Zapytaj o ofertę
Reklama dźwignią handlu. Jak powinny się reklamować małe firmy w sieci?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Reklama dźwignią handlu. Jak powinny się reklamować małe firmy w sieci?

Reklama dźwignią handlu. Jak powinny się reklamować małe firmy w sieci?

6 min. czytania

Podjęcie kampanii reklamowej wymaga wielu badań oraz przygotowań, aby nie uszczuplić swojego budżetu. Jakie możliwości mają w tym kontekście mniejsze firmy? Dowiedz się, jakie reklamy są dla Ciebie dostępne oraz o czym powinieneś pamiętać, planując strategię marketingową.

Mała firma i wielkie możliwości

Współczesne perspektywy prowadzenia biznesu stwarzają większe możliwości dla osób, które chcą założyć własny biznes. Małe firmy cieszą się rosnącym zainteresowaniem, a w samej Polsce w ostatnich latach zarejestrowano ponad 70 tysięcy małych i średnich przedsiębiorstw. Sektor ten nieustannie się rozwija. Jeśli więc posiadasz mikroprzedsiębiorstwo bądź małą firmę, musisz dowiedzieć się, jak działać na polach marketingu i promocji.

Dlaczego Twoja firma musi działać online?

  • Strona internetowa ułatwia dostęp do informacji.
  • Masz większą szansę na wyróżnienie się na tle konkurencji.
  • Zwiększasz grono odbiorców.
  • Tworzysz stabilne fundamenty swojego wizerunku, autorytetu oraz zaufania.
  • Masz okazję poprawić zyski.

SEO i SEM – co warto wiedzieć?

SEO, czyli Search Engine Optimization, to wszelkie działania mające na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych, darmowych, wynikach wyszukiwania. Ich efektem jest uzyskanie wysokiej pozycji rankingowej. Sięga do takich dziedzin jak informatyka, programowanie, promocja i marketing.

Należy jednak pamiętać o drugiej możliwości, jaką jest SEM, czyli Search Engine Marketing. Jest to znacznie szersze pojęcie. SEM wykorzystuje narzędzia SEO, jednak koncentruje się na działaniach płatnych, czyli reklamie. Mowa przede wszystkim o reklamach typu PPC (Pay Per Click) oraz stronach docelowych (landing page).

Reklama

Pojęcie reklamy silnie zakorzeniło się we współczesnym świecie. Jest to zespół działań mających na celu przykucie uwagi odbiorców na danym produkcie, usłudze, przedmiocie. Wykorzystuje różnorodne środki przekazu, których efektem jest doprowadzenie do transakcji handlowej. Tradycyjne kanały dystrybucji treści okazały się w wielu przypadkach niewystarczające, dlatego zaczęto wykorzystywać świat wirtualny.

W sieci możemy więc wyróżnić artykuły sponsorowane, banery reklamowe, Google Ads, newsletter, reklamy w mediach społecznościowych (Facebook Ads, Instagram Ads), a nawet content marketing.

Pay Per Click

Jak już wiesz, najpopularniejszą metodą reklamy internetowej jest PPC. To forma rozliczeniowa, w której płatność jest dokonywana przez reklamodawcę w momencie kliknięcia w link bądź baner. W tym przypadku samo wyświetlenie nie wystarczy. W wynikach wyszukiwania płatne reklamy pojawiają się na górze i na dole wyszukiwania z oznaczeniem „Reklama”, aby odbiorcy mogli je odróżnić od organicznych (darmowych) wyników. Największą zaletą kampanii PPC jest ich natychmiastowy efekt, jednak kończy się on wraz z zaprzestaniem finansowania.

Rodzaje

Najprostszym i najbardziej podstawowym formatem jest reklama tekstowa. Składa się ona z nagłówka, adresu URL i kilku wierszy opisu. Konieczne jest zawarcie w niej zawołania do działania (CTA), aby bezpośrednio przykuć uwagę klienta.

Drugim rodzajem są reklamy displayowe. Jest to połączenie reklam tekstowych/graficznych/wideo, które zachęcają do przejścia do strony docelowej i konwersji. Cechuje ją wysoka atrakcyjność wizualna oraz personalizowanie treści. Najczęściej jest prezentowana w formie baneru.

Trzeci rodzaj to reklamy produktowe. Wyświetlają one obraz produktu wraz z ceną, oceną, nazwą, specyfikacją, sklepem. W przeciwieństwie do reklam tekstowych są ciekawsze wizualnie.

Metody rozliczeń PPC

Drugim etapem jest wybór metody rozliczeniowej. Pozwoli Ci to na optymalizację kosztów, a także wybór najlepszego rozwiązania. Do najpopularniejszych zalicza się:

  • CPM (Cost Per Mille) – rozliczenie za tysiąc kliknięć,
  • CPV (Cost Per Visitor) – rozliczenie za przeniesienie docelowej grupy na swoją stronę,
  • CPV (Cost Per View) – rozliczenie za jedno obejrzenie reklamy,
  • CPC (Cost Per Click) – rozliczenie za każde kliknięcie,
  • CPA (Cost Per Action) – rozliczenie za podjęcie interakcji (zakup, rejestracja, wypełnienie ankiety),
  • CPC (Cost Per Convertion) – rozliczenie za zdobycie klienta (lead, sprzedaż).

Co wpływa na pozycję reklamy PPC?

W tym miejscu należy zacząć od budżetu, jakim dysponujemy. Trzeba ustawić go na koncie dla danej reklamy. Limit zależy od wartości słów oraz rodzaju reklamy. Zdecydowanie dużym plusem ich zastosowania jest niezależność w stosunku do aktualizacji algorytmów Google, właśnie dlatego, że nie są one częścią wyników organicznych. Mimo wszystko należy zwrócić uwagę na profil odbiorców, ich potrzeby, lokalizację oraz słowa kluczowe.

 

Wsparcie w postaci landing page

Zajmując się płatnymi metodami reklamowymi, warto sięgnąć do strony docelowej, której zadaniem jest promocja oraz/lub sprzedaż produktów czy oferowanych usług, a także przemiana anonimowego użytkownika w spersonalizowanego klienta.

Również w tym przypadku masz kilka możliwości, w zależności od potrzeb:

  • strona typu lead generation, której zadaniem jest pozyskiwanie danych klientów,
  • strona typu click through, która ma zachęcić do wejścia na stronę główną,
  • strona sprzedażowa umożliwiająca transakcję zakupową,
  • strona coming soon pozwalająca na zbadanie rynku i potencjalnych klientów.

Na czym się skupić, będąc małą firmą?

Masz już podstawową wiedzę na temat reklam internetowych. Każde z tych rozwiązań może okazać się dla Ciebie przydatne, jednak najpierw musisz określić swoje cele. Reklama powinna być silnie stargetowana, z tego powodu należy nauczyć się myśleć jak odbiorca. Postaraj się wziąć pod uwagę płeć, wiek, miejsce zamieszkania, język, zainteresowania, intencje, wykształcenie oraz rodzaj urządzenia (mobilne bądź desktopowe).

Wszystkie te elementy pozwolą na pozytywny wynik CTR i będą świadczyć o dobrym dopasowaniu treści reklamy do witryny internetowej, a co za tym idzie do oczekiwań użytkowników. Jest to także ważne narzędzie w kontekście pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwarek. Dobierz więc słowa kluczowe, które określą Twoją markę oraz usługi. Call to action to Twoje narzędzie nawiązujące kontakt, wybierz więc hasło, które naprawdę przykuwa uwagę. Pamiętaj o wykluczeniu słów, które nie pasują do Twojej oferty. Zadbaj także o miejsce umieszczenia reklamy.

Wnioski

Jak widzisz, wachlarz możliwości jest naprawdę szeroki. Wszystko zależy od budżetu, jakim dysponujesz oraz celów Twojej kampanii. Jako mała firma masz możliwość wyboru spośród wielu narzędzi, jednak nie możesz zapomnieć, że najważniejsze jest dotarcie do klienta w naturalny i interesujący sposób. SEO i SEM są wsparciem, jakiego potrzebujesz.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Cybersquatting – czym jest piractwo domen i jak skutecznie z nim walczyć?
    Cybersquatting – czym jest piractwo domen i jak skutecznie z nim walczyć?
    Strona internetowa jako zasób cenniejszy niż złoto, czyli wszystko to, co powinieneś wiedzieć o piractwie domen w Polsce.
    Atrybucja w e-marketingu – który model wybrać?
    Atrybucja w e-marketingu – który model wybrać?
    Techniki strategii marketingowej w e-handlu. Brzmi ciekawie? Przedstawiamy, czym są modele atrybucji oraz w jaki sposób pomogą Ci w dotarciu do klientów.
    Sprawdź, czym jest growth hacking
    Sprawdź, czym jest growth hacking
    Czy marketing musi wiązać się z dużymi nakładami środków na reklamę oraz długim czasem oczekiwania na efekty? Niekoniecznie! Poznaj growth hacking, czyli metodę, która pozwala na uzyskanie szybkiego zwiększenia przychodów przedsiębiorstwa.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.