Największą siłą, która powoduje, że klienci są lojalni wobec Twojej, jest content, którym się z nimi dzielisz. Istnieje wiele sposobów na to, aby zwrócić uwagę odbiorcy na swoją firmę, na przykład poprzez prowadzenie bloga, tworzenie treści wideo, czy po prostu inwestycja w zwykłe reklamy.
Obecnie odbiorcy są przytłoczeni ilością reklam na stronach, że mają tendencję do niezauważania ich podczas przeglądania strony internetowej. Reklama natywna może być alternatywą, która pomoże zatrzeć granicę między reklamą a innymi treściami internetowymi, co może spowodować większą ilość kliknięć.
Z tego artykułu dowiesz się, czym jest reklama natywna i do czego może się ona Tobie przydać!
Reklama natywna stanowi integralną część treści internetowych, są to płatne reklamy, które płynnie łączą się z innymi treściami na stronie. Granice pomiędzy treścią a reklamą zacierają się, przez co staje się ona niezauważalna dla odbiorcy. Odbiorca, czytając konkretny tekst z reklamą natywną, jest przekonany, że dostarcza sobie wartościowych informacji, a nie tylko pusty przekaz reklamowy. Celem reklamy natywnej jest dopasowanie witryny do stylu publikacji i dostarczenie czytelnikom przydatnych informacji o produkcie promowanym przez reklamę.
Reklama natywna tworzy bardziej naturalne wrażenia reklamowe, które płynnie prowadzą konsumentów do zareklamowania produktu, a nawet kupienia go. Krótko mówiąc, reklama natywna może być przydatna, jeśli Twoja marka opiera się głównie na reklamach, po to, aby przyciągnąć nowych klientów i utrzymać istniejących odbiorców. Wyskakujące okienka reklamowe na Twojej stronie internetowej nie zdziałają cudów i nie stworzą relacji z Twoimi klientami. Dlatego, jeśli koncentrujesz się na tym, aby Twoja marka zdobyła zaufanie wśród odbiorców, warto pomyśleć o reklamie natywnej, jako silnej taktyce w działaniu!
Nie jesteś przekonany do tego typu działań? Spróbuj Reklama natywna, jak każda inna ma swoje wady i zalety, zanim postanowisz włączyć ją do swojej strategii marketingowej, musisz je poznać! Pamiętaj, aby zawsze tworzyć reklamy z myślą o swoim kliencie! Zastanów się, czy chciałbyś trafiać na teksty niskiej jakości, czy raczej przeciwnie, na te które wzbudzają Twoje zainteresowanie i są dla Ciebie pouczające? Odpowiedź jest chyba oczywista. Twórcy treści powinni mieć na uwadze przekazywanie wartościowych informacji odbiorcy i tak też należy podchodzić do reklam natywnych. Dobrze napisane treści, które będą zgodne ze standardami Google, zrobią wrażenie na właściwych odbiorcach. Dlatego pamiętaj, że najważniejsza jest wartość, którą przekazuje Twój tekst, to spowoduje wzrost zaangażowania odbiorców i pozostawi trwałe wrażenie o Twojej marce.
Jak już wspominaliśmy, reklamy natywne powinny tworzyć całość z resztą treści. Można powiedzieć, że reklamy natywne nie zakłócają komfortu czytania odbiorcy. Powoduje to, że odbiorca, czytając treść na Twojej stronie firmowej, czuje się dobrze, a treść sama w sobie jest naturalna i nie powoduje uczucia dyskomfortu z narzucającą się reklamą. Pamiętaj, że wyskakujące okienka reklamowe na stronie internetowej mogą być przydatne, ale nie zawsze tak jest! Najczęściej zakłócają one dobre wrażenia odbiorcy i prowadzą do rozproszenia uwagi, zwiększonego współczynnika odrzuceń strony oraz frustracji klienta. Reklama natywna może być w tym momencie przydatniejszą formą niż te wspomniane wcześniej. Dzięki reklamie natywnej możesz mieć pełną kontrolę nad tym, gdzie Twoja reklama się wyświetla i do jakiej grupy docelowej trafia. Reklama natywna umożliwia twórcom szczegółowe dopasowanie intencji wyszukiwania i precyzyjnego umieszczenia reklamy wśród powiązanych treści tam, aby miało to pozytywne skutki.
Reklama natywna jest kontrowersyjną praktyką marketingową, ponieważ istnieje szansa, że może obrócić się przeciwko Twojej marce. Nie wszystkie osoby, które zajmują się tworzeniem treści, mają takie same doświadczenia, więc reklama niskiej jakości może negatywnie wpłynąć na sukces twojej marki. Najważniejsze jest to, że aby reklamy natywne pozostały skuteczne dla Twojej firmy, twórcy konstruując treści, muszą skoncentrować się na uczciwym dopasowaniu ich do treści, których odbiorcy oczekują od marki oraz muszą skupić się na tworzeniu treści wartościowych i jakościowych, po to, aby trafić do właściwego odbiorcy i wywołać zamierzony skutek (wzrost zaangażowania klientów).
Stworzenie dobrej i wartościowej reklamy natywnej wymaga czasu. Niestety, wiele marek nadal preferuje zwykłe reklamy, które często są poza ich kontrolą. Reklamy natywne są skuteczniejsze w działaniu. Jeśli treści reklamy natywnej są wysokiej jakości i oferują rzeczywistą wartość dla odbiorców, to są większe szanse na lepsze wyniki niż po standardowej reklamie. Badania pokazują, że ponad połowa użytkowników Internetu woli reklamy natywne od zwykłych reklam. Reklama natywna jest opłacalną formą reklamy i warto zainwestować w tego typu działania, tylko wtedy kiedy mamy jej świadomość i planujemy tworzyć wartościowe treści dla odbiorców!
W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.