Co zrobić, aby witryna nie znalazła się na czarnej liście Google?

Co zrobić, aby witryna nie znalazła się na czarnej liście Google?

Luca Sammarco/pexels.com

Podobnie jak Święty Mikołaj, Google również ma swego rodzaju czarną listę, na której znajdują się witryny niezasługujące na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Z pewnością nie chcesz narażać pozycji swojej strony internetowej w wyszukiwarce, dlatego zapoznaj się z poniższymi wskazówkami, dzięki którym zyskasz sympatię Google i zostaniesz nagrodzony dobrą widocznością w SERP.

Techniki SEO, których warto unikać

Z pewnością wiesz, czym jest black hat SEO i zdajesz sobie sprawę, że musisz unikać tych podstępnych technik, aby mieć szansę na wysoką pozycję w sieci. Poniżej przedstawiamy trzy kluczowe błędy prowadzące do zrujnowania Twoich dotychczasowych osiągnięć, przez które stracisz nie tylko klientów, ale też uznanie w oczach Google. Sprawdź więc, czego unikać.

Nieodpowiednia strategia słów kluczowych

Tworzenie treści przy użyciu odpowiednich słów kluczowych to podstawowy aspekt SEO. Warto więc podkreślić, że wykorzystywanie nieskutecznych fraz nie pozwoli na osiągnięcie zamierzonych wyników.

Jeśli działasz w bardzo konkurencyjnej branży, skupienie się na bardzo ogólnych słowach kluczowych nie zapewni Ci pożądanych efektów. Oczywiście nie powinieneś z nich całkowicie rezygnować, jednak warto uzupełnić swoją strategię o użycie bardziej szczegółowych terminów, dzięki którym pojawisz się w konkretnych wynikach wyszukiwania. Wyobraź sobie, że jesteś sprzedawcą butów sportowych. Skupienie się na słowie kluczowym “buty sportowe” sprawi, że w żaden sposób nie wyróżnisz się na tle większych firm z branży.

Skoncentruj się więc na elementach, które wyróżnią Cię wśród innych marek i w atrakcyjny sposób przedstaw je swoim potencjalnym klientom. Wracając do wcześniej podanego przykładu butów sportowych, sprzedawca osiągnąłby lepsze wyniki, gdyby skorzystał z takich terminów, jak “damskie buty do biegania” “TOP 10 butów sportowych” czy “męskie buty siatkarskie”.

Pamiętaj, że liczy się każdy szczegół. Skoncentruj się więc na słowach kluczowych, które podkreślą charakter Twojej marki. Znacznie zwiększysz wówczas swoje szanse na pojawienie się w odpowiednich wynikach wyszukiwania.

Powolny czas ładowania witryny

Jeśli okaże się, że Twoja witryna jest zbyt wolna, możesz pożegnać się z doskonałymi wynikami. Jest to bowiem element, który ma bezpośredni wpływ na zadowolenie użytkowników i pozycję witryny na liście wyników wyszukiwania. Nawet jeśli zdołasz przyciągnąć nowych odbiorców, powolny czas ładowania strony internetowej szybko ich odstraszy, a Ty stracisz konwersję i spadniesz w rankingu Google.

Posiadanie zduplikowanych treści

Obecność zduplikowanych treści bezpośrednio wpływa na Twoją gorszą pozycję w SERP. Podczas indeksowania witryn Google nie jest w stanie stwierdzić, która strona jest faktycznym źródłem, a która ma skopiowaną zawartość, przez co obie odnotowują spadek na liście wyników wyszukiwania.

Pamiętaj, że chociaż kara za zduplikowane treści nie jest dokładnie określona, Google szybko wykrywa witryny, które stosują tego typu zagrania i pomija je w budowaniu rankingu SERP.

Techniki SEO, które warto stosować

Wiesz już, jakich technik unikać. Przyjrzyjmy się zatem metodom, które skutecznie przyciągają nowych klientów i pozwalają na osiągnięcie wyższej pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Skup się na optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek

Właściciele firm, którzy próbują wdrażać SEO samodzielnie, często koncentrują się wyłącznie na jednym aspekcie tego złożonego procesu. Tym samym nie wykorzystują w pełni potencjału optymalizacji treści i nie są w stanie osiągnąć zadowalających efektów.


Źródło: Pixabay/pexels.com

Na co więc zwrócić szczególną uwagę? Najważniejsze elementy SEO to między innymi: optymalizacja strony internetowej, tworzenie wysokiej jakości treści, prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych, dbałość o techniczne aspekty witryny, wykorzystanie reklam PPC, zarządzanie projektem strony internetowej i recenzjami konsumentów.

Jeśli skupisz się na wyżej wymienionych obszarach, Twoja witryna szybko stanie się popularna w sieci i przyciągnie nowych klientów.

Twórz z myślą o użytkownikach

Dopóki będziesz tworzyć angażujące oraz interesujące treści, dopasowane do potrzeb i preferencji grupy docelowych odbiorców, utrzymasz stabilną pozycję na liście wyników wyszukiwania, a Twoja marka będzie nieustannie się rozwijać.

Użytkownicy poszukują dokładnych odpowiedzi na najbardziej nurtujące ich pytania, więc Twoim zadaniem jest im je zapewnić. Wykorzystanie naturalnego języka i publikowanie długich treści to doskonały sposób, aby pojawić się w SERP i zaprezentować odbiorcom wartość swojej witryny.

Zadbaj o doświadczenie użytkownika

Zwiększenie szybkości ładowania strony to niejedyny aspekt, o który powinieneś zadbać w ramach technicznego SEO. Musisz skupić się na wszelkich elementach, które wpływają na zadowolenie użytkowników i skłonić ich do podjęcia określonych działań.

Wykorzystaj elementy, takie jak podział treści na akapity o ciekawych podtytułach, atrakcyjne obrazy czy intuicyjny system nawigacji, aby maksymalnie poprawić zadowolenie użytkownika i zachęcić go do ponownego odwiedzenia witryny.

Dzięki kompleksowej optymalizacji witryny nie tylko poprawisz wrażenia odbiorców, ale też korzystnie wpłyniesz na wynik indeksowania, dzięki czemu zyskasz szansę na wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki.

Podsumowanie

Widzisz już pewnie, że istnieje wiele zarówno szkodliwych, jak i skutecznych technik optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. Zastosuj się więc do powyższych wskazówek, unikaj opisanych błędów, a będziesz mieć pewność, że Twoje działania okażą się owocne. Z pewnością przyniosą pożądane efekty. Jeśli uważasz jednak, że potrzebujesz pomocy w zakresie SEO, koniecznie skontaktuj się z nami, a wspólnie zadbamy o Twój sukces!

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak zoptymalizować stronę małej firmy pod kątem lokalnych wyszukiwań?

    Jak zoptymalizować stronę małej firmy pod kątem lokalnych wyszukiwań?

    Prowadzisz stronę internetową swojego lokalnego biznesu? Sprawdź, co zrobić, aby lepiej pozycjonowała się w sieci i przyciągała nowych klientów!
    Czy działania SEO dla stron B2B mają znaczenie?

    Czy działania SEO dla stron B2B mają znaczenie?

    Twoja witryna B2B nie zdobywa dużej liczby odbiorców? W takim razie czas się zastanowić, co robisz nie tak i zmienić swoje dotychczasowe działania.
    Anchor Text – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Anchor Text – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Czym jest anchor text? Jak wpływa na wartość treści? Jak go zoptymalizować? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.