Zapytaj o ofertę
Reverse SEO – czym jest i jak wykorzystać je w swojej strategii?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Reverse SEO – czym jest i jak wykorzystać je w swojej strategii?

Reverse SEO – czym jest i jak wykorzystać je w swojej strategii?

6 min. czytania

Reverse SEO - co to takiego?

Każdemu właścicielowi firmy zależy na jak najlepszej reputacji swojej marki. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest bez wątpienia bycie kompetentnym dostawcą określonych usług czy produktów i praca w ramach optymalizacji treści, dzięki której możliwe będzie wypromowanie firmy w sieci. Pamiętaj jednak, że pomimo wielu starań, zdarzyć się może, że pojawi się kilka niepochlebnych opinii. Nie martw się jednak, to nie koniec świata i łatwo możesz poradzić sobie z tym problemem.

Powodów występowania negatywnych recenzji jest wiele: być może popełniłeś jakiś błąd, który spowodował niezadowolenie klienta z usługi lub produktu, być może branżowy rywal próbuje zniszczyć Twoją reputację, aby wzmocnić własną pozycję w sieci. Niezależnie od przyczyny, pojawienie się negatywnych opinii może przynieść wiele niekorzystnych konsekwencji. Jak więc uratować swoją reputację, skoro nie możesz po prostu sprawić, by ta zła recenzja zniknęła? Odpowiedzią jest Reverse SEO.

SEO to optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, której celem jest zajęcie przez witrynę najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Z kolei Reverse SEO jest dokładnie odwrotnym procesem, w którym chodzi o zepchnięcie innej witryny, w tym przypadku tej odpowiedzialnej za negatywną recenzję, na sam dół listy wyników wyszukiwania. Im jej pozycja jest niższa, tym mniej prawdopodobne, że ktokolwiek ją zobaczy i niekorzystnie oceni Twoją markę.

Działanie pod kątem Reverse SEO

Podobnie jak w przypadku zwykłej optymalizacji treści, Reverse SEO wymaga opracowania odpowiedniej strategii. Są to kroki, które pomogą Ci zepchnąć negatywną recenzję na sam dół listy wyników wyszykiwania, dzięki czemu najlepsze treści znajdą się na jej szczycie.

Określ, jakie słowa kluczowe prowadzą do negatywnej recenzji

Zacznij od znalezienia słów kluczowych, które wpływają na wysoką pozycję negatywnej recenzji w SERP. Możesz skorzystać z dokładnie tych samych technik, których używasz podczas działań zmierzających do osiągnięcia wysokiego wyniku w wyszukiwarce. Stwórz listę słów kluczowych, które powodują, że strona z negatywną recenzją ma tak dobrą pozycję i zidentyfikuj inne elementy, które wpływają na jej popularność, takie jak linki zwrotne, struktura witryny i tym podobne. Gdy już to zrobisz, możesz przejść do następnego kroku.

Wykorzystaj wykluczające słowa kluczowe

Po zidentyfikowaniu słów kluczowych, które powodują, że strona z negatywną recenzją ma tak wysoką pozycję, zadbaj o optymalizację innych witryn, które pokonają je w rankingu SERP. Celem takiego działania jest użycie tych słów kluczowych, aby uzyskać wyższą pozycję witryn w rankingu niż te wykluczające frazy.

Możesz również użyć tych słów kluczowych na własnych stronach internetowych, jeśli znajdziesz dla nich korzystne zastosowanie, dzięki czemu Twoja witryna pokona w rankingu stronę z negatywną recenzją, przesuwając ją w ten sposób jeszcze niżej. Pamiętaj też o użyciu tych słów kluczowych na różnych profilach w mediach społecznościowych, co również korzystnie wpłynie na cały proces.

Weź pod uwagę linki zwrotne

Zidentyfikowałeś już linki zwrotne użyte na stronie z negatywną recenzją, więc warto je teraz wykorzystać. W tym celu znajdź witryny, które posiadają łącza do strony z negatywną recenzją i zamień je na linki do swojej strony.

Jest to bardzo korzystne rozwiązanie z dwóch powodów: gromadzisz więcej linków zwrotnych do swojej głównej witryny, co pomaga Ci w zdobywaniu lepszych wyników oraz przejmujesz łącza, które prowadziły do negatywnej recenzji, przez co ukrywasz ją na dnie internetu i chronisz swój wizerunek. Skorzystaj więc z tej metody, gdyż jak widzisz, nie ma wad i możesz wiele dzięki niej osiągnąć.

Co jeśli nie Reverse SEO?

Techniki opisane powyżej są sprawdzonymi metodami zepchnięcia negatywnej recenzji na sam dół wyników wyszukiwania i uratowania reputacji marki. Pamiętaj jednak, że ich zastosowanie wymaga wiele czasu i podobnie jak w przypadku zwykłego SEO, może okazać się zbyt czasochłonne dla wielu twórców stron internetowych. Czy są więc jakieś szybsze sposoby na zneutralizowanie negatywnej recenzji? Jeśli okaże się, że któraś z nich narusza jakiekolwiek standardy wyszukiwarki, możesz zgłosić ją Google, dzięki czemu strona przestanie być wyświetlania w SERP. Oto niektóre z działań sprzecznych z wytycznymi Google, które warto zgłosić jako niepoprawne:

  • osobiste informacje pojawiające się w wynikach wyszukiwania, np. Twój numer telefonu, adres domowy itd.;
  • tworzenie niskiej jakości linków zwrotnych do witryny konkurenta w celu obniżenia jego pozycji w wyszukiwarce. Google zabrania stosowania tej praktyki, więc jeśli okaże się, że ktoś używa jej przeciwko Tobie, należy to jak najszybciej zgłosić;
  • jeśli inna witryna używa Twojego znaku towarowego w sposób naruszający Twoje prawa, również należy to zgłosić;
  • informacje o Tobie zawarte w negatywnej opinii są nieprawidłowe lub nieaktualne. W takim przypadku także powinny zostać usunięte.

To tylko niektóre z elementów, które mogą pomóc Ci pozbyć się stron z negatywnymi z recenzjami. Jeśli którykolwiek z nich Cię dotyczy, powinieneś jak najszybciej skontaktować się z wyszukiwarką i przedstawić jej ten problem. W przeciwnym wypadku mogą one bardzo zaszkodzić Twojemu wizerunkowi.

Podsumowanie

Z pewnością wiesz, jakie szkody może wyrządzić jedna negatywna recenzja, która uderza w Twój czuły punkt. Bez wątpienia nie chcesz stracić swoich klientów, więc zadbaj o to, aby niepochlebnych opinii było jak najmniej. Jeśli się jednak pojawią, wykorzystaj wyżej wymienione techniki Reverse SEO, które pomogą Ci złagodzić konsekwencje tej sytuacji i ochronić swoją reputację. Najważniejszym jest jednak to, abyś zadbał o swoją działalność i poprawił błędy opisane w negatywnych recenzjach, dzięki czemu takie oceny już nigdy się nie pojawią. Pamiętaj, jesteś odpowiedzialny za swój biznes, więc musisz dbać o jego autorytet. Nie czekaj więc i zacznij działać w tym kierunku już dziś!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    ROI – czyli jak ocenić efektywność działań SEO?
    ROI – czyli jak ocenić efektywność działań SEO?
    Obliczanie efektywności Twojej kampanii reklamowej może być proste. Wystarczy, że przeczytasz nasz artykuł!
    Co to jest cross-linking?
    Co to jest cross-linking?
    Budowanie profilu linkowego nie należy do najprostszych zadań wykonywanych przez pozycjonerów. Niektóre z technik wymagają wiedzy i doświadczenia.
    Protokół HTTP i protokół HTTPS – czym się różnią?
    Protokół HTTP i protokół HTTPS – czym się różnią?
    Chcesz wiedzieć, czym są HTTP i HTTPS? Te dwa sieciowe protokoły są nieodłącznym elementem przeglądania internetu – dowiedz się o ich najważniejszych cechach, różnicach i podobieństwach.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.