Zapytaj o ofertę

Ślepota banerowa – czym jest i jak się objawia?

5 min czytania
Ślepota banerowa – czym jest i jak się objawia?
Kategoria SXO

Nie od dziś wiadomo, że dobra reklama to podstawa właściwej komunikacji między firmą a jej klientami. Codziennie jesteśmy zasypywani komunikatami promocyjnymi, przybierającymi różnorodną formę, począwszy od plakatów, materiałów audiowizualnych w telewizji, a skończywszy na szeroko rozumianej reklamie w Internecie. Pomimo że przestrzeń wirtualna oferuje odbiorcom wachlarz możliwości, to wciąż rodzi pewne wątpliwości w odniesieniu do jej skuteczności.

W artykule przeczytasz o tym, czym charakteryzuje się ślepota banerowa oraz poznasz sposoby na efektywne wyeliminowanie tego niepożądanego zjawiska. Koniecznie sięgnij po lekturę!

Spis treści:

Zlekceważyć reklamę, czyli krótko o zjawisku banner blindness

Ślepota banerowa (z ang. banner blindness) to szereg reakcji i zachowań użytkowników, którzy po zetknięciu z wyskakującym oknem reklamy automatycznie je wyłączają. Ze względu na powszechną styczność z rozmaitymi komunikatami promocyjnymi nie zwracają najmniejszej uwagi na jego zawartość. Podświadomie ignorują ten segment strony, w którym zamieszczono przekaz reklamowy.

Zjawisko banner blindness to prawdziwe zagrożenie dla przedsiębiorstw korzystających ze wskazanych form promocji w sieci. Z tego też względu niezbędne okazuje się zapoznanie z wypracowanymi rozwiązaniami w obrębie tworzenia skutecznych reklam online.

Jak prawidłowo budować reklamy w sieci?

E-marketing zmienia się w sposób niezwykle dynamiczny. Wspomniana dyscyplina upowszechnia skuteczne sposoby docierania do potencjalnego grona klientów oraz wzbudzania w nich zainteresowania. Nowatorskim podejściem odznaczają się reklamy kontekstowe, które dopasowane są do preferencji grupy odbiorców. Dzięki personalizacji przekazów ryzyko pojawienia się ślepoty banerowej relatywnie spada. Co jeszcze powinieneś wziąć pod uwagę, tworząc reklamy w Internecie?

Spójność tematyczna i właściwe ulokowanie przekazu

O odpowiedniej percepcji Twojej reklamy w dużej mierze decyduje jej spójność. Trudno wyobrazić sobie, że oferując karmy dla kotów, zyskasz pokaźną grupę klientów, reklamując się, np. w serwisach poświęconych tematyce beauty. Najlepszych rezultatów możesz oczekiwać wtedy, gdy zamieścisz komunikat promocyjny we właściwym miejscu.

Remarketing, czyli przypomnij o swojej marce

Jednym z działań umożliwiających niwelowanie zjawiska ślepoty banerowej u przyszłych konsumentów jest remarketing. Mowa tu o przypominaniu użytkownikom o niedawno przeglądanych produktach czy usługach, w formie wyeksponowania ich w ramach przekazu reklamowego.

Dopasowanie reklam pod kątem użytkowania różnego sprzętu mobilnego

Coraz częściej użytkownicy dokonują zakupów poprzez urządzenia mobilne. Aby więc banery reklamowe wyświetlały się tak, jak należy, w pierwszej kolejności trzeba zadbać o ich responsywność. W praktyce oznacza to tyle, co dopasowanie do wielkości ekranu użytkowanego sprzętu.

Nic tak nie przykuwa wzroku jak oprawa graficzna

Podążanie za trendami i reagowanie na potrzeby współczesnych użytkowników to kolejna aktywność, na którą warto zdecydować się podczas tworzenia kompleksowych kampanii promocyjnych. Jeżeli projekt będzie nieczytelny i niewystarczająco ciekawy, wówczas nie przyciągnie dostatecznej uwagi odbiorców. Postaw na unikatowość, kieruj się kreatywnością i spraw, aby stworzona przez Ciebie reklama nie umknęła uwadze najbardziej wymagającego klienta.

Wpleć reklamę w pozostałą zawartość strony

Oderwane od kontekstu banery często wywołują frustrację, prowadząc tym samym do rychłej klęski reklamodawcy. Aby nie doprowadzić do zjawiska blind blindness, warto skorzystać z potencjału reklamy natywnej. Ta forma promocji tworzy jednolitą całość z zamieszczonym na stronie tekstem. Dzięki temu czytelnik początkowo nawet nie będzie zdawał sobie sprawy, że wczytuje się w treść reklamy konkretnego produktu bądź usługi.

Testy A/B – badaj i wyciągaj wnioski

Za sprawą testów A/B jesteś w stanie dopasować reklamę w odpowiedni sposób do wyświetlanego tekstu, aby cieszył się on wysoką wartością wskaźnika Click Through Rate (w skrócie CTR). Być może pierwotnie przygotowany post sponsorowany okaże się całkowitym strzałem w kolano. Z tego względu tak pożądane staje się czerpanie z możliwości testów typu A/B, dzięki którym sprawdzisz, które treści będą odznaczać się większym zainteresowaniem. Taktyka przydaje się zarówno w przypadku banerów zamieszczanych w witrynach internetowych, jak i w kanałach społecznościowych.

Dlaczego efekt ślepoty banerowej jest tak powszechny?

To bowiem naturalny rezultat reakcji użytkowników na nadmiar informacji publikowanych w sieci. Trudno mówić o rzetelnej eksploatacji Internetu w przypadku tak dynamicznie rozwijającego się obszaru technologii oraz tak częstego korzystania z zasobów sieci. Reklamodawcy muszą zatem niezwykle się natrudzić, aby zyskać cenną uwagę odbiorców. Bagatelizowanie zjawiska banner blindness przyczynia się bowiem do utraty finansów przeznaczonych na organizację kampanii reklamowych.

Postaraj się być jak najbardziej intrygujący i oryginalny w twórczości promocyjnej swoich produktów lub usług. Spraw, aby potencjalny odbiorca zapragnął kliknąć stworzoną przez Ciebie reklamę, a tym samym był skłonny zrealizować proces zakupowy.

Zainteresował Cię ten temat? Masz pytania? Skontaktuj się z grupa-icea.pl za pomocą czatu lub formularza kontaktowego.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 11

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym zajmuje się UX Researcher?
Czym zajmuje się UX Researcher?
Na czym polega praca UX Researchera? Jakie działania realizowane są w ramach UX Research? Przeczytaj artykuł i poznaj tajniki tej usługi!
Czym są badania eyetracking?
Czym są badania eyetracking?
Które elementy witryny są atrakcyjne dla użytkowników? Badania eyetracking dadzą Ci pełną odpowiedź! Wyjaśniamy, jak z ich pomocą poprawić UX zasobu.
Czym są heurystyki Nielsena?
Czym są heurystyki Nielsena?
Heurystyki Nielsena pomogą Ci tak zoptymalizować stronę, aby spełniała oczekiwania internautów. Wykorzystaj te wytyczne do budowy doskonałej witryny.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę