Zapytaj o ofertę
Ślepota banerowa – czym jest i jak się objawia?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Ślepota banerowa – czym jest i jak się objawia?

Ślepota banerowa – czym jest i jak się objawia?

5 min. czytania

Nie od dziś wiadomo, że dobra reklama to podstawa właściwej komunikacji między firmą a jej klientami. Codziennie jesteśmy zasypywani komunikatami promocyjnymi, przybierającymi różnorodną formę, począwszy od plakatów, materiałów audiowizualnych w telewizji, a skończywszy na szeroko rozumianej reklamie w Internecie. Pomimo że przestrzeń wirtualna oferuje odbiorcom wachlarz możliwości, to wciąż rodzi pewne wątpliwości w odniesieniu do jej skuteczności.

W artykule przeczytasz o tym, czym charakteryzuje się ślepota banerowa oraz poznasz sposoby na efektywne wyeliminowanie tego niepożądanego zjawiska. Koniecznie sięgnij po lekturę!

Zlekceważyć reklamę, czyli krótko o zjawisku banner blindness

Ślepota banerowa (z ang. banner blindness) to szereg reakcji i zachowań użytkowników, którzy po zetknięciu z wyskakującym oknem reklamy automatycznie je wyłączają. Ze względu na powszechną styczność z rozmaitymi komunikatami promocyjnymi nie zwracają najmniejszej uwagi na jego zawartość. Podświadomie ignorują ten segment strony, w którym zamieszczono przekaz reklamowy.

Zjawisko banner blindness to prawdziwe zagrożenie dla przedsiębiorstw korzystających ze wskazanych form promocji w sieci. Z tego też względu niezbędne okazuje się zapoznanie z wypracowanymi rozwiązaniami w obrębie tworzenia skutecznych reklam online.

Jak prawidłowo budować reklamy w sieci?

E-marketing zmienia się w sposób niezwykle dynamiczny. Wspomniana dyscyplina upowszechnia skuteczne sposoby docierania do potencjalnego grona klientów oraz wzbudzania w nich zainteresowania. Nowatorskim podejściem odznaczają się reklamy kontekstowe, które dopasowane są do preferencji grupy odbiorców. Dzięki personalizacji przekazów ryzyko pojawienia się ślepoty banerowej relatywnie spada. Co jeszcze powinieneś wziąć pod uwagę, tworząc reklamy w Internecie?

Spójność tematyczna i właściwe ulokowanie przekazu

Warto przeprowadzić audyt UX, aby upewnić się, że komunikat promocyjny trafia do właściwej grupy odbiorców. O odpowiedniej percepcji Twojej reklamy w dużej mierze decyduje jej spójność. Trudno wyobrazić sobie, że oferując karmy dla kotów, zyskasz pokaźną grupę klientów, reklamując się, np. w serwisach poświęconych tematyce beauty. Najlepszych rezultatów możesz oczekiwać wtedy, gdy zamieścisz komunikat promocyjny we właściwym miejscu.

Remarketing, czyli przypomnij o swojej marce

Jednym z działań umożliwiających niwelowanie zjawiska ślepoty banerowej u przyszłych konsumentów jest remarketing. Mowa tu o przypominaniu użytkownikom o niedawno przeglądanych produktach czy usługach, w formie wyeksponowania ich w ramach przekazu reklamowego.

Dopasowanie reklam pod kątem użytkowania różnego sprzętu mobilnego

Coraz częściej użytkownicy dokonują zakupów poprzez urządzenia mobilne. Aby więc banery reklamowe wyświetlały się tak, jak należy, w pierwszej kolejności trzeba zadbać o ich responsywność. W praktyce oznacza to tyle, co dopasowanie do wielkości ekranu użytkowanego sprzętu.

Nic tak nie przykuwa wzroku jak oprawa graficzna

Podążanie za trendami i reagowanie na potrzeby współczesnych użytkowników to kolejna aktywność, na którą warto zdecydować się podczas tworzenia kompleksowych kampanii promocyjnych. Jeżeli projekt będzie nieczytelny i niewystarczająco ciekawy, wówczas nie przyciągnie dostatecznej uwagi odbiorców. Postaw na unikatowość, kieruj się kreatywnością i spraw, aby stworzona przez Ciebie reklama nie umknęła uwadze najbardziej wymagającego klienta.

Wpleć reklamę w pozostałą zawartość strony

Oderwane od kontekstu banery często wywołują frustrację, prowadząc tym samym do rychłej klęski reklamodawcy. Aby nie doprowadzić do zjawiska blind blindness, warto skorzystać z potencjału reklamy natywnej. Ta forma promocji tworzy jednolitą całość z zamieszczonym na stronie tekstem. Dzięki temu czytelnik początkowo nawet nie będzie zdawał sobie sprawy, że wczytuje się w treść reklamy konkretnego produktu bądź usługi.

Testy A/B – badaj i wyciągaj wnioski

Za sprawą testów A/B jesteś w stanie dopasować reklamę w odpowiedni sposób do wyświetlanego tekstu, aby cieszył się on wysoką wartością wskaźnika Click Through Rate (w skrócie CTR). Być może pierwotnie przygotowany post sponsorowany okaże się całkowitym strzałem w kolano. Z tego względu tak pożądane staje się czerpanie z możliwości testów typu A/B, dzięki którym sprawdzisz, które treści będą odznaczać się większym zainteresowaniem. Taktyka przydaje się zarówno w przypadku banerów zamieszczanych w witrynach internetowych, jak i w kanałach społecznościowych.

Dlaczego efekt ślepoty banerowej jest tak powszechny?

To bowiem naturalny rezultat reakcji użytkowników na nadmiar informacji publikowanych w sieci. Trudno mówić o rzetelnej eksploatacji Internetu w przypadku tak dynamicznie rozwijającego się obszaru technologii oraz tak częstego korzystania z zasobów sieci. Reklamodawcy muszą zatem niezwykle się natrudzić, aby zyskać cenną uwagę odbiorców. Bagatelizowanie zjawiska banner blindness przyczynia się bowiem do utraty finansów przeznaczonych na organizację kampanii reklamowych.

Postaraj się być jak najbardziej intrygujący i oryginalny w twórczości promocyjnej swoich produktów lub usług. Spraw, aby potencjalny odbiorca zapragnął kliknąć stworzoną przez Ciebie reklamę, a tym samym był skłonny zrealizować proces zakupowy.

Zainteresował Cię ten temat? Masz pytania? Skontaktuj się z grupa-icea.pl za pomocą czatu lub formularza kontaktowego.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Analiza nagrań w badaniach UX
    Analiza nagrań w badaniach UX
    Nieważne, czy samodzielne tworzysz stronę, czy zlecasz to zadanie ekspertowi, musisz mieć świadomość pewnych praktyk. Jedną z nich jest analiza nagrań UX.
    Czym się zajmuje agencja User Experience?
    Czym się zajmuje agencja User Experience?
    Współpraca z agencją User Experience to doskonały sposób na osiągnięcie spektakularnych wyników. Warto więc wiedzieć, czym zajmują się eksperci UX.
    Optymalizacja konwersji
    Optymalizacja konwersji
    Wzmożony ruch w witrynie nie jest jedynym determinantem sukcesu. O czym jeszcze powinieneś pamiętać, pozyskując nowych klientów w swoim e-sklepie?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.