Zapytaj o ofertę
Pozycjonowanie plików PDF
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Pozycjonowanie plików PDF

Pozycjonowanie plików PDF

5 min. czytania

Pozycjonowanie plików PDF to relatywnie “świeże” pojęcie. Bazuje na poprawie pozycji określonego pliku tekstowego w rankingu wyszukiwarki. Nie musisz obawiać się o komplikację optymalizacji, ponieważ nie należy ona do najtrudniejszych zadań. Ponadto Googleboty spisują się na medal podczas pozycjonowania plików PDF. Sprawdź, jak dokładnie przebiega ten proces!

Jaka jest funkcja plików PDF?

Użytkownikom można dostarczać content w różnorodny sposób. Sztampowym wariantem jest tekst zapisany w formacie HTML. Nie we wszystkich sytuacjach to proste rozwiązanie okaże się trafionym pomysłem. Stąd rosnąca potrzeba w zrozumieniu istoty PDF jako nośnika informacji tekstowych bądź graficznych. Co jest takiego wyjątkowego w opisywanym formacie?

Z pewnością atutem pliku PDF jest stała stylistyka oraz zachowany układ w obszarze całego dokumentu. Nie podlega on modyfikacjom, pozostaje niezmienny bez względu na specyfikę użytkowanego sprzętu. W konsekwencji odtwarzany plik wygląda identycznie na każdym urządzeniu. Drugim aspektem świadczącym o jego wartości jest możliwość zamieszczenia w nim odnośników przekierowujących do stron zewnętrznych. Dzięki temu możesz liczyć na zintensyfikowany ruch w zarządzanej przez Ciebie witrynie internetowej.

Droga w optymalizacji PDF pod SEO

Pozycjonowanie PDF nie podlega dyskusji, podobnie jak analiza zawartych w nich treści oraz indeksacja przez boty wyszukiwarek. Zaletą plików w formacie PDF jest fakt, że często towarzyszy im wysokiej jakości content, co niekoniecznie jest widoczne wśród licznych stron WWW. Ponadto, odnośniki zaimplementowane w plikach PDF są brane pod uwagę jako linki w kodzie witryny. Warto wskazać także to, że nie podlegają one nadawaniu atrybutu nofollow. Jak zatem rozpocząć skuteczną optymalizację i cieszyć się wzrostem widoczności zarządzanej platformy w rankingu SERP?

Nazwa pliku i przyjazny adres URL

Nazwa, którą oznaczone są pliki PDF, powinna odpowiadać zawartości, której dotyczy. Co więcej, niezwykle ważne są frazy kluczowe i krótki, czytelny adres URL. To wszystko wpływa na osiągnięcie większego współczynnika CTR, a konsekwencji wygenerowanie większego ruchu niż w przypadku mniej przejrzystych adresów URL.

Należy również pamiętać, że plik PDF powinien mieć dopasowany tytuł do poruszanej tematyki. Ponadto nie możesz pomijać zachowania jego właściwej długości (zakłada się widełki od 50 do 70 znaków).

Format obrazu niedostrzegalny przez roboty indeksujące

Pomyślne pozycjonowanie plików w formacie PDF związane jest z indeksacją przez wyszukiwarki. Aby proces optymalizacji przebiegł pomyślnie, należy musisz stworzyć plik w formacie tekstowym. W przypadku wizualnej postaci tekstu Google zaniecha analizy zawartości i w konsekwencji nie zrealizuje indeksacji.

Plik PDF – sprawne ładowanie

Prawdopodobnie każdy zgodzi się z tym, że tempo wyświetlania strony (w tym pliku PDF) ma znaczenie dla komfortu użytkowania. Z tego względu należy dołożyć wszelkich starań, aby zoptymalizować plik PDF pod względem wielkości celem likwidacji możliwych przeciążeń serwera. Zanim umieścisz plik, który ma format PDF, w witrynie, zweryfikuj jego wagę i w razie konieczności podejmij się kompresji.

Link building

Celem uskutecznienia procesu pozycjonowania pliku w formacie PDF warto pokusić się o implementację prowadzących do niego odnośników. Dzięki tej czynności usprawnisz indeksację i wzmocnisz jego pozycję w wynikach SERP. Poza tym pliki PDF mogą zawierać wewnątrz linki przekierowujące do innych sektorów strony, co dodatkowo zwiększy autorytet domeny.

Zadbaj o treść

Google źle postrzega duplikaty treści, dlatego, aby prawidłowo przeprowadzić pozycjonowanie PDF, powinieneś wystrzegać się tego typu nieetycznych praktyk. Warto posłużyć się kreatorami plików PDF pozwalającymi na dodanie atrybutów alt i title do grafik zamieszczonych w dokumencie.

Istniejącym wciąż problemem jest niewłaściwe bądź niewystarczające nasycenie tekstu słowami kluczowymi. Aby zidentyfikować skuteczne frazy, skorzystaj z narzędzia Senuto, dzięki któremu ustalisz, jakie hasła warto wykorzystać w pliku PDF.

Senuto – przykład słów kluczowychSenuto – przykład słów kluczowych

Czy gra warta jest świeczki?

Optymalizacja plików PDF, podobnie jak w przypadku pozycjonowania stron WWW, to wartościowy proces. Jest niemal identyczny względem wdrażania zasad SEO przy witrynach internetowych. Należy jednak pamiętać o wszystkich szczegółach, niezbędnych w dążeniu do uplasowania serwisu na samym szczycie rankingu Google. Jeśli więc miałeś styczność z optymalizacją stron pod kątem wyszukiwarek, pozycjonowanie pliku PDF nie powinno być dla Ciebie problematyczne.

Ekspozycji w rezultatach wyszukiwania podlegają nie tylko strony zajmujące czołowe miejsca na liście SERP. Warto dołożyć zatem wszelkich starań, aby Twój dokument znalazł się na samym szczycie rankingu i został zauważony przez każdego użytkownika sieci.

Nasza odpowiedź na pytanie: Czy warto pozycjonować dokumenty PDF?, brzmi: oczywiście, że tak! Każda aktywność sprzyjająca zwiększaniu rangi Twojej witryny bądź dokumentu to niezwykle ważny fundament w budowaniu renomy marki. Nie zwlekaj dłużej, zacznij kompleksowo optymalizować pliki PDF pod kątem wyszukiwarek!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Optymalizacja wideo. Jak pozycjonować filmy w Internecie?
    Optymalizacja wideo. Jak pozycjonować filmy w Internecie?
    Jak skutecznie optymalizować wideo i zdobyć lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania? Dowiesz się podczas lektury niniejszego wpisu!
    Off-site SEO – poznaj najlepsze praktyki pozycjonowania poza stroną
    Off-site SEO – poznaj najlepsze praktyki pozycjonowania poza stroną
    Wpływ na pozycję Twojej strony internetowej w rankingach mają również aktywności prowadzone poza witryną. O tym, jakie są to działania, dowiesz się z naszego artykułu.
    Pozycjonowanie sklepu internetowego z dużym budżetem
    Pozycjonowanie sklepu internetowego z dużym budżetem
    Coraz trudniej promować sklepy internetowe i zwiększać sprzedaż online. Warto więc wiedzieć, jak optymalnie wykorzystać swój budżet marketingowy!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.