PDF – sprawne ładowanie

Prawdopodobnie każdy zgodzi się z tym, że tempo wyświetlania strony (w tym pliku PDF) ma znaczenie dla komfortu użytkowania. Z tego względu należy dołożyć wszelkich starań, aby zoptymalizować plik PDF pod względem wielkości celem likwidacji możliwych przeciążeń serwera. Zanim umieścisz plik, który ma format PDF, w witrynie, zweryfikuj jego wagę i w razie konieczności podejmij się kompresji.

Link building

Celem uskutecznienia procesu pozycjonowania pliku w formacie PDF warto pokusić się o implementację prowadzących do niego odnośników. Dzięki tej czynności usprawnisz indeksację i wzmocnisz jego pozycję w wynikach SERP. Poza tym pliki PDF mogą zawierać wewnątrz linki przekierowujące do innych sektorów strony, co dodatkowo zwiększy autorytet domeny.

Zadbaj o treść

Google źle postrzega duplikaty treści, dlatego, aby prawidłowo przeprowadzić pozycjonowanie PDF, powinieneś wystrzegać się tego typu nieetycznych praktyk. Warto posłużyć się kreatorami plików PDF pozwalającymi na dodanie atrybutów alt i title do grafik zamieszczonych w dokumencie.

Istniejącym wciąż problemem jest niewłaściwe bądź niewystarczające nasycenie tekstu słowami kluczowymi. Aby zidentyfikować skuteczne frazy, skorzystaj z narzędzia Senuto, dzięki któremu ustalisz, jakie hasła warto wykorzystać w pliku PDF.

Senuto – przykład słów kluczowychSenuto – przykład słów kluczowych

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Czy gra warta jest świeczki?

Optymalizacja plików PDF, podobnie jak w przypadku pozycjonowania stron WWW, to wartościowy proces. Jest niemal identyczny względem wdrażania zasad SEO przy witrynach internetowych. Należy jednak pamiętać o wszystkich szczegółach, niezbędnych w dążeniu do uplasowania serwisu na samym szczycie rankingu Google. Jeśli więc miałeś styczność z optymalizacją stron pod kątem wyszukiwarek, pozycjonowanie pliku PDF nie powinno być dla Ciebie problematyczne.

Ekspozycji w rezultatach wyszukiwania podlegają nie tylko strony zajmujące czołowe miejsca na liście SERP. Warto dołożyć zatem wszelkich starań, aby Twój dokument znalazł się na samym szczycie rankingu i został zauważony przez każdego użytkownika sieci.

Nasza odpowiedź na pytanie: Czy warto pozycjonować dokumenty PDF?, brzmi: oczywiście, że tak! Każda aktywność sprzyjająca zwiększaniu rangi Twojej witryny bądź dokumentu to niezwykle ważny fundament w budowaniu renomy marki. Nie zwlekaj dłużej, zacznij kompleksowo optymalizować pliki PDF pod kątem wyszukiwarek!

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Nadążać za informacjami. Czym są alerty Google?
Nadążać za informacjami. Czym są alerty Google?
Jak usprawnić wyszukiwanie informacji w sieci? Google Alerts jako narzędzie dla wygodnych. Czym są alerty oraz jak je wykorzystać w pozycjonowaniu?
Keep it fresh – algorytm Świeżości Google. O co chodzi?
Keep it fresh – algorytm Świeżości Google. O co chodzi?
Google wykorzystuje 200 algorytmów. Trudno spełnić je wszystkie, ale jednym z ważniejszych jest świeżość. Dowiedz się, czym jest Algorytm Świeżości.
Narzędzie Disavow – co to jest?
Narzędzie Disavow – co to jest?
Proces indeksacji witryny internetowej wymaga skrupulatnej analizy profilu linkowego. Z pomocą przychodzi narzędzie wyłączające moc niektórych odnośników.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę