Thank You Page może dodać kilka cennych punktów procentowych do Twojego współczynnika konwersji. Jak wykorzystać jej ogromny potencjał marketingowy? Potrzebujesz przede wszystkim dobrego pomysłu oraz ciekawego projektu.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj artykuł. Wyjaśniamy, jak wygląda strona z podziękowaniem i przedstawiamy najlepsze pomysły na jej wykorzystanie!
Czym jest Thank You Page i jak wygląda?
Thank You Page (TYP) to miejsce, do którego przenoszony jest użytkownik po wykonaniu akcji. Niektórzy zakładają, że służy wyłącznie do informowania odbiorców o pomyślnym przebiegu jakiegoś procesu, na przykład:
- zakupie produktu,
- zapisaniu się do newslettera,
- pobraniu e-booka,
- założeniu konta.
To duży błąd. W rzeczywistości strona z podziękowaniem może zrobić dla Ciebie znacznie więcej, na przykład przedłużyć współpracę z klientem, a nawet rozpocząć kolejną ścieżkę konwersji!
Jak wygląda Thank You Page?
TYP wyświetla się po wykonaniu przez użytkownika konwersji na stronie lub w sklepie internetowym. O tym, jak będzie wyglądała, decyduje właściciel serwisu.
W najprostszej formie składa się z informacji na temat pomyślnego przebiegu jakiegoś działania, podziękowania oraz nazwy i logo firmy. To zdecydowanie za mało, ale do tego przejdziemy za moment.
Przykłady Thank You Page:
Jak wykorzystać stronę z podziękowaniem? 7 pomysłów
Wykorzystaj w pełni ruch i zaangażowanie, które udało Ci się zbudować wokół swojej witryny. Strona z podziękowaniem ma ogromny potencjał – i to nie tylko w kontekście zwiększania współczynnika konwersji.
Komunikat w stylu „Dziękujemy za dokonanie zakupu w naszym sklepie.” to nie najlepszy pomysł. W ten sposób sugerujesz klientom, że współpraca dobiegła końca, a tym samym pozbawiasz się szansy na dodatkowe korzyści.
Oto 7 pomysłów na wykorzystanie Thank You Page.
- Prośba o wypełnienie ankiety
Mierzenie satysfakcji klienta to ważny element prowadzenia biznesu. Wykorzystaj stronę z podziękowaniem. Poproś użytkowników o wypełnienie ankiety. To najprostszy i najtańszy sposób na zbadanie ich zadowolenia.Przygotuj kilka prostych pytań, poinformuj użytkowników, ile potrwa ankieta i podziękuj im za poświęcony czas. - Prośba o dodanie opinii
Informacje zwrotne od klientów pomagają rozwijać markę i ulepszać strategię marketingową. Nie bój się prosić o opinie na temat produktów czy feedback związany z konkretną interakcją.Przykład 1: zapytaj, co mógłbyś poprawić w procesie zakupowym.Przykład 2: zapytaj, w jaki sposób klient dowiedział się o Twojej marce. - Linki do innych materiałów
Skieruj pozyskany ruch na najlepsze treści na swojej stronie, np. flagowe artykuły blogowe. Dzięki temu zyskasz dodatkowe wyświetlenia, pokażesz się w roli eksperta i przedłużysz interakcję z klientem.Istnieje duża szansa, że po zapoznaniu się z poradnikiem, artykułem czy wideo klient zdecyduje się na kolejną konwersję. - Specjalna oferta
Jeśli użytkownik przed chwilą wszedł w interakcję z Twoją witryną/marką, prawdopodobnie będzie bardziej skłonny do wykonania kolejnej akcji niż przy pierwszym kontakcie.Strona z podziękowaniem może więc służyć do promocji produktów, zaoferowania bonu rabatowego czy innej, specjalnej oferty. - Rekomendacje klientów
Opinie i referencje zadowolonych klientów mają większą moc niż komunikaty wychodzące od marki. Umieść je na stronie z podziękowaniem za subskrypcję newslettera lub rejestrację konta. To może przekonać użytkowników, którzy jeszcze nie dokonali najważniejszej konwersji, czyli zakupu. - Zachęcenie do odwiedzenia innych kanałów
Na stronie z podziękowaniem umieść linki do swoich profili w social mediach i zachęć użytkownika do ich zaobserwowania. Dzięki temu utrzymasz jego uwagę i będziesz mógł płynnie prowadzić z nim dialog.Social media odgrywają dziś ogromną rolę w marketingu. Pozwalają nie tylko budować świadomość marki i komunikować się z odbiorcami, ale też bezpośrednio sprzedawać! Dobre pozycjonowanie strony głównej ułatwi użytkownikom znalezienie Twoich kanałów w mediach społecznościowych.
- Zaproszenie na webinar
Organizujesz webinar, szkolenie czy inne wydarzenie online? Wykorzystaj Thank You Page, aby zebrać większą publiczność. Powiadom użytkownika o spotkaniu, napisz, czego będzie dotyczyło i podaj link do zapisu.Wskazówka: warto umożliwić użytkownikom zapisanie wydarzenia np. w Kalendarzu Google i ustawienie przypomnienia. To zwiększy prawdopodobieństwo, że zapisane osoby rzeczywiście pojawią się na webinarze.
Jak zaprojektować Thank you Page?
Pomysł na stronę z podziękowaniem to nie wszystko. Możesz zaproponować kolejny produkt, udział w webinarze czy content na blogu, jednak to nie daje gwarancji, że użytkownik wykona pożądaną akcję.
Kluczową rolę odgrywa tutaj projekt strony TYP. Jak powinien wyglądać? Oto kilka wskazówek:
- Zrezygnuj z poważnych i oficjalnych komunikatówPonad 90% konsumentów chce, aby marki stosowały lekkie, humorystyczne komunikaty (Spiceworks). Zapomnij o oficjalnym języku i nudnych podziękowaniach. Dodaj do swojej strony odrobinę humoru.
- Dodaj silne CTAWezwanie do działania zwiększa współczynnik konwersji. Według serwisu WordStream przycisk CTA w wiadomości e-mail może zwiększyć sprzedaż aż o 1617%. Na stronie z podziękowaniem działa to podobnie.
- Podaj szczegóły Niezależnie od tego, co proponujesz użytkownikowi, zawsze podawaj szczegóły i zapewniaj mu płynne, bezproblemowe przejście ścieżki konwersji.Zachęcasz do zapisu na webinar? Podaj dokładną datę i godzinę. Prosisz o zaobserwowanie kanałów w social mediach? Udostępnij linki.
- Zachowaj spójność wizualnąMarka powinna zachować spójność wizualną i komunikacyjną przy każdym spotkaniu z konsumentem. Dzięki temu zapada w pamięć oraz budzi większe zaufanie.
- Testuj różne wersje strony TYPNajlepszym sposobem na znalezienie idealnej strategii jest testowanie. Thank You Page nie jest wyjątkiem. Stwórz kilka wersji strony i analizuj statystyki. Reakcje użytkowników powiedzą Ci, która wersja sprawdza się najlepiej.
Podsumowanie
Thank You Page wbrew pozorom nie służy wyłącznie do dziękowania za dokonanie zakupu. Można, a wręcz należy, stosować ją do generowania kolejnych konwersji, utrzymania lojalności klientów, a także zbierania informacji na temat ich doświadczeń.
Wykorzystaj ruch, w którego budowę zainwestowałeś wcześniej pieniądze i swój cenny czas!
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!