Zapytaj o ofertę
Sprawdź, czym jest growth hacking
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Sprawdź, czym jest growth hacking

Sprawdź, czym jest growth hacking

5 min. czytania

Istnieje wiele metod marketingowych, których celem jest zwiększenie sprzedaży produktów określonej marki. Niektóre z nich wymagają dużych nakładów finansowych, podczas gdy inne są bardziej nastawione na wykonanie określonych czynności. Wśród tych drugich wymienić można growth hacking, który w znacznym stopniu pomóc może w promocji internetowej. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, co to jest growth hacking oraz jak może on wspomóc działanie Twojej firmy.

Czym tak właściwie jest growth hacking?

Growth hacking to jedna z metod marketingu internetowego. Można ją tłumaczyć jako hakowanie wzrostu, czyli wykonywanie określonych działań mających na celu dotarcie z ofertą do coraz to szerszego grona odbiorców. Szersze grono odbiorców to wzrost rozpoznawalności marki oraz sprzedaży, która jest głównym celem całego procesu, jakim jest growth hacking marketing. Istnieje wiele metod pozwalających na przeprowadzenie tego procesu, a cała zabawa polega na tym, aby znaleźć te najskuteczniejsze, które pozwolą na zwiększenie zysków w możliwie jak najkrótszym czasie i przy najmniejszym nakładzie pracy oraz kapitału.

Growth hackingco to jest? W tej koncepcji znaleźć można sporo porównań do marketingu efektywnościowego. Skupia się on na stworzeniu kompleksowych programów marketingowych i reklamowych w internecie, które generują koszty niezależnie od wyświetleń, a w odniesieniu do efektów określonych działań. W tej reklamie płaci się wyłącznie za pożądany efekt, czyli sprzedaż, kliknięcie czy odwiedzenie strony, a nie za samą reklamę. Podobnie wygląda rozliczanie osoby zajmującej się growth hackingiem.

Co składa się na metody growth hackingu?

O ile tradycyjny marketing wiąże się z ogromnymi wydatkami na szerokie kampanie bez konkretnego targetowania, o tyle hakowanie wzrostu skupione jest na bardziej skonkretyzowanych i stargetowanych działaniach. Mają one nie generować niepotrzebnych kosztów oraz być w miarę tanie, a także przynosić rezultaty w krótkim czasie.

Growth hacking nie ma określonych ram działania. Wszystko zależy od fantazji i możliwości osoby zajmującej się tym rodzajem marketingu. Istnieje jednak kilka narzędzi, które stosowane są zdecydowanie częściej, niż inne. Wśród tych najczęściej wykorzystywanych wymienić można reklamę płatną o dokładnym targetowaniu na konkretną grupę odbiorców. Tego typu reklama cechuje się mniejszą skalą. Jest za to zdecydowanie bardziej skuteczna, gdyż reklamodawca zyskuje pewność, że proponowane przez niego treści zobaczą wyłącznie osoby żywo zainteresowane ofertą. Content marketing z kolei polega na regularnym tworzeniu atrakcyjnych dla odbiorców treści, których zadaniem jest utrzymanie relacji z odbiorcami i niejako podprogowe reklamowanie określonych dóbr pod osłoną ciekawych artykułów. Growth marketing często wykorzystuje również mailing, czyli jednorazowe dostarczanie reklam na skrzynki odbiorców, których zadaniem jest poinformowanie o produkcie czy ofercie oraz zachęcenie do zakupu. Ponadto warto zwrócić również uwagę na potencjał mediów społecznościowych oraz programy lojalnościowe dające zniżki czy rabaty za polecanie aplikacji bądź produktu innym użytkownikom.

Kim jest growth hacker?

Growth hacker to osoba, która ma wiele kompetencji z zakresu marketingu, psychologii, technologii i programowania, a także potrafi je wykorzystywać do przeprowadzenia sprytnych kampanii reklamowych danego produktu czy też przedsiębiorstwa. Musi on mieć cechy, które umożliwiają mu sprawne poruszanie się po sieci, zauważanie zależności oraz wyciąganie wniosków co do skuteczności określonych metod. Powinna to być osoba samodzielna, która nie boi się próbować nowych rzeczy i szybko uczyć się budowania nowych stron, skryptów, testowania czy też obsługi różnorodnych narzędzi niezbędnych w marketingu. Musi to być osoba nie tylko analitycznie myśląca z umiejętnościami programisty, ale także dysponująca wiedzą z zakresu technik sprzedażowych oraz oddziaływania na konsumentów. W pracy growth hackera niezbędne jest dobranie odpowiednich technik do konkretnego przypadku tak, aby móc maksymalizować zyski przedsiębiorstwa.

Jedną z kluczowych cech, jakimi powinien wyróżniać się growth hacker, jest wysoko rozwinięta zdolność do analizy danych i podejmowania decyzji na podstawie niej. Na osobie zajmującej się tego rodzaju marketingiem ciąży obowiązek podejmowania działań o wysokiej skuteczności, ponieważ jest on rozliczany za rezultaty, a nie samo działanie. Z tego powodu powinien on natychmiast rezygnować z nieskutecznych technik w sytuacjach, gdy nie przynoszą one rezultatów. Musi on szukać metod o wysokiej skuteczności i posiadać umiejętność szybkiej zmiany sposobu działania.

Jakie umiejętności są najważniejsze w growth hackingu?

Growth hacker musi być multidyscyplinarny, jeśli chce działać efektywnie. Praca ta wymaga sporej wiedzy oraz zaangażowania, a także ciągłego poszerzania wachlarza swoich umiejętności o nowości. Aby móc w pełni samodzielnie wykonywać swoje obowiązki, osoba taka musi cechować się umiejętnościami z zakresu analityki internetowej z wykorzystaniem przeznaczonych do tego narzędzi, a także analizowaniem dostępnych tam danych i wyciąganiem z nich wniosków dotyczących dalszych działań. Growth hacker powinien znać także techniki sprzedażowe, zarówno te wykorzystujące płatne, jak i bezpłatne metody marketingu. Powinien on także znać założenia copywritingu oraz designu stron internetowych i programowania w zakresie co najmniej podstawowym. Te umiejętności pozwolą mu na skuteczne działanie, a co za tym idzie generowanie przychodów dla przedsiębiorstwa oraz siebie.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: momstyle.pl, talkword.pl

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak znaleźć grupę docelowych odbiorców?
    Jak znaleźć grupę docelowych odbiorców?
    Określanie grupy docelowych odbiorców to najważniejszy punkt każdej strategii reklamowej. Podpowiemy Ci, jak skutecznie przeprowadzić ten proces!
    Co to jest case study i jak je przygotować?
    Co to jest case study i jak je przygotować?
    Chcesz jak najlepiej zaprezentować rezultaty swojej pracy? Zależy Ci na przekonaniu klientów do skorzystania z Twoich usług? Mamy na to sposób!
    Lejek sprzedażowy – czym jest i jak go zaprojektować?
    Lejek sprzedażowy – czym jest i jak go zaprojektować?
    Koncepcję lejka sprzedażowego powinien znać każdy sprzedawca. Czym jest? Jakie ma etapy? Jak go zaprojektować? Dowiesz się tego podczas lektury!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.