Zapytaj o ofertę
Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
6 min. czytania

Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO

Obecnie łatwo można zbudować własną stronę WWW przy użyciu jednego z wielu dostępnych na rynku narzędzi, które mają przystępne ceny, a czasem nawet są darmowe. Jednak największym wyzwaniem okazuje się zaznaczenie swojej obecności w sieci. Na szczęście SMM i SMO mogą Ci w tym pomóc! Sprawdź, czego dotyczą i jak je wdrożyć.

Czym jest SMM?

Termin SMM odnosi się do promocji witryny w mediach społecznościowych. Stały się one jednym z najlepszych narzędzi do pozyskiwania ruchu na stronie internetowej. Jednak w dzisiejszych czasach prawie wszystkie firmy są już obecne w serwisach typu Facebook czy LinkedIn, co niestety tylko zwiększa konkurencję. SMM oznacza marketing w mediach społecznościowych mający na celu uzyskanie wartościowego ruchu. Obejmuje również płatne reklamy, które znajdują się bezpośrednio na Facebooku czy Twitterze.
<h3?Jak promować markę w mediach społecznościowych?

Działania promocyjne realizowane w ramach SMM można podzielić na płatne i bezpłatne.

Płatne obejmują na przykład prowadzenie firmowej strony, udostępnianie postów oraz dzielenie się treściami pochodzącymi z innych źródeł związanych z marką. Celem tych działań jest zbudowanie zaangażowanej społeczności, którą później łatwiej będzie przekonać do konwersji.

Użytkownicy danego serwisu mogą wówczas komentować, udostępniać i reagować na publikowane treści. Ważne jest więc dostarczanie im wartościowego contentu, który wpasowuje się w bieżące trendy. Świetnym narzędziem jest marketing wirusowy, który opiera się na generowaniu ruchu za pomocą treści rozprzestrzeniających się niczym wirus. Można do nich zaliczyć ciekawe infografiki, memy czy filmy.

Facebook – bezpłatny social media marketing (profil Media Expert)Facebook – bezpłatny social media marketing (profil Media Expert)


Płatne działania w social mediach dotyczą z kolei kampanii reklamowych rozliczanych w modelu CPC (płatność za kliknięcie) i CPV (płatność za wyświetlenie). Dzięki nim dotrzesz nie tylko do osób obserwujących Twój profil, ale również do użytkowników wyselekcjonowanych na podstawie wybranych danych demograficznych. Właśnie dlatego reklamy w social mediach mają szeroki zasięg przy jednoczesnym precyzyjnym kierowaniu.

Płatne kampanie mogą przybierać różne formy. Warunkuje je przede wszystkim zamierzony cel. Publikując reklamę, musisz zdecydować, czy ma ona promować dany produkt, generować ruch na stronie, rozszerzać świadomość marki czy pozyskiwać leady.

Facebook – płatny social media marketing (profil Reserved)Facebook – płatny social media marketing (profil Reserved)

Dlaczego potrzebujesz social media marketingu

Z serwisów społecznościowych każdego dnia korzysta wielu Twoich potencjalnych klientów. Dzięki odpowiednio zaplanowanej strategii SMM platformy typu Facebook Instagram czy LinkedIn mogą stać się kluczem do sukcesu Twojego biznesu. Zalety działań z zakresu SMM to:

  • szeroki zasięg,
  • możliwość pozyskania nowych klientów,
  • budowanie lojalności wśród obecnych odbiorców,
  • kreowanie pozytywnego wizerunku marki,
  • budowanie roli eksperta w branży,
  • precyzyjne targetowanie,
  • możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z odbiorcami,
  • zwiększanie zaangażowania,
  • budowanie ruchu na stronie internetowej.

Jak mierzyć efektywność SMM?

Można wyróżnić cztery podstawowe wskaźniki, na które powinieneś zwrócić uwagę podczas realizacji kampanii social media marketingu.

  • Zasięg – wskazuje na liczbę użytkowników do których dotarły Twoje treści.
  • Zaangażowanie – wskaźnik zaangażowania obliczysz, dzieląc liczbę osób, które weszły w interakcję z opublikowaną treścią, przez liczbę osób, do których ona dotarła.
  • Konwersja – liczba lub odsetek pożądanych działań podjętych przez odbiorców.
  • Udostępnienia – liczba treści udostępnionych przez użytkowników w danym serwisie.

Aby skutecznie badać efektywność działań prowadzonych w danych serwisach społecznościowych, warto skorzystać z narzędzi takich jak Google Analytics, Brand24, Buzzsumo czy Feedly.

Brand24 – analiza kampani w mediach społecznościowychBrand24 – analiza kampani w mediach społecznościowych

Czym jest SMO?

SMO to termin odnoszący się do adaptacji witryny w celu jej promowania w mediach społecznościowych. Social Media Optimization jest sztuką zwiększania widoczności strony w serwisach typu Facebook, Instagram, LinkedIn czy YouTube. Te działania wykorzystują również ogólną aktywność sieciową, aby zwiększyć liczbę osób kontaktujących się z Twoją stroną. Głównym celem SMO jest kierowanie ruchu do Twojej witryny, zwiększenie konwersji oraz aktywności społecznej. Pomaga to w budowaniu marki i uzyskiwaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Mówiąc najprościej, optymalizacja mediów społecznościowych polega na polepszeniu widoczności swoich treści w mediach społecznościowych i osiągnięciu dzięki temu założonych celów.

Jak zoptymalizować stronę pod kątem social mediów?

Istnieje wiele technik dzięki którym możesz dostosować stronę do promocji w mediach społecznościowych. Oto krótki przegląd tych najważniejszych.

  • Przyciski udostępnienia treści w wybranym serwisie – umieszczenie takiej ikony w witrynie umożliwia bezpośrednie udostępnienie danej zawartości w wybranym serwisie.
  • Widgety z przekierowaniem do profilu w serwisie społecznościowym – dzięki takiemu widgetowi wypromujesz swój fanpage, zwiększysz ilość jego polubień oraz wzmocnisz świadomość jego istnienia wśród swoich odbiorców.

aboutyou.pl – widgety z odnośnikami do profili w mediach społecznościowychaboutyou.pl – widgety z odnośnikami do profili w mediach społecznościowych

  • Sekcja komentarzy – instalując na stronie system komentarzy, umożliwisz odbiorcom publikowanie wypowiedzi pod własnym nazwiskiem.
  • Linki z mediów społecznościowych – choć linki z serwisów społecznościowych nie są analizowane przez roboty wyszukiwarki, korzystnie wpływają na wiarygodność Twojego profilu oraz pomagają budować ruch na stronie.

Dlaczego powinieneś zainwestować w SMO?

Mimo że Social Media Optimization wymaga czasu i zaangażowania, jest jedną z kluczowych praktyk promocyjnych wykorzystywanych przez współczesnych twórców. Składają się na to jej ważne dla rozwoju marki w sieci zalety, takie jak:

  • zwiększanie świadomości marki wśród użytkowników mediów społecznościowych,
  • zwiększanie ruchu na stronie internetowej,
  • budowanie zaangażowania,
  • przyciąganie zaangażowanych odbiorców, którzy są skłonni do konwersji.

Synergia SMM i SMO kluczem do sukcesu Twojej firmy!

Którą metodę wybrać? Prawda jest taka, że najlepsze efekty uzyskasz, inwestując w obie te techniki. Stawiając na Social Media Marketing, wypromujesz swoją markę wśród użytkowników mediów społecznościowych. Angażując się w Social Media Optimization, zbudujesz z kolei stabilną bazę witryny którą będziesz mógł następnie skutecznie promować w wybranym serwisie.

Integracja tych praktyk nie jest jednak najłatwiejszym zadaniem. Aby maksymalnie wykorzystać ich potencjał, skontaktuj się z profesjonalną agencją marketingową, która wesprze Cię w działaniach reklamowych związanych z mediami społecznościowymi.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    GSP Adwords – czym jest?
    GSP Adwords – czym jest?
    Poczta jest sprawdzana przez użytkowników nawet kilkanaście razy dziennie. Nikt nie lubi spamu, jednak warto poznać inną perspektywę e-mail marketingu.
    Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads? Co wybrać?
    Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads? Co wybrać?
    Reklama w Internecie to podstawa! Tak przynajmniej mówi każdy marketer. Czy wiesz jednak, czym różnią się od siebie dwa najpotężniejsze narzędzia marketingu sieciowego? Jeśli nie, zapraszamy do lektury.
    Co to jest SEM (Search Engine Marketing)?
    Co to jest SEM (Search Engine Marketing)?
    Na czym polega Search Engine Marketing? Czym różni się od SEO? Dlaczego warto wykorzystać tę koncepcję w swojej strategii? Dowiedz się, co to jest SEM!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.