Zapytaj o ofertę
Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?

Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?

5 min. czytania

Twoja strona internetowa generuje ruch, ale sprzedaż na niej nadal jest na niskim poziomie? Z pewnością myślisz, że robisz już wszystko, ale nadal nie widzisz efektów, dlatego musisz pomyśleć o retargetingu w swojej witrynie. Dzięki niemu dotrzesz do wielu potencjalnych klientów przy ograniczonym budżecie i diametralnie zwiększysz swoją sprzedaż.

W tym artykule wyjaśnimy Ci, na czym polega retargeting. Dowiesz się, jak możesz zwiększyć sprzedaż online.

Co to jest retargeting?

Retargeting jest strategią marketingową, która analizuje historię wyszukiwania użytkownika i jego zachowanie w celu stworzenia spersonalizowanych dla niego reklam. Dzięki temu możesz skłonić potencjalnych klientów do zakupu lub odwiedzenia strony z produktem. Retargeting należy do strategii typu pay per click, w której nie kieruje się reklam do przypadkowych użytkowników internetowych, tylko do klientów, którzy aktualnie szukają tego lub podobnego produktu czy usługi.

Retargeting odpowiada intencjom użytkowników, ponieważ wyświetla atrakcyjne reklamy produktów, których aktualnie szukają. Firmy analizują odpowiednie słowa kluczowe, które są wyszukiwane przez potencjalnych klientów, czyli można powiedzieć, że śledzą ich każdy ruch, który jest związany z branżą, w której sprzedają swoje produkty lub usługi. Retargeting w wyszukiwarkach koncentruje się na tworzeniu udanej konwersji sprzedaży i zakupu. Ma on na celu przyciągnięcie nowych klientów do strony internetowej.

Jak działa retargeting?

Retargeting działa w prosty sposób, otóż na samym początku firma wyszukuje najczęściej używane słowa kluczowe przez innych użytkowników i analizuje je pod kątem swoich produktów oferowanych na stronie internetowej. W kolejnym etapie zbiera listę wszystkich najpopularniejszych zapytań klientów i na tej podstawie tworzy spersonalizowane reklamy. Przykładowo użytkownik Internetu szuka poduszek dekoracyjnych, a Ty akurat takie sprzedajesz, dlatego zaczynasz analizować jego drogę konsumencką. Wtedy stwierdzasz, że jego intencja odpowiada Twoim produktom i tworzysz kampanię reklamową, która zaoferuje mu poszukiwany produkt w sposób spersonalizowany. Bezpośrednie kierowanie reklam na klienta odpowiada jego intencji i wzbudza większe zainteresowanie produktem.

Jeżeli chcesz w sposób prawidłowy rozpocząć swoją drogę z retargetingiem, spróbuj przeanalizować poniższe dane:

  1. CPC, czyli koszty uzyskane za bezpośrednie kliknięcia użytkowników w reklamę.
  2. CTR, czyli współczynnik klikalności reklamy, gdzie liczba kliknięć reklamy podzielona jest przez łączną liczbę użytkowników, którzy wyświetlą reklamę.
  3. Liczba wyświetleń konkretnej reklamy. Bardzo ważne jest, aby sprawdzać, ile razy Twoje reklamy są wyświetlane przez innych odbiorców, niezależnie od tego czy zostały kliknięte, czy nie.
  4. Odwiedziny strony internetowej, czyli liczba wyświetleń Twojej kampanii lub reklamy, które w rezultacie prowadzą do odwiedzin Twojej witryny.

Jaki jest cel retargetingu?

Wzbudzenie zaangażowania

Najważniejszym celem retargetingu jest wzbudzenie zaangażowania wśród potencjalnych klientów, aby zechcieli odwiedzić stronę z oferowanym produktem i być może dokonać zakupu. Musisz pokazać użytkownikom, że masz dokładnie taki produkt lub usługę, jakiego potrzebują.

Wzrost konwersji na stronie

Retargeting ma na celu również stworzyć udaną konwersję, pracując nad wzbudzeniem zainteresowania i budowaniem zainteresowania użytkowników we właściwym czasie.

Wzbudzenie świadomość marki

Nawet jeśli klienci wykazują zainteresowanie Twoim produktem lub usługą, niekoniecznie dokonają zakupu za pierwszym razem. Po pierwszej próbie dotarcia do nich za pomocą retargetingu w wyszukiwarce musisz utrzymać ich świadomość marki lub firmy dzięki retargetingowi w witrynie.

Jakie korzyści możesz czerpać, stosując retargeting?

Retargeting jest niedrogim działaniem marketingowym, które pozwala dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Jeśli skorzystasz z retargetingu w swojej firmie, będziesz mógł zwiększyć świadomość użytkowników na temat Twojej marki, zaangażować ich do działania, co ostatecznie doprowadzi do sprzedaży produktów lub usług.

Retargeting może pomóc użytkownikom połączyć się z Twoją marką. Możesz zaoferować im swoje produkty, których nie mieli okazji zobaczyć podczas standardowych wyszukiwań. Jeśli stworzysz spersonalizowaną reklamę dostosowaną do intencji użytkownika, możesz sprawić, że poczuje się on wyjątkowo. Ukazując stronę swojego sklepu internetowego potencjalnym klientom, możesz w nienachalny sposób nakłonić ich do zakupu konkretnych produktów na stronie. Stworzysz więc udaną sprzedaż dzięki właśnie retargetingowi.

Podsumowanie

Jak już mogłeś zauważyć, celem każdego sklepu internetowego jest stworzenie udanej sprzedaży. Retargeting jest skutecznym i opłacalnym sposobem dotarcia do nowych klientów, a także ponownego zaangażowania dotychczasowych.

Najczęściej jest to najlepsza forma reklamy, ponieważ te ogólne rzadko przynoszą zadowalające rezultaty, a zamiast tego tylko denerwują odbiorców. Dlatego warto stosować niestandardowe, ukierunkowane reklamy, które korzystnie wpłyną na Twoją sprzedaż oraz opinię klientów. Skuteczny marketing internetowy pozwoli dotrzeć do konkretnych grup odbiorców.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 5
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Marketing wielokanałowy – wszystko, co musisz wiedzieć w 2022 roku!
    Marketing wielokanałowy – wszystko, co musisz wiedzieć w 2022 roku!
    Komfortowe doświadczenie zakupów dla klientów, niezależnie od preferowanej przez niego formy? Tak, coś takiego jest osiągalne i określamy to mianem marketingu omnichannel!
    Real-time marketing. Czym jest RTM w 2023 roku?
    Real-time marketing. Czym jest RTM w 2023 roku?
    Czym jest real time marketing? Dlaczego warto wykorzystać go w swojej strategii? Jak wygląda udana kampania? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi!
    Dlaczego warto korzystać z recenzji na stronie internetowej?
    Dlaczego warto korzystać z recenzji na stronie internetowej?
    Recenzje są ważnym elementem każdej strategii marketingu internetowego, dlatego jeśli planujesz rozwinąć swoją działalność, musisz o nich pamiętać.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.