Szacuje się, że w internecie jest ponad 300 milionów stron internetowych, a liczba ta szybko rośnie. Jeszcze niedawno zbudowanie witryny internetowej było wyzwaniem, ponieważ przeznaczone do tego narzędzia nie były łatwo dostępne, a projektanci byli zbyt dużym wydatkiem dla początkujących firm. Jednak na przestrzeni lat uległo to zmianie.
Obecnie łatwo można zbudować własną stronę WWW przy użyciu jednego z wielu dostępnych na rynku narzędzi, które mają przystępne ceny, a czasem nawet są darmowe. Jednak największym wyzwaniem okazuje się zaznaczenie swojej obecności w sieci. Na szczęście SEO, SEM, SMM i SMO mogą Ci w tym pomóc!
SEO, inaczej optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, polega na optymalizacji witryny w celu poprawy jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Niestety algorytmy używane przez wyszukiwarki do obliczania rankingu są tajemnicą handlową, dlatego tak trudno jest znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Doświadczeni optymalizatorzy samodzielnie sprawdzają, jakie czynniki mogą pomóc ich klientom w uzyskaniu wyższej pozycji rankingowych. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek polega na dokładnym przeanalizowaniu istniejącej witryny i wprowadzeniu na niej odpowiednich zmian technicznych.
Są to niezwykle ważne działania, ponieważ wyszukiwarki takie jak Google stały się niezwykle wydajne i w związku z tym uzyskanie wysokiej pozycji będzie wiązać się ze znacznym wzrostem ruchu na stronie. Algorytmy Google zwracają uwagę na zachowania użytkowników i ich zaangażowanie w kontekście konkretnej strony, dlatego tak ważne jest, abyś zadbał o wysoki poziom doświadczenia użytkownika. Wysoka jakość treści jest również ważna. Skup się na tym, aby strona była bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarek. Obejmuje to umiejętne budowanie linków poprzez konsekwentne publikowanie wartościowych treści w witrynie.
Ze względu na bardzo wysoką konkurencję musisz włożyć dodatkowy wysiłek w działania SEO na stronie. W przeciwnym razie nie zdobędziesz upragnionego miejsca w rankingu SERP. Z pewnością wymaga to dużo pracy, dlatego najlepiej wykonają to zadanie profesjonaliści, którzy mają doświadczenie w działaniach SEO.
SEM to marketing w wyszukiwarkach obejmujący promocję strony internetowej, zarówno w płatny, jak i darmowy sposób. SEM dzieli się na działania SEO i PPC.
Model pay-per-click jest wykorzystywany w marketingu w wyszukiwarkach. Umożliwia on reklamodawcom licytację słów kluczowych, aby uzyskać lepszą pozycję reklamy w sieci. Właściciele stron płacą tylko wtedy, kiedy użytkownik kliknie w daną reklamę. Pozwala to dostarczyć ogromną ilość docelowego ruchu w dobrej cenie.
Działania SEM posiadają bardzo dużą konkurencję, dlatego kluczem do prowadzenia prawidłowej zoptymalizowanej kampanii powinno być duże doświadczenie. Pamiętaj, że marketing w wyszukiwarkach zapewnia natychmiastowy zwrot z inwestycji. Wystarczy tylko umieścić swoją stronę na szczycie wyników wyszukiwania, ustalając wyższą stawkę dla określonych słów kluczowych, których aktualnie poszukują Twoi potencjalni klienci.
SMO to termin odnoszący się do adaptacji witryny w celu jej promowania w mediach społecznościowych. Optymalizacja mediów społecznościowych jest sztuką zwiększania widoczności witryny w mediach społecznościowych. Te działania wykorzystują również ogólną aktywność sieciową, aby zwiększyć liczbę osób kontaktujących się z Twoją stroną. Jego głównym celem jest kierowanie ruchu do Twojej witryny, zwiększenie konwersji oraz aktywności społecznej. Pomaga to w budowaniu marki i uzyskiwaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Mówiąc najprościej, optymalizacja mediów społecznościowych polega na polepszeniu widoczności swoich treści w mediach społecznościowych i osiągnięciu dzięki temu założonych celów.
Termin SMM odnosi się do promocji witryny w mediach społecznościowych. Stały się one jednym z najlepszych narzędzi do pozyskiwania ruchu na stronie internetowej. Jednak w dzisiejszych czasach prawie wszystkie firmy są już obecne w mediach społecznościowych, co niestety tylko zwiększa konkurencję. SMM oznacza marketing w mediach społecznościowych mający na celu uzyskanie wartościowego ruchu. Obejmuje również płatne reklamy, które znajdują się bezpośrednio na Facebooku czy Twitterze.
W idealnym przypadku powinieneś używać wszystkich wyżej opisanych metod, aby uzyskać maksymalne korzyści. SMM i SEM działają szybciej, ale przez to, że są zbyt drogie, Twój budżet może je ograniczać. SMO oraz SEO wymagają czasu. Jednak jeśli są wykonane w prawidłowy sposób, to zapewniają wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania przez długi czas.
Wybór powinien więc zależeć od tego, co chcesz osiągnąć.
Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, na czym polegają opisane przez nas metody. Wybierz odpowiednie dla siebie działania i rozpocznij pracę nad pozycją w rankingu SERP! Jeśli będziesz miał z tym problem, skontaktuj się z agencją SEO. Doświadczony zespół profesjonalistów z pewnością Ci pomoże. Nie zwlekaj, ponieważ konkurencja już depcze Ci po piętach!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.